Jobamara zoekt wel een goedgekeurde New Forest hengst, bij een erkend New Forest stamboek goedgekeurd. BRP telt daarin dus niet, valt niet onder het moederstamboek.
suus_elviera
Geplaatst: 26-05-15 08:45
polly op 334 dagen ik zit te twijven over hoefsmid nog een keer laten komen of wachten tot na bevalling met hoeven krabben kan ze niet zo lang meet op 3 benen staan
Rox was vannacht wel wat onrustig. Dan stond ze links, dan rechts, dan weer eten, dan weer met een voorbeen omhoog. Vanmorgen heldere druppels aan de uiers. Het vordert.
Rockey en Suus_elviera, we zitten bijna gelijk. Hier nu 339 dagen.
pretty
Geplaatst: 26-05-15 11:02
Oh oh ik ben er 4 dagen niet geweest en het is geen doen. Proberen bij te lezen,oh wat zijn er veel veulens geboren weer!
Eerst toch GB lover. Op de foto zien je merrie en veulen er schitterend uit! Ik weet niet of ik zo vlug een pleegmerrie zou zoeken,het zal toch stress geven voor je merrie die ze nu ook niet kan gebruiken. Ik vraag me echt af of de kliniek geen betere opties weet voor die melkgift. Uiteindelijk door het zuigen van het veulen zou het op den duur vanzelf moeten beteren. En het veulen lijkt er niet onder te lijden,zijn de antistoffen eigenlijk al getest?
Gefeliciteerd Neon,altijd leuk naar een bokker! Mijn 2 veulentjes zijn trouwens ook al verkocht. Toch makkelijk zo. En Neon toch weer koliekerig ¨ Polleman nu komt het wel erg dichtbij hé! Spannend!
DL gefeliciteerd! Wat stiekem dan ineens! Wat een schatje ook,het kleur is echt raden maar volgens mij neig ik ook eerder naar valk.
Zamba gefeliciteerd Wat een flink veulen al!
Leonoor wat een flinke uier al voor 304 dagen!
Inowa Aagje ziet er zoals steeds nog super uit. Geen idee van de hengst,dat wordt een totale verrassing. Volgens mij weet die handelaar niet echt wat hij doet hoor en die eerste hengst op je fotos vind ik verre van correct te noemen(die zwartbonte).
Bonnie wat ziet je merrie er goed uit!
Murosch toch naar de keuring,gelijk heb je,lekker proberen!
Onley wat een knuffeltje!
Sultan op 320 dagen al voor Wish,super!
Setteli het wordt steeds spannender weer voor jou! Trek je het nog?
DB wat heb je daar een heerlijk stel veulens,eindelijk genieten.
Tamara welkom en wat een nare update voor de merrie,ocharme..
Cesaer leuke foto en inderdaad schimmel wordt ze niet!
Hannepan heerlijk veulen!
Wat een joekel die Paola Tanja!
Fotsy hééérlijk!
Tara komt ook steeds dichterbij,maakt al flink uier ook!
Zeeschildpad gefeliciteerd!!! En gelukkig snel ingegrepen,top! wat is ie mooi!
Chardy dat was even spannend dan! Gelukkig is alles weer goed nu en genieten hoor van je twee schatjes!
Stal WIZA wat een zucht! Het mag nu snel komen hoor!
Bonjoy wat een schatje!
Karin nou het mag nu ook wel eens gewoon goed gaan hoor bij jou!
Kelly ook al 312 dagen! Wordt spannender!
Loesje21 wat leuk al jouw knapperds op de foto!
OT ze is mooi hoor!
Tinnie nog een veulentje! Leuk leuk!!
Suus elviera leuke merrie! Hoefsmid is altijd moeilijk,als het nog kan zou ik het doen maar anders maar even wachten hoor.
Suus-elviera, leuke Polly, de hoeven zien er nog goed genoeg uit om te wachten hoor vooral als ze het nu lastig vind om op 3 benen te staan.Uiertje begint al mooi te vullen.
Rockey, zou het dan nu voor het echtje zijn, Wat een buik. Hoop dat het doorzet nu hoor!! Suc6
Stal Wiza, dat gedrag klinkt al verdacht, hoop dat ze snel laat zien wat voor moois ze heeft.
