Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:51

amandakè schreef:
@safierlover : hier kost dat 40 € , maar bij een shetlander scannen ze niet meer op het einde hoor,is veel te gevaarlijk voor veulen,ik heb net hetzelfde voor met Cleo maar wacht gewoon af.

dat geld ook bij paarden en op het laatst is dat zonde geld want ze kunnen niks meer zien.

lesleymoos

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:53

Flettie: foto's komen er aan ff zoeken

O,ja zou voor t bruine hoofdstel gaan........... erg

safierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:04

het is een welshje zou je die nog kunnen scannen of is er een bepaalde tijd aan verbonden?
en gebeurd het scannen gewoon op stal of moet de pony ergens anders naar toe om te scannen ?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:12

lesleymoos schreef:

Foto's, foto's, foto's!!!

De pest is alleen... ik ben tot nu toe alleen nog maar zwarte Shetlandzadeltjes tegen gekomen en dat staat natuurlijk niet he? Een bruin hoofdstel met een zwart zadeltje (even voor de goede orde: Herc wordt over een maandje 2 dus ik heb nog dik een jaar om een beslissing te nemen of het nou bruin of zwart wordt )

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:15

flettie schreef:
lesleymoos schreef:

Foto's, foto's, foto's!!!

De pest is alleen... ik ben tot nu toe alleen nog maar zwarte Shetlandzadeltjes tegen gekomen en dat staat natuurlijk niet he? Een bruin hoofdstel met een zwart zadeltje (even voor de goede orde: Herc wordt over een maandje 2 dus ik heb nog dik een jaar om een beslissing te nemen of het nou bruin of zwart wordt )

hahaha.... miep...
Ik heb overigens voor mijn 3jarige dat hoofdstel als op het plaatje.... Heel erg mooi maar meneer is gezegend met een extra groot hoofd dus de schoenmaker moet er nog een stukje tussen zetten.

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:18

De beloofte foto's

Eerst het lieve hoofdje van Topnotch
Afbeelding

Topnotch is trouwens niet van mij maar van een goede vriend van mij die zo lief was mij dit jaar Topnotch telenen. Om daar mijn eigen (lang van gedroomde ) quarter veulentje uit tefokken.

Nu het hoofd van Papa ( Magic Power Special)
Afbeelding

En dit is Topnotch op 290 dagen dracht, recentere foto's volgen nog
Afbeelding
Afbeelding

niet letten op het korte staartje, is nog een aandenken van het veulentje van vorig jaar (in 1 avond gefixt, tot op de staartwortel zo kort)
Laatst bijgewerkt door lesleymoos op 08-03-06 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:19

zie je fotos jammer genoeg niet

lesleymoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:20

mmmmmm, even iets fout gegaan met de foto's, kom er op terug

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:23

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:36

Dr is wel een merrieveulentje geboren..Check kraamstal...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:38

Ook van ons topic??? Ik wil dolgraag weten hoe het met die merries gaat! Jullie gaan zo snel!!

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:39

adriana schreef:
Ook van ons topic??? Ik wil dolgraag weten hoe het met die merries gaat! Jullie gaan zo snel!!

nee dacht niet van ons topic. Maar wel errug cute

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:50

Iemand al wat van IdianSummer gehoord? of het veullie al geboren is

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:57

Ze zit wel in ons topic Heeft een paar keer gereageerd een paar dagen geleden

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:02

suepergirl schreef:
hahaha.... miep...

Maar ik moet natuurlijk wel een beetje om zijn ego denken he? Zo'n kleine stoere vent moet er wel tiptop uit zien voor al dat vrouwelijk schoon wat ie misschien ooit eens op wedstrijdterreintjes gaat tegen komen

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:13

Waar blijft IndianSummer nou?? Als er geen veulen geboren was, zou er toch wel wat geplaatst zijn?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:21

hier wederom geen nieuws....Navajo moet dat veulen er toch een keer uitpoepen???????????

nou jah, we wachten wel.....en wachten, en wachten

leuke merrie, die topnotch

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:22

ja erg leuke merrie heb je !! topnotch dan he

Mijn merrie haar banden zijn helemaal slap
uier groeit niet zo hard meer ... maar haar drang naar eten des te meer. en nog steeds zo gek als een deur
en dat in HAAR positie

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:43

IS zit druk foto's te maken van de babe denk ik .....of ze is stuk van het voor niets waken

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:44

Dan zou je toch denken dat het niet lang meer gaat duren Cayusejuhh Dan is ze er wel vroeg bij zeg, dag 318 nu toch?

