[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:48

@vanalleswa :3 veulens verworpen ,hoe kan zoiets ,zou me er toch vragen bij stellen ,een virus op stal oid ,zeg zomaar iets hoor ??

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:56

Ook iedereen met mijlpalen gefeliciflapstaart !!!

Gisteren Jilleke en Cleo op 270 dagen Lachen en Pricilia op 240 dagen

Ah nog iets IK WORD GROOTMOEDER !!!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:12

amandake: wow grootmoeder! Da's ook vrij vroeg of zit ik mis Verward

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:26

Gaaf Amandake zo lekker jong oma hihi

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:28

help...please...

mijn drachtige merrie staat te overwinteren in een manege, as zondag is er een regionale wedstrijd...komt er vanmiddag iemand afzeggen omdat er in de omgeving Rhinopneumonie heerst!...

nu staat mijn merrie alleen in pension...maar in hoeverre loopt zij enig risico? wie heeft ervaring ?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:30

euh ik ben 41 ....is dat jong ??? Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:31

Ja toch whahaha
Ik ben 38jr en al bijna zes maal oma.
Van de kinderen van mijn man whahah

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:31

essy72 : als ze in direct contact komt met de andere paarden is er wel enig risico aan verbonden

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:32

@peetorlan : da's een geruststelling Knipoog Knipoog

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:33

Amandake schreef:
essy72 : als ze in direct contact komt met de andere paarden is er wel enig risico aan verbonden

wat zou ik kunnen doen? haar voor die dag weghalen?

ze staat natuurlijk gewoon in een box...dus overdracht van zo'n virus zou dus via mensen handen gaan...alleen als ze haar aaien?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:35

Als er zo iets heerst in de buurt is het dan wel verstandig om die wedstrijd door te laten gaan.
Wat zegt je stalhouder er eigenlijk over??

Rinskee

Sue_ schreef:
Oh en hij is genaamd: Diaz Lachen

mooie naam gefeliciteerd! wat een prachtig vosje! die mag er zeker zijn
Muzefee Gefeliciteerd met de mijlpalen.

gefeliciteerd met je mijlpaal draakje
yashilha ook al zo'n eind op weg
3 dubbel gefeliciteerd amandake

Margriet_

Amandake: gefeliciteerd! Zit je nog boordevol energie om je kleinkind te vermaken! Lachen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:36

Gefelicieerd met de beeb en de mijlpalen!!

ik was al op zoek naar het Drachtige Boktmerrie's 2009 topic, maar die is er nog niet, dus dan maar vast even hier Knipoog Mag vast wel :p

Passia is drachtig van ZK Kuray en verwacht 1 januari 2009 haar beeb!!!

Al met opvoelen voelde ze mooi drachtig aan, op de scan was een mooi rond vruchtje te zien en een nette baarmoeder. Wel was het vruchtje erg klein (15-dagen grootte terwijl het 17 dagen moet zijn, ze is gescand en gedekt op de eisprong dus 17 dagen weten we zeker Knipoog ) De DA is er wat bezorgt om, maar wij eigenlijk niet zo direct. Passia werd eind vorig jaar niet of nauwelijks hengstig, ze is 19 jaar, gedurende de winter werd ze steeds iets beter hengstig maar het was maar af en toe te zien. Ze heeft al een aantal jaar geen veulen meer gehad, dus dat kan wat meespelen. Deze hengstigheid was rond de eisprong zo duidelijk ineens waardoor we wisten: deze moeten we niet zomaar voorbij laten gaan! Ze kan door alle omstandigheden dus makkelijk een kleiner eitje hebben gehad dan normaal is. Ook het spoelen met antibiotica kan enige invloed hebben gehad.
Ze word over 2 weken opnieuw gescand, dus dan zien we het wel Knipoog

Shanaia was vanmorgen verdubbeld in uier, de rest lijkt iets donkerder aan de onderkant maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ze bloedde een beetje aan de spenen, dat is vrij normaal bij een maiden omdat dan voor het eerst de spenen open gaan. Vanmorgen was de onderzijde ook wat harder. Maar vandaag liep de uier wel leeg, dus nog niets aan het handje als het goed is Knipoog

Als dit veulen er is en sterk genoeg is om de kou te trotseren en de hele dag op de wei te wandelen, dan gaat dit veulen bij shanaya en fawziyyah en Njadien en Djamal gaan dan bij Hallim op de wei. Het kleine boefje speelt nu al alsof hij een 2-jarige hengst is en hij jaagt fawziyyah achterna, bijt haar, grijpt haar in de hals, steigert over haar heen/tegen haar op, bespringt haar en laat haar gewoon niet met rust, ze kan niet veilig gaan liggen en niet te ver bij mams vandaan. Dus moet Djamal maar met zijn vader gaan spelen, deze knaap is té veel hengst voor leeftijdsgenoten!! Zo gedroeg hij zich de eerste dagen ook naar ons, maar dat heeft ie geweten ook!! Na de 2e dag zeiden we al: niet naar een particulier als hengst zijnde, alleen geruind... Wij vinden hem geweldig hoor, irritant dat wel, maar echt geweldig! Hij heeft net dat extra stukje bravoure en hij heeft ook die extra beweging in draf, die danspassen met een bepaalde flair. En daarnaast is ie erg compleet in zijn bouw en rastypisch met al het goede van beide ouders en zover we nu kunnen beoordelen als veulen lijkt hij weinig fouten te hebben in zijn exterieur, dus wat ons betreft een aanstaande nieuwe topper, de show- en dekhengst van/voor de toekomst! Of dat bij ons is of bij een ander, dat maakt dan niet uit, maar hij mag hier gerust blijven wat mij betreft. Hij blijft wel open voor verkoop, maar in een hogere prijsklasse Knipoog

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:37

peetorlan schreef:
Als er zo iets heerst in de buurt is het dan wel verstandig om die wedstrijd door te laten gaan.
Wat zegt je stalhouder er eigenlijk over??

