[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:02

*Kuch* ja je hebt gelijk. Ik wou iets te snel, moet zo door naar m'n werk :P
Maar dankje! Kunt het bij alle drie nu wel (in meer of mindere vorm) zien.

Linda, heb speciaal voor jou ook en Yazhi update hoor, maar die komt als ik nog ergens tijd heb tussendoor ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:17

Knappe Roos en Lies zijn daar weer! Roos heeft inderdaad wel een echt hangbuikje. :D
Grappig hoe het verschilt met de andere 2.

Inowa heb je al eens haar koorts genomen? Anders even lekker op stal zetten? Misschien te koud water gedronken of sneeuw gegeten?

Lovelyn als de andere hun spanning voorbij is,kan die van jou beginnen. Ook leuk achteraf dan!

Knappe Misha,grappige fotos :')

Ik heb net de hele bende op stal gestoken na de zoveelste natte hagel/sneeuwbui. Samen met die wind hadden ze er wel genoeg van na een uurtje of 5.
Van mij mag de lente komen. :o

Karin haar uier was niet meer geworden gelukkig. Ik hou het strak in de gaten hoor. Ze is nu bijna 270 dagen. (weet niet meer wie het vroeg)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:10

Linda: SUPER!! wat fijn dat je nu helemaal gerust kan genieten :)

Marije1502: welkom. Hele mooie combi vind ik dit hoor! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

ZoeyDercks, gefeliciteerd met de mijlpaal! En ah, die veulens mogen gerust geklutst worden als mams eens een sprintje trekt hoor. Ik ben vorig jaar ook naar het strand gegaan met mijn toen 7-maand drachtige nijlpaard. Die buik wobbelde langs alle kanten, maar veulentje was niet geklutst bij geboorte :+

Joto: Welkom. Wat jammer van het te vroeg geboren veulen en het verlies van je 4-jarige merrie. :(

Ennasil92: fijn, ik herinner me de foto's nog van haar dekking. Ze ziet er goed uit! En leuke bok-foto's :D

inowa: Pepper kijkt inderdaad niet zo happy, maar ik herinner me dat ze vorig jaar ook wel meestal met zo'n gezicht op de foto's stond naar het einde van haar dracht toe :P Hopelijk voelt ze zich vanzelf weer beter straks.

pretty: gelukkig geen extra ontwikkeling meer voorlopig, want is toch nog wel ff te vroeg voor de beeb. Maar ze wil er wrs graag vroeg bij zijn :P

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:20

Joto schreef:
We krijgen 2 merrie's in pension dit jaar die hier lekker gaan veulenen en daarna lekker de wei op gaan.. Zijn er toch weer leuke dingen te zien *\o/*

En 1 van die 2 is van mij :D
Soms is het keuzes maken, maar met de drukte van pups dit jaar en nog veel meer is het voor de merrie ook helemaal niet erg om een half jaar met vakantie te gaan.

Het eerste veulen heeft zich gemeld *\o/* hoe is het met de kleine?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:22

Klopt pepper haar veulens willen zo tegen het eind ineens erg hard gaan groeien en worden ook erg druk.

Vanmorgen net zo,haar buik schoot alle kanten op.

Ik denk dat die kleine draak pepper goed te grazen heeft genomen en dat pepper nu een beetje last heeft.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:23

Aniek jemig wat is roos dik! Echt een hangbuik al.

Gaat ook opschieten bij jou nu

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:27

Na lykke haar dagelijkse rondje aan de longe trof ik vandaag ineens dit aan......

Afbeelding

204 dagen drachtig,

Is voor mij een teken dat zij toch echt drachtig is (niet dat ik twijfelde haha)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:27

Welkom aan de nieuwelingen!

Mooie buiken en buikjes weer voorbij zien komen.

Joto, Wat naar van jullie veulentje, wel fijn dat de merrie het gered heeft!

inowa, Wat sneu dat Pepper zich niet zo fit voelt, inmiddels wat beterde?

AniekR, Mooie mijlpaal het af tellen kan gaan beginnen!

Leuke sneeuw foto's, zal de dames hier zo is op de foto proberen te zetten.
Prachtig weer hier, heerlijk zonnetje :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:31

Aniek, hihi leuk ;)
en wat heeft Roos dit keer een andere vorm buik dan Lies, was dat vorig jaar nu ook zo?

