[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:56

Dat snap ik! Is ook spannend. Zit hier zelf ook elke avond te duimen en hopen dat alles goed gaat.
Kan ze niet komende week al naar de bevalstal? Zodat het voor jou al minder spannend is? Daar ging ze toch heen even uit mijn hoofd?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:58

goldenarrow schreef:
Nog geen veulens? -O- Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld hoor!

Intissima zit nu op dag 340 en vierde dat door maar gelijk flink uier aan te maken. We zijn er nog niet, maar dit is de eerste echt duidelijke verandering :D
[ [url=m/uVZj2s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met de 340.
Hopelijk doet de jouwe er minder lang over dan de mijne. :')

Xyaartje dat is duidelijk afstand inderdaad. :))
Hopelijk volgt er snel een veulen.

symke ze ziet er goed uit.

dark7 ziet er bijna gevulder uit dan de mijne. En die zit op 352 dagen :+

cemlys thuis is altijd fijner. Hopelijk kun je snel alles weer opbouwen.

dieyar knap veulen, dat roze staat haar heel mooi.

linsey :(:) je ziet hem/haar vast eerder dan ik. (352 days & counting. :+ )

Cioccolato balen van die zucht. Verder ziet ze er wel goed uit.

CP gefeliciteerd met de kampioen!

Bij mij nog niets te melden.
Geen verandering tov de laatste update.
Dus maar geduldig blijven wachten en hopen op een extra knap merrie veulentje. :Y)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:19

xYaartje schreef:
Dat snap ik! Is ook spannend. Zit hier zelf ook elke avond te duimen en hopen dat alles goed gaat.
Kan ze niet komende week al naar de bevalstal? Zodat het voor jou al minder spannend is? Daar ging ze toch heen even uit mijn hoofd?

Ze is vrijdag uitgeteld als ik uitga van 335 dgn.
Ik wou haar eigenlijk afgelopen maandag brengen omdat ze toen gezegd hadden 1 week voor de 11mnd maar er is geen plek..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:36

Goldy heeft hele kleine natte hars drupjes aan het uier, bijna niet te zien op de foto Afbeelding

aan de kling zat een donker rode drup

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:40

Oeeeh spannend! Dat wordt waken denk ik

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:44

Cp gefeliciteerd! Knappe hengst <3 haha ja ik weet niet wat zilver doet :Y)

Melissa vervelend dat je nog niet terecht kan. Heel spannend inderdaad!

Xyaartje ze zonder zich inderdaad af. Ik zie zo weinig buik in al dat haar hahaha

Natasja :(:) Had echt allang iets verwacht bij jou!

Yvk sorry -O- Leuk morgen weer langs Havanna!

Cynthia ik ben er nog nooit geweest! Zo te horen een aanrader :j Benieuwd naar de update!

Cioccolato ook verwend met het aantal dagen dracht :D Gaat deze merrie toch iets langer hihi
Wat een zucht heeft ze. Zilver helaas ook

Linsey mooi uier al hoor!

Sanet ondanks haar buik toch al een aardig uier.

Dieyar <3 Al zo mooi uitgevouwen!!

Cemlys welkom! Mooie pony!

Dark7 haha grappig uier, alsof die zichzelf ontvouwt :P

Symke heerlijk even! Wat een buik!

Ik weet niet wat ze doet vanavond. Niet meer melk getest. Was toch al heel laag gisteren. Ze heeft veel hars, zit ook helemaal aan haar benen geplakt. Ze lekt niet. Vind haar wel wat onrustig. Rondjes lopen en constant naar haar buik kijken. Dan 10 minuten geen hooi meer eten. Beetje vreemd gedrag.
Afbeelding
Afbeelding
Met onze enterhengst.
Hallo?
Afbeelding
Ik mag je niet ~~}>
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:58

Het is dat ik ze goed ken Kabayo en door het haar heen weet te kijken. Anders is het idd erg lastig te zien :D .
Maar ze mag wel eens bevallen van mij. Ik word ongeduldig (was ik al niet hoor, echt nieeeet) :') .

Je zou toch bijna denken dat Zilver vanavond/vannacht nu toch wel echt zou moeten bevallen? Al denken we dat nu al een paar dagen. Kom op Zilver. Je kan het *\o/* . Stiekem denk ik gewoon dat Maria wacht tot Zilver is bevallen en Jenny dan weer wacht tot Maria is bevallen :D . En Zoë kan het vervolgens weer mooi afkijken van Jenny en Maria :D .