Neonlight, die hals is idd wat kort, gelukkig heeft Willeke wel een iets langere hals. Ik hou wel van schimmels (vroeger zelf nf gehad van Merrie Mercury) dit zit verderop in de moederlijn, dus stukje jeugdsentiment Maar verder springmanieren, en toch wel nf type. Willeke is Priory PricklexKRonaldo en heeft van LamentoIII best mooie veulens gegeven, maar die is er niet meer toch? Had nog naar nr 16 vd afgelopen hengstenkeuring gekeken LamentoxKRonaldo, maar heeft nog niet aan al zijn verplichtingen voldaan althans vrijdag nog niet. Willeke is wel myotonie vrij.
Cemlys, ja liefst nf zeker als het een merrie zou worden, nf wil bloedspreiding en type nf behouden met voldoende bot, buiten nf al genoeg leuks gezien. Belgie en Frankrijk zijn meer springgericht vandaar de zoektocht.
carika
Geplaatst: 26-05-15 12:12
suus_elviera Mijn merrie had ook last van haar evenwicht de laatste weken. De hoefsmid kwam toen 3 dagen na de geboorte langs, ging prima! 8 weken daarvoor was het blijkbaar echt een drama (ik was er zelf niet bij) haar achterhoeven kon de hoefsmid niet eens bekappen terwijl zij normaal gesproken echt heel makkelijk is.
Lamento is er nog wel, maar in Duitsland en staat volgens mij niet meer ter dekking. Zou ik even op moeten zoeken, hij werd recent nog in de dressuur uitgebracht. Kom ik later op terug, moet nog even aan het werk eerst.
pretty
Geplaatst: 26-05-15 13:35
Met NF hengsten kan ik echt niet helpen of iets zinnigs over zeggen
Wat een schatje Carika!
Kikkie zit nu iets over de 300 dagen en begint een beetje uier te krijgen. Hopelijk doet ze er niet zo lang over als vorig jaar.
De veulentjes zitten nu op de grote weide en lopen ook bij mijn groot paard en dat gaat goed.
Ik heb de afgelopen tijd steeds meegelezen, nadat ik de eerste klap van Jayden had verwerkt. Wat ik erg moeilijk vond is dat ook Luna helaas een dood veulen ter wereld zette. Zoveel verdriet! Inmiddels gaat het echt goed hier, ik heb zelfs vorige week het bevallingsfilmpje gekeken. Die is gemaakt, er zijn namelijk een paar bokkers geweest die de bevalling hebben meegekeken via de camera voordat we die eruit trokken. Ik kon het steeds niet aan om te kijken, en het was erg heftig, maar ik heb het wel gedaan.
Verder heb ik inmiddels een nieuwe pony. Al vrij snel na Jayden. Er was hier ponymarkt en ik koop nog wel eens een projectje om het te beleren en weer door te verkopen. Ik mag hier thuis max 3 pony's stallen en had er 2 en 1 op komst. Ik ging heen zonder verwachtingen want hier is het altijd erg beperkt qua wat ik zoek. Veel kleintjes en veel jonkies en daarnaast heel weinig aanbod. We spraken de handelaar die destijds ook de vader van Jayden had geregeld. Hij zou die middag een pony ophalen die volgens hem voldeed aan wat ik opnoemde. Een pony rond de 1.10 m. en minimaal 3 jaar oud met een leuk kleurtje. Ik had zelf stage, maar hij is geweest en mijn stiefvader heeft de pony toen gekocht. Als ik haar niet wilde dan zou hij haar zelf houden, maar ik vond haar meteen leuk toen ik haar zag. Het is wel een pony die denk ik nogal wat heeft meegemaakt. Ze doet zich erg stoer voor, maar eigenlijk doet ze dit uit wantrouwen. Het is een valk merrie van 1.11 m. Ik ben in eerste instantie niet van plan haar weg te doen. Lola is afgelopen zondag 2 geworden en wordt dus nog niet gedekt en Natanalientje wordt nooit meer gedekt dus ik heb gewoon plek om een derde pony erbij te houden. Daarnaast is Puck, zo heet ze, ontzettend leuk en hoop ik lekker met haar te kunnen gaan mennen. Natanalientje doet het trouwens erg goed, die is weer helemaal de oude en staat momenteel vooral lekker te genieten van grasjes en de jonkies onder de duim houden, die vermaakt zich prima. Volgende week heb ik tentamens en daarna wil ik haar wel weer voorzichtig gaan oppakken qua mennen. Vorige week is Lola's toekomstige ruitertje wel geweest en die heeft Natanalientje gereden, zelfs een sprongetje gemaakt. Natanalientje was helemaal in haar hum en was erg braaf, ze genoot zichtbaar van de aandacht die ze kreeg. In onderstaand topic staan wel wat foto's, ook van Puck en Lola, voor de nieuwsgierigen. [ITP] Een heerlijk middagje penny'en, springen en spelen!