Crines, nou ja.. gerust? gerust? de DA was nog niet weg of ik begon me al zorgen te maken of ik nu wel goed had gedaan aan dat opvoelen... :') :o

Pretty, dat was ik ;) 270 dat is al een mooi eind op weg... dan zal het toch wel goed zitten :j

Wat worden Pepper en Spook al mooi rond zeg!! :D leuk!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:35

Volgens mij ben je net z'n muts als ik ben.
Altijd en eeuwig twijfel of je er goed aan doet :=

Lelymare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:51

Esther28 schreef:
Je kan toch niet complete stamboeken over 1 kam scheren qua karakter. Een paard is een individu met een individueel karakter en niet een bepaald karakter ophangen aan een bepaald stamboek...ik blijf dat toch absurd vinden.
Kan me voorstellen dat als je enkel paarden hebt, kleine pony's wellicht niet heel handig zijn er tussen...
Maar wat ze bij Lelymare dus zeggen: alle quarters en kwpn zijn braaf en sociaal en al t andere niet...

Beste Esther, het volgende heb ik ook uitgelegd in de mail :) Ik wilde graag even reageren op je berichten. Ik denk namelijk niet dat ik zeker discrimineer :). Van je vriendin Kim begreep ik al dat je het heel raar vond. Ik heb het volgende terug geschreven aan Kim.

Oh ja klopt ik heb Esther gesproken. Ja het klinkt altijd erg hard en zo bedoel ik het niet. We zijn echter een 'kleine' opfok (niet een opfok van 100 + paarden) en daarom heb ik een duidelijke doelgroep gekozen. Dat zijn als eerste de quarters en de paint horses waar we zelf veel mee werken en daarnaast zijn er de laatste 2 jaar KWPN-ers bij gekomen. De meerderheid is nog steeds de quarters en de paints en met deze combinatie staan we vol. Ik heb er dus voor gekozen om niet allemaal verschillende rassen bij elkaar te zetten en dat heeft niks met bv een groninger te maken. Ik geloof zeker dat ze erg sociaal is. Ik hoop dat je ook mijn uitgangspunt begrijpt en dat ik het dus niet verkeerd bedoel.

Ik hoop dat dit nogmaals verheldering geeft.

Mvg Fenna Elzinga / Lelymare

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:39

Nou sorry, begrijp het nog steeds niet.
Als je zegt sorry we zitten vol, dan begrijp ik dat, maar als je zegt sorry, we nemen alleen quarters en KWPNers aan dan begrijp ik dat niet.
Maar ja dat is mijn visie

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:42

Silly1972 schreef:
Nou sorry, begrijp het nog steeds niet.
Als je zegt sorry we zitten vol, dan begrijp ik dat, maar als je zegt sorry, we nemen alleen quarters en KWPNers aan dan begrijp ik dat niet.
Maar ja dat is mijn visie

Ik ga volledig met je mee. ik snap inderdaad dat je geen kleine veulens tussen de grote veulens wilt maar in mijn ogen maakt ras niks uit dus vind het wel apart dat jullie daar onderscheid in maken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:54

Heb vorige keer niet gereageerd maar ik vind niet dat je je als opfok moet gaan verantwoorden wie of wel je neemt en dat je zelf de keuze hebt om alleen quarterveulens te nemen. Ieder doet toch wat hij wil.
Vind het zelfs eigenaardig dat zo iemand zich zo uitlaat omdat ze geweigerd worden in de opfok, is toch algemeen geweten dat Lelymare een opfok is voor quarters?

Mijn man is ook zelfstandig en heeft werk genoeg dus als er hem iemand een werk vraagt om te doen, mag hij dit toch wel weigeren ook omdat hij het geen leuk werk vindt, of gevaarlijk of te vuil.
Ik ken hoefsmid die ook alleen maar de brave paarden uit zijn cliëntenbestand meer doet omdat er teveel risico is. Mag toch als zelfstandige? :P

Bovendien vind ik het heel ongepast om iemands broodwinning te gaan bekladden op het internet. We moeten allemaal hard werken voor onze centen. :o

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:05

Ja met je eens fotsy!
Bij de ijslanders zijn we dat ook gewend dus ik weet niet anders! In ijslander begrazingen lopen echt geen andere rassen!
En tis idd aan de beheerder zelf dst te bepalen :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:14

Fotsy schreef:
Heb vorige keer niet gereageerd maar ik vind niet dat je je als opfok moet gaan verantwoorden wie of wel je neemt en dat je zelf de keuze hebt om alleen quarterveulens te nemen. Ieder doet toch wat hij wil.
Vind het zelfs eigenaardig dat zo iemand zich zo uitlaat omdat ze geweigerd worden in de opfok, is toch algemeen geweten dat Lelymare een opfok is voor quarters?

