[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoosssJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:36

Ynekes, Wat is Pien een schatje <3 Blij dat na zo'n start nu alles goed gaat!

J_emma, heel herkenbaar dat namen verzinnen wat niet lukt.... Heb een heel lijstje maar niks "springt" eruit ....

cp112 Wat een bollies <3 heerlijk dik in hun vacht :) Nog even en dan springt er al een veulentje in de wei *\o/*

Kabayo, Jaaa gwen heeft echt amper een buik hihi. Denk dat dat nog wel komt :D Ik zal ook wat meer proberen te reageren op iedereen, iets vaker achter de computer duiken ipv mn telefoon hihi. Uw merrie bijna veilig! yesssss <3

Corina, Ennnn? hoe gaat het met je merrie? Al meer actie erin of blijft het nog lekker warm binnen?

MizzMontana, yeaahhh! 320 dagen whohoooo *\o/*

Dustinlover, oeehhh jullie zijn er bijna

Venthe, ohh nee... NOg een beetje gelukt met de binnenbak? Hier beweegt het veulen af en toe :o Super leuk dat het veulentje zo beweegt! <3 Meestal zeggen ze toch dan een hengstje drukker is in de buik van de merrie? (fabbeltje ik weet het hihi)

Cynthia, Wat een geve foto! Dikke laag sneeuw! Heerlijk :D

KahluaB Wat een mooie foto <3

Piarens, Hier precies hetzelfde :j Misschien een beetje te enthausiast hihi

Tanja84 hihi klinkt bekent het gedeelte met het bijlezen

Knolselderij, Als die normaal wel aansciet scheelt het dan heel erg? of helpt het alleen de eerste paar uur?

AnsoDM, Woww wat is ze wit! hier is alles geel ipv wit

Zooo, als het goed is redelijk bij.. Sorry voor degene die ik heb gemist!!

essie_blue

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:39

Wat spannend Corina, hopelijk zet ze vannacht een knap en gezond kind ter wereld!

Heerlijk veulen die Pien!

Verder genieten van alle bolle merriefoto’s. <3

Hier de automatische bakken ook afgesloten. Heb van die kuipjes in de stal staan, ze gaan er gelukkig niet mee spelen en mesten allemaal netjes op 1 plek haha dus het sjouwen valt me mee.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:47

Pientje is knap.

Corina hoe staat het met je merrie?

Niet met water hoeven sjouwen lijkt mij nu heerlijk. Hier heb ik speciekuipen in stal staan en een 1000 liter vat buiten. Elke dag een aantal x een emmer warm water erbij en het blijft zo goed te doen. Het water sjouwen blijft zo ook nog redelijk beperkt.

Als hier de stal af is dan hoef ik hopelijk ook niet meer met water te sjouwen.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:50

Whaaa wat gaat het hard hier met reageren!!
Nu even de tijd lekker met bak chocolade melk erbij :+
Zelf weinig tijd hele week werken en gedoe met de paarden met het koude weer water sjouwen enzo.. 8)7
Gelukkig heb ik een vriend die een hoop doet dus dat is fijn!
Wat een prachtige sneeuw plaatjes van al die mooie ‘dikke’ paardjes!! Ik hoop van het weekend ook nog wat leuke foto’s te maken in land!
Ynkes wat is ze goed gelukt zeg heel fijn gelukkig gaat nu alles goed ze staan er lekker dik in het stro der bij , hou je het veulen eerste weekje binnen om wat aan te sterken of gaat ze gelijk nar buiten?

Hebben jullie nog tips voor namen hengsten naam heb ik al!

Nu nog wachten op corina der veulen ze laat je lang wachten! Ben zo benieuwd

Zilver vind ik ook echt een prachtige friese dame zo benieuwd naar haar veulen !!! Snap je helemaal hoor maar kost inderdaad veel tijd helaas maar geniet altijd van de leuke updates !

