welkom usamontana! een heel verhaal! Hopelijk laat ze jullie wel een beetje toe bij het toekomstige veulen,zodat die meer vertrouwen krijgt in de mens! Ik heb hier ook zo een exemplaar lopen,die werkelijk stond te rillen in haar stal. Nu,na 2 jaar kun je al wat naderen,maar ik moet ze nog altijd "vangen" als ik het halster wil omdoen,en borstelen is voor haar echt de hel. Arm ding. Dat het ooit helemaal goedkomt,verwacht ik ook niet meer,eerlijk gezegd.
Liekelianne
Geplaatst: 13-03-13 11:17
Ja whis gaat nu de goede kant op dus!!
Lang verhaal van usamontana! Lastig als je niet de hele achtergrond van zo'n dame weet.. Wel mooi dat je haar vertrouwen hebt gewonnen! Heb je een foto?
Spannend Patrick! Dat gaat snle gebeuren zeg ik! Die van ons had 10 voor 3 nog geen enkel seintje op een veulen en 10 over 3 kijk ik weer op de camera; ligt er een veulen naast!
Spannend hoor Patrick!!Zal vast nu niet lang meer duren!
Pretty- Thanx! En ja, moet Montana ook altijd nog vangen hoor.... Maar als ik haar eenmaal heb, dan is het oké hahaha! Oefen nu al een poosje met stil achterin de stal zitten, zodat dat gewoon wordt voor haar in geval dat het mis gaat. .Dan moet ze er een beetje aan gewend zijn. Tegenwoordig komt ze al even snuffelen.. Zal wel denken, wat moet dat hier!!!
Heb geen recente uier foto, maar het is nog steeds hetzelfde als eerst alleen is het boven in goed gevuld en dan twee bolletjes zonder tepel zeg maar Lijkt alsof het nog door moet vallen zeg maar....
Vraagje: maandag zijn de pony's bij ons geent... nu is er eentje helemaal stijf, lees: wil niet lopen, en staat te rillen (niet drachtig) geen koorts, maat wel dekentje omgedaan (aangezien ze bij ons eigenlijk zonder staan) v.a zegt dat het van de enting komt en dat we ff aan moeten kijken... iemand daar ervaring mee?? Heb dit nog nooit gehad... (was gister trouwens al zo...)
Pony is ooit een keer spier bevangen geweest na een enting(hadden ze mij niet verteld en ik was lekker gaan rijden ) en sindsdien krijgt ze dat dus ook. Stijf, rillen en eet ze slecht voor een dag of twee drie
pretty
Geplaatst: 13-03-13 16:00
ik had ook een paard die extreem gevoelig reageerde,die had ook nog eens een stijve nek en koorts.
Balou_lover
Geplaatst: 13-03-13 16:04
Ohw dus het komt "gelukkig" vaker voor!! Is dekentje nu dan juist goed?? Ze eet dus wel en heeft geen koorts... En is stappen dan nu verstandig??
Ik heb het zelf nog nooit gehad gelukkig.. Maar ik geloof dat stappen niet handig is. De spieren hebben rust nodig.. Vaak geven ze het zelf wel aan..
Nog niks Patrick??
Hier een lekker stoer veulentje t'Is wel een stoere bink hoor. Had hem beter Twinkling Bink kunnen noemen ipv Twinkling King Staat de hele tijd mams uit te dagen, rent door zijn stal (stal is erg groot ) en mams er maar achteraan Mams is trouwens wel erg streng vind ik hoor... Die bijt 'm zo nu en dan gewoon! Huppakee; in je hoek blijven jij