[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:11

Ik ga zo 'even' bijlezen en reageren, maar eerst dit :D

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

En dit is het Yolooo-buikje dan op precies de helft!
Afbeelding

Hij (hij ja :+) is ook behoorlijk beweeglijk! Vandaag toen Dais in stal stond, schopte hij één keer duidelijk en verder zie je veel kleine beweginkjes. Vooral na het wandelen als Dais daarna stilstaat. Dat vindt ie niet tof :D

Enne, als ik dat vergelijk met Ti en Fi, wordt het een merrie. Ti was heel chill in mama's buik, Fi niet ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:58

Aaaaahhhh nu snap ik pas waar die kleurtjes vandaan komen :') geniaal!! Haha

Ik zou het zelf niet prettig vinden de hengst zo bij de merrie in, om dezelfde reden als Annelies. Ik heb de paarden niet aan huis staan dus ik zit er niet constant met mijn neus bovenop. Bovendien hier ook een merrie waar ik totaal niet aan kan zien of ze hengstig is. Ja soms een vieze staart , maar dan ben ik dus al te laat :')

Oehh cynthia, op de helft!! Cool!!!! :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:33

buik word anders cynthia ;) word toch een merrie

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:10

Mooi om te zien he Cynthia.

Vandaag bij Bo de kleine ook weer gevoeld en nu voor het eerst ook echt duidelijk zien bewegen.
Maar is soms wel een kleine druktemaker hiihi

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:12

12 bladzijdes, daar ga ik!

Fotsy, wat een gave stallen heb jij zo!!! <3

Welkom, Arianne!

Kiki, mooi is dat hè, het veulen voelen bewegen? Ineens is het dan tastbaar en echt :D
vandaag zag ik Yolooo ook voor het eerst echt een schop geven. Eerder wel kleine beweginkjes gezien, maar dan twijfel je nog. Dit was overduidelijk <3

Aniek, Lies alweer op 200 dagen en Roos bijna. Het lukt me maar niet om je in te halen -O- :+

_Patrick_ schreef:
Cynthia heb zelfde gedaan als jij spijker aan haar van Whis als het klopt komt er hier een merrie veulen.
Mijn gevoel zei gelijk een merrie dus ben erg benieuwd of het klopt.
Bij Aslan klopte me gevoel ook

Ik ben benieuwd! :)

Yolooo is Daisy's laatste veulen. Fiore zou al haar laatste veulen zijn, maar na het verlies van Ti toch de veearts gevraagd wat hij er van vond en toen hij groen licht gaf, besloten om het nog één keer te doen. Maar Dais is bijna 21 als Yolooo geboren wordt en heeft echt wel last van haar artrose, dus dan mag ze met babbie-pensioen.

EF, gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Inowa, Emmy is niet alleen een grote koe, maar ook echt mooi wit daar zeg!!

Wat een bijzonder weetje over die tweelingen bij koeien.

Pretty, ik snap dat je twijfelt gezien het bovenaanzicht, maar op die laatste foto vind ik Nikita een flink buikje hebben hoor.

Hahaha, Crines, mijn jonge merrie Fiore mest ook graag in haar waterbak en voerbak _-:(
Daisy plast altijd direct zodra ze haar schone stal in komt >;)
TiSento poepte TEGEN de muur aan! Hij heeft 6 weken op stal gestaan, maar de hele muur was op één hoogte besmeurd met platte mest, heerlijk! Dat hebben mijn verzorgster en ik vorig weekend maar eens schoon gepoetst :)

angelpam, mooi buikje! je loopt één dag achter op mij, wat leuk :)

Lisanne, Baida heeft echt een bescheiden buikje voor 202 dagen.

CL, zo'n foto van de onderkant ga ik ook eens maken! Heb ik toen bij Ti ook gedaan met 11 maanden, dat paste ook niet meer. Maar dat komt natuurlijk ook wel door de lengte van Dais dr benen :+

Oooooooooooooooooooooooo........... ik zie Snazzy <3
Lekkere buikjes hoor, Marije!

Crines, wat fijn dat het beter gaat met je hengstje!

Daisy houdt normaal niet van geknuffel en gekriebel, maar ze komt nu zelf knuffels halen en als je haar kriebelt, gaat haar neus de lucht in, bovenlipje naar voren en heen en weer met het hoofd. lekker paard! :D
Sinds gisterenavond krijgt ze HorseFlex Glucosamine en MSM. Ik ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren! Ik hoop dat het haar gaat helpen, want gisteren was ze niet vooruit te branden..

Ehhmm.. ja, Joyce, haar buik wordt inderdaad anders...
Maar ze is wel knuffelig (wat ze anders nooit is) dus het wordt toch een hengst! :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:18

Teruglezen doe ik morgen. Heerlijk dagje efteling gedaan vandaag.

