[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yashilha

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:54

SA gefeliciteerd met de drachtige dame
Mooi geschreven weer allemaal
Dat van het bloed aan het uier was mij ook al opgevallen,dat had Yashilha vorige week
Ya heeft een mooi uier(lekt ook wat),maar als ze het land op gaat loopt het nog terug(de tepels) Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:57

Avond. Weer klaar met werken. Bestelling binnen, sponsor voor de nieuwe lens. Ga daar dus even mee bezig. Lachen Daarna beloof ik bij te lezen. Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:15

Monique, wow wat ziet ze er goed uit zeg!! Mooi in de vacht en mooie bescheiden buik ook hoor!!
Amandake gefeliciteerd!!!!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 08:54

SA:de eerst merrie alweer drachtig,gefeliciteerd.
Yashilha:al wat lekkende uiers,spannend!
Vanalleswa:wat erg dat die merries hun veulens verworpen hebben,is het bevestigd dat het Rhino is.
Een paar maanden geleden heerstte er ook Rhino in een straal van 10 km bij ons en ik stond doodsangsten uit,zeker omdat er in die tijd ook nog eens nieuwe pensionpaarden werden aangenomen.
Mijn merrie haar eerst dochter heeft zelf haar eerste veulen door Rhino verworpen met nog 2 anderen op stal,1 veulen zat al bijna op de 11 maanden.
groetjes Debby

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:14

Goedemorgen!

SA: gefeliciteerd met je drachtige merrie Haha!

Ik kwam vanmorgen bij Zamyra en nu lijkt het wel alsof ze haar slijmprop verloren heeft.. Verward Zo op haar bovenbeen zitten van die "schilfertjes" die je ook wel ziet als de DA langs is geweest met glijmiddel om op te voelen bijvoorbeeld. Weet je wat ik bedoel?

Zit nu net te googlen en lees dan allemaal "enge" verhalen dat het veulen dan al snel komt.. Nagelbijten / Gniffelen

Haar uier is ook voller, maar ze kegelt nog (lang) niet.

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:45

ff vraagje, hoeveel dagen tellen jullie om uit te rekenen wanneer ze ongeveer moet veulenen? unaira zit vandaag op een mijlpaal van 300 dagen !! Aan de uiers eigelijk nog weinig te zien.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:52

335 reken ik (11 maand) vind dat lekker makkelijk en zo kan ik ook makkelijk de dekdata onthouden

Hier vandaag een mijlpaaltje Hyper! althans dat vind ik elke keer weer als die 300 dagen dan eindelijk gepasseerd zijn Clown
Vandaag 305, dat betekent nog een mooie ronde 30 tot de uitgerekende datum en morgen nog exact één maand tot de uitgerekende datum Hyper! Het begint steeds meer en meer en meer te kriebelen hier Haha!
Ga straks eens foto's maken, ik hoop van harte dat die uier er goed uitziet en er een begin is Clown

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:23

Goedemorgen!
Sa gefeliciteerd met je drachtige dame!!! Nu al een 2009 merrie lachen joh!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:54

Even een kleine telling.

Shanaia = 327 dagen drachtig.
Xenah = 232 dagen drachtig, 88 dagen tot 320, 68 tot 300. Gut, dat gaat ook opschieten nu Knipoog
Bijna het eerste kuray-kind dat zich gaat aankondigen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:15

SA: gefeli met je eerste drachtige dames voor het volgende jaar. Hoeveel probeer je drachtig te krijgen dit jaar en van welke hengst?

Frenia: gefeliciteerd met je mijlpaal!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:18

vanalleswa schreef:
melanie er zijn inmiddels 3 veulens verworpen op de manege
eerst die van swendalin toen die van donja en dinsdag of woensdag die van kendalin
dus falona zorg maar lekker voor pandorra

Ik had het gehoord ja (Kendalin was donderdag trouwens) en ik begin me nu echt serieus zorgen te maken om mijn meisje. En niet alleen vanwege het veulen, dat stilstaan is niet goed voor d'r oude peesblessure en ze wordt er waarschijnlijk nog knettergek van ook. Het gaat mij nu een hoop extra tijd kosten om er weer verantwoord op te kunnen gaan zitten en om die pees weer soepel te krijgen. Maar goed, dat veulen willen we er ook levend uit zien te krijgen.

salliona schreef:
Vanalleswa: 3 verworpen al? Jeu zeg wat vreselijk. Daar zou toch een rede voor moeten zijn? Heerst er geen virus? Heeft een Da de verworpen veulens gezien? Tonen de merries misschien dezelvde syptomen? Als ze die al vertonen?

Ik weet dat de DA sowieso bij de tweede en derde is geweest en het advies van de paarden op stal houden om alle risico's uit te sluiten komt mede van hem komt, maar ik heb geen idee of het een virus is of niet. Ik ga ervan uit dat ze daar wel mee bezig zijn, er waren er dit jaar 13 drachtig bij ons (zowel pensionners als van de manege) en ze willen natuurlijk wel voorkomen dat er meer te vroeg af komen. Tot nu toe zijn het allemaal merries van de manege geweest die hebben verworpen. Ik hoop maar dat het in mijn voordeel is dat die drie merries allemaal in de grote stal staan en de mijne in de kleine.

Het is echt stom, ik begin me nu aan ieder ieniemienie klein detail dat bij Pandora anders is dan bij die merries die verworpen hebben vast te klampen om mezelf maar aan te praten dat zij de kleine nog even binnen houdt. Nog een maand...

Voor het geval iemand nou denkt dat er meerder stallen zijn met zoveel verworpen veulens of dat we dingen door elkaar gaan halen, Vanalleswa, Melanie_, Cuba Libre en ik rijden op dezelfde manege. De drachtige merries van Melanie_ staan niet op die manege.

