[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:46

[quote="Kaplaars"]Wat ligt geluk en verdriet weer dicht bij elkaar.
Renske heel veel sterkte, neem je tijd om het te verwerken. Dit is niet niks. Ik heb zelf ook een veulentje verloren dit jaar en het doet zo’n pijn.

Heb je nog tips om het uier wat sneller leeg te laten worden? Ons veulentje is vrijdagnacht ingeslapen en er heeft zondag een pleegveulen bij gestaan, maar de merrie heeft echt wel een groot uier.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:00

Ik kom even weer vanaf mijn blauwe wolk.

Ondanks dat hij exact het tegenovergestelde is van wat ik besteld had, ben ik toch helemaal verliefd op de kleine man ♡.

Het drinken gaat inmiddels vlekkeloos en de melk productie is ook goed op gang.

Afbeelding

Met gevolg dat hij een lekkere melksnoet heeft haha

Afbeelding

Zijn 2 grootste hobby's op het moment zijn slapen en eten

Afbeelding

En hij inspecteert ook al wat mams nou zit te eten, hij knabbelt ook al wat hooi. Kan dat kwaad..?

Afbeelding

Hij staat nog steeds behoorlijk krom, maar het is al minder krom dan vannacht, dus het gaat de goede kant op

Afbeelding

De merrie maakt het heel goed, en ze is een super mama. Alleen ben ik de enige die in de stal mag komen, de rest (vooral de dierenarts) moeten uit de buurt blijven. Maar dat zal ook komen omdat het de eerste dag is.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:08

Renske wat schrik in van je berichtje ! Heel veel sterkte !!

Rose Sony nog proficiat met je knappe veulen !

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:09

Na een midweekje lekker op vakantie in Twente gaan we morgen weer terug naar real life.
Om 4 uur komt de DA de pony hengstig spuiten, dat wordt volgende week dan waarschijnlijk weer een rit naar Drenthe/Groningen.

OYYO

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:11

Renske heel veel sterkte! Wat een verdrietig nieuws!

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:12

Even paar dagen minder meegelezen, maar wat mooi dat er weer molie veulens geboren zijn!

Laurenti wat een afschuwelijk verhaal, maar wat fijn dat ze er gewoon allebei staan! Heel goed herstel voor je merrie toegewenst!

Renske bah, ik zit gewoon mee te janken hier. Wat moeilijk, maar ook een dapper besluit! Raakt me denk ik ook zo erg omdat ik weet dat ik Cass over een tijdje ook moet laten gaan.
Hoe is Ariel er nu onder? Heeft ze goed afscheid kunnen nemen nadat ze ingeslapen is?
In elk geval heel veel sterkte, dit is niet niks, helemaal omdat je Amarens al weken lang hebt leren kennen :(:)

Hier doen Cass en Jodie het super, Jodie eet ook al wat voer mee, en verder heerlijk genieten in het land!

Deze foto is van afgelopen weekend
Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:14

karelien schreef:
Kaplaars schreef:
Wat ligt geluk en verdriet weer dicht bij elkaar.
Renske heel veel sterkte, neem je tijd om het te verwerken. Dit is niet niks. Ik heb zelf ook een veulentje verloren dit jaar en het doet zo’n pijn.

Heb je nog tips om het uier wat sneller leeg te laten worden? Ons veulentje is vrijdagnacht ingeslapen en er heeft zondag een pleegveulen bij gestaan, maar de merrie heeft echt wel een groot uier.

In ons geval heeft het veulen nooit gedronken bij de merrie (is mijn andere merrie). Ik heb de merrie toen op een groot paddock afgewisselt met beperkt weidegang met graasmasker gehad. Maar dat is dus een andere situatie dan bij jullie.
Hoe is het met jou en je merrie?

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:30

[/quote][/quote]
In ons geval heeft het veulen nooit gedronken bij de merrie (is mijn andere merrie). Ik heb de merrie toen op een groot paddock afgewisselt met beperkt weidegang met graasmasker gehad. Maar dat is dus een andere situatie dan bij jullie.
Hoe is het met jou en je merrie?[/quote]
Met de merrie gaat het op het volle uier na heel goed. Ze is heel rustig. Vandaag even 20 min met haar gestapt onder het zadel. Deed ze ook goed. Met mij gaat het wel oke. Heeft tijd nodig om het een plekje te geven

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:39

Ach Renske wat sneu!
Ze was zo'n prachtig veulen
Dat dat zo verborgen kan zijn wist ik niet
Heel veel sterkte
Ook voor Ariel

