[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimsel94

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:51

Die uiers zien er al goed gevuld uit!
Spannend hoor, ben benieuwd van wie het eerste veulentje gaat komen!

Bij ons is net natuurlijk de dierenarts geweest, alles ziet er helemaal goed uit, super fijn!
Wel dacht ze dat mijn merrie in het verleden eens is dicht gezet, maar niet meer open gemaakt omdat de vulva klein leek?
Nagevraagd aan de vorige eigenaar die 2 veulens gefokt heeft met haar, niet dicht gezet.
En het lijkt me sterk dat ze haar op het hengsten station dicht gezet hebben zonder het in rekening te brengen of te vermelden? Dit had ik zelf dan ook kunnen zien toch?

Wat denken jullie? Er zit een ruimte van +/- 4cm tussen de anus en vulva(KWPN merrie van 1.73), is dat normaal of toch ooit eens dicht gegroeid?
Afbeelding
Geen idee hoe ik het in spoiler moet plaatsen.. sorry daarvoor..

Verder is het uier ook rustig door aan het ontwikkelen sinds een paar dagen. Meeste is wel ook nog zucht volgens de DA, maar het krijgt al een beetje vorm!

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:23

Ik kon het niet laten :o
€5,99 per stuk bij kramer. Ik had al een roze liggen dus nu ook maar een blauwe gekocht voor als het toch een hengst is :=
Voor dit geld maakt het ook niet uit als het er voor niks ligt natuurlijk :D
Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:28

Leuke halsters prada!

Nou ik dacht dat ik niks te melden zou hebben zie ik ineens spook der uier best flink gegroeid.

Gisteren:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:33

leuk halster, ach je kunt er niet genoeg van hebben :)

wow rowan, die gaat ook ineens hard

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:01

Pretty en Jolanda, dat begint er op te lijken :):)

Courtney of nee dat was het niet.. wat was de naam nou... leuk dat je toch komt meelezen ondanks dat je geen veulen verwacht dit jaar :)

Rowan, die heeft ineens de lente in haar bol :P

Annelies, zonde dat Roos zo heeft ingeleverd, haar uier heeft alleszins een mooi begin gemaakt :j

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:16

Salatiga, ben je al wat wijzer qua ip camera?

Courtjuh, verslavend he!!!

Kimsel, ziet er idd wat vreemd uit. Maar misschien zijn er hier die meer ervaring hebben met grote paarden, zelf new forest. Had de dierenarts geen advies daarover?

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:17

Wat een leuke halstertjes
Hier ook al 2 een groene en roodwitblauw

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:56

Ja, de DA gaf aan dat ze het erg klein vond, dus vroeg of ik het even na wilde vragen bij de vorige eigenaar. Laatste veulen is in 2011 geboren, dus de vorige eigenaar wist het helaas ook niet meer te vertellen..
Bij verschillende mensen met merries nu ook even nagevraagd en bij die merries is het veel ruimer.
Ga haar dan denk toch open laten knippen, wel fijn dat ik iedergeval de DA heb laten komen, anders had het veulen er niet uit kunnen komen, of ze had open gescheurd... #)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:04

Vind je die raar jobamara Oeie ik vond die er net redelijk normaal uitzien kimsel. Wat is er dan raar aan?
Flo heeft ook maar kleine vulva, de pony van 1m15 had eentje die twee keer zo groot was. :P zelfs haar driejarige dochter heeft een grotere vulva. Eigenaardig hoe die zo verschillen.
Moet zeggen dat ze wel nog nooit ingescheurd is geweest en vulva zwelt wel beetje naar einde toe.

Jeetje spook maakt ook vaart ineens

Spannend jolandje en pretty

Oh tinniie dutjesmarathon?

Schattig die veulenhalstertjes, je krijgt zo zin in een veulen.

Satalinga sorry hebben ook iter moeten laten komen en toen ging het prima.
Ken je niemand die beetje computerkennis heeft?