Ik heb geen enkele merrie die hengstig toont. Marley wel bij de hengst. Gaat ze heel goed tonen zelfs. Had het speciaal gevraagd of ze goed toonde aan marielle en die zei "ja ze gaat echt de hengst opzoeken"
Wij gingen scannen. Gigantisch ei. Niets hengstig gedrag, 1 dag bij de hengst plassen als gek en verplicht alleen want ze knockt naar leidersplaats. Heel duidelijk dat ze de hengst voor haar alleen wou.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:32

Klopt Cynthia82 fien loopt 1 dag achter op dais en allebei dragend van een welsh cob.

Fien toont ook totaal niet hengstig maar eenmaal bij de hengst wel hoor.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:36

Bij Miepje dreigde ik met enige regelmaat dat ze een rood lampje boven haar stalraam krijgt voor haar verjaardag O:) Dat is echt met recht een lellebel als ze hengstig is, alles mag er bovenop (en krijgt ook niet eens de kans om 'nee' te zeggen, ze parkeert zich er zonder pardon onder :o ) en dat de hele dag door :+

Daar valt het echt niet te missen iig :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:46

Haha Vientje :')
Je moet niet zo naar haar dreigen hoor, ik zou het juist super makkelijk vinden als ze zo duidelijk tonen ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:55

Nou....ze kunnen ook overdrijven hoor :D Miep van het voorjaar in de wei met 5 ruinen, het hele dorp spreekt er nog schande van :') Tuttebelleke!

Maar als je natuurlijk laat dekken dan lijkt me dat idd wel juist ideaal :j Helaas voor Miep had ze alleen een date met een rietje :(:) -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:02

Cynthia, leuk dat ik je hier ook kan volgen!

Kim toont dus zelden hengstig, heb haar in 8,5 jaar tijd 2x hengstig gezien.
Ze reageert wel heftig op hengstige merries, dus misschien een teveel aan mannelijke hormonen?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:04

Aaaah arme miep.

Fien is wel lekker op date geweest :P

Jitske25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:07

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:08

Het komt wel vaker voor dat als je een vaste groep hebt, je de hengstigheid niet meer ziet. Ze tonen dan niet meer. Maar zodra er een hengst in de buurt is of een vreemd paard willen ze het ineens wel weer tonen.

Hier laten de dames onder elkaar het ook niet zien. Maar heb de laatste jaren hengsten waar ik bij kan schouwen. Altijd makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:11

Kim stond bij de hengstenhouder naast de hengsten en toonde nog niks.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:31

Cynthia82 schreef:
Aniek, Lies alweer op 200 dagen en Roos bijna. Het lukt me maar niet om je in te halen -O- :+

Beter je best doen! :Y)
Maar gefeliciteerd met je half way point. Mooi buikje krijgt Dais ook al!

En denk dat je in de kudde (als je er een beetje zicht bij hebt) wel duidelijk kan zien wanneer de merrie voor het laatst gedekt wordt. Of in ieder geval ongeveer.
Voor Watnou is het voornamelijk lastig dat ze echt geen flauw idee heft.

Hier ook één pony die helemaal niets laat zien. Hele voorjaar geen hengstigheid aan gezien, bij de hengstenhouder is ze maar in de box naast de hengst geparkeerd. Uiteindelijk ging ze dan toch staan pissen als ze op stal kwam en ging snuffelen met Bolero'ke.
Zit wel een beetje te knijpen met hoe dat volgend jaar gaat. Misschien wordt ze wat hormonaler als ze eenmaal een veulen heeft gehad. Anders maar goed opletten op veulenhengstigheid en dan proberen bij te houden (wil veulenhengstigheid overslaan, tenzij ze echt lang overdraagt i.v.m. anders veulen nog vroeger het jaar erop).
Ook niets om mee te schouwen hier. Van het voorjaar liep ze nog bij ruinen, waar Lies wel af en toe op reageerde (ook niet constant :o). Maar nu alleen maar 4 merrie's bij elkaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:34

Neon toont ook geen hengstigheid thuis. Ook niet toen we nog hengsten hadden staan. We hebben zelfs de hengst eraf moeten trekken, snel naar de hengst met haar gereden, maar nee hoor, ze was niet hengstig, die hengst sloeg ze af. Muts vond dat haar vriendjes dat wel mochten. 8)7
Nu weet ik wanneer de veulenhengstigheid is, dus vanaf daar kan ik tellen. Sowieso KI, dus scannen voor follikel. En meestal laat ik haar hengstig spuiten, zodat we weten wanneer ze geïnsemineerd kan worden (bij haar 6 dagen na hengstig spuiten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:36

