[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:37

ik hoop dat hij nog hapt :D
ikzelf ben echt een kluns op dat gebied ;(

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:40

ik denk dat het aanleggen enzo allemaal nog wel leuk, met een beetje hulp. maar het is vrij duur. on ze stal ligt dan wel tegenover ons huis, maar er moet wel een kabel neer gelegd worden, nu vriest het zowiezo nog dus begin ik daar niet aan. er zijn wel meerdere oplossingen maar al met al kost het een hoop centjes. ik ben rond die periode klaar met school dus ga gewoon mijn wekker zetten. (en als het echt spannend word op stal slapen.) (maar stel ik vind nog iets goedkoops op mp ofzo, dan kan ik mezelf niet inhouden :P)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:35

Draakje: doen jullie dat nooit dan? je paard een halsband om? hij krijgt nog zo'n botje met zn naam erop aan zn halsband... O:) :')

ik heb nog wel een klein veulenhalstertje voor je anders hoor ;)

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:38

marrlinde; leuke foto´s zo in beweging. kan je hem mooit totaal op zien.
kleine opmerking, er zit wel veel ruimte tussen het halster en het hoofdje. als hij met zn achterbeentjes gaat krabben blijft zn been tussen het halster zitten. (tip uit ervaring )

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:56

Was benieuwd of er al een veulentje was geboren......niet dus, maar wel een aantal waarbij het vast geen weken meer zal duren :P

Neon: van harte met de 1ste premie van Devdan. Hoe groot is ie nu?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:08

@ dunja: ja inderdaad, het halstertje is nét iets aan de grote kant, maar hij had hem ook alleen maar even om in de bak zodat we hem makkelijker mee naar binnen konden nemen ;) ach ja hij groeit er vanzelf in, die eerste weken groeien ze zo hard!! :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:18

Had ik helemaal de foto's van Happy gemist. :o Wat een snoepje is het toch! Mooi lux veulen!

Jenny, hij is dit jaar niet gemeten. Volgend jaar moet hij weer officieel gemeten worden. Thuis met mijn eigen meetstok heb ik hem een paar weken geleden nog steeds op 1.48m gemeten.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:20

het is altijd lastig een goed passend halster te vinden, als dit halstertje wat ik heb (is op 3 plaatsen verstelbaar) niet past krijgt hij/zij gewoon niets om, blijft toch wel bij mama (hoop ik :P)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:30

merries blijven meestal meer in mama's buurt dan hengstjes, dus hoop dan maar voor je dat het een merrie is of een verlegen hengstje :))

Neonlight... hoe kan je die nou missen O:) maar, dank je ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:33

Tja, ben nog helemaal hyper van de prijzen die ik gewonnen heb dit weekend. :o

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:09

Ik heb wel altijd vanaf dag 1 een halstertje om hoor. En ze lopen bij mij ook vanaf dag 1 aan een touwtje mee.
Welliswaar met begeleiding de eerste paar dagen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:25

@ Neonlight: nog gefeliciteerd met de mooie prijzen van Devdan. Tis ook wel een lekker ding hoor :9

@ marrline: mooi sjiek veulentje! Halster is idd nog veeeeels te groot maar zo lang er toezicht is tijdens het buitenspelen is het niet zo erg. Anders gewoon zonder halster buiten spelen.

suffie schreef:
Kan ik toch lekker alles volgen op mijn bed indien nodig en dan stuur ik gewoon de verloskundige naar de deel :+

_O-

marrlinde schreef:
merries blijven meestal meer in mama's buurt dan hengstjes, dus hoop dan maar voor je dat het een merrie is of een verlegen hengstje

Nou... dan was Dunla een brutaal merrietje want die bleef echt niet in de buurt van Fayette destijds :n Die scheurde het hele weiland door (beentjes uitproberen natuurlijk) en Fayette d'r maar achteraan. Die kwam de eerste 15-20 minuten buiten er niet aan toe om te grazen :+
Dunla heeft dus ook al vanaf vrij jonge leeftijd een halstertje om gehad als ze naar buiten gingen en aan het halster meelopen heeft ze geleerd toen ze een weekje of 4 was. Madam dacht dat ze wel voor de baas uit kon rennen, baas dacht van niet en zet zich schrap, ploef Dunla op de grond :7 Sindsdien loopt ze altijd braaf mee aan het touwtje :P

Ooooooooooooooooooh, het jeukt me overal!!!!!!!!!!!!! Heb net onze ene Shet geschoren (met 7 mm messen) maar het kriebelt overal. Er kwam een hele berg haar vanaf trouwens. Nu loopt ie 'kaal' te wezen met zijn nieuwe regendekentje :+: Denk dat ik me maar even ga douchen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:32

haha flettie lijkt me niet echt lekker, kriebel kriebel

ik ben benieuwt hoe het veulen van syl is, heb geluk dat ik nergens met ze heen moet, want ze staan altijd op het zelfde stuk, met een schuilstal en daaraan vast de gewone stallen, alles afgesloten dus. kan wel over ons land met ze lopen om te oefenen :) maar het moet dus niet, vind ik wel een fijn idee :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:42

Ik heb ook weer gerekend, het gaat ook echt wel opschieten nu..

