Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:59

Mijn wandelende tank op benen heeft vandaag maar minder dan een kilo voer laten liggen! Ben zo trots op haar! Hiervoor bleef er rustig 2 of 3 kilo liggen, waarvan dan de helft later nog wel op ging meestal, dan at ze alleen het lekkere er tussen uit (merriebrok, onderhoud laat ze mooi liggen) Dus gisteravond heb ik een zak muesli meegenomen en alvast een handje er doorheen gedaan, ze ging mooi gelijk eten Haha! Nu ze dat er tussen krijgt eet ze echt een stuk beter... Haar uier zie je met de dag groeien, ook de achterkant ervan, daar zat eerst nog een gleuf, maar die zie je steeds minder worden... Hij gaat niet helemaal weg, pas op het laatst als de biest erin schiet en de druk te hoog word...

Het word wel levengevaarlijk nu om de stal in te gaan.... Beide dames staan naast elkaar, met open bovenkant van de deur, en de deuren tegen elkaar... Dus als je in de box wil moet je met 2 handen de bijtende muilen van je af duwen en dan ook nog proberen om de staldeur open te schuiven... Die van Shanaya gaat nogal zwaar, dus daar heb je 2 handen voor nodig... Ze happen flink naar elkaar dus, eerst waren ze nog wel voorzichtig als er iemand tussen stond, maar nu Boos! De beste methode tot nu toe is even wat lekkers in de voerbak gooien, dan beide stallen op een kier zetten zodat je die met je voet verder open kunt schuiven Clown Nou ja, het is nog maar even en dan gaat het hele stel dag en nacht weer op de wei, en dan worden ze weer beste dinnetjes Lovers en vooral als dan de veulens weer afgespeend zijn, dan krijg je ze bijna niet uit elkaar... Ach, zo in de box is het oorlog, ook als ik met Shanaya langs Njadien haar box loop, maar zodra 1 van de 2 echt het begouw verlaat breekt het los, dan is er een gegil en een kabaal waar je niet goed van word... Ze kunnen gewoon niet zonder elkaar weg... Is wel eens vermoeiend ook hoor, maar ook wel schattig Ja

Alleen is het nu dus wel echt een probleem... Want zolang Njadien spierbevangen is moet ze stalrust hebben en mag ze alleen aan de hand af en toe stappen... Maar ik kan niet in mijn uppie 2 paarden meenemen, dus we moeten altijd met z'n tweeën zijn daarvoor, en als ik alleen Njadien meeneem dan loopt zij te dribbelen en Shanaya sloopt de stal en zichzelf, en Shanaya heeft nu dus verplicht dezelfde stalrust omdat ze overal dwars doorheen gaat als ik die buiten zet.... En Njadien breekt dan de stal af en haar drukke gedrag en geren door de box is dan ook weer niet bevoordelijk voor haar bevangenheid.... Frusty Na de zomer gaan de meiden dus uit elkaar, die beslissing hebben we een poosje geleden genomen. Er moeten iig een paar boxen tussen en ze moeten vaker alleen weg...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:03

Hannelore schreef:
Lowara: Geen nieuws van haar. Vind toch wel dat zij nu eerste recht heeft op haar veulen. Als 18 dagen overtijd is een hele lange tijd als je wacht op het veulen.

Ik begreep van lowara dat ze de laatste tijd wat minder vaak in de kraamstal kwam omdat ze veels te jaloers was op al die veulentjes die geboren worden en bij haar dus gewoon niks Ach gut Dus allemaal maar duimen dat het vannacht wordt geboren want dan kan ik mooi morgenochtend er gelijk naar toe Haha!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:12

Dennis: Ja dan kan ik me voorstellen dat hij baalt. Maar ach als de kleine er is zal hij ook helemaal verliefd zijn e. alles zijn vergeten

Flettie: Even geen bokt tot haar eigenveulen er is. Dat is ook wel slim. Ik kijk inderdaad ook altijd naar de leuke veulens die voorbij komen en baal dan ook nog steeds ( vind de vuelens uiteraard wel erg leuk en ben blij voor de eigenaars dat het veulentje er is.)
Nou duimen dan maar OK dan! voor lowara.

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:34

Hmmm... Ik ben dus gelukkig niet de enige die ontmoedigd word door al die veulens die WEL geboren worden?!?!! Huilen

Iik ben wel ontzettend blij voor degenen die wel geboren zijn hoor, ik gun het jullie aaaaaaallemaaaaaaallllll!!!!! Haha! Haha! Haha!

