[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ajesca123

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 08:20

Geen veulentjes vannacht :?
Hier lijken de paarden gelukkig weer rustig.
Zo bij daglicht maar eens verder kijken wat de schade is.
Uier was al een week niet meer teruggelopen bij het binnenzetten en ondanks dat ze gisteravond heel bang was heeft ze niet gerend toen ik ze in de paddock had gezet.
Fidelity is meer een paard dat bevriest bij angst. Die heeft dus echt met ogen op steeltjes staan beven in de paddock.
Dus denk toch leeg uier door stress.
Zag ze net op de camera nog slapen dus ik ga zo eens bij ze kijken als ze wakker zijn

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 08:33

Ik wil me hier even melden. ;)
Ik ben al jaren trouwe meelezer van de dikke buiken en veel van de kraamstal topics, vind het reuze interressant alle informatie over fokken.

Samen met mijn zusje heb ik nu bijna 2 maanden geleden een heel leuk en apart merrietje gekocht om mee te mennen. Een behoorlijk project want ze is niet veel in handen geweest en erg angstig. Dat is in de tijd dat ze bij ons is al wel veel beter geworden, we zijn heel blij met haar. Ze was heel slank toen we haar kochten en viel ook af van de stress van het verhuizen... Maar toch zagen we een paar weken geleden tijdens het borstelen ineens beweging in haar buik.:wow: Kon niet missen maar wel even laten scannen voor de zekerheid en ja hoor, hartstikke drachtig. <3 Niet helemaal de bedoeling maar toch wel heel erg leuk, we zijn heel benieuwd naar het veulentje.
Er is niet te achterhalen door wat hengstje ze gedekt is en we hebben ook geen datum waarop ze uitgerekend is. Aan het uier te zien duurt het nog wel even.
Ze heeft ondertussen wel een hele dikke buik gekregen.

Afbeelding

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 08:57

Hopelijk stelt ze je geduld niet te lang meer op de proef, Kabayo!

Echt een knap veulen Tinkels <3 <3

Hier op dag 295 vandaag, is er ergens een knop waarmee je de tijd kan versnellen? :')
Merrie maakt nog niet echt werk van haar uier, maar dat vind ik voor nu nog niet heel erg :P

Afbeelding

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:02

aljesca: wow wat zul jij geschrokken zijn!

moniekkie: een verrassingsveulen! Lijkt een leuke merrie!

Hier een nog geen veulen. Vanmorgen mocht ik niet aan haar buik komen, ze kromp helemaal in elkaar. Uier zelfde als gisteren, uitzonderlijk veel mest in veel hopen in de stal. Sommige vast, andere dunnere mest.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:12

Ajesca wow, heftig om mee te maken :wow:

Melissa, apart joh dat je opeens niet terecht kan. Je neemt toch aan dat ze reserveringen bijhouden en niet op laatste moment zeggen nu is het vol. :roll:

Rest alweer vergeten. Zag nog een mooi shoot. :))

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:56

Knappe Sinne <3 <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:19

Jennyk ook nog in spanning. Sneu dat ze zo'n last heeft van haar buik..

Petravdmeer hoop het!! Haha ja was die knop er maar... Wat glimt ze mooi <3

M0niekkkie welkom! Wat leuk een verassingsveulen!

Ajesca och die arme merrie :(:) Hopelijk ervaart ze er niet teveel last van..

Zilver update
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Denk... doe een melktest. Misschien heb ik het wel verkeerd gedaan toen. Hele dikke plakkerige witte melk. Wil er nu dus niet meer aankomen. Heb er 2 afgenomen omdat m'n camera de eerste keer kuren had.
Afbeelding
De testen 5 minuten na her testen. Vocht trekt niet in het papiertje
Afbeelding
Doe haar straks het alarm om in haar paddock. Omdat ik die niet kan zien vanuit huis.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:31

Wat is Sinne leuk!

Jeetje Ajesca, dat is schrikken!
Zijn je paarden een beetje tot rust gekomen?

