[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:18

Wat een discussie weer... :z
Ik reageer ook lang niet altijd. Lees alles wel. Maar overal op reageren, 60 uur werken en de paarden verzorgen is geen doen. Nu niet met de sneeuw en emmers water, maar anders ook niet. Dan zal ik met mijn telefoon nogal wat tijd moeten investeren in hele bijleesposten.... Denk niet dat mijn vriend dat enorm gaat waarderen. Ik reageer dus als ik tijd en zin heb.

Dit heb ik in DBT2018 en DBT2019 ook zo gedaan. En het was gezellig leuk en niks mis mee. Wil je echt de volle aandacht kan je beter een topic openen over je merrie. Daarbij wordt het dbt elk jaar drukker lijkt het wel. De pagina’s vliegen vol, dat maakt bijlezen en overal op reageren helemaal geen doen.

Ynekes, goed gehandeld. Fijn dat ze het nu goed doet. En wat een prachtige naam!

En Corina? Veulen?

sblom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:20

Noh ze houdt wel spannend Corina!

Super leuke naam Pien , Ynekes. Fijn dat het drinken nu goed gaat en de rust er is bij de merrie.

Iedereen sterkte met water slepen, bij ons op boederijtje ook t geval. Wind nu weg, heerlijk lekker fris weer.

Ik vind leuk om alle posts te lezen en vooral de foto's. Op het moment dat er veulentjes zich aandienen en de bijbehorende foto's en verhalen kijk ik vaak even op mn telefoon om te zien of t al geboren is en joe t gaat met moeder en kind.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:27

Ik reageer ook niet veel in dit topic. Ik lees echter wel alles. Ik heb er wel heel veel aan dat ervaringen van anderen hier gedeeld worden.
Ik heb twee jaar geleden een veulentje gehad dat opstartproblemen heeft gehad en met twee weken is overleden. Ik heb toen heel veel steun ervaren vanuit dit topic.

Fijn dat het goed gaat met je veulen, en dat je het bloed op antistoffen hebt laten controleren, Ynekes.
Ons veulen heeft twee jaar geleden plasma gehad en is alsnog overleden aan gewrichtsontsteking.
Laatst bijgewerkt door Fleuribelle op 10-02-21 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:28

Ooh corina ik verga bijna van de zenuwen in jou plaats!leuk dat je ons toch even kort update geeft <3

Yntes mooi veulen! Kan bijna niet w8en tot het onze er is.

Ik leer enorm veel van al jullie ervaringen en foto's. Zelf vind ik reageren moeilijk... tegen dat ik onderaan ben bijgelezen weet ik al niet meer wat de 1ste posts waren of namen onthouden is ook niet makkelijk voor me.daarboven heb ik totaal geen ervaring met paarden en al helemaal niet met dracht en veulen dus alles is nieuw! En dan ook nog 2 jonge kids die veel tijd en energie vragen :=

Ons 2pk-tje geeft nog niet echt tekenen

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:28

Ohh corina wat frustrerend, nog niks!

Cynthia prachtige foto <3

De pomp is niet bevroren, daar staat een kachel op en de leidingen in de stallen gelukkig ook niet dus waterbakjes doen het nog. Maar de afsluitknop van de leiding naar de binnenbak is dus kapot gevroren, tja dan heb je er ook niks als je het braaf afsluit _-:(
Nu maar zoutstrooien en paar x per dag slepen in de hoop dat het weg trekt en de grond los blijft

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:29

Fijn dat het nu goed lijkt te gaan met Pientje! Even een lastige start geweest met beide en dan ook nog zo koud. :brr:

Ze houdt het wel spannend Corina!

Hier echt geen emmers water sjouwen hoor, moet er niet aan denken. :+
Ondanks dat het al bijna 2 maanden niet warmer is dan -15. _O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:32

Quir bij zo lang zulke lage temperaturen is het fijn als je het voor elkaar hebt dat je geen water hoeft te sjouwen. Ik ben ook zo blij met ons warmtelint, geïsoleerde leidingen en waterpomp, kan het iedereen die twijfelt aanraden!

Corina, niet te doen zeg die merrie van jou, ze houdt het wel spannend hoor.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:44

corinadrenth schreef:
ik reageer even kort ivb tijdgebrek.
helaas nog geen veulen. wel melk en een zuchtplaat onder de buik

Jeetje die houd je goed bezig en de spanning er in..