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:36

Dank jullie wel allemaal voor de vriendelijke begroeting!
Sue_ gefeliciteerd met je mooie kereltje! Pling
[***]: Ik ben ook heel benieuwd naar het veulen va Wendely, het wordt haar allereerste!
De hengstenkeuze van aankomend jaar is ook al gemaakt voor beide dames, ben gisteravond naar de Gelderse hengstenshow in Ermelo geweest.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:53

@ijsklontje, begint nu toch ook bij jou spannend te worden.

@Amandake, gefeliciteerd met de mijlpalen, en met het oma worden, phoeh met 41 jaar, dat is mooi vroeg, gelukkig zijn mijn kids nog jong, moet er niet aan denken om over 2 jaar oma te worden, haha

@essy72, getver dan zou ik me ook ongerust maken, hopelijk kan de DA je meer info geven hierover.

@peetorlan, al 6 keer oma Bloos!

@SA, zooo al weer een drachtige merrie, gefeliciteerd Go jij! Go jij! dan ben je er volgend jaar weer vroeg bij.

@Marlijn, gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal Haha!

@Pletje123, dat is dan idd vroeg, maar sommige merries lopen nog lang door ook al is de slijmprop eruit, klopt jou onderschrift nog van nog 12 weken, neem aan dat dit voor Zamyra is?

@Unaira, gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal Haha! ik tel 340 dagen.

@frenia, ook al over de 300 dagen, gefeliciteerd, ben benieuwd naar de foto`s.

@Falona, bah al 3 merries verworpen, dat kan toch geen toeval meer zijn, dan zou ik ook behoorlijk ongerust zijn, ik duim voor jullie dat alles verder goed gaat.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:05

Falona: Ik snap goed dat je ongerust bent! 3 veulens verworpen in 1 jaar is wel heel veel. Ach gut

Hier een uier-update van Puzzel op dag 301:
Afbeelding
Zo lijkt het al heel wat. Ja

Maar als je dan de achterkant ziet:
Afbeelding
Dan zie je dat ze nog helemaal gevuld moeten worden. Lachen
Ze loopt ze al niet meer leeg!

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:26

@ Sue: gefeliciteerd met je veulen! Ook een mooie vos, maar dan een hengstje! Leuke naam ook!

@ SA: gefeliciteerd met de eerste drachtige merrie, volgende jaar zul je dus weer een van de eersten zijn Knipoog

@Marlijn: dit zijn dus echt theezakjes Tong uitsteken

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:40

DA heeft bevestigd dat het virus in de omgeving heerst..
heeft geadviseerd om mijn merrie naar huis te halen ( we hebben twee boxen en stuk weiland ) en 3 pony's...1 van de andere word dus omgeruild....zekere voor het onzekere maar..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:10

ggggrrrrrr ik baal als een stekker als ik Puzzel dr uier zie... Angel de hare is nog niet eens half zoveel Boos! ze mag absoluut niet gaan overdragen Boos! Clown maar zoals het er nu uitziet gaat ze niet op 333 dagen bevallen zoals vorig jaar Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:18

Hallo! Doei!

Sue: Gefeliciteerd met je kleine mannetje! Mooie naam heeft 'ie!
SA: Gefeliciteerd met je drachtige merrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:19

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:33

Heel veel succes allemaall met dekken... Ik wilde dat ik een eigen paardje had!!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:38

@Falona, Dat is niet best!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:56

Famke 224 dagen drachtig: hopelijk...

Afbeelding
Zou er wat inzitten? Lachen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:57

Marlijn: Gefeliciteerd met de mijlpaal!
Frenia: Ook gefeliciteerd!
SA: Gefeliciteerd met de drachtige merrie!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:02

Afbeelding

Afbeelding
Volgens mij wordt dit later een dwarsliggertje... ROFL

Macy dus op dag 306.
Buik ligt mooi op schema, gisteren viel het op dat haar buik nu echt begint te zakken en ze bij de flanken in gaat vallen.
Enige is dat haar uier nog steeds niets doet Nors opkijken
Sinds gisteren voel ik 's ochtends dat het iets steviger wordt maar je ziet amper verschil.
Afbeelding

Voor Macy is het namelijk heel gebruikelijk dat ze nu al kegelt. Andere jaren begon ze daar rond dag 300 mee en had ze voor die tijd al een flink uier.
Oke Macy, doe het dit jaar maar anders, tis jouw feestje... Slapen

Dynamic zit op dag 278 en heeft al meer uier Clown
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:22

jennyk schreef:
SA: gefeli met je eerste drachtige dames voor het volgende jaar. Hoeveel probeer je drachtig te krijgen dit jaar en van welke hengst?

passia x kuray : das dus al gelukt
njadien x kuray : word komende hengstigheid gedekt, ik gok volgende week
shanaya x hallim's shah jc (merrie word geleasd dit jaar)
shanaia staat ter lease aangeboden, maar als ze niet geleasd word zal ze wrs gedekt worden door kuray (merrie = eigendom van farada)
ramaylla x kuray
mawiyah x hallim's shah (ons veulenkampioentje staat ook ter lease evt.)
emira arabia x hallim's shah (kan nog kuray worden, maar hangt af van kuray's eerste veulen dat in mei geboren word, merrie is geleasd dit jaar)
xenah x kuray (als het veulen dit jaar een hengstje word, we willen een merrietje, dus dan moeten we opnieuw dekken, merrie word geleasd door ons, evt. dus met verlenging om er een merrieveulen uit te fokken)

Hallim heeft ook wat afspraken buiten de deur staan, dus ze dekken wrs ongeveer evenveel als de opzet is zoals ik denk, zoals ik heb neergezet.
van de 8 worden er 7 hier geboren en xenah bevalt dan opnieuw in belgie.