Kyra 286 dagen nog 49 te gaan
Pauk 260 dagen nog 75 te gaan
Alonna 221 dagen nog 114 te gaan

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:18

Poeh wat gaan jullie hard op een weekend ,heb alles bijgelezen maar teveel om op de reageren ;-)

Bibi vandaag op dag 280 !

Sandy (gastmerrie) is hengstig en nog zo geen beetje...morgen testen of ze nog drachtig is pffff.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:55

hier nog 1 die geschoren heeft, jemig. ik had de haren overal :+

Summer is nog niet helemaal af, beeb begon dwars te liggen :+

maar toch even een foto op dag 250 :+
ze staat er zeer voordelig op :n :n
Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:27

marrlinde schreef:
merries blijven meestal meer in mama's buurt dan hengstjes, dus hoop dan maar voor je dat het een merrie is of een verlegen hengstje :))

Dan was Hafeedah vast een erg brutaal merrietje, die bleef echt niet bij haar moeder hoor. Dat is zóó saai :Z

Hafeedah liep vanaf ongeveer 1 week ook mee aan een touwtje(eerst met hulp), omdat ze zo brutaal was. Het halster ging op het weiland wel af, zodat ik zeker wist dat ze er niet in kon blijven hangen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:35

he wat rot amandake, hopelijk is het niets...

en en blote summer :P mooi grijs muisje.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:37

Wat een bescheiden buikje heeft Summer nog!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:18

haha met al dat haar zag je helemaal niets, nu zie je tenminste iets :+
ik ging al twijfelen tot beeb tegen het scheerapparaat begon te schoppen :+ daarna had summer niet zo heel veel geduld meer, en ik had het na 2 uur ook wel gezien, last van mijn rug :+
dus volgende week zal ik het nog even netjes afwerken :=

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:47

Wat een schatje Marrlinde!
En Devdan blijft een knappe vent neon!

Ikke heb weer een heerlijk pennydagje gehad, schreeuwt van de daken: Ik heb Baby Cool gevoeld!!!!!!!!!
Heel voorzichtig, vlak voor het uier, maar zonder twijfel Baby Cool, helemaal geweldig! :D

En ook nog weer een buitenritje met Vien gemaakt, die was behoorlijk druk, stond de eerste helft van de rit echt op ontploffen, mocht er niet aan komen, en wilde alleen maar harder en stuiteren. Na een stuk zwaar zand werd ze wel wat rustiger, tot er een paard over het ruiterpad vanaf achter aan kwam galopperen. Meisje stopte wel netjes op tijd, maar Vien moest en zou kijken, staart erop enz. Meisje laten passeren en toen ze een eindje uit de buurt was weer verder gegaan. Een eind verder op een minder zwaar pad zelf ook nog een eind gedraafd, niks nie staken en heerlijk voorwaarts, mooie aanleuning, en wat is het dan een lekker paard!

Terug op stal geholpen met driejarig broertje voor het eerst vrij te laten springen, deed het best braaf en netjes voor een eerste keer!

Oh ja, en natuurlijk foto's van Vientje, die nog steeds niet echt dik is:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pam, je haar danst :D
Afbeelding

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:48

oooohhh ik ben jaloers :o dat ziet eruit als een fijn ritje :j

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:52

Dana01 schreef:
oooohhh ik ben jaloers :o dat ziet eruit als een fijn ritje :j

na de eerste paar honderd meter was het een fijn ritje. Ze kan nog wel eens last hebben van een soort singeldrang en vandaag was het weer raak. Eerste stuk liep ze hoofdzwaaiend en dreigend te gaan bokken onder me vandaan. Had maar 1 beugel aan en kreeg de andere niet aan omdat ze nog harder ging dreigen zodra ik me been bewoog. Gelukkig had vriendinnetje haar goed vast :D . Was ook al zeven weken geleden dat ik erop had gezeten, ik ga er eens in de drie a vier weken langs. Vorige keer lag er een pak sneeuw, de keer ervoor was ik er pas s'avonds in het donker.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:05

haha nog pit genoeg dus :D

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:11

Dana: Jee, Summer is echt nog slank! :))

Twinklebel: Veulen gevoeld. :D Leuke foto's!

Frenia probeert Jordy te overtuigen van het nut van de camera