Jennyk: Goldy maakt het ook erg spannend!

MelissaV: oef dat word heel spannend ja! Moest ze in het ergste geval toch thuis bevallen. Heb je dan goede back up? Als in DA die je kan bellen moest het nodig zijn? Evt kunnen waken op stal?

_Natasja_: Ik hoop het ook! Ik wil veulen ontmoeten :D (en niet alleen ik).
Jouw merrie test je geduld ook wel echt of niet?

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:08

Melissa jeetje dat is ook wat.. en nu? Blijft ze thuis of komt er wel plek?
Dit is wel heel erg spannend. Las dat er ook niemand was om eventueel te helpen.
-O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:18

Nou, dat kan toch echt niet lang meer duren met Zilver!

Voor jou ook spannend Jenny!

Ik heb wel medelijden hoor met je, Natasja. Wat dat betreft ben ik wel blij met die dames die zo dicht op elkaar zitten, steeds maar kort wachten tussen de veulens door :))

Galaria is eindelijk groot genoeg om bij de voerbak van moeders te kunnen *\o/*

En Illyana heeft ook kennisgemaakt met het scheerapparaat. Deed ze beter dan Galaria :+ Overigens blijf ik verbaasd over hoe licht van kleur ze is. Zou ze nog donkerder worden? Heb nog nooit zo'n lichte vos gekregen...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:19

Kon haar waarschijnlijk vrijdag of zaterdag brengen op dag 335/336 :(
Heb de dierenarts op de hoogte gesteld, die woont 10min van stal af. Heb zelf volgende week maar vrij gepakt en hou haar samen met een vriend in de gaten via de camera.. die kan ik ook bellen als ze gaat bevallen, hij kan dan niet komen maar wel telefonisch bijstaan, hij werkt zelf op een grote fokkerij :D
Het zal uiteindelijk wel loslopen maar vind het wel zachtsgezegd k*t

Ooh mooi veulen wel zo licht van kleur!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:24

Dat is wel heel kort dag om haar te brengen inderdaad. Zou dat zelf niet eens meer aandurven met een hoogdrachtige merrie. Snap dat je hier echt heel rot onder voelt. Komt vast goed. Je kan dit! Er staat straks gewoon een heel gezond veulen naast je knappe merrie :D .

Fijn dat je toch nog back up hebt als in de DA die er snel bij kan zijn en de vriend die je telefonisch bij kan staan! Je mag mij ook altijd privé bericht doen Melissa. Kan ook niet komen, maar als je even van je af wilt praten, geef gerust een gil!

Wat een knapperds goldenarrow <3 . Vanwaar dat zo te zien alleen de hoofdjes worden geschoren? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :) . Ze zien er wel chique uit zo geschoren!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:32

Ik heb even twee drukke dagen gehad, even mega bij gelezen.