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:48

Afbeelding

dit is mijn pony marscha zei is nu 296 dagen drachtig ze moet dus nog
34 dagen dragen wij denken dat ze dat niet nog 34 dagen vol houd want dit zijn foto`s van een maand geleden en van vandaag.
de verandereing is wel heel goed te zien dus nu is maar de vraag of ze het nog 34 dagen vol houd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:41

maartje: gefeliciteerd
Orion:tos een plaatje zeg echt hele leuke foto's.

Verder dus nog geen nieuwe kleine lieve schatige veulens erbij ..

Hier niks nieuws jasmijn haar oedeem wordt steeds groter is nu echt een flinke plak onder haar buik verder blijft alles hetzelfde de uiers groeien niet meer verder momenteel vond het eerst al heel wat maar als ik die nu van Sanne98 zie (is op 2 dagen na even ver als jasmijn) heeft die van mij maar theezakjes Knipoog leuke merrie trouwens Sanne!!!

Wel hoorde ik net dat ze morgen lekker de wei op gaan dag en nacht dus tja dan heb ik echt even niks meer te doen de eerst komende weken (jaaa bokken Clown )

Nou iedereen die nog steeds waakt succes enne dit weekend is toch een goed weekend voor een boel kleintjes erbij!!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:47

@ Hannelore: ja jouw merrie is ook alweer even overtijd, ze moeten maar met elkaar gaan afspreken om het veulen dit weekend uit te poepen!

Ik ben volgens mij de enige die niet ontmoedigd wordt door de veulens??? hihi, ik snap het wel hoor dat je het dan even voelt steken, maar toch moet je het denk ik niet op jezelf betrekken.

Update Siena: ze heeft de hele dag een gelig harsdopje gehad. Vulva is vrij slap. Banden zijn gemiddeld slap. Verder is ze nog steeds erg sloom.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:09

Sorry dat ik zo lang weggeweest ben Bloos ik had het echt super druk! Nu staat vreya ook nog op knappen en ben ik nog minder thuis! gelukkig is het nu vakantie en kan ik lekke veel internetten Haha!

allereerst, maartje gefeliciteerd!! Haha!

orion: wat een super mooi veulen zeg! Kwijl echt hele lieve foto's!

sjen: zat ik er ALWEER naast Rolleyes ik stop er maar mee, ik duim voor je dat het snel komt Ach gut harsdruppeltjes is trouwens wel een goed teken Schijnheilig

hannelore: spannend! Hyper! gaat ze je binnenkort verassen? Haha!

updateje vreya:
Ziet er goed uit, ze is er echt zat van en dat is te zien! Ze schuurt veel, met de voorbenen aan het hoofd en ze krabbelt zichzelf op de buik. Ook gebruikt ze de kleintjes van de groep om even lekker te krabbelen (maakt niet uit waar). En ze zwaait veel met de staart en draagt hem zo nu en dan. Nagelbijten / Gniffelen

@ vreya: koninginnedag zou wel leuk zijn!! Haha! Hyper!

even wat foto's van hoe ze er nu bij staat,

de dikke buik:
Afbeelding

uier: lang en breed, maar niet bomvol. Wel super hard! en als je goed kijkt is het al bijna 1 zak in plaats van 2 Haha!
Afbeelding

en de vulva, nu toch echt langer en meer open
Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:17

Jeetje bij Vreya gaat het denk ik niet lang meer duren (alleen houd ik ook m'n mond maar Haha! )
Die vulva is al mooi open zeg...en die buik Wow! Huge!
Had ze al veulens gehad eigenlijk?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:23

nee dit is de eerste Haha! extra spannend dus! Hyper!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:38

Wow wat een vorderingen dan al! Vooral de uier. Voor mij ook de eerste en voor Siena ook Haha! Daarom blijft haar uier zo achter denk ik, maar zoals Vreya kan het dus ook Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:42

ja! Haha! Siena vindt het gewoon nog niet zo nodig! straks krijgt ze weeen en dan loopt het in 1 keer vol Lachen wie denk jij dat er eerder gaat? Haha!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:11

Woowww Vreya gaat goehoed!
Tjee, ze draagt lekker overdreven zo te zien, beetje Friet achtig Haha!
Hopelijk is d'r babytje net zo lief als Benno Lovers

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:26

Zozo Vrija, dat ziet er goed uit!
Met Myrdal gaat het nu ook de goede kant op. Ze wordt onrustiger en maakt van de stal een zooitje (en ze staan er alleen 's nachts in), de muren zaten eronder. De uier was vandaag eindelijk weer groter dan dat hij in lange tijd is geweest, dus het gaat goed. We denken dat het geen week meer duurt, sorry Sjen Ach gut , dus dat wordt vannacht opstaan....