Hier dag 300 *\o/* *\o/*

Nou, let op.
Dag 300, uier vorig jaar en dit jaar (vorig jaar beviel ze dus op 326)
Afbeelding

Fi helemaal, inclusief dubbele bodem
Afbeelding

En haar puntbillen
Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:32

Melissa ik snap dat je dit niet tof vind. Je wilde niet voor niks dat ze daar zou bevallen.

Ajesca zo dat is schrikken! Verder wel goed afgelopen?

Tinkels mooie foto's! <3

Moniekkie spannend zo'n verrassingsveulen.

Kabayo ze houd jou en ons flink in spanning!

stephanie141

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:33

Vanmorgen om 5.25u een knap en gezond merrieveulentje geboren van Jameson RS2 X Dayano <3 <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:36

Proficiat Stephanie!

Kabayo, dat kan nu toch echt niet lang meer duren bij Zilver hè!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:39

Gefeliciteerd Stephanie! Knap koppie!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:44

Gefeliciteerd Stephanie!
Wat een leuke aftekeningen! En alweer een merrie!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:51

Gefeliciteerd met het veulentje!

Sterkte met de schade van de auto. Wonen jullie zo dat ze 'makkelijk' crashen bij jullie of is het bijzondere rijstijl geweest? Maar even extra aandacht geven aan je paarden!

Haha kabayo. Wel fijn dat je nu een normale dracht hebt als ze vorige keren niet lekker in der gezondheid zat!
Altijd positief bekijken _O-

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:54

Proficiat Stephanie, wat een knap dametje!!

Weer een merrietje...bevestigd mijn gevoel dat ik een hengst ga krijgen :D

Cynthia: das al een ferm uier voor 300d...benieuwd of ze 326 gaat halen...hopelijk wel!

Kabayo: snap dat je de melder omdoet, kan onmogelijk nog lang duren!

Weer dijken van bijleesposten, respect :D

En nog een paar mooie mama's to be gespot <3

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:56

Gefeliciteerd Stephanie!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:13

Gefeliciteerd Stephanie! Mooie aftekening!

Nou Kabayo, ik blijf het zeggen, maar dat kan toch niet meer lang duren := Misschien heb je geluk en doet ze het lekker overdag, kan je vanavond bijslapen, haha.

De uier van Intissima vanochtend. Ze staat er een beetje sip bij, kon wel heel erg genieten van de roskam.
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:27

Gefeliciteerd Stephanie!! *\o/* *\o/* *\o/*

Hier nog altijd niets. Uier nog altijd vol, melktest gedaald tot 5 en plakkerig. Nog niet wit maar met n maiden weet je nooit. Volgens mij krijg ik een grijze met lange oren :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:35

Gefeliciteerd Stephanie!
Kabayo en Luna, nog steeds niets? -O-
Ajesca, wat een ellende zeg. Hopelijk is de rust snel wedergekeerd. Is er veel schade?
Melanie, niet fijn zeg, denk je het allemaal goed geregeld te hebben en dan kun je alsnog niet brengen. Niet echt netjes.
Cynthia, ik snap dat je nageniet. Costa Rica is geweldig mooi. Ik ben zelf in 2010 naar Costa Rica, Nicaragua en Panama geweest, 1 van mijn mooiste vakantie. Het regenwoud is 1 grote ontdekkingsreis. <3 Jaar later in Maleisisch Borneo in het regenwoud geweest, maar dat viel tegen, hadden we beter andersom kunnen doen. :=

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:40

Ajesca: wat schrikken seg! Geloof best dat de kudde van de wijs was! Hopelijk zijn ze snel weer in hun gewone doen!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:43

Gefeliciteerd Stefanie! Mooi getekend snoetje <3

Met de auto crash, wat spannend zeg! Gelukkig niet op de paarden, maar die stress wil je niet. Hopelijk geen gewonden.