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:12

arme baasjes die hun slaap ervoor laten.hihihi

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:17

Dank jullie wel

Ben ook heel blij dat ik uit haar mijn veulentje mag fokken, ze is een echte knuffelkont en....daar houden we van natuurlijk!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:18

Lesleymoos, handig als je een merrie kan lenen voor een veulentje! en dan nog een mooie ook!!

Ik zou nog geen hoofdstel kopen als je nog een jaar wilt wachten. Wie weet wat je allemaal nog tegen komt.....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:07

Nog geen veulentjes? Wat duurt het lang voor IS wat laat weten }>

GROTE MIJLPAAL!
Tinkerbell is vandaag 300 dagen drachtig!!!

whiiii! Nog 35 dagen voor de uitgerekende datum...
Eigenlijk is zo'n mijlpaal wel foto's waard he...maar ik vind dat ze nauwelijks veranderdt de laatste tijd nouja, misschien toch maar best straks eve met de camera naar buiten
Uier is een beetje gevuld, maar momenteel kleiner dan zo'n 60 dagen geleden alleen god begrijpt die drachtige mutsen
maar van mij hoeft ze nu ook nog niet zo'n gevaarte hangen te hebben hoor

De knoop is ook doorgehakt wat het rijden betreft: halverwege deze maand gaan dr ijzers der af. Ik wou eerst nog een groepswandeling meerijden op 19 maart (13 april uitgerekend) in principe kan ze dat ook best aan, maar deze winter is hooguit 3x gereden, dus het mankeert haar wel aan conditie...en dan de stress van het in groep zijn er nog eens bij...
Ik vind het wel erg vervelend: zelf twee paarden hebben en er dan toch nog eentje moeten gaan lenen bij vrienden om te kunnen meerijden maar angel is er ook nog niet klaar voor...

Wat me weer bij iets anders brengt: we hebben stilaan steeds meer het verdacht dat Angel niet zo oud is als we eerst dachten...
Toen ik haar de eerste keer in advertentie zag staan, zei men dat ze 4 was, beetje later stond er plots 6. op navraag zei men dat ze ongeveer 5 was. Nadien hebben we dat nog door 2 verschillende da + kennis (handelaar) laten nakijken zonder eerst wat te zeggen en alledrie zeiden ze 5 jaar à 6...Heb haar ingeschreven in stamboek als zijnde geboren 2000.
Maar aan haar gedrag te merken, vinden we niet dat ze zich gedraagt als een paard van 6...eerder een goede 3jaar (laten we zeggen 4 worden dit jaar). Ten eerste is ze op een half jaar tijd 1,5cm gegroeid: kan dat nog bij een paard van 6 jaar oud???
Ten tweede is Tinkerbell (zelfde ras + geslacht) op haar zesde hierheen gekomen. Tzijn natuurlijk wel 2 totaal verschillende karakters, maar Tinkerbell gedroeg zich toen toch "volwassen", als een paard van haar leeftijd..; Angel daarentegen is een grote avonturier en deugniet en een supergrote speelvogel.
Beide waren niet ingereden, dus beide hebben we zelf opgeleerd. Tinkerbell gedroeg zich ook daarbij als volwassene, Angel heeft vorig weekend uiteindelijk voor het eerst 2 galopsprongen met ruiter durven nemen: ze sukkelde en sukkelt nog met het vinden en houden van haar evenwicht met ruiter erop...wat mij ook eerder aan een jonger paardje doet denken...
Vanuit die overwegingen en twijfels hebben we dus besloten het opleren heel langzaamaan te doen, als ze werkelijk pas 4 zou zijn, dan is ze als tweejarige drachtig geworden(goed mogelijk want komt uit wilde kudde) en heeft ze als 3jarige een tweeling gekregen en opgevoed. Bovendien kan het dus ook zijn dat haar tanden grotere slijtage vertonen door slechte voeding, waardoor ze wellicht ook een achterstand heeft opgelopen...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:19

ChristaMoor schreef:
Ik zou nog geen hoofdstel kopen als je nog een jaar wilt wachten. Wie weet wat je allemaal nog tegen komt.....

Maar ik wil deze zomer al een klein beetje met hem gaan werken. Grondwerk en lange lijnen dus er nog niet op. Voor zadel-/ruitermak maken vind ik hem nog te jong. Maar voor lange lijnen-werk is het wel handig om dat met een hoofdstel te doen

@ Frenia: Gefeliciteerd met je mijlpaal!!