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:06

Nandy zit mij ook te pesten.
Ik ging vandaag hoopvol onder haar buik kijken maar die spenen waren verschrompeld, GRRRR... gister waren ze nog zo mooi vol.
Dat word echt nuchter blijven morgen Boos!
En overmorgen in het overtijd topic Tong uitsteken

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:15

Vreya: uierontwikkeling klinkt goed! koninginnendag zal leuk wezen
Lowara moet ook wel op gaan schieten zeg!
Sanne: ze heeft al flinke uier!

Damn vandaag veulen in de sloot Scheve mond gelukkig optijd eruit niet onder water geweest gelukkig. ze waren uitgebroken en de grote wei in gegaan. toen gingen de andere er achteraan is hij de sloot ingerend Bloos!

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:38

Jeeeeeetje die Vreya, nou dat wordt wakker blijven meid!!!

Even een vraagje:
Staan jullie merries ook de hele dag futloos te staan met ogen halfdicht????
Niet Toutie hoor, maar die shet (Pollie) van een vriendin.
Toutie heb ik vandaag in een ruimere stal gezet, is dat erg???
Ik heb het idee dat ik alles verkeerd doe.
Moet ik haar met rust laten of zoveel mogelijk aandacht geven??

xxx

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:03

Update van Pollie de shet:

Symptomen:

Rusteloos in de stal
Poepen en ernaar kijken
Draait oren ineens in de nek en kijkt naar de buik
Staat op een hele andere plek dan gewoonlijk

Gaat het dan nu echt gebeuren??????

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:10

Jahaaaa, Myrdals uier is nauwelijks kleiner geworden vanavond, normaal gesproken zijn het theezakjes, maar nu dus niet!!! Ik denk zelf nog niet dat hij vannacht komt, maar het komt wel dichterbij!! Ook ga ik vanavond waken.... Wie weet houdt ze me voor de gek.

@ Toutiemeis: Myrdal slaapt ook de halve dag, ze suft een heleboel, maar is altijd blij en wakker als ik kom. In een grotere stal zetten is opzich wel slim, maar dat moet eigenlijk wel een aantal weken van tevoren, omdat ze antistoffen aanmaken. Maar ja, dat kon jij natuurlijk niet weten dat ze drachtig was. Maar goed, hoe groter de stal, hoe meer ruimte. Wat aandacht betrefd: Geef haar de aandacht die ze zelf wil. Wil ze met rust gelaten worden, doe dan rustig aan. Maak haar blij met dingen die ze leuk vinden (bij Myrdal: eten!!!! Laten grazen aan de hand dus). Ook kun je lekkere wandelingen met ze maken, is goed voor ze, als dat kan tenminste.... Gewoon erbij zijn kan ook al genoeg zijn. Wat betreft de shet, ja dat kan, maar ze kan er ook gewoon veel last van hebben. In ieder geval: Goed in de gaten houden!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:44

Volgens mij is er, precies zo als afgesproken, iets gaande!!!!

Ze lag net helemaal zwaar te ademen en kromp helemaal in elkaar. Zelfs een paar rare hinnekjes naar haar buik kwamen er uit. En een beweging dat er in zit!!!!

De zenuwen gieren door mijn lijf. Ik laat haar nu ff met rust en ga met 5 minuutjes nog ff kijken.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:48

Spannend Dennis!!! Dat klinkt goed, zo te horen komt er iets aan!!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:52

Succes Dennis, hopelijk poept ze er zo een kleintje uit Lachen

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:54

Jeetje Dennis,

dat je nog geen hartaanval hebt gehad?!?!?!

Ik verwacht niet dat je nu nog op bokt bent, maar hou ons op de hoogte, he???

Hoop dat je vanavond een veulentje ziet komen!!!

@ Myrdal: Bedankt voor de tips, Toutie lag (!) net in d'r stal, dus ze voelt zich goed op haar gemak.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:24

oei dennis
heel spannend!!

laat het veulen maar komen!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:32

M'n PC stond nog aan en wil Roos d'r vorige eigenaar (irene) ook op de hoogte houden Lachen.
Dus ook meteen hier maar ff gepost. Ze staat er nu rustig bij, d'r buik is goed in beweging, haar vulva helemaal dik en staat wat open. Haar uier is niet helemaal strak gespannen en ze kegelt ook niet. Vandaar dat ik er eigenlijk nog niet van uit ging. Maar toen ze zo aandoenlijk lag net en een paar keer helemaal in elkaar kromp heb ik mijn verwachting even bij gesteld.

Ik heb haar het laatste half uur niet meer in elkaar zien krimpen, maar ga om de 20 tot 30 minuutjes eventjes stilletjes kijken.