Zilver houdt en graag de spanning in Kabayo _O- ze wacht op het middagzonnetje :+

Sara, Sun houdt je goed aan het lijntje!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:45

ajesca123: Dan schrik je je ook rot zeg! Heb je nog flink geluk gehad ook dat die nog net voor de stal stopte. Gelukkig de paarden okay! Hoe gaat het nu met je merrie? En hoe is het met de chauffeur? Die zal zich ook net zo rot geschrokken zijn.

goldenarrow: Wat een knappe hengsten heb je ook uitgekozen! Kanz Albidayer is toch wel mijn faovriet <3 .

AM_Horses: Oh inderdaad ja! Zo lijkt Nigrante heel dun. Al zie je nog wel duidelijk een drachtbuik!
Pfoeh, geen idee hoelang het normaal zou duren dan met Maria. In het verleden heeft ze zich nooit zo bewust afgezondert als dat ze nu doet. Ik gok ieder geval op deze week, maar kan ook net zo goed volgende week zijn. Baby ligt er klaar voor, maar ja. Dan moet mevrouw Maria wel willen bevallen :j .

Tinkels: Wat is het toch ook een knapperd zeg <3 .

Kabayo: Ben niet gebeld. Dus vermoed van niet, maar ja. Het is Maria :D . Al verwacht ik niks. Moet zo naar een afspraak en dan fiets ik er sowieso langs. Dan werp ik gewoon even snel een blik in de wei :j .
Zilver wilt baby gewoon voor zichzelf houden -O- .
Alhoewel ze het zo te zien nu wel erg spannend maakt. Zou ze dan toch overdag bevallen?

m0niekkkie: Welkom in het topic! Wat heb je een onwijs leuke merrie <3 . Dat kan niet anders dan dat er een knap verrassingsveulentje uit komt! Behoorlijke buik al inderdaad! Shetlandertje als ik het goed gok?

petravdmeerx: Duurt dan erg langzaam he die laatste weken tot aan veilig/de geboorte :D .

jennyk: Ze stelt je geduld wel op de proef zeg! Deze week word het mooi weer met mooie temperaturen. Dan moet er toch een veulen komen :j .

Cynthia82: Fi heeft haast met haar uier! Hopelijk wacht ze nog even braaf tot veulen veilig is!

stephanie141: Gefeliciteerd <3 . Wat een knap merrie veulentje!

goldenarrow: Die heeft ook nog geen zin om te bevallen zo te zien :D .

Luna2006: Sun houd je goed in spanning zo zeg! Maar ook dat moet toch niet lang meer duren hoor!

Nou. Ik ben niet gebeld. Dus verwacht geen veulen in de wei. Moet zo naar een afspraak toe en dan fiets ik er langs en ben benieuwd of ze in de kudde staat of juist afgezonderd. Uier zal wel niks doen denk ik.
Jenny en Zoë zie ik vanmiddag ook weer. Hopelijk doet Jenny wel wat met haar uier, maar die zag ik gisteren vanuit de wei van mijn pony heerlijk languit liggen. Daar komt voorlopig ook nog geen actie in vrees ik -O- .
Ben gewoon echt jaloers op al die merries die hun uier vullen! Nu hopen dat er nog merrie veulens voor hier over zijn :D . Want de merrie veulens zijn dit jaar erg populair :D .

stephanie141

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:47

Bedankt iedereen voor de felicitaties :D. Ben echt blij met dit knappe merrietje <3 O:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:55

Stephanie gefeliciteerd.

Ik had wel een veulen verwacht van Silver. Vandaag dan :):)

Bij Luna ook nog geen veulen. Ze houden jullie maar lekker aan het lijntje

De buik van Nigrante is echt veranderd. Ik dacht dat dit altijd pas op het laatste moment gebeurt. Maar goed, we houden haar in de gaten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:57

Gefeliciteerd Stephanie *\o/*

Kabayo: dat moet er toch elk moment aankomen zou je zeggen :?

En inderdaad, weer een merrie en dat bevestigd ook mijn vermoeden dat Caresse een hengstje gaat krijgen :j