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:41

Gefeliciteerd rose <3

Heel veel sterkte Renske

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:00

Jeetje Renske wat een vreselijk droevig bericht.
Das de meest moeilijke en moedigste keuze die je hebt moeten maken. Veel sterkte.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:12

Wat heftig renske....
Ik wil je heel veel sterkte toe wensen de komende tijd !!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:14

Bedankt weer voor alle lieve berichtjes. <3

Ariel was bij binnen zetten in het begin nog wel wat aan het roepen.
Maar toen we weg gingen van stal was ze al een stuk rustiger.
Ze gaan haar morgen op de paddock langs de hit-actief stal zetten.
Als het echt niet gaat zal ze toch weer bij de merries en veulens de wei op gaan.
Dan is het kiezen tussen 2 kwade.
Morgen in de ochtend ga ik weer even langs om te kijken hoe ze er voor staat, en wellicht even wat aan de hand te stappen.

Brusi06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:25

Wat ontzettend heftig Renske, heel veel sterkte.

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:47

Wat heftig Renske, hopelijk wordt ze snel wat rustiger.

Hier heel de dag een onrustige merrie maar nu staat ze gewoon rustig te eten. Haar banden zijn slap en hars aan haar uier. Ik ben benieuwd wat de nacht gaat brengen...
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:54

Het uier ziet er veel belovend uit laleentje!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:31

Ik denk dat de nacht een veulentje gaat brengen Laleentje :D

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:02

Helaas nog geen veulen. Wel om 2.15 en 4.45 wakker gebeld maar ze lag lekker te slapen. We wachten maar weer af, het kan nooit heel lang meer gaan duren...
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:40

Zo Laleentje, ik had het toch echt verwacht! Sommige merries kunnen er een lange draai aan geven :')

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:51

Hier helaas ook nog geen veulen, maar heb vannacht wel "Merrie TV" aan gehad en in de gaten gehouden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:23

Hier doet de kleine het goed. Beetje wennen aan de warmte :+
En aan water. Ik spuit ze lekker een keertje af. Krijg nog een beetje protest, maar dat komt wel goed :j
Ze is ondertussen een echt buffeltje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:41

Kom weer onder de meeleessteen vandaan. Alles bij gelezen maar niet onthouden welke verhaal bij wie. (Niet te doen op telefoon)

Gefeliciteerd met de geboren veulens, een nacht 3 erbij!

Zag een mooie bonte voorbij komen, altijd leuk. Toch even net wat anders.

Ook een die de geboorte gemist had, gelukkig dat alles goed is gegaan. In je handjes knijpen.

Renske, wat een poedersuiker nieuws. Ze was al wat ouder en dan denk je het meest kritieke gedeelte gehad te hebben en dan dit. Heel veel sterkte hiermee.

Als ook een veulen kwijt aan koliek. Ook jij erg veel sterkte!

Durf het bijna niet te zeggen maar ik mopper wel eens op die deugniet van mij maar ben echt gezegend. Hij doet het goed en ontwikkelt erg mooi. Misschien een tikje te chique maar dat kan ik zelf wel hebben.

@CIO, beter vroeg leren dan laat dat wassen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:59

Afbeelding
Dit was Liedewij haar pH vanochtend, het lijkt een beetje tussen de 6.50 en de 6.75 te zitten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:18

Vraagje. Ik heb vorige keer mijn veulen geschoren, toevallig op 4 juni :P Het was toen super heet, volgens mij 30 graden. Nou wil ik eigenlijk mijn 2 maand oude veulen ook scheren als het weer het toelaat uiteraard. Hij heeft veel jeuk van het veulenhaar en daarbij is het veel mooier voor op de keuring eind juli. (Wij krijgen minpunten op het bruine veulenhaar al is het er onder diepzwart, iets met rastype)

Dus ik vroeg mij af wie zijn veulen al (deels) geschoren heeft. Eigenlijk vind ik dat het te koud is, al helemaal volgende week (20gr). Maar wellicht verkijk ik mij erop.

Er zijn ook mensen tegen het scheren. Maar dit zou wel beter voor hem zijn (jeuk, hele dag door krabben, en heel erg zweten)
Al wil ik hem niet in de kou hebben. Lastig!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:23

Ik weet dat het bij sommige rassen gebruik is de veulentjes te scheren maar ik zou er zelf nooit aan beginnen. Het haar zit er niet voor niks denk ik, en door te scheren blijven de haarwortels gewoon zitten, die moeten er dan uit. Minpunten op een keuring voor een bruine veulenvacht vind ik echt te zot, dat zou echt niet mogen. Net als minpunten voor een oony in sportconditie in plaats van moddervet ( maar dat is weer een andere discussie). Ik zou hem lekker goed rossen dagelijks, dan zijn die haren zo weg.