[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:11

Ja +- 330 dagen is 11 maanden, dus als Hera dan 1 april gaat, is ze 333 dagen, zou perfect zijn! :)
Melody: tja, als ze zich goed voelt kan je enkel maar wachten tot de kleine deugeniet er klaar voor is! :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:14

ja inderdaad,Mel is altijd vrolijk dus als ze dat niet is dan is er gewoon wat aan de hand.
Maar als ze net als haar mama doet dan word het nu een hengst (die deed om en om) en dan dik 3 wk over!En die toonde er ook al heel vroeg klaar voor...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:22

Dus heb je nog 1.5 te gaan! Ben ik sewis nog voor je! :)

Hoelang voor een bevalling gaan de veulens proefdraaien? Of schommelt dat?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:24

Varieert bij Melody was het vorige keer met 1 a 1,5week voor de echtte bevalling.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:25

Vandaag is het precies 1 week geleden dat Hera "klaar" stond. Dus we zullen zien dan... vind het superspannend, als ik er aan denk beginnen er vlinders te fladderen in mijn buik :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:27

Zo weer bijgelezen en dacht wel nieuws te horen van gentle!

Mel die houd je echt voor de gek haha..

Verder heb ik ooit gehoord dat het zogenaamde proefdraaien onzin is en het veulen de gehele tijd door kan draaien. Fab die plast nog steeds de hele tijd door met eten of als ze met der nek naar beneden gaat dus denk een groot veulen dit keer.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:27

Wat deed ze toen precies?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:31

DL bij Melody zag je daarna echt dr buik veranderd,nu volgens mij ook.
Dus het is echt het klaar gaan liggen,je ziet dan ook als ze een bepaalde spier aanspand echt een soort vloeiende lijn eruit.Soort glijbaan noem ik het altijd...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:37

Goh, de buik stond hoog in de lies, uier gevuld, banden héél slap, staart omhoog en sloom zijn. Zo heeft ze toch een paar uur gestaan, nadien terug normaal. Volgens eigenaar van de bevalstal is dat het veulen zich toen heeft geproefdraait en nadien terug goed is gaan liggen.
Uier is ook op en af nu, banden wel nog steeds slap. Maar staart hangt gewoon af, buik terug iets hoger en zeker niet sloom meer.
Dus je zag echt wel verschil. Die glijbaan zag ik ook Melody.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:40

Bij Melody ligt die buik nog steeds hoog je ziet hem echt dr lies in trekken.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:08

Is toch een teken denk ik dat het veulen goed is doorgezakt...en zich klaar maakt om te komen...
Raar dat het niet doorzet dan, maar zoals je zegt ze voelt zich nog goed, dus zal wel normaal zijn dan...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:58

Bedankt voor al het welkom heten! Eventjes bijlezen nu :D

@ Noomie1
GEFELICITEERD! We kijken uit naar de foto's.

@ Charisma
Dat klopt beide van Mani en helaas Mani is niet meer inderdaad..

@ Pretty
Hee leuk nog weer een oud bekende!
De andere dame op de foto net van de zware dames was Alonna van Pauk :D

@ RvdB
Ik hoop het.. 1 merrie zal dan sowieso blijven, daar ga ik voor knokken!
Zullen we even? Afbeelding

@ Pauk
Als het de hoop is op een merrietje het bescheiden dragen mag het van mij :))

@ Muzefee
Hee leuk jij hier ook met een mooie dame! En nog steeds prachtige foto's :D
En wij komen inderdaad direct maar een haflingerinvasie houden die zijn hier veel te weinig :P
Ik hoop dat je voorspellende droom iig uit komt als u een merrie in bestelling heeft!

@ Nyckle
Wat een superleuk merrietje! En echt een gevalletje waar gaat de buik met de pony heen! mooie uiertje al.. tijd voor! Afbeelding

@ Princeps
Mooie merrie, ze draagt het veulen mooi zeg.. Is het haar eerste veulen? Want dat stukje heb ik als nieuwkomer een beetje gemist.. Uier zou nog wat voller kunnen denk ik?

@ Al_Zawaraa
Dat ziet er goed uit wat een puntkont.. Ze gaat vast haar uitgerekende datum niet volhouden..
Ik duim voor jullie voor de eerste telg in de maak voor 2013!

@ Sugarfoot
Welkom! En ja een echte beebbuik kan je niet omheen :D Hele mooie papa en mama!

@ Charisma
Ik denk dat ze dan op 1 april op z'n meest onrustig gaat doen en dat je denkt dat het komt, maar dan komt het natuurlijk 2 april :D

@ Gentle_Vival
Spannend!! Is het er al? Of was het draaien in positie?

Ik ga hier ook uit trouwens van 340 dagen, maar alle keren bevallen de dames eerder soms wel voor de 320 dagen, kom ik nooit op het lijstje :))

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:01

Faniek: spijtig van Mani, vond het zo'n mooi beest! (weet niet meer waar hij juist weer aan gestorven is)
En idd, zie je dat ze het er dan om 00.01 uitgooit :D

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:27

Faniek schreef:
@ Princeps
Mooie merrie, ze draagt het veulen mooi zeg.. Is het haar eerste veulen? Want dat stukje heb ik als nieuwkomer een beetje gemist.. Uier zou nog wat voller kunnen denk ik?