@xYaartje
Ideaal zo'n goede merrie die meneer heeft opgevoed. Ik vind zo mooi als ze in kudde kunnen lopen. Wauw knappe foto van Frodo! Ik vind zo'n kudde ukkies zooooo leuk! Maria is dus een sneaky merrie.
@Luna2006
Pfff jeetje hoop dat ze je niet te lang in spanning meer gaat houden... Merries...
@goldenarrow
Wat is ze knap! Prachtige naam. Ik vind altijd zo mooi hoe Arabieren paradieren met de staarten. Ik ben ook nieuwsgierig waarom de hoofdjes geschoren worden? Is dat voor de keuring tzt?
@For_Que
Fijn als er progressie in zit he :D
@Kathleen_vW
Gefeliciteerd!!! Wat fijn dat het zo vlot is verlopen. Ze is inderdaad vroeg, maar ziet er helemaal af uit, knap veulen!
@CharmFaith
Dat koppie mag je ons zeker niet ontnemen! Wat een snoetje geweldig <3
@MukiwaCobs
Fijn als ze veilig zijn he :) Knappe dames!
@kim_1990
Heerlijk op het gras!
@Wpaard
Dat is best op tijd, eerder veulens gehad? Kan ook wat zucht zijn.
@ Eilinora
Knappe zwijntje hoor :)) Ze zegt ik ben de 300 dagen voorbij dus hup aan de slag met de melkbar.
@Jessicazz
Wel een hele knappe baby, de kreukels eruit :D
@ Kabayo
Oef wat zit jij in spanning te wachten. Hopelijk gaat ze toch beslissen dat na de regen van vandaag, met het mooie weer op komst, dat ze je vandaag of morgen uit de spanning haalt. We zijn nieuwsgierig :D
@rensju
Schaapjes zijn ook leuk <3 Gefeliciteerd met baby lam :D
@Knolselder
Wat een heerlijke baby's in bed <3
@Evalien86
Iniminie tietjes :D Wat heerlijk dat ze samen zo ontspannen liggen.
@Setteli
Aah fijn een begin!
@Ketly
Dat is ook een beste buik!
@kellykeuhh
:)) voor de shetter
@Sanet
Gefeliciteerd met de mijlpaal! Nu kan het aftellen beginnen. En zelfs al wat aan de slag met de melkbar.
@Toushie
Hele fijne mijlpaal! Nu kan het echt beginnen.
@Cynthia82
Zo dat zijn al beste memmen en ze moet nog even.
@lovejouuuIB
Wat een knappe dame, ziet er goed uit!
@NibbitLotus
Ook al zo'n knap paard wauw en wat draag ze mooi.
@ AM_Horses
Leuk om die beweging te zien he? Ik heb bij die twee van mij nog niks zien bewegen, ben benieuwd wanneer.
@Symke
Dat is voor een maiden toch zeker al heel wat. Ze draagt mooi rond.
@ Dark7
Dat is al een behoorlijk vroeg uier. Ze heeft ook wel een grappige melkbar met al die rimpels :))
@Cemlys
Ik lees ook pas sinds kort weer echt mee, mijne moeten nog zo lang.. dan wordt je alleen maar ongeduldig met al die knappe veulens :))
@Dieyar
Knap veulen! Ook helemaal uit de kreukels gekomen.
@Linsey1998
Aah begin melkbar is er, je kan aftellen :D
@Cioccolato
Haha en dan is 324 dagen nog helemaal niet lang, wat een luxe :D
@MelissaV
Ook al een mooie melkbar in wording.
@cp112
Gefeliciteerd! Wat een prachtig resultaat, maar ook dik verdiend, wat een knapperd! En volgens mij ook super lief.
@jennk
Spannend!!!

Ik hoop dat Kabayo en Luna2006 vanavond/vannacht uit hun spanning worden bevrijd :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:36

Het scheren is tweeledig. Enerzijds doen we het zodat ze leren dat het normaal is, net zoals bijvoorbeeld het optillen van de beentjes en het meelopen aan het halster. Anderzijds is het om beter de botstructuur te kunnen zien. Op shows worden de hoofden ook geschoren (maar dan nog met veel meer verloop en geblend dan we hier hebben gedaan). Het is ook eigenlijk voor de mooi, haha. In de showwereld houden ze van mooie droge hoofden en dat is beter te beoordelen als er geen pak haar op zit.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:46

we zullen zien wat ze gaat doen vannacht. ze heeft nu in 1 uur 2x gemest en loopt wat onrustig afgewisseld met wat eten en staan rusten. Ze heeft alarm op en ik kan meekijken.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:03

xYaartje schreef:
Dat is wel heel kort dag om haar te brengen inderdaad. Zou dat zelf niet eens meer aandurven met een hoogdrachtige merrie. Snap dat je hier echt heel rot onder voelt. Komt vast goed. Je kan dit! Er staat straks gewoon een heel gezond veulen naast je knappe merrie :D .

Fijn dat je toch nog back up hebt als in de DA die er snel bij kan zijn en de vriend die je telefonisch bij kan staan! Je mag mij ook altijd privé bericht doen Melissa. Kan ook niet komen, maar als je even van je af wilt praten, geef gerust een gil!

Wat een knapperds goldenarrow <3 . Vanwaar dat zo te zien alleen de hoofdjes worden geschoren? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :) . Ze zien er wel chique uit zo geschoren!

Ja vind ik ook hoor, wil er hier openbaar niet teveel woorden aan vuil maken maar vind het echt niet tof

Hoop maar dat het allemaal goedkomt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:10

Ik zal mijn dames toch al vast een keer posten
Belle dag 220
Afbeelding

Misty dag 254
Afbeelding

Nog een lange.. lange weg te gaan..

