Nu ze dat er tussen krijgt eet ze echt een stuk beter... Haar uier zie je met de dag groeien, ook de achterkant ervan, daar zat eerst nog een gleuf, maar die zie je steeds minder worden... Hij gaat niet helemaal weg, pas op het laatst als de biest erin schiet en de druk te hoog word...Het word wel levengevaarlijk nu om de stal in te gaan.... Beide dames staan naast elkaar, met open bovenkant van de deur, en de deuren tegen elkaar... Dus als je in de box wil moet je met 2 handen de bijtende muilen van je af duwen en dan ook nog proberen om de staldeur open te schuiven... Die van Shanaya gaat nogal zwaar, dus daar heb je 2 handen voor nodig... Ze happen flink naar elkaar dus, eerst waren ze nog wel voorzichtig als er iemand tussen stond, maar nu
De beste methode tot nu toe is even wat lekkers in de voerbak gooien, dan beide stallen op een kier zetten zodat je die met je voet verder open kunt schuiven
Nou ja, het is nog maar even en dan gaat het hele stel dag en nacht weer op de wei, en dan worden ze weer beste dinnetjes
en vooral als dan de veulens weer afgespeend zijn, dan krijg je ze bijna niet uit elkaar... Ach, zo in de box is het oorlog, ook als ik met Shanaya langs Njadien haar box loop, maar zodra 1 van de 2 echt het begouw verlaat breekt het los, dan is er een gegil en een kabaal waar je niet goed van word... Ze kunnen gewoon niet zonder elkaar weg... Is wel eens vermoeiend ook hoor, maar ook wel schattig 
Alleen is het nu dus wel echt een probleem... Want zolang Njadien spierbevangen is moet ze stalrust hebben en mag ze alleen aan de hand af en toe stappen... Maar ik kan niet in mijn uppie 2 paarden meenemen, dus we moeten altijd met z'n tweeën zijn daarvoor, en als ik alleen Njadien meeneem dan loopt zij te dribbelen en Shanaya sloopt de stal en zichzelf, en Shanaya heeft nu dus verplicht dezelfde stalrust omdat ze overal dwars doorheen gaat als ik die buiten zet.... En Njadien breekt dan de stal af en haar drukke gedrag en geren door de box is dan ook weer niet bevoordelijk voor haar bevangenheid....
Na de zomer gaan de meiden dus uit elkaar, die beslissing hebben we een poosje geleden genomen. Er moeten iig een paar boxen tussen en ze moeten vaker alleen weg...
Dus allemaal maar duimen dat het vannacht wordt geboren want dan kan ik mooi morgenochtend er gelijk naar toe

leuke merrie trouwens Sanne!!!
ik had het echt super druk! Nu staat vreya ook nog op knappen en ben ik nog minder thuis! gelukkig is het nu vakantie en kan ik lekke veel internetten
echt hele lieve foto's!
ik stop er maar mee, ik duim voor je dat het snel komt 
gaat ze je binnenkort verassen? 

Huge!
wie denk jij dat er eerder gaat?
gelukkig optijd eruit niet onder water geweest gelukkig. ze waren uitgebroken en de grote wei in gegaan. toen gingen de andere er achteraan is hij de sloot ingerend