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:44

Ik kan mijn geluk ook niet op met water dragen :')

Corina jou merrie maakt er een potje van ze wacht op beter weer :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:45

Cynthia, prachtige foto van Fi!
Ik wil ook zulke plaatjes maar vergeet altijd mijn goede camera :') bevriezen je vingers dan niet?

Wij hadden hier ook van die warmete lintjes + isolatie rond de buizen tot in de bakken. Maar de thermostaat is niet aa gesprongen |(
Emmertjes sleuren is niet leuk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:50

Waarvoor zit de thermostaat er tussen dan? Wij hebben het zonder thermostaat. Geloof ik. Gewoon twee stekkers in het stopcontact en gaan.

Enige wat we een keer hebben gehad is kapotte waterleiding waardoor een geen water meer was om rond te pompen. Gelukkig waren we daar bij en konden we de pomp snel uitzetten. Die begon door het ronddraaien zonder water behoorlijk warm te worden en te stinken.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:58

Corina wat een boef die merrie, bedankt voor de update!

Venthe balen zeg dat de boel blank staat. Indoor schaatsbaan, slagboom bij de oprit en verhuren per uur voor de schaatsliefhebbers ;)

Cynthia wauw, prachtige foto, zo mooi in de sneeuw!

Kahlua jouw foto is ook erg mooi!

En die van de bolle tinkers, sorry weet je naam even niet meer en zit op mn telefoon, maar heerlijk die dikke vachten met dit weer!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:12

MizzMontana schreef:
Quir bij zo lang zulke lage temperaturen is het fijn als je het voor elkaar hebt dat je geen water hoeft te sjouwen. Ik ben ook zo blij met ons warmtelint, geïsoleerde leidingen en waterpomp, kan het iedereen die twijfelt aanraden!

Corina, niet te doen zeg die merrie van jou, ze houdt het wel spannend hoor.

Ja absoluut, zeker met de winters hier zorg je ook wel dat het in orde is. :))
In Nederland is het niet zo gewoon dat het zo koud is en zal je het bijna nooit nodig hebben.

Stal is geïsoleerd en verwarmd (op stal nooit kouder dan 10 graden, dus paardjes kunnen heerlijk zonder jas slapen :)) ) en buiten elektrische bakken op accu. Zelfs de IJslanders die dag en nacht buiten staan is het water dan nog 20 graden als het -30 vriest.

Fi is zooo Knap Cynthia. <3
En foto's zijn ook echt prachtig, nu wil ik eigenlijk ook wel een valkje in plaats van een palomino. _O-

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:22

sblom schreef:
Ik vind leuk om alle posts te lezen en vooral de foto's. Op het moment dat er veulentjes zich aandienen en de bijbehorende foto's en verhalen kijk ik vaak even op mn telefoon om te zien of t al geboren is en joe t gaat met moeder en kind.

Jammer dat Bokt geen like knop heeft ! :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:33

Mizz zodat die normaal gezien vanaf een bepaalde temperatuur vanzelf begint te verwarmen he. Laatste 2j deed die dat prima. Maar er moet nu dus iets misgegaan zijn. Gezien er wel een lampje brand krijgt die wel stroom. Maar hij is dus niet aangeschoten.
Soms vriest het ook wel eens wanneer je het niet verwacht had en dan moet je je normaal geen zorgen maken. Behalve nu dus. Nuja. Ze hebben water.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:37

Corina zeg maar tegen je merrie dat er weer een nieuwe merrie op het lijstje bij staat dus dat het veulen nu gerust mag komen. :j

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Corinadrenth: Diva 326
Mizzmontana: Easy 320

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:03

Venthe nooo wat een timing ook. Nahja misschien heb je dan wel een indoor schaatsbaan :')

Super gaaf Cynthia. Maak je de foto's zelf of komt er iemand langs?