Haha, ja, zo is het hier ook; Kim kiest zelf haar man uit. :')
Wij hebben een keer of 4/5 gescant om te zien hoever ze in haar hengstigheid zat en of er gedekt/geïnsemineerd kon worden.
Uiteindelijk heeft ze voor de allerzekerheid een spuit gekregen die er voor zorgde dat het eitje zeker zou springen binnen een bepaalde tijd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:43

Neon krijgt ook altijd een spuit chorulon op de ochtend voor het insemineren. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:53

Heb wel gehoord dat de kans op tweelingen groter is bij insemineren, maar weet niet of dat klopt.
Een tweelingdracht komt sowieso bij Trekpaarden vaker voor.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:58

KoudbloedKim schreef:
Haha, ja, zo is het hier ook; Kim kiest zelf haar man uit. :')
Wij hebben een keer of 4/5 gescant om te zien hoever ze in haar hengstigheid zat en of er gedekt/geïnsemineerd kon worden.
Uiteindelijk heeft ze voor de allerzekerheid een spuit gekregen die er voor zorgde dat het eitje zeker zou springen binnen een bepaalde tijd.

Nou, Roos was het blijkbaar wel eens met mijn hengstenkeuze dan :+
Maar toen ze eindelijk liet zien is scannen en insemineren allemaal wel probleemloos in één keer gegaan, dus daarover heb ik verder niets te klagen. Alleen wordt het volgend jaar weer een gok wanneer ze weggebracht moet worden.

Hoelang reken jij vanaf de veulenhengstigheid, Neon?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:57

Ben blij met hengsten die wel weten wat de beste tijd is voor een dekking.
En ze kunnen het ook nog zelf :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:01

Vorig jaar toonde Bo voor het eerst hengstig naar andere ruinen, eerder nooit.
Ze is toen later ook bij de hengst geweest en ja dat heeft ze er letterlijk van genomen.
Omdat Bo altijd stipt om de 3 weken hengstig was, was het voor ons niet moeilijk te plannen, tenminste dat dachten we
Ze zou in principe op donderdag hengstig moeten worden, maar uit voorzorg haar op maandag gebracht.
Dinsdag overdag de hele dag niets laten zien, toonde ook geen interesse.
Dinsdagavond gingen we bij haar langs, en ja hoor knetter hengstig. Madam ging onder de draden door, hoppa richting de hengst.
Ze is die avond ook gedekt, en zondags erna voor de laatste keer.
Was wel drachtig, maar helaas 2. Na eentje wegknijpen de andere helaas ook weg.
Haar daarna niet meer hensgtig gezien.

Dit jaar liep het anders. Ze zou terug naar de andere hengst.
Maar toonde nog niet hengstig.
De da is om de dag op stal komen scannen. Dit omdat we maar 1 poging hadden.
De dag van dekking voor de zekerheid het ei afgespoten en daarna natuurlijk gedekt.
Gelukkig drachtig, en nu gelukkig wel van 1

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:08

De merrie waar ik het over heb, liep bij mijn hengst tijdens de laatste poging. Ze is nog gescand geweest, was een ei te zien, maar ik heb haar niet hengstig geweten en de hengst ook niet weten reageren.
Het is wel een merrie die nigal heftig reageert op andere paarden en een ander paard nogal snel als een bedreiging ziet. Dus misschien overheerst dat ook wel tijdens haar hengstigheid waardoor ze de hengst zijn avances verkeerd leest ofzo...

Ik gok maar, ik ken de merrie nog niet goed. Aan mijn hengst ligt het niet. Die weet heel goed wanneer wel en niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:21

Voor tweelingdracht heb je sowieso 2 eitjes nodig bij de merrie, en bij KI weet je ook hoeveel er zitten. Wel is het zo dat als je afspuit met chorulon een eventueel klein eitje die normaal niet zou springen ook springt.

Aniek, ik reken een 2 weken na veulenhengstigheid (niet exact), dan laat ik doorgaans de DA komen om hengstig te spuiten. Dit jaar niet, toen had ik in veulenhengstigheid gedekt, alleen die ging heel raar. Klein eitje op maandag, op woensdag was de eisprong al geweest. Toen toch maar geïnsemineerd, want de DA dacht dat het nog maar net gesprongen was, maar het was dus niet gelukt. Wel jammer, want die avond is Roos gedekt en die was daar dus wel in 1 keer drachtig van geworden. Normaal sla ik veulenhengstigheid dus over, maar omdat Roos ook gedekt werd heb ik die wel gepakt, in de hoop ze gelijk te hebben. Bijna dus. :+