[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Finn__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:11

Neonlight schreef:
Kun je de kabel er niet in laten? Dan is het sowieso stabieler.

Hier ook nog een camera vraag. Degene met een foscam, welk type hebben jullie? En kan ik via internet op de computer bij iemand mee kijken? Wij hebben 1 camera kapot en zit er aan te denken om eventueel een foscam te nemen. Wat hierin meespeelt is dat de Aldi camera niet op mijn werk bekeken kan worden, site is geblokkeerd. Kan wel via mijn mobieltje maar dat kijkt niet heel fijn. Wil dus ook graag weten of ik met foscam wel op het werk kan kijken.

Ik heb een Foscam. Hier zit een app bij die je kan installeren. Bij mij zit het op Apple apparaten, ik heb eigenlijk geen idee of het ook op een windowscompter kan. Volgens mij heb ik een FI9900P.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:05

ik heb ook een foscam, op zich was het aansluiten heel simpel, maar wij hebben de stal achter het huis, dus ik heb een monitor op de vaste aansluiting staan en op de telefoon kan ik via wifi of 3G/4G kijken, vanmorgen moest ik in het ziekenhuis zijn en moest even wachten, och maar even merrie tv gekeken :+

glowy doet het nu rustig aan ( is dat verdacht? ) uiertje begint nu ook aan de achterkant mooi vol te lopen, kan voller maar toch ...... :)

Afbeelding

salatiga1995

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:18

Dank jullie wel voor de suggesties! Zo’n mobiele router klinkt als een oplossing! Ga ik gelijk even naar kijken :D
Zo’n kabel spannen gaat hem niet worden ben ik bang, geen bomen tussen router en stal (paddocks en rijbak) dus geen mogelijkheid om het op te hangen..
Heb voor nu even een tijdelijke oplossing, met de app Alfred kan je van een andere telefoon een camera maken dus die staat er nu even op, tot ik een oplossing voor die andere camera gevonden heb :) (die heb ik wel liever aangezien die ook rond kan draaien, heb nu niet de hele stal in zicht)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:21

Salatiga, wat je ook zou kunnen doen is een signaalversterker ophangen. Dat is eigenlijk een mini router die het signaal van je router opvangt en verder stuurt. Dit verder sturen kan draadloos, maar ook met een cat kabeltje. Dat zou dus betekenen dat (als je verbinding op de locatie goed is) je naast je camera zo'n versterker kan ophangen en dan een kabeltje van een halve meter naar je camera trekken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:29

Salatiga ik heb een horsecam. Dat is zonder al die wifi toestanden. Kun je wel alleen thuis bekijken of je moet ervoor betalen. Maar gaat prima voor ons. Als de weg van stal naar huis "open" is en niet meer dan 800 meter in vogelvlucht,kan het.
Wij wonen 2 straten van stal maar op het platteland en het werkt prima. Is met een antenne aan ons huis en 1 aan de stal.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:36

Ik werk met een Logitech circle en met een mobiele router! Werkt fantastisch! Als je meer daarover wilt weten mag je me altijd een bericht sturen

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:45

salatiga1995 schreef:
Dank jullie wel voor de suggesties! Zo’n mobiele router klinkt als een oplossing! Ga ik gelijk even naar kijken :D
Zo’n kabel spannen gaat hem niet worden ben ik bang, geen bomen tussen router en stal (paddocks en rijbak) dus geen mogelijkheid om het op te hangen..
Heb voor nu even een tijdelijke oplossing, met de app Alfred kan je van een andere telefoon een camera maken dus die staat er nu even op, tot ik een oplossing voor die andere camera gevonden heb :) (die heb ik wel liever aangezien die ook rond kan draaien, heb nu niet de hele stal in zicht)

Staan de stal en het huis op hetzelfde stroomnet? Dan zou je namelijk ook gebruik kunnen maken van een homeplug.