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:50

Faniek: Diep respect voor je bijleespost! En het is zeker ideaal. Vorig jaar had die echt nog weinig respect voor grenzen en dan ging die er maar al te graag over heen, maar ik kan echt zien dat hij heel wat bij heeft geleerd. Mede dankzij Maria die gewoon recht voor zijn raap en duidelijk is. Als zij het niet wilt ze het ook niet en als ze het toch even toe laat dan kan die nog een trap na verwachten.
Al zo vaak gezien. Dan is ze echt diep beledigd dat die niet luisterde en kwam er nog zo'n trap na van: "Ha. Die kreeg je nog van mij. Eigen schuld. Dikke bult." :') _O- .
Vind het zelf ook onwijs mooi! Het is ook zo leuk om naar te kijken en leer zoveel van ze als het gaat om kudde en paarden gedrag! En jep. Ze is echt onwijs sneaky.
Okay, ik mag niet meer klagen over ongeduldig zijn. Jij moet nog veel langer wachten op je veulens! Wanneer zijn ze uitgerekend?

goldenarrow: Ohhhh vandaar! Weer wat geleerd zo :D . En dat snap ik inderdaad dat dat beter te oordelen is. Dan weet je ook echt hoe het hoofdje eruit ziet. Heb nog even in je topic gespiekt en je hebt knappe hengsten uitgekozen! Ik weet nog dat ik vroeger als tienermeisje echt idolaat was van Magnym Psyche. Was zo'n voskleurige hengst in ik geloof in Amerika.
De hengst Azerbeidzjan die jij hebt uitgekozen klinkt mij ook vaag bekend in de oren, maar weet niet meer waarvan ik die naam ken. Het is al jaren geleden dat ik mij in Arabische hengsten hebt verdiept. Dat was in mijn tienertijd nog voor de Shetlanders op mijn pad kwamen. Het ras blijft geweldig :j .

jennyk: Hopelijk voor jou bevalt je merrie vannacht! Duimen draaien!

MelissaV: Komt vast allemaal goed! Daar ben ik zeker van!

Ik weet niet wat het is hier, maar de (gezonde) zenuwen komen ineens omhoog. Al verwacht ik nog niet direct een veulen morgen, maar ga ook niet verbaasd opkijken als er wel een veulen naast staat. Dat is het lastige met Maria. Je weet het gewoon niet met haar.
Die is daar zo sneaky in. Duik zo maar mijn bed in en dan zie ik morgen wel of we nog een dagje langer moeten wachten of al kunnen genieten :D .

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 01:34

Pff hier net toch wel behoorlijk stress.
Klapte een auto vol door ons heras hekwerk heen de uitloop van de ponystal in.
Kwam compleet totall los tot stilstand vlak voor het stalgebouw.
Precies op de hoek waar de merriestal zit.
Pony’s door de draden heen richting de jaarlingen de paddock in gerend.
Gelukkig pony’s nog heel.
Paarden op stal incl hoogdrachtige merrie stonden helemaal te schudden van de stress.
Heb ze maar in de paddock gezet met een bak hooi.
Toen werden ze weer rustiger.
Nu alle hulpdiensten weg zijn en de auto weggetakelt heb ik de paarden weer op stal gezet.
Merrie had een bomvol uier en nu net met terugzetten helemaal leeg.
Kan dat door de stress?
Maak me wel zorgen om haar ze was echt compleet overstuur.
Hoop maar dat alles goed blijft gaan

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 01:52

Het topic in mijn onderschrift is oud :)) Heb in 1 van mijn eerste berichten in dit topic de combi's van dit jaar staan. Azerbeidzjan was onze eigen hengst, hij is een paar weken geleden naar Irak verhuist.
De hengsten waar we dit jaar veulens van verwachten zijn:
- Aj Yas (papa van Galaria)
- SG Labib (papa van Illyana)
- Kanz Albidayer
- Aj Nawash
- Akram OS
- Kahil Al Shaqab

@Jenny: jeetje wat heftig! Snap dat je geschrokken bent :oo Gelukkig dat het allemaal goed af is gelopen...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 02:02

ajesca123 schreef:
Paarden op stal incl hoogdrachtige merrie stonden helemaal te schudden van de stress.
Nu alle hulpdiensten weg zijn en de auto weggetakelt heb ik de paarden weer op stal gezet.
Kan dat door de stress?