Mijn man is ook zelfstandig en heeft werk genoeg dus als er hem iemand een werk vraagt om te doen, mag hij dit toch wel weigeren ook omdat hij het geen leuk werk vindt, of gevaarlijk of te vuil.
Ik ken hoefsmid die ook alleen maar de brave paarden uit zijn cliëntenbestand meer doet omdat er teveel risico is. Mag toch als zelfstandige? :P

Bovendien vind ik het heel ongepast om iemands broodwinning te gaan bekladden op het internet. We moeten allemaal hard werken voor onze centen. :o

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Vooral het laatste stukje. Op zo'n manier na schoppen cq je gelijk halen vind ik overigens erg laag en kinderachtig. Wat is je nu werkelijk misdaan?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:16

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:24

Fotsy....Je hebt absoluut gelijk dat een ieder dat zelf mag bepalen. Echter mag ook iedereen zijn mening erover uiten. Maargoed er zijn denk ik genoeg opfokstallen waar je elders terecht kan dus ik zou me er zeker niet druk om maken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:38

Ik zag het inderdaad faline.. Vraag mij af of het helpt.. Mijn paarden krijgen teminste geen visolie :')

Aniek wat zijn ze heerlijk fluffy vies en dik zeg!

Linds super dat ze allemaal nog drachtig zijn! :)

Ivy jeetje die groeit al hard! Ben zo benieuwd wat ze er van maakt! Ze is even ver ongeveer als lady. Die is nu 208 dagen drachtig. Nu ik dat uier zie vallen mijn zorgen weer af :o

Marije1502 welkom. Wat een prachtige combi!

Zoeydercks voor jou ook al een hele mijlpaal!

Joto welkom! En nog veel sterkte met de 2 verloren paarden Y;(

Ennasil prachtige fotos en die bok foto! Geweldig

Inowa, knappe Pepper. Ze is echt rond! Hoop dat ze snel weer de oude is.

Lady zonet gelongeerd in de stromende regen. Ze keek erna wel erg zielig..
Afbeelding

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:42

Carmuh schreef:
Fotsy....Je hebt absoluut gelijk dat een ieder dat zelf mag bepalen. Echter mag ook iedereen zijn mening erover uiten. Maargoed er zijn denk ik genoeg opfokstallen waar je elders terecht kan dus ik zou me er zeker niet druk om maken.

Precies en baby gaat de schitterende eifel opfok 8-)
Overigens was dit mijn reactie op de suggestie van iemand of lelymare een optie was. Dus niet compleet uit de lucht komen vallen. Ik was t al lang vergeten tot t blijkbaar nodig was om t topic hierover uit te pluizen en er een opmerking over te maken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:43

Stromende regen?? :oo nou moet het niet gekker worden!! Hier hebben we nog een pak sneeuw;

(Geen drachtige merrie en niet de mooiste foto maar wel het beste beeld van de hoeveelheid sneeuw...)
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:46

linda2008 schreef:
Stromende regen?? :oo nou moet het niet gekker worden!! Hier hebben we nog een pak sneeuw;

(Geen drachtige merrie en niet de mooiste foto maar wel het beste beeld van de hoeveelheid sneeuw...)
[ [url=m/Y2b6Rw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier hebben we alleen maar vieze blubber, vieze natte sneeuw en serieuse regen en hagel buien..

Mooie foto trouwens!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:10

Faline schreef:
Deze hier al voorbij gekomen?
Het klinkt aannemelijk, maar het heeft toch wel iets vreemds om een paard (planteneter) visolie te gaan voeren voor mijn gevoel :+

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... 69382.html

is ook hetgeen dat in die verschrikkelijk grote pillen :r zit dat je moet slikken als je zwanger bent, jeetje dat was me iedere dag een opdracht, een roze en een gele geleiachtige met visolie, en echt, je at de hele dag vis :P
als het bij mensen kan, dan zal het vast zo ook bij veulens werken, alleen is de vraag of we superslimme veulens willen _O- :')

knappe 'sneeuw' foto linda en veel veel, leuk paardje ook met al dat haar

hier ook alleen veel nat nat nat

foei kabayo ~~}> een hoogdrachtige dame in de stromende regen longeren :+
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 13-01-17 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:11

Ja hier ook regen en vies weer, geen blubber gelukkig. Paddocks blijven heerlijk droog sinds we ze afgelopen zomer aangepakt hebben :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:33

Faline schreef:
Ja hier ook regen en vies weer, geen blubber gelukkig. Paddocks blijven heerlijk droog sinds we ze afgelopen zomer aangepakt hebben :D

Moeten we ooo nog doen :Y) we moeten alleen nog zo veel doen haha. Woon hier nu 2 jaar en het stond 8 jaar te koop, antikraak.. Oftewel, een dikke zooi.

Hihi dikke drachtige meisje mocht wel wat doen. Ze had gister en eergister vrij :P