Dat het wel 'los' zal lopen...
dat er elk voorjaar wel zo'n praatje gaat..
dat zij dat dan als eerste zouden weten...

enne...mijn merrie is de enige drachtige daar...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:45

Oke dus de standaard reaktie.
Ja meid ik zou niet weten wat je nu zou moeten doen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:48

amandake: gefeli! vind het best jong, mn mams wordt 50 en is nog geen oma (staat op de planning wel voor binnen dit en...)
en dan is zij nog mee van de jonge oma's Bloos! heb leerlingen van 14j wiens ouders al 50 zijn Gestoord dus tegen dat die ooit grootouders worden Knipoog vind het juist wel leuk zo'n jonge oma/mama!

verder alles bijgelezen, maar de lasagne is klaar, dus weinig tijd om te reageren Knipoog
wil wel even iedereen met mijlpaal proficiat wensen!!!!

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:48

ik ga de paardenkkliniek bellen...
of er idd rhino heerst in de omgeving...en wat zijn advies is..
zou nu al willen bellen maar dan zit in in het 'spoed' nummer..en dat lijkt me ook nog niet nodig

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:01

Amandake, gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Sue, gefeliciteerd met de mooie man Diaz! Haha! Hyper!

SA, De eerste merrie alweer drachtig. Haha! Djamal vind zichzelf dus al heel wat. Knipoog

Mausje, ze ziet er goed uit! OK dan!

Wij hebben vandaag een mooie mijlpaal. Puzzel is 300 dagen drachtig!! Hyper! Go jij! Go jij!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:05

ShamalArabs schreef:
ik was al op zoek naar het Drachtige Boktmerrie's 2009 topic, maar die is er nog niet, dus dan maar vast even hier Knipoog Mag vast wel :p

Passia is drachtig van ZK Kuray en verwacht 1 januari 2009 haar beeb!!!

Bij deze het nieuwe topic Lachen

Drachtige Boktmerries 2009

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:07

marlijn: gefeliciteerd! Go jij! Go jij! de eerste schiet al lekker op bij jou!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:12

gefeliciteerd sue !!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:26

Amandake: gefeliciteerd, wat leuk!

essy: of kwam de amazone mss afzeggen omdat bij hun in de buurt rhino zou zijn? dat kan ook nog?
ik denk dat ik tegen rhino zou laten enten als ik op een manege zou staan waar veel vreemde paarden komen (daar heb jij nu niks meer aan natuurlijk, mss idee voor een volgende keer), nu wegzetten en daarna weer terug heeft ook niet zoveel zin, als het meegebracht wordt kan ze het ook van besmette buurpaarden krijgen. Maar het beste van hopen dan, hopelijk is er niks van waar!

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:41

Nicole288 schreef:
Amandake: gefeliciteerd, wat leuk!

essy: of kwam de amazone mss afzeggen omdat bij hun in de buurt rhino zou zijn? dat kan ook nog?
ik denk dat ik tegen rhino zou laten enten als ik op een manege zou staan waar veel vreemde paarden komen (daar heb jij nu niks meer aan natuurlijk, mss idee voor een volgende keer), nu wegzetten en daarna weer terug heeft ook niet zoveel zin, als het meegebracht wordt kan ze het ook van besmette buurpaarden krijgen. Maar het beste van hopen dan, hopelijk is er niks van waar!

ja de amazone kwam het afzeggen omdat ze wist van een besmetting..haar merrie is drachtig...en wilde geen risico lopen, omdat er natuurlijk veel paarden uit andere stallen uitgebracht worden...

je hebt gelijk dat 1 dagje weghalen niet echt zin heeft...als er andere paarden besmet worden..
morgen de kliniek bellen of het bekend is...dat lijkt me het beste

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:51

Sue: Jaaaaaa! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Hartelijk Gefeliciteerd met de Geboorte van het hengstveulen!!!!!!!

Muzefee: Mooie mijlpalen! Proficiat!

Myrdal: das wel een mooie vergissing Ja Ben je zomaar daaagen opgeschoten!

Eilander: En jij moet 2 weken langer wachten? He wat sh!t (zeggen ze hier) maar ja, die gaan ook wel weer om Ach gut

Mausje: Hallo Doei!

Pippaplex: plannen van zondag bijstellen? Hoezo? Blond Verward

Monique: zult wel vierkante ogen hebben van al het bijlezen? Clown Mooie foto's en al een royale buik! Ze ziet er goed uit. Knipoog

Vanalleswa: 3 verworpen al? Jeu zeg wat vreselijk. Daar zou toch een rede voor moeten zijn? Heerst er geen virus? Heeft een Da de verworpen veulens gezien? Tonen de merries misschien dezelvde syptomen? Als ze die al vertonen?
Na lezen bericht Amandake: Bij mij komen ook maar een hoop vragen naar boven?!

Amandake: Je wordt Grootmoeder!!!! Jeetje wat mooi! Van harte gefeliciteerd!!! Ook voor de aanstaande ouders!!
Ennuuuh: 41 is toch niet wat je zegt oud hoor!

Marlijn: Gefeliciteerd met de 300d mijlpaal! De veulentijd komt ook snel in de buurt voor jouw!

Essy: Lijkt mij ook het beste om even de kliniek te bellen of het wel heerst en vervolgens ook daar advies te vragen. Maar hopen dat er niets van waar is! Er lopen idd veel van die verhalen elk voorjaar.