Soo dan verschiet je je eigen ook helemaal de pleuris zeg! Mijn merrie haar uier loopt overdag ook leeg als ze veel rent, dus denk dat het geen kwaad kan alhoewel stress nooit goed is voor een drachtige merrie :(

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 02:09

ajesca123 schreef:
Kan dat door de stress?

Omg dat is schrikken!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 02:23

Ajesca. Jeetje wat schrikken. Logisch dat de merrie zo gestrest was.
Uier loopt hier ook leeg na buiten geweest te zijn.

Kabayo. Je zou toch denken dat het nu toch wel moet komen

Jennyk. Ziet er veelbelovend uit

Goldenarrow. Wat zijn ze mooi. <3
Vossen zijn soms echt toverballetjes. Altijd een verassing wat er onder het veulen haar vandaan komt. Ook dat geeft geen indicatie. Heb al paar vossen gehad die donker onder het veulen haar kwamen. Die waren uiteindelijk echt niet allemaal donker. Eén ervan lijkt zelfs een lichte zweetvos :')

Melissa. Oei dat is zeker niet tof. Fijn dat de dierenarts op de hoogte is. En de voorbereidingen getroffen zijn

Yaartje. Ik ben benieuwd. Maria zondert zich echt duidelijk af. Hoelang zou het dan normaal nog duren?

Cp. Nogmaals gefeliciteerd met de knappe hengst en zijn resultaten.

Luna. Ik had bij jouw ondertussen ook wel een veulen verwacht. Dat deze nu maar snel mag komen

Nigrante haar buik is veranderd. Eerst lag het veulen laag en meer naar voren. Nu meer naar boven en naar achteren >;) zo lijkt ze helemaal niet zo dik meer
309 dagen, uier loopt nog wel netjes leeg.
Afbeelding
Afbeelding
Wild Thing 249
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 07:15

Weer een veulenloze nacht -O-

Heb bijgelezen maar even geen tijd voor een grote bijleespost :o

Ajesca: wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, hopelijk alles nu weer rustig en geen gekke dingen met de merrie.

Verder een flink aantal fopmerries in het topic >;) >;)

Nu snel richting mijn werk :evaw:

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 07:33

Kabayo, wat doet Zilver toch?

Hier even spam van Sinne d’ Alice.
Ze heeft haar eerste fotoshoot goed doorstaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 08:08

Ajesca wow wat heftig!! Gelukkig verder geen gewonden. Pff wat schrik je dan! Het uier kan geslonken zijn door beweging. Door stress weet ik eigenlijk niet

Tinkels ik heb geen idee -O- Te koude nacht denk ik :+
Knappe Sinne <3 Hele mooie foto's!

Caresse werk ze!

Amhorses ik denk niks meer := pff wat een beest haha
Wow wat een verschil met Nigrante haar buik! Lijkt weer zo slank! Wild groeit lekker door :j

Xyaartje Ben benieuwd of er iets in de wei staat zo
Helaas hier niks... tis niet best

Faniek mooie dames! Sterkte met wachten :knuffel:
Morgen avond/nacht mag nog. Woensdag moet ik werken (is altijd wel een thuis maar wil er zo graag bijzijn de eerste dag eigenlijk)

Jennyk en luna ook niks vannacht?

MelissaV vind het wel een slechte zaak van die bevalstal... mijn merrie zou de 335 dagen namelijk nooit halen... (oke dit moet ik nu niet te hard gaan zeggen :+ ) Hoop maar dat alles goed gaat!

Goldenarrow prachtige veulens <3

Zover ik op de camera zie geen veulen... Heb mijn thee bijna op en zal dam even bij haar gaan kijken en buiten zetten/uitmesten.

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 353
Luna2006 - Sun - 352
Goldenarrow - Intissima - 341
Nicole288 - Geniaal - 334
Jennyk - Goldy - 333
Moosss - Mae - 333
Mer1980 -  Solo - 332
Moosss - Rose - 329
Nicole288 - Nina - 329
Kabayo - Zilver - 326
Moosss - Blondie - 324