Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:25

Tja Flettie, en hij is natuurlijk ook leeuuk! En zoveel geld kost hij ook weer niet. Gewoon doen dan!!

Frenia jij hebt ook wat meegemaakt met Angel. Kunnen ze aan haar tanden (wisselen, etc.) niet zien hoe oud ze is?
Met 5-6 jaar kunnen ze nog wel iets groeien, maar niet spectaculair.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:29

frenia gefeliciteerd met je mijlpaal.
moelijk als je niet de preciese leeftijd weet.
als ik je verhaal zo lees ,zou je inderdaad denken dat ze jonger is.
zal je nooit precies achter kunnen komen vooral als ze opgegroeid is in een kudde.

hier nog steeds weinig verandering.

luna druppelt nu al een dag of 2, vanmorgen max naar school gebracht en als een speer door naar stal.
had eigenlijk wel een klein beetje een veulentje bij haar verwacht.
niets noopes nada dus.
ze houd ons gewoon in spanning.
terra houd me voor de gek,vind het zeker leuk om met mijn
zenuwen te spelen.
gister nog uier vandaag weer niets.
in de bak gedroeg madam zich weer als een wilde dolle stier. ging als een wilde bras tekeer.
monata met haar dikke buik was door haar gedrag totaal in de war en bleef in de hoek haar gadeslaan.
maf beest.
Afbeelding
uier van luna

AfbeeldingAfbeelding
de kraamstal van sollenburg

Afbeelding
van mijn papie gekregen een schattig leren veulen halster.
hij lijkt hier alleen groter dan dat ie is

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:31

Poeh wat een uier seg

En wat een leuk veulenhalster, ziet er idd grooooot uit maar ik geloof je op je woord

Wat betreft leeftijd: men schatte haar vorige zomer op 5 à 6 adhv tanden, maar mét de aanduiding dat de tanden door "wilde" leven wel erger afgesleten kunnen lijken en daardoor ouder dan ze in werkelijkheid is. Dus écht achterkomen doe je nooit
Haar gedrag zowel buiten, op stal als bij het werk, doet me toch echt vermoeden dat ze een stuk jonger is...En dan zeker het feit dat ze 1,5 cm gegroeid is! (28 augustus: 144,5cm - 28 februari: 146 cm (met neiging naar een milimeter meer maar die breng ik dus niet in rekening ) Dat vind ik toch wat veel als ze 5 à 6 zou zijn... maar écht verstand heb ik er natuurlijk niet van: alleen dacht ik dat op 6jarige leeftijd alle paarden hun groeischijven "opgewerkt" zijn, maw dat ze vanaf dan niet meer groeien...

arme terorita daar houden ze van he ons voor de gek houden...

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:36

Ja, ik weet hoe ik het ga doen! Ik ga gewoon tellen tot 29 mei. Alles wat het eerder komt is meegenomen en hoef ik niet in spanning te zitten.

Luna houdt je iig aardig voor de gek. Maarja, misschien morgen?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:37

toch kan een paard met/ 6 jaar nog groeien hoor.
zelfs terra
ze werd vorig jaar op de keuringen gemeten op 174.
ik had zelf al het idee dat ze nog gegroeid was en jazeker ze meet nu 176, ze is nu 6.
we hebben het met meerdere paarden hier gezien.
nu weet ik van het karakter van tinkers niets af.
kwpners kunnen nog goed puberen in verschillende leeftijden

IndianSummer

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:17

Sorry mensen dat ik z laat reageer, maar helaas, GEEN VEULEN .
Ik heb de hele nacht bij haar geslapen in de kantine. Elk uur ff kijken hoe het ging. Ze mest wel een hele boel! Rond een uur of 4 leek het erop dat ze iets ging doen, ze werd weer wat benauwder, ze lag in haar stal. Maar nee, helaas. Na een half uurtje was alles ook wel weer rustig. Na 1 nacht waken heb ik de knollen al op . De hele nacht zo ongeveer niet geslapen en wel gewoon om 8 uur beginnen op school.
Heerlijk, school . Dus Indian, Alsjeblieft, doe het vanavond..
Vanavond gaan we dus weer hetzelfde doen als vannacht. Weer waken. Pff, ik ben echt zoooooo moe .