Fokken ja het is bijzonder Erg verslavend, ik hoop dat ik er ooit nog vanaf geraak :P

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:30

Linda2008 jaa het is inderdaad Courtney en ik volg jou topic ook!

Jobmara het is super verslavend!

Ik volg van heel veel emnsen de topics die hier ook zitten dus ik dacht dat is leuk!!

Zelf ga ik in april weer beginnen met dekken. Het wordt Bizous haar derde en het wordt een aparte combi!

Het fokken zelf is gewoon heel verslavend :')

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:33

Kimsel94 schreef:
Die uiers zien er al goed gevuld uit!
Spannend hoor, ben benieuwd van wie het eerste veulentje gaat komen!

Bij ons is net natuurlijk de dierenarts geweest, alles ziet er helemaal goed uit, super fijn!
Wel dacht ze dat mijn merrie in het verleden eens is dicht gezet, maar niet meer open gemaakt omdat de vulva klein leek?
Nagevraagd aan de vorige eigenaar die 2 veulens gefokt heeft met haar, niet dicht gezet.
En het lijkt me sterk dat ze haar op het hengsten station dicht gezet hebben zonder het in rekening te brengen of te vermelden? Dit had ik zelf dan ook kunnen zien toch?

Wat denken jullie? Er zit een ruimte van +/- 4cm tussen de anus en vulva(KWPN merrie van 1.73), is dat normaal of toch ooit eens dicht gegroeid?
[ [url=m/P8XK8r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geen idee hoe ik het in spoiler moet plaatsen.. sorry daarvoor..

Verder is het uier ook rustig door aan het ontwikkelen sinds een paar dagen. Meeste is wel ook nog zucht volgens de DA, maar het krijgt al een beetje vorm!

[ [url=m/I6Rgfd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo te zien wel dichtgezet idd. Als ik het goed zie is het onder de anus helemaal dicht en verder naar onder open zodat ze dus kan plassen maar geen lucht kan krijgen in de baarmoeder. Bij die van mij ziet het er ook zo uit en die is ook dichtgezet

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:58

Ik zie het nog steeds niet bij kimsel haar merrie :D
Mijn merrie haar vulva en de ruimte tussen aars en vulva is groter dan 4 cm en ze is nooit dichtgezet en dit is haar vierde veulen. En ze heeft een kleine vulva en dikke kont ;)
Spoiler:
Afbeelding

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:04

Pepper en het kalfje haha!

Murosch, wat een buik heeft suzie!

Seven, aaaa wat een schatje dat geitje!

Pretty, tinni der uier word ook al wat zeg!

Jolanda, glowy krijgt ook al een mooi uier zeg!

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:44

Hoi ben ik ook weer :wave:
Beetje druk geweest en vorige week woensdag kreeg m’n moeder een telefoontje van de huisarts met de uitslag van bevolkingsonderzoek. Doet ze iedere 2 jaar aan mee en de uitslag was niet goed. Er was een afwijking gezien en moest nader onderzocht worden. Vrijdag konden we terecht in het ziekenhuis.. In die dagen ervoor haal je je van alles in je hoofd. Vrijdag allerlei onderzoeken gehad, hele ochtend druk geweest, maar Godzijdank was de uitslag goed. Het waren wat kalkjes en 2 poliepjes in de melkklieren, maar niks verontrustend. Voor de zekerheid volgend jaar wel op controle :)
Maar goed ik ga een poging doen om van een week alles bij te lezen etc. :j

@ Jeannaa, wat een buik zeg, wel mooi rond

@ AM_Horses, haar buikje is idd wat gezakt! *D

@ Tiinniiee, die is best aardig aan de maat ja hihi. Vind die foto’s van voren altijd iets vertekenen. Ze lijken soms huge! Die begint trouwens wel meer op te schieten nu! Ben benieuwd :))

@ Murosch, heerlijk die foto’s van Suzie! Lijkt me echt een vrolijke dame :D al bijna bij de 300 dagen, schiet al op zeg!