Dankjewel Faniek :)
Ze heeft al 2x eerder een veulen gehad, maar toentertijd was ik niet haar eigenaresse dus ik heb geen flauw idee of ze vaker overdragen heeft... Uier kan inderdaad een stuk voller, ze houdt me al twee weken aan het lijntje :(:) -O-

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:39

Charisma schreef:
Faniek: spijtig van Mani, vond het zo'n mooi beest! (weet niet meer waar hij juist weer aan gestorven is)
En idd, zie je dat ze het er dan om 00.01 uitgooit :D

Hij is dankzij de stalhouder om het leven gekomen. Misty van Faniek en 1 van mijn eigen merries waren die dag beide klaar en ik dacht nog, hij gaat zaterdag naar huis (het is van donderdag op vrijdag fout gegaan)... Had ik de trailer maar aangekoppeld en hem naar mijn andere stal gebracht.... Details wil ik hier niet plaatsen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:41

Begrijp ik RvdB, hoeft ook niet! Het was (en is) een kanjer! Hopelijk dit jaar mooie gezonde nakomelingen van hem! :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:58

@ Charisma, ik ga ook uit van 340 dagen en 7 april uitgerekend, maar Goldy is volgens t lijstje 2 dagen achter Hera... Ik ga uit van 6 mei als laatste dekdatum.
Waar zit de rekenfout? :+

Goldy sinds vandaag ineens nog weer meer uier :j Banden zijn echt slap nu. Maar geen aanwijzingen dat het heel binnenkort komt. Ik gok wel dat het voor de uitgerekende datum komt. (5 april gegokt in een weddenschap hier thuis :P)

Valki's uier begint nu ook weer opnieuw te vullen. T is zelf geen grote brede merrie, in vergelijking met de rest van haar lijf, lijkt haar buik echt mega :+

Als t goed is, hebben we hier dit weekend de camera ook aangesloten :j Wilde niet echt meewerken dus maar even een handige kennis die ict'er is uitgenodigd. Die zal t wel binnen een paar minuten klaar hebben denk ik. (En wij maar prutsen)

Nog geen veulens hier, straks komen ze allemaal op 1 april. :))
De andere Hera wil nog altijd een record vestigen zie ik :oo Oh echt respect hoor.. Je kan ook niks anders dan geduldig wachten, maar zo lang... dan wil je het er toch echt wel bijna uittrekken. Plaatje van de OP is echt treffend in dit geval. :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:05

Faline: schrikkeljaar is al 1 dag minder lang wachten, normaal was Hera 8 april uitgerekend met 340 dagen, maar nu dus 7 april omdat het schrikkeljaar was. (heb de calculator gebruikt die op de eerste pagina van het topic staat en dan 1 dag afgedaan met schrikkeljaar) :) ach we tellen toch allemaal +- 11 maanden dus ik hou me klaar vanaf volgende woensdag, dan is ze 330 dagen :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:05

@ Charisma
Na 00:02 is mooier :))

@ Princeps
Pff heerlijk zo'n merrie.. weet je of ze veel uier heeft voor de bevalling? Mijn dames hebben echt uier voor de bevalling, maar sommige schieten ook tijdens de bevalling vol lee sik wel eens.

@ Faline
Ook al spannende merries daar aan het komen, oef wat gaat het hier dan jeuken..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:10

Charisma schreef:
Goh, de buik stond hoog in de lies, uier gevuld, banden héél slap, staart omhoog en sloom zijn. Zo heeft ze toch een paar uur gestaan, nadien terug normaal. Volgens eigenaar van de bevalstal is dat het veulen zich toen heeft geproefdraait en nadien terug goed is gaan liggen.
Uier is ook op en af nu, banden wel nog steeds slap. Maar staart hangt gewoon af, buik terug iets hoger en zeker niet sloom meer.
Dus je zag echt wel verschil. Die glijbaan zag ik ook Melody.

Het veulen zal dan idd wel bezig zijn geweest met proefdraaien. Pas voor de geboorte gaan ze draaien.

Hopen dat Hera(princeps) en Melody snel bevallen!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:11

Faniek: :+ En hier weten we niks van de voortekenen, ze is maiden... dus dubbel spannend...gelukkig houden ze haar op de bevalstal goed in de gaten! Het is enkel een probleem voor het innaaien van de vulva-zender, want de eigenaar daar wil dat niet te vroeg doen omdat dat geen nut heeft en ook niet supergezond is, maar als ze zo haasje over speelt is hij natuurlijk ook niet op zijn gemak :')

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:18

Heerlijk een maiden merrie.. Mijne was gelukkig destijds niet te moeilijk en deed het boekje van haar moeder Misty na.
Heb je er ook nog een camera oid op of alleen een vulva zender? Wat ik namelijk wel is gelezen had als nadeel (ik zelf kijk ook altijd namelijk naar nog betere opties dan een camera online, maar heb nog geen geboorte gemist dus waarom weet ik niet). Als je bijv. een red bag krijgt dan je dan zo te laat zou zijn? Weet jij daar meer over?

J_anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:19

Gefeliciteerd met de veulens!

Berber zit vandaag op 232 dagen

Afbeelding

Ze is drachtig van Compagnon's Humprey

Afbeelding

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:21

Mooie combi Janita!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:22

Het is zo dat normaal gezien als de pootjesblaas passeert de zender uit elkaar wordt gerokken, zou idd niet afgaan als je een red bag krijgt (volgens internet). Eigenaar van de stal heeft daar niet over gesproken.
Ze staat op een prof. bevalstal en dus ook onder de camera's. Dus ben er wel gerust in, mensen wonen boven de stallen dus zijn er dadelijk. :)