Degene die prepaid internet hebben, kijken jullie dan steeds maar even? En hoelang doe je met de data?
Hier lang getwijfeld over een mobiele router maar uiteindelijk niet gedaan. Nu hopelijk een andere werkende (dure) oplossing maar dat moeten we nog even zien.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:23

Ik heb prepaid bij KPN, sluit dan een prepaid maandbundel af met onbeperkt internet voor 7.50.
Het enige nadeel is dat je die pas weer aan kan zetten als de vorige bundel voorbij is, waardoor je dus een nacht geen internet hebt, tenzij je die specifieke nacht tot 12uur op blijft om hem dan te verlengen.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:48

Salatiga, voor mij was die Mifi router inderdaad echt een uitvinding. Ik woon namelijk 10/15 minuten van stal af en ik wilde toch graag thuis kunnen kijken. Er is wel een woonhuis met een WiFi netwerk, maar van dat netwerk maken nog 2 andere woonhuizen én een kantoor ook al gebruik (als zij iets via internet willen bekijken moet dat door middel van een kabel, WiFi is dan al niet sterk genoeg). Dus om al dat gedoe tegen te gaan ben ik maar op prepaid via het Mifi apparaatje over gegaan.

Is jouw camera wel geconfigureerd op het Wi-Fi-netwerk op stal? Want je zegt dat hij het doet als de kabel erin zit en dat zodra de kabel eruit gaat de camera het niet meer doet. Is ie dan überhaupt wel draadloos verbonden met het WiFi netwerk? Als je dichterbij de router bent met de camera, werkt hij dan wel draadloos?

Ik heb van alles overwogen en vergeleken qua prepaid tegoed, dus ook de onbeperkt 3G bundel van RobinMobile. Dat leek de beste optie, maar de uploadsnnelheid was veel te traag. Dus ik ben voor een prepaid simkaart van Telfort (€5,- met 'gratis' €10,- prepaidtegoed) gegaan. Voor €14,00 krijg je 1GB internet, daar kun je die €10 dus voor gebruiken. Er zat 250mb gratis internet via wifiboxx bij mijn router, waarvan ik nu sinds vrijdagavond 205mb op heb gemaakt. Ik kan dus niet continu kijken, ik check enkel wanneer het birth alarm me belt en wanneer ik wil weten of ze in de wei of binnen staat (en de eerste nacht + dag ietsje meer omdat ik gewoon heel nieuwsgierig was en het heel interessant vond :D ). Mijn Mifi router werkt trouwens enkel op 3G en veel providers bieden enkel 4G aan, daardoor was mijn keuze wel beperkt.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:54

Kimsel94 schreef:
Ik heb prepaid bij KPN, sluit dan een prepaid maandbundel af met onbeperkt internet voor 7.50.
Het enige nadeel is dat je die pas weer aan kan zetten als de vorige bundel voorbij is, waardoor je dus een nacht geen internet hebt, tenzij je die specifieke nacht tot 12uur op blijft om hem dan te verlengen.

Is die bundel in jouw geval snel genoeg voor het streamen van camera beelden? Op de website stond dat die bundel namelijk bedoeld was voor lichte apps zoals mail en whatsapp, maar dat je voor zwaardere apps en voor streamen een andere bundel nodig zou hebben. :(

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:14

Nikitaxx schreef:
Kimsel94 schreef:

Is die bundel in jouw geval snel genoeg voor het streamen van camera beelden? Op de website stond dat die bundel namelijk bedoeld was voor lichte apps zoals mail en whatsapp, maar dat je voor zwaardere apps en voor streamen een andere bundel nodig zou hebben. :(

Ik kan ermee streamen op de app, continu opnemen via de laptop die altijd draait. Alleen het draaien van de camera gaat wat langzaam(dus het beeld verplaatsen naar een andere plek van de stal), maar dat doe je toch niet continu.. Verder gewoon goed beeld en niet traag, soms dat ie een seconde overslaat en later herpakt, maar daar merk je weinig van op het beeld zelf

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:06

Ik spring hier ff in,hele camera gebeuren heb ik geen ervaring mee dus kan er niet echt over meepraten.

Pretty,knolselder,chantall,Linda en de andere dames (sorry lukt me niet om alle namen te onthouden) hoe gaat het met jullie dames? Nog teken van veulens vanacht?

Pepper zet er wat haast achter,het weer doet haar goed.
Heerlijk warm met 11 graden en zon hier.

Dag 313 geloof ik nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:10

Zo dat ziet er ineens goed uit!
(Hier niks bijzonders! Diva doet nog niks aan uier dus ik ga nog veel voor moeten laten gaan :P haha)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:12

Ik gok dat het alsnog wel 2 weken gaat duren hoor maar het is in elk geval al goed aan de gang met klaarmaken.
Haar banden zijn ook al ontzettend slap

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:18

Zo Eilinora, dat gaat vlot daar :wow:

Hier gaat er vannacht nog niets komen :( wel slapper banden hier en daar maar uiers en buiken nog niet helemaal klaar.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:20

Eilinora die gaat inderdaad hard! Spannend!