@ Karin, Je hebt echt leuke dames! Wat ontzettend jammer van Vera! Mooi meisje is Jillz, ben benieuwd welke hengst het wordt :D

@ Moratoetje, gefeliciteerd met je winstpunten! Papa in spé is ook een leukerd :)) !

@ Femskie, wat een leuke aftekeningen heeft je merrie. Wat voor een ras is ze eigenlijk?

@ Splinterz, heerlijk, zwangerschapsverlof voor der haha! Gefeliciteerd met je wp! Mooier “afsluiter” voor het verlof :)

@ Jolandje, je ziet de uiers wel vullen :D Wat heeft Glowy een leuk halstertje <3

@ Chantal, ja die maidens zijn lastig! Ben benieuwd of ze duidelijke tekenen e.d. gaat geven! Hoe doet je veulentje het? Die foto in de stal is echt schattig <3 Bleef ze trouwens? Ben het even kwijt.

@ jester, wat een knap koppie <3

@ Knolselder, hopelijk knapt Roosje snel op. Gelukkig wel mooi drachtig en dat dat iig goed zit. Charlie heeft echt een beste buik ! :P

@ Vulina, droeg ze altijd minimaal een week over ja? Ik heb juist een merrie die altijd minimaal een week te vroeg gaat :’) Ben echt benieuwd naar wanneer het veulentje komt! *D

@ Myrtee, Enig idee hoe het kwam waardoor je merrie ineens stro was gaan eten ipv haar hooi? Kan me voorstellen dat je schrok van die koliek!

@ Kimsel, die wordt idd echt dik! :D Mooi buikje! Leuk om haar buik zo te zien groeien.
Wat balen van je camera zeg, hopelijk heb je m snel terug!!
Gelukkig maar zeg dat je de DA had laten komen. Zou echt horror zijn geweest als ze open zou scheuren.

@ Pretty, haha die foto met zn allen met de kop in de bak :’) ! Maarre, muizenstapjes zijn ook stapjes :P !

@ DR, Wat een heerlijk filmpje <3 <3 !! & Heerlijk dat ze nu zonder deken kan. Knap koppie!

@ Caesar. wat goed dat papa in spé weer 1e in zn klasse was op de HK ! Ben ook benieuwd wat er uit komt :))

@ Eilinora, nee dat heb ik niet eerder gezien! Wel grappig! Heb hier uberhaupt dit jaar nog niet echt beweging gezien :roll:

@ Ldenboer, heftige operatie? Succes met het herstel!

@ Harvey, gefeliciteerd met je merrie veulen! Mooie dame!

@ Seven, daar zit zeker progressie in! :P En ze houdt het wel spannend zeg!!
Dat kuikentje <3

@ Luna, gefeliciteerd met je merrie veulentje. :D Ze is echt schattig. En dat roze dekentje <3

@ DL, ja precies zul je zien dat de merrieveulens op zijn als ik / wij aan de beurt zijn :’) ! Ben benieuwd naar het veulen van Spook! Wat kan ze mooi sjouwen nog met die buik zeg!

@ Nathe, oh dat is echt horror idd! Was ze aanwezig of te laat oid? Gelukkig zijn de koliekaanvallen van je merrie opgehouden :)

@ Noisy, dat is al met al toch fijn nieuws :j 2 maanden zijn zo voorbij, hopelijk herstelt de pees mooi!

@ Twinklebel, mooi ritje hoor! Dat is wel een mooie “afsluiter” :)

@ Linda, nou ik ben toch wel errug benieuwd naar Diva :D Heel nieuwsgierig ook wat eruit komt en wanneer hihi. En Jupi veilig!! *\o/*

@ Evelien, gefeliciteerd met je knappe man!! Fijne dat het een goede bevalling was, maar wel wat minder van de darmpec! Gelukkig maar dat met de DA alles goed gekomen is!

