[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:41

Open zetten kun je het beste doen rond de 2 weken voor de uitgerekende datum. Eerder kan voor een vroeg geboorte zorgen, later geeft risico dat het nog dicht zit met de bevalling..

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:46

Ja, dat zei mijn da ook inderdaad.
2 a 3 weken van tevoren. Ze moet nu nog 37 dagen tot 12 april (11 maanden, 335 dagen).
Dus dan zou het eind van deze maand worden.

Heel erg bedankt allemaal :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:05

Super Vulina, altijd leerzaam. En 3 in 1 nacht, of nog beter avond zou helemaal top zijn he!!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:05

Weer geen veulens vannacht? Tijd voor wat nieuws :D

Gefocust op Stien, maar Charlie wil ook vooruit! Achterkant begint te vullen. Het zal wel weer een hengst zijn als het een kortere dracht is.
Afbeelding

Stien vanvoor weer wat minder, maar de huid vanachter wordt losser.

Afbeelding

Ga je zien. Nu mijn 2e alarm stuk is dat ze echt gaan samenlopen :roll:

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:35

salatiga1995 schreef:
Heb ondertussen de camera thuis helemaal werkend gekregen! (Met hulp van een lieve bokker) Morgen op stal proberen en dan ga ik gelijk ook m’n bijleespost maken! Wordt nu wel erg ego.. 8)7

Fijn dat men elkaar zo kan helpen +:)+

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:50

Evelien, wat een mooi dapper ding <3
Jobamara, zeker dat ik aan chantage doe :+ En als het wat verdriet verzacht doe ik het zelfs heel graag....
Ah Pretty, dat gaat mooi vooruit met Tiny! Mooie tijd komt er weer aan.
Droversrun, voor jou inderdaad best apart dat wij maar in spanning zitten en jij het al achter de rug hebt. Maar spam vooral lekker met je mooie Guusje. Worden wij nog ongeduldiger, maar dat nemen we op de kop toe :D
Pradadaan, wat een schattige halstertjes! Ik heb er ook nog een paar nodig met de veulenboom in aantocht, dus ook maar eens snuffelen op Kramer dan.
Dustinlover, die gaat er opeens ook werk van maken zeg!
Wat gek Kimsel94! Fijn dat de DA ernaar heeft gekeken, jij wat info hebt kunnen inwinnen en zo een plan van aanpak kunt maken.
Courtjuh, jij gaat al voor het 2019 topic! ;-) Wat is er apart aan de combi?
Pfff Maris, wat een heftige dagen voor jullie; gelukkig met goede afloop. Het is fijn dat er zo extra op gelet wordt.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:01

Arianne ik schrijf mij inderdaad alvast in voor het topic van 2019. De vorige veulens waren van een KWPN hengst en van een Oldenburger hengst ( dressuur ) en ik ga aankomend jaar voor een gokje aangezien Bizous groot fokt wil ik voor een rijpaard gaan met een bijzondere kleur en een bijzonder goed karakter. Daarnaast kan Bizous de lossigheid van deze PONY ook goed gebruiken. Wij gaan dekken met Don Cremello du Bois *\o/*
Laatst bijgewerkt door courtjuh op 06-03-18 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:01

DL , Spook doet rustig voort

Maris, Jeetje dat zou schrikken zijn geweest, gelukkig is alles goed :).

Kimsel, wel gek dan dat dat niet gezegd is, gelukkig ben jij zo allert en zie je dat, je zou er maar niet op letten, wil niet weten hoe de merrie er dan met t veulenen vanaf was gekomen..

Hier Belle dag 325, Ph nog steeds rond de 7.0/7.2, uier voelt nu wel harder aan.

Biscuit dag 318 en is nog steeds Toos(tietloos). Ziet er naar uit dat ze dit jaar iig niet op dag 323 gaat bevallen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:23

ML neen de 323 dagen zal ze niet halen dan!

Courtjuh leuk zeg,je ziet er steeds meer die de gok durven wagen.

Knolselder zien bevallen doet bevallen dus het zou wel eens van pas kunnen komen. Onherstelbaar dat 2e alarm?

Kimsel fijn dat je geholpen bent in het topic. Mijn eerste idee was ook dichtgezet,mijn warmbloedmerrie was ook dichtgezet de laatste dracht.