Nog wat leuks nog tien dagen en dan zijn we ook veilig! Maar hoop dat mog even lekker warm blijft zitten! Zoè merk ik nog niks aan wel wat dikkere uiers maar dat had ze al wel! Ze komt twee uur per dag buiten en dan is ze het ook echt zat :=
Fijn te merken dat ze zo lekker in der stalletje staat!
Die hebben we trouwens even dicht gemaakt voor de kou en vooral de wind scheelt een hoop!
Voor zoè minder leuk maarja is maar voor even

Pff met het slechte weer van zondag hebben we in de ochtend nog op dak moeten klimmen om de gaten dicht te maken met zeil sneeuwde onwijs in! Was niet zo fijn op de vroege morgen maar achja we hebben wat over voor de paarden :brr:

Zit heel erg te twijfelen om zn pavo kit te bestellen vind nogal prijzig..

Ik probeer als ik wat meer tijd heb ook weer wat meer op andere te reageren hoop dat iedereen zich vermaakt en heel blijft! Al hoop ik wel dat dit snel voorbij is hahah _O-

Groetjes ons!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sannahtris op 10-02-21 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:55

Fotsy schreef:
Ik deed vroeger ook graag aan bijleesposten maar nu haal ik er bewust enkel de vragen uit en probeer daar iets aan bij te brengen.
Beetje bokt moe lijkt het wel, Corona toestanden zullen daar ook wel voor iets tussen zitten. Blijkbaar hadden wij wel een erg hectisch vrij uitbundig leven en nu tja houdt alle plezier op te bestaan en dat al maanden. Heb zelfs nog geen eigen topic gemaakt. Raar.
Maar ik lees wel zeker alles mee van iedereen.

Zo herkenbaar :o Het afgelopen jaar was heel heftig met het thuisonderwijs en dagen van minimaal 12 uur achter je scherm -O- We zijn net weer 2 dagen naar school. Genieten doe ik zeker van de paarden, alleen ben ik 's avonds vaak veel te moe om nog even lekker te gaan rijden.
Bijlezen doe ik hier elke dag, daarvoor hoor ik al te lang bij de vaste groep. Reageren doe ik soms, veel updates over mijn eigen drachtige merries heb ik ook nog niet geplaatst. We hopen allemaal gewoon op betere tijden en heel veel mooie gezonde veulentjes dit jaar *\o/* <3

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:55

Ik probeer ook af en toe een bijleespost te maken, maar lukt me ook niet heel vaak.
Ik vind het net als meerdere hier vooral leuk om lekker mee te lezen, en leuk als het spannend word bij iemand. Ik kijk dan ook altijd even smorgens voor ik naar mijn werk ga of er al iets geboren is. Het zal me verder ook een worst wezen of er nou veel of weinig gereageerd word op mijn berichten :D Al vond ik het top dat jullie laatst zo met me mee hebben gedacht wat betreft mijn merrie.

Wat een leuke foto's van Pientje! <3

Corina hoe gaat het bij jou?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:03

Moos, zolang de temperatuur onder een zelf ingesteld aantal graden ga1t, blijft die thermostaat draaien. De warmtegeleiders zitten dan rond de leidingen tot in het water in de bakken. Nooit last gehad tot nu.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:21

Wat een prachtig veulen, vooral doorgaan met spammen <3

Waar blijft de volgende nou?!?!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:58

Sannathris. Ik doe het veulentje nu in de vorstperiode niet naar buiten. Ze mag eerst een beetje vetjes kweken. De verwachting is dat de temperatuur over een week weer gaat stijgen, dan is alles een beetje aangenamer.

Pientje wil graag gezelschap hier op Bokt van nog een veulentje O:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:36

Ach wat een schatje die Pien!

Hoe is het met veulen nummer 2? Komt die er al aan :P

Dames doen het hier ook goed. Lana maakt echter al best wat uier aan maar hoop dat ze nog even rustig aan doet gezien ze nog 30 dagen moet tot veilig. Vorig jaar had ze een dood veulen. Hoe of wat weet ik niet, maar hoop dat ze even rustig doet nu.