Corina jeetje wat een fopmerrie :+

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:46

Kabayo: Ik vind het super leuk dat er mensen zijn die de tijd en moeite nemen om op alles en iedereen te reageren, dus je reacties worden zeker gewaardeerd. Maar ik vind het best een opgave die ook ontzettend veel tijd kost en dat is wel lastig ( in mijn geval met kleine kinderen thuis en nu helemaal met dat paksneeuw en alle bijkomende zorgen en problemen) en zo zal iedereen hier op zijn eigen manier druk hebben. Maar jij uiteraard ook.
Ik lees altijd alles en vind het ook super leuk en interessant om alle berichtjes te lezen maar ik reageer vaak op wat er bij mij blijft hangen of waar ik verstand van denk te hebben. Vaak probeer ik dat te reageren met een vraag terug zodat er een gesprekje tot stand komt.
Daarbij reageer ik ook meestal niet op foto's en dat is niet omdat ik ze niet leuk vind want heb hele gave foto's voorbij zien komen maar omdat ik het topic niet wil vervuilen met alleen korte berichtjes als "leuke foto" maar nu ik er over nadenk is het voor degene die de foto plaatst wel leuk om te lezen (maar voor alle andere heeft het geen toegevoegde waarden)

Verder hoop ik dat mensen zich hierdoor niet laten weerhouden om gewoon een kort berichtje te posten over hoe het bij hun gaat of een vraag te stellen. Want het zou jammer zijn als er straks veel minder geschreven wordt omdat men denkt alleen te mogen reageren als ze op de hele topic reageren.

Maar nogmaals jullie berichten aan iedereen persoonlijk worden zeker gewaardeerd!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:47

Corina, duurt laaaaaaaaaaaaang :z

Knolselder schreef:
Cynthia, prachtige foto van Fi!
Ik wil ook zulke plaatjes maar vergeet altijd mijn goede camera :') bevriezen je vingers dan niet?

De foto's zijn gemaakt door een vriendin van me. Ik rende achter Fi aan, dus koud had ik het niet :+ Sowieso vond ik het gisteren een stuk minder koud aanvoelen dan zondag en vooral maandag! :brr:

Quir schreef:
Fi is zooo Knap Cynthia. <3
En foto's zijn ook echt prachtig, nu wil ik eigenlijk ook wel een valkje in plaats van een palomino. _O-

Ik wil ook geen palomino meer (en ook geen cremello, perlino en smokey cream). Die manen en staart worden zo goor geel in de sneeuw, dat was met Dais ook altijd. Dus een valk is veel mooier in de sneeuw :+

Renske, is het een idee om het veilige lijstje vetgedrukt te doen? Dan valt het wat meer op tussen alle andere berichten.

Kabayo, ik heb een privé fotograaf :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:52

Hele mooie foto Cynthia!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:08

Zal hem morgen wel vetgedrukt doen Cynthia. :j

Valt nu natuurlijk ook niet op omdat er maar 2 opstaan, als hij straks langer is valt hij meer op. :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:44

Cynthia toffe foto’s van Fi!
Duimen voor allebei een leuke valk *D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:15

@ynekes: mooi veulen fijn dat alles nu goed gaat. Hoe heb je dat gedaan mbt in de gaten houden of ze wel drinkt? Blijf je er dan de hele dag bij?
@corinadrenth: blijft spannend

Ik probeer ook elke dag bij te lezen. Ik doe hier veel goede tips en info op maar ik heb ook echt geen tijd om op elk bericht te reageren of te quoten.
Ik vind het een leuk en leerzaam topic en ik hoop dat dat zo blijft

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:59

Cynthia82 schreef:
Ik wil ook geen palomino meer (en ook geen cremello, perlino en smokey cream). Die manen en staart worden zo goor geel in de sneeuw, dat was met Dais ook altijd. Dus een valk is veel mooier in de sneeuw :+

Haha, hier toch echt een palomino op komst :-)
Voor die eens in de drie jaar dat het sneeuwt durf ik het wel aan ;-)

De andere wordt donkerbruin en misschien zwart, maar die kans is een stuk kleiner.

Maar prachtige foto's van jouw Fi!

Die tinkers ook trouwens CP112 (o.i.d., als ik het goed onthouden heb). Mooi!

Spannend Corina. Ik word lichtelijk zenuwachtig van jouw berichten. Ben zelf totaal niet flexibel in mijn werk, dus ik hoop dat ze gewoon op een vrije dag of in het weekend komen.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:06

Ynekes: moeilijke start. Maar gelukkig gaat alles nu goed. Wel een knappe meid hoor.

Corinadrenth: ze laat je nu echt wel wachten! Misschien toch wel beter. Die koude zou beter zijn als het toch weer iets warmer word.

Ventoo: onee dat is wel vervelend.

Mizzmontana: yey ook al op 320 dagen!!!

Hier gaat alles zijn gangetje en niets speciaals te melden.