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:20

Jammer indian

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:37

Frenia: gefeliciteerd met je mijlpaal, altijd weer een feestje waard *o/* *o/*

Indiansummer: Ga voor je duimen hoor dat t vanavond komt, (wij willen natuurlijk leuke foto's van veullies zien )

ChristaMoor: Voel me ook zeer vereeerd dat ik Toppie mocht lenen om met haar mijn toekomst veulentje tefokken

Ben net op stal geweest en haar uier was nog wat voller, dacht echt niet dat het kon . Ze houdt nu ook wat vocht vast in haar achter benen, maar verder stond ze er bij alsof ze nog laaaaaaaaang niet gaat veulenen

Haar buik vandaag
Afbeelding

En haar uiers
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lesleymoos op 08-03-06 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Noble-Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:37

jullie gaan hard

bedankt voor de complimenten

De spanning neemt toe hier in het topic
Spannend, wat een enorme uiers komen er voorbij die van mij
heeft theezakjes vergeleken met die van jullie

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:40

Dat zijn flinken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:45

Frenia, gefeliciteerd met je mijlpaal!
Wat betreft groeien, ik ken ook paarden die op hun 6de nog flink groeiden, maar dat waren wel paarden en geen tinkers. Bij rijpaarden is het vrij gewoon, maar hoe het bij tinkers is???

Alle nieuwkomers, welkom hier! Afbeelding

@lesleymoos: die uier kan toch nog voller volgens mij.

@IS: heel veel succes vannacht, ik zal voor je duimen!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:49

Ik ga zo even mijn andere paard rijden, dan ga ik naar een clinic van mijn rijvereniging over de nieuwe springreglementen(als indian normaal doet ). Dan kom ik weer even naar huis om me nog ff te douchen, spullen pakken en schooltas inpakken en dan begint de slapeloze nacht weer..
Heerlijk, drachtige merrie's

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:01

Hahahah succes IS!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:02

Weer geen veulens in dit topic vandaag. De merries hebben geen haast! Arme baasjes

Amandake, Volgens mij zie ik wel verschil kwa buik en uiers als de eerste foto's die ik van haar gezien heb

Safierlover, Welkom! Mooie merrie heb je

Lesleymoos, Bij jou wort het ook al spannend !! Nog maar 10 daagjes Mooie merrie heb je hoor.

Flettie, Ik vind het bruine hoofdstel heel mooi! Ik denk dat het bij Hercje ook wel heel lief zal staan Ik weet alleen niet of het er storend uitziet bij een zwart zadeltje. Misschien is een zwart hoofdstel mooier. Ik zou het eigenlijk niet weten

Frenia, GEFELICITEERD MET JE MIJLPAAL!! De belangrijkste van allemaal Nu kan het nooit lang meer duren voordat het veulen geboren word Wbt Angel. Het zou mij ook niet verbazen als ze jonger is Maar daar is helaas bij onze tinks bijna niet achter te komen. Ik zou ook maar rustig aan doen met inrijden. Het zou wel heel zielig zijn als ze de tweeling heeft gekregen met 3 jaar!

Terorita, Jeetje luna heeft echt uiers ! Leuk halster, het ziet er idd heel groot uit maar als jij zecht dat het niet zo groot is, geloof ik je

IndianSummer, Jammer nog geen veulen! Ik hoop voor je dat je niet teveel nachten moet waken, want het zo weinig slapen op een nacht breekt je echt op Kom je vanavond nog wel even zeggen hoe het ervoor staat

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:03

marlijntjuh schreef:
Weer geen veulens in dit topic vandaag. De merries hebben geen haast! Arme baasjes

Amandake, Volgens mij zie ik wel verschil kwa buik en uiers als de eerste foto's die ik van haar gezien heb

Safierlover, Welkom! Mooie merrie heb je

Lesleymoos, Bij jou wort het ook al spannend !! Nog maar 10 daagjes Mooie merrie heb je hoor.

Flettie, Ik vind het bruine hoofdstel heel mooi! Ik denk dat het bij Hercje ook wel heel lief zal staan Ik weet alleen niet of het er storend uitziet bij een zwart zadeltje. Misschien is een zwart hoofdstel mooier. Ik zou het eigenlijk niet weten

Frenia, GEFELICITEERD MET JE MIJLPAAL!! De belangrijkste van allemaal Nu kan het nooit lang meer duren voordat het veulen geboren word Wbt Angel. Het zou mij ook niet verbazen als ze jonger is Maar daar is helaas bij onze tinks bijna niet achter te komen. Ik zou ook maar rustig aan doen met inrijden. Het zou wel heel zielig zijn als ze de tweeling heeft gekregen met 3 jaar!