@ Pradadaan, leuke foto’s ! :D :D

@ Suffie, goh die van jou ookal zo ver :)) *D

@ Pradadaan, ohhhh ik ken het ! Halstertjes kopen is zo verslavend <3 Vorig jaar dacht ik, ik koop een nieuwe roze zal nu toch wel een keer een merrie krijgen, wederom 2 hengsten :+ :’) (heb 1 merrie en 5 hengsten gefokt :’) )

@ Fotsy, hoe is het met jou merrie?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:52

Heb ondertussen de camera thuis helemaal werkend gekregen! (Met hulp van een lieve bokker) Morgen op stal proberen en dan ga ik gelijk ook m’n bijleespost maken! Wordt nu wel erg ego.. 8)7

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 01:07

jeetje maris, wat een schrik, gelukkig viel het mee

ja halstertje neonroze :) deze heb ik goed vastgemaakt aan de geboortemelder, die blijft er ook gewoon aan zitten als ik hem weer opberg, het past op elke volwassen merrie dus camille krijgt hem straks ook weer om :)

fijn salatiga, nu heerlijk merrie Tv kijken :)

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 01:08

Ideaal! Vind het echt een leuk kleurtje!

Gelukkig wel idd. Mn moeder had toen ik 9 was al een keer een (goedaardig) knobbeltje in dezelfde borst welke operatief verwijderd was.. maar was idd wel even schrikken.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 06:52

Maris, in 1ste instantie blijft ze... de kijken hoe ze is met een paar maanden.

Vanety haar uier begint flink ze zwellen, het bekende schuren en zwaaien met de staart is er ook. Banden zijn slap maar mogen nog iets meer ... gister had ze echt momenten erbij van ze gaat, maar denk dat het Veulen gedraaid is en we gewoon nog een week moeten wachten haha

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 07:06

Maris wat schrikken zeg!

Saltiga dat mag hoor keer ego zijn :P ik vergeet ook vaak dingen op te schrijven die ik net heb gelezen haha.

Spannend chantal! Hoeveel dagen is ze nu?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 07:25

Zo vroeg al nieuwe berichten,ik dacht yes nieuwe veulens, helaasnog niet.

Fokfanaat, hoe gaat het met jouw merrie???

Fotsy, Kimsel vind het op de foto lastig te zien en heb hier geen gtote merrie meer staan maar misschien kan Vulina is kijken die heeft heeeeel veeeel voorbeelden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:24

Lijkt me goed idee jobamara
Alleen wat ik me afvraag is waarom de da er nu een opmerking over geeft. Ze is toch gedekt/geïnsemineerd geweest dan hadden ze dit toen toch direct gezien dat er een probleem was want vulva groeit zomaar niet dicht.

Jeetje maris das schrikken zeg. Wel goed dat het allemaal goedaardig blijkt.
En welkom terug
Flo gaat rond en gezond en gepaneerd _/-\o_ :j

Oh spannend chantall

Ik dacht ook al dat er veulens waren.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:59

Ik vind de opening ook wel klein.. maar heeft de DA die haar heeft geïnsemineerd dan niet gezegd dat hij haar opgenaaid heeft? Dat zouden ze normaal toch moeten vermelden..?

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:44

Ja dat vond ik dus ook vreemd Fotsy, ik neem iedergeval aan dat de vaste DA van van Uytert dat dan ook wel opgemerkt zou hebben na meerdere malen scannen en 2 pogingen inseminaties.. Maar dat is nu lastig meer te achterhalen..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:26

Ik was jullie kwijt :o Ik dacht al, wat wordt er weinig gepost!

Kimsel, ik denk ook dat ze is dichtgezet. Ik vind het wel lastig te beoordelen van een foto..
Edit; dit stukje hoort open te zijn. Je ziet ook een streepje zitten, als dat dicht is, is ze zeker dicht gezet. Dat moet echt open, want anders maakt ze zichzelf kapot met veulenen.

Spoiler:
Afbeelding

Hier nog geen veulens. Straks 3 in 1 nacht??

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:39

Super fijn en bedankt voor jullie adviezen! Het is boven de opening die er nu zit, waar jouw rood omheen zit, ook helemaal afgesloten inderdaad.
Dan maak ik voor over een week of 2 een afspraak om open te laten zetten.