Tico vandaag 340 dagen, uier groeit iets, maar nog niet echt tekenen dat het snel gaat komen.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:24

Pip gaat ook rustig door met het vullen van haar uier. Afgelopen nacht 6 keer vals alarm gehad omdat ze het onderste hooi uit het net met haar hoofd schuin eet :(
Gisteren:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:24

Geweldig die foto van Pepper met het kalfje _/-\o_ Hoe bedenk je het!

Hier komt vannacht ook nog niets. Uier is wel veel voller, maar de PH test is 7 (neutraal). Wel was Lara vandaag de 4 daagse aan het lopen, waarschijnlijk veel last van het veulen. Zelfs mijn man die eigenlijk nooit bij de paarden komt vond haar toch wel heel erg dik :=
Twee weken geleden heb ik een nieuwe telefoonkaart met nummer gehaald voor het birthalarm, maar die is waarschijnlijk bij het oud papier terecht gekomen...........Morgen maar weer een nieuwe halen. De oude was helaas verlopen, niet binnen het jaar gebruikt of opgewaardeerd |o |o
Dus vanavond gaat de tablet mee naar boven met merrie TV, vannacht een keer de wekker zetten en mijn man gaat om 03.30u eruit om te melken. Alvast een beetje in het ritme komen, maar de andere twee jaren was Lara heel duidelijk, dus we zullen zien.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:30

Mijn merrie is er helemaal klaar voor. Slappe banden, goed gevuld uier, schuren, schrapen, rondjes wandelen door de box, maar niet onrustig en ze gaat elke keer weer braaf eten. Denk dus dat ze ook veel last heeft van de kleine in haar buik. Verder is haar been weer goed en geen koliekverschijnselen meer gehad. Dus we gaan de rest van de dracht en de bevalling goed afsluiten vind ik.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:38

Oh fijn Myrthe, nou ik hoop dat het snel zover is dan voor jullie!

Wat duurt het wachten toch ontzettend lang zo.. Merrie's, het is VOORJAAR, dus kom op met die veulentjes }>

Ik doe ook even niet mee met de camera-discussie. Ik heb 3 jaar geleden net zo'n ellende gehad en ben ontzettend blij dat ik nu een andere, simpele en goed werkende wifi camera heb. Voor nog geen 5 tientjes. Ik kwam vandaag de advertentie weer tegen op facebook, ze hadden er nog een paar van, dus als iemand er ook belang bij heeft, dan geef maar een gil.

In Suus haar volgtopic werd gevraagd om voor-aanzicht foto's. Die heb ik vandaag maar eens gemaakt. Jeetje wat is ze DIK :oo :oo Zo valt het pas echt op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:41

Ah, die is echt lekker bol Suus!

Myrthe, dat wordt weinig slapen vannacht....hopelijk hebben jullie nu je portie pech gehad.

Camera issues, ben blij dat ik die niet zelf hoef te regelen....heb twee linker handen op dat gebied...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:52

Spannend Myrthe! Zou het voor vannacht?

Murosch dat is echt een tonnetje!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:59

Nog niks Vulina? Vannacht misschien?

Myrthe, spannend! Succes!

Murosch wat is ze rond!

Pepper doet ook flink verder, idd zo’n aangenaam weertje helpt wel he :)

Ik heb hier zoveel medelijden met Satinka.. ze ziet echt af, ligt constant te kreunen en te puffen. Nog nooit zo’n zielige merrie gehad :/
Ik hoop dus voor haar dat het niet te lang meer duurt.

Maar nog niet voor vannacht denk ik. Melktest 6,5, uier wel weer terug helemaal vol en spenen ook bijna

Afbeelding

Dikkertjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3 op een rij

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:01

Nou, dat uier vind ik toch al behoorlijk serieus hoor. Ik mis alleen nog de glimmende dupkes, maar dan gaat het los. Ben heel benieuwd wie hier als eerste komt melden dat er een veulen is.

Naar de nieuwgeborenen; Hoe gaat het trouwens met de veulens? Groeien ze al goed?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:03

Ja, maar ik verwacht ergens toch dat ze gaat harsen, heeft ze 4 voorgaande drachten ook gedaan. En zakte duidelijk op melktest... maar ik hou haar int oog! :)