Verder heb ik véle foto's gezien van hele leuke veulens! Iedereen van harte gefeliciteerd met het jonge kroost! De veulens van Pjotr blijf ik toch wel echt geweldig vinden, leuke kleurtjes ook! Iedereen kan lekker genieten van het jonge grut, heerlijk! En ik geniet vanaf hier mee van alle leuke foto's, want inmiddels kan ik genieten als ik en foto van een veulen zie en krijg ik niet meteen een steek in mijn maag. Dus foto's blijven posten he!
Eilinora
Geplaatst: 26-05-15 18:47
Pretty; dat noem jij een beetje uier? Aagje heeft niet eens een kwart daarvan!
Lauraa; fijn dat het weer goed gaat en je nieuwe had ik laatst al gezien. Erg leuk dier!
Dat klinkt goed lauraa, zo even je topic bekijken want ik ben benieuwd naar je nieuwe topper. Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om zoiets een plekje te geven en dan kan het filmpje bekijken daar op Den duur wel bij helpen. Ik denk dat er nog genoeg momenten zullen zijn dat je eraan herinnerd wordt maar het klinkt in elk geval als een goede stap vooruit en het feit dat je weer kan genieten van veulentjes is weer mooi. Het zou zonde zijn als je bij zoiets moois elke keer weer verdriet moet voelen.
Goh wat een buik heeft Aagje toch! Ze is prachtig verkleurd!
Cemlys, ik weet wel zeker dat er nog veel momenten zijn dat ik er aan wordt herinnerd. Maar dat is niet erg, de gedachte dat ik voor altijd twee prachtige kereltjes bij me heb doet me ergens goed. De geboortekaartjes krijgen beide samen met de kaartjes die ik heb ontvangen als troost en een prachtige kaart van TiSento krijgen een plaatsje op mijn kamer. Een soort altaartje. Want dat verdienen ze, ook al heb ik ze nooit echt levend meegemaakt, het zijn wel twee kinderen van mijn allereerste eigen pony.
Wat heeft Aagje een prachtige kleur gekregen! Wow! Nu al een aantal keer op de foto langs zien komen en elke keer denk ik: gaaf!
Lauraa wat fijn dat je je weer kunt richten op je nieuwe topper, heel veel plezier en geluk!
Hier nog een onverwachte drachtige merrie... Een paar maanden geleden een tinker gekocht voor op m'n werk. Op onze manege rijden onder andere ruiters met een beperking en daarvoor zochten we een koele stevige drager. Leuke tinker gevonden, hartstikke braaf. Totdat ze tijdens het borstelen en opzadelen serieus link werd en ook niet echt op andere gedachte te brengen was. Spenen waren niet heel klein dus ze heeft al eerder veulens gehad, dat hadden we al gezien. Ook kreeg ze steeds meer buikgroei opzij ipv zoals bij een "grasbuik" naar beneden, terwijl ze qua ontwikkeling op de hals en de billen wat achterbleef. Dierenarts is komen opvoelen en ja hoor, hartstikke drachtig. We weten geen dekdatum en kunnen deze ook niet achterhalen, de merrie komt uit een kudde in Ierland en is dus hoogstwaarschijnlijk drachtig naar Nederland gekomen. Toen de dierenarts kwam opvoelen was ze 8,5-9,5 maanden drachtig. Dat is inmiddels 3-4 weken geleden. Buik van de merrie begint nu toch opvallend te veranderen, banden worden slap en uier ontwikkelt zich fors. Dus tja... Hoe lang nog??? In ieder geval loopt er binnenkort een kleine vlekkie op m'n werk. Omdat het voor ons lastig en ongebruikelijk is om veulens te laten opgroeien, zijn we er helaas nog niet uit wat we hiermee aan gaan... Er zijn gemengde gevoelens zeg maar
Manda
Geplaatst: 26-05-15 20:29
Laura begrijpelijk dat je moeite hebt met al deze verhalen en het zien van de veulentjes Gefeliciteerd met je nieuwe pony! Straks even je topic bekijken!