Maris oei spannende tijd achter de rug. Hier kunnen we daar in het verleden helaas van meespreken. Slopend hoor. :(:) Gelukkig nu weer focus op jouw mooie merries!

Ah zo fijn Salatiga!

Rowan Spook gaat niet voor de 360 dagen deze keer? :+

Hier niet zo spannend,de druk was er toch weer wat af. Ze stond lekker te eten met mama Clio vanmorgen. Wordt 3e generatie hier. 8-)
Wel begint ze er naar te lopen en zwaait ineens haar achterbenen uit. :+ Waarschijnlijk het uier dat begint te drukken,het is ook allemaal nieuw voor haar.
We wachten rustig verder.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:34

Pretty, helaas onherstelbaar (in water gelegen). Gelukkig kan ik Charlie wel redelijk goed inschatten. Dus moest zij het eerder spannend maken vol ik haar goed op en desnoods alarm een nachtje bij haar om dan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:54

Ik heb het hier ook nog om en om moeten wisselen hoor,afgaande van wie ik het spannends vond.
Nikita had het vorig jaar om en gaf gelukkig 20x per nacht vals alarm ofzo,waardoor ik merkte dat Lisa ging beginnen bevallen die ernaast stond op de camera zonder alarm aan. :')

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:17

Nou het succesverhaal bleek toch niet zo’n succes.. te vroeg gejuicht helaas!
Ik ging vol goede moed naar stal en begon te installeren, camera deed het perfect en alles werkte tot ik de camera op WiFi wou laten draaien.. De kabel ging eruit en spontaan was de camera nergens meer te vinden tot ik de kabel er weer in deed.. Dus heb nog steeds niks helaas :(

Finn__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:22

Jullie gaan op zo’n rap tempo, dat krijg ik vanwege drukte niet goed bijgelezen, sorry!

Heerlijk die veulen foto’s, kan zelf bijna niet meer wachten! Hier is het nog rustig al heb ik het vermoeden dat het niet lang meer duurt.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:26

salatiga1995 schreef:
Ik ging vol goede moed naar stal en begon te installeren, camera deed het perfect en alles werkte tot ik de camera op WiFi wou laten draaien.. De kabel ging eruit en spontaan was de camera nergens meer te vinden tot ik de kabel er weer in deed.. Dus heb nog steeds niks helaas :(

Heb je de wifi instellingen wel goed ingesteld? In de gebruiksaanwijzing die ik bij de mijne had, stonden er heel specifieke dingen in.. pfoe wat was dat ook alweer... probeer er later op terug te komen!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:29

Ah dat is echt dikke balen Salatiga! Misschien dat dezelfde bokker je weer kan helpen? Ik vind dit echt top aan bokt, zo ben ik ook pretty nog steeds eeuwig dankbaar voor haar hulp toen ik mijn geboortealarm niet aan de praat kreeg :D

Haha balen Knolselder, zul je altijd zien inderdaad. Fijn dat het goed met ze gaat verder :)

Arianne, dat zal ik doen inderdaad haha ;) Ik mag eigenlijk niet zeuren hoor, eind mei verwachten we nog een veulentje maar die heb ik nog niet eerder genoemd hier. Ik zal haar binnenkort eens introduceren :D

Ik heb ook zin in nieuwe veulentjes hier :):)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:37

<3 Lief Droversrun,het was echt geen moeite hoor!

Alleen met de camera kan ik je niet helpen Salatiga. :(:) Ik herinner me nog goed dat ik er ook gek van werd en ik niet alleen,mijn man en schoonbroer die er uren aan gepord hebben ook.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:43

Kimsel94 schreef:
salatiga1995 schreef:

Heb je de wifi instellingen wel goed ingesteld? In de gebruiksaanwijzing die ik bij de mijne had, stonden er heel specifieke dingen in.. pfoe wat was dat ook alweer... probeer er later op terug te komen!

Ja als het goed is wel want op de camera pagina wordt aangegeven dat de camera verbonden is en alles goed gaat maar zodra de kabel eruit gaat dan is hij gewoon weg..