Afbeelding
Afbeelding

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:15

Wauw wat een buik, prachtig! :))

Edit: lees bijna alles mee, maar weinig tijd om uitgebreid te reageren. Probeer daarom meer te reageren op anderen (vragen/veulens), dan een ‘ego-post’ te delen.
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 11-02-21 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:31

Nou kom ik ook eens onder mijn steen vandaan haha.

Ik lees alles mee al vanaf het begin maar reageer niet zoveel. Ook omdat ik het persoonlijk via mijn telefoon echt rot vind om te reageren. Maar ach :+

Wat een prachtige foto's heb ik voorbij zien komen!

En wat ontzettend leuk ons eerste bokt veulentje! Ik zag het eerst geboren veulen van dit jaar al op Facebook voorbij komen op 2 januari.. zo vroeg B-)

Wendi zit volgende week alweer op de 250 dagen. De tijd gaat best wel snel dit keer eigenlijk.. deze foto is van 2 weken geleden.

Afbeelding

Ik kijk elke ochtend met spanning op bokt of we alweer een veulentje rijker zijn.. corina ik duim voor je dat ze er geen weken plan van gaat maken -O-

Kan niet wachten op het veulen seizoen! Whoehoe!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 03:20

Wat een geweldige foto's ynekes <3 Wat een knap ding!

Wow dustinlover. Wat is lana dik :wow:

Dankjewel sannahtris! Ik Snap je helemaal! Gaat ook snel hier :P jeej nog 9 dagen *\o/*

Moosss ik denk ook wel dat ze nog breder word :D ja schiet al op hier! Zo leuk :)

Beterschap met je rib baudyh :(:)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:55

pffffff }> nog geen veulen. merrie stelt men gedult goed op proef ;(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:00

Corina wat een fopmerrie... ze knijpt haar billen toe tot de dooi denk ik :+

Mooie dikke buikjes Rowan! Hopelijk houdt Lana het nog even op.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:04

Corina wat jammer zeg. Merrie en veulen denken " het is veel te koud buiten". En geef ze eens ongelijk.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:13

snap het ook wel hoor. maar t maakt me zo onzeker. gezien ze al wel soms melk druppels heeft

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:30

Sannah in geval van nood is zo’n kit wel handig maar er zijn nog wat dingen die je ook kan doen afhankelijk van wat de nood is natuurlijk. Je kan de merrie melken en dat geven, hulp om te laten drinken van ervaren fokker inschakelen, pleegmerrie zoeken. Zit er bij jou in de buurt iets waar ze zo’n kit verkopen? Onze voerleverancier heeft ze en ik heb hun 06 gekregen voor het geval van nood, dan kan ik ook buiten sluitingstijd zo’n kit krijgen. Zij zijn zelf ook fokkers dus dat maakt het wel makkelijk om zo iets af te spreken.

Hebben anderen eigenlijk standaard zo’n kit in huis?

Corina ze houdt je mooi in spanning.

Dustin goeie buik heeft die zwarte al :D mooie foto.

Yneke verstandige keuze denk ik met dit weer.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:37

Ik heb ze erbij die 14 dagen staan te lekken :D Heb je ook de ph gemeten?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:43

Omg Dustinlover, wat een buik, ben fan van Lana <3

Ziet er goed uit Lovelyn, hier gaat de tijd ook snel!

Corina wat een fopperd.... zo zie je maar geen pijl op te trekken, snap dat je je onzeker door voelt.

Hier vanmorgen uit de woonkamer, voel me een gelukkig mens, wat een prachtweer!

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:45

Als dat het zicht vanuit je woonkamer is, ben je een gelukkig mens!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:53

Ik wil ook zo'n woonkamer!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:01

geen verkeerd uitzicht!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:16

Prachtig uitzicht
Dierenartsen hebben ook wel zo'n noodpakket als het nodig blijkt.
Geen zorg. Een flesje in huis is wel handig. Dan kun je de merrie melken en de eerste biest zo geven bij nood!

Corina.. pientje wil echt niet meer het enige boktveulen zijn. *\o/*

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:43

Mooi uitzicht!

Hoe gaat het nu Corina? Als wat veranderingen? Wat een foppert zeg!

Ik heb niet zo'n kit in huis, heb de da dichtbij