Terorita, Jeetje luna heeft echt uiers ! Leuk halster, het ziet er idd heel groot uit maar als jij zecht dat het niet zo groot is, geloof ik je

IndianSummer, Jammer nog geen veulen! Ik hoop voor je dat je niet teveel nachten moet waken, want het zo weinig slapen op een nacht breekt je echt op Kom je vanavond nog wel even zeggen hoe het ervoor staat

Is wel de bedoeling
Als ik hier kom om te douchen zal ik nog wel even een update geven

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:08

Veel succes IS! Hopelijk gaat ze dan eindelijk bevallen vannacht!!

terrorita: Zo he, dat zijn flinke uiers!

Frenia: Gefeliciteerd met je mijlpaal! 300 is een mooi getal, Vreya ook zaterdag!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:15

succes hoor IS: ik volg je op de voet

@ Flettie: mooie hoofdstel trouwens, ik vind dat donkerbruine wel mooi...er moeten toch zadeltjes in zo'n kleur bestaan

@ Marlijntjuh: ja zo voelt het idd wel: de belangrijkste mijlpaal al durfde ik dat toch niet typen eerst: want 320 is toch ook wel erg bijzonder...en 321 (dan nog 14 dagen ) en 325 (nog 10 dagen) en 330 en ik stel me er nu al op in dat ik voor 26 april geen veulen hoef te verwachten dus kan ik nog wel even door"mijlpalen"

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:45

ik heb een vraag : wanneer worden de uiers gevult bij de merrie.

mijn merrie is nu 7maanden dus ze mag nog even maar kwam er vanochtend achter dat de uiers dikker waren als normaal, is dat normaal al met 7maanden

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:51

IndianSummer schreef:
Sorry mensen dat ik z laat reageer, maar helaas, GEEN VEULEN .
Ik heb de hele nacht bij haar geslapen in de kantine. Elk uur ff kijken hoe het ging. Ze mest wel een hele boel! Rond een uur of 4 leek het erop dat ze iets ging doen, ze werd weer wat benauwder, ze lag in haar stal. Maar nee, helaas. Na een half uurtje was alles ook wel weer rustig. Na 1 nacht waken heb ik de knollen al op . De hele nacht zo ongeveer niet geslapen en wel gewoon om 8 uur beginnen op school.
Heerlijk, school . Dus Indian, Alsjeblieft, doe het vanavond..
Vanavond gaan we dus weer hetzelfde doen als vannacht. Weer waken. Pff, ik ben echt zoooooo moe .

Erg he die merries die je maar laten wachten. Dat had ik 2 jaar geleden ook. Toen heb ik zo'n 1.5 tot 2 week in de stal gelegen en het beest maar niet veulenen he
Toen moest ik ook gewoon naar school en nog een uur heen en een uur terug fietsen

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:10

Jeetje t gaat weer rap vandaag, jammer nog geen veulies, wel mega uiers gezien jeetje , ga eens kijken of mijn ma het fototoestel bij zich heeft en dan zal ik ook eens wat plaatjes schieten, enne welkom voor alle nieuwkomers

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:37

enenenen? heeft er iemand een veulen? Ik niet maar ze kegelt ook niet meer

safierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:44

wohjoo de spannig stijgt

ben net bij muis geweest.
en er komt een klein beetje bloed uit der vulva.
en ze stond de hele tijd te schrappen en wou gaan liggen telkens.
heb het idee dat het veulen er snel aan komt.
we gaan zo nog een keer kijken hoe gaat ben echt benieuwd:O

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:45

Klinkt veelbelovend! Ik zou dr maar goed in de gaten houden!

Nimber: Geen kegels meer!? Rare merrie heb jij

safierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:47

moet trouwens de merrie perse kegelen of kan het ook zijn dat dat niet gebeurd bij sommige.
want gisteren was muis ook aan het kegelen maar nu ook niet meer.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:49

Nee hoor, alle merries zijn anders Sommige merries spuiten dagen melk (zoals Macy ) en andere merries krijgen pas melk als het veulen al geboren is! Veel succes!