Pff echt die camera bezorgt me wat kopzorgen! Wil hem zo graag aan hebben :( ik heb de bokker weer een berichtje gestuurd maar die weet het ook niet.. hij zou in theorie gewoon ook moeten werken maar er is iets in de router denk ik die het blokkeert..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:44

Kun je de kabel er niet in laten? Dan is het sowieso stabieler.

Hier ook nog een camera vraag. Degene met een foscam, welk type hebben jullie? En kan ik via internet op de computer bij iemand mee kijken? Wij hebben 1 camera kapot en zit er aan te denken om eventueel een foscam te nemen. Wat hierin meespeelt is dat de Aldi camera niet op mijn werk bekeken kan worden, site is geblokkeerd. Kan wel via mijn mobieltje maar dat kijkt niet heel fijn. Wil dus ook graag weten of ik met foscam wel op het werk kan kijken.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:48

Dan zou ik een kabel van de router naar stal moeten spannen, dat is zo’n 100-150 meter.. Bestaat er wel zo’n lange kabel? En moet die niet onder de grond dan?

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:13

salatiga1995 schreef:
Dan zou ik een kabel van de router naar stal moeten spannen, dat is zo’n 100-150 meter.. Bestaat er wel zo’n lange kabel? En moet die niet onder de grond dan?

Ik kan je helaas ook niet helpen denk ik, maar misschien heb je er iets aan als ik vertel hoe het bij mijn Gembird camera werkte?
Eerst moest ik een app downloaden. Vervolgens moest ik via de app de Wifi installeren, dus naam en wachtwoord van het wifinetwerk waarop de camera zou gaan draaien moesten worden ingevoerd. Hiervoor was het van belang dat de telefoon waarmee je bezig bent met hetzelfde Wifi netwerk verbonden is als waarmee je de camera wilt gaan verbinden. Daarna liet mijn telefoon (via de app) een aantal piepjes horen die de camera moest opvangen, waardoor de camera verbonden werd met het Wifi netwerk. In mijn geval was er geen geschikte Wifi op stal, dus ik heb een Mobiele Wifi router (mifi router) gekocht. Hierin zit een simkaartje met prepaid 3G internet. De router zet dat 3G signaal om in een eigen Wifi signaal, waarmee ik de camera dus verbonden heb.
Pas na de Wifi configuratie voegde ik de camera daadwerkelijk toe aan de app, door middel van een QR code die op de camera staat.

Uiteindelijk stuurt de camera nu dus beelden via het Wifi netwerk waarmee ik hem verbonden heb naar mijn telefoon, en dan maakt het niet uit met welk internet netwerk mijn telefoon verbonden is. Thuis gebruik ik dezelfde camera om de honden in de gaten te houden als wij niet thuis zijn. Daar is de camera dus gewoon met het thuisnetwerk verbonden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:51

Salatiga, hier sinds 2014 een kabel aan luchthaken(hi hi, door de lucht dus) via een boom over het dak van een andere schuur naar de stal, zal zo'n 50 meter zijn. Maar die kabel is vlgs mij best duur en wij hebben dus alleen de cam rechtstreeks op een tv in huis.
Die mobiele wifi router van Nikitaxx hierboven klinkt ook wel goed, niemand in je omgeving die handig is in zulke dingen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:53

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:20

VrouwkjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:24

Blijven lastige dingen die camera's :?
Het uier van mijn merrie lijkt leeg te lopen. Rechts is eind februari en links is vandaag.
Afbeelding
Ze zit op 322 dagen. Zaterdag was ze erg onrustig en veel naar haar buik aan het kijken dus ik denk dat het veulen misschien is verplaatst en hierdoor zucht uit het uier aan het gaan is. Mn ouders gaan volgende week nog op vakantie en mn vader zou er graag bij zijn dus van mij mag ze nog wel even wachten :P

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:00

Het blijven inderdaad lastige dingen die camera’s! Ik heb nu een babyfoon met camera aangesloten op mijn telefoon. Werkt hetzelfde als hoe Nikitaxx het omschreven heeft. Alleen ik heb in de stallen net genoeg WiFi bereik van het thuisnetwerk. Die extra mobiele router klinkt inderdaad handig. Heb de mijne voor 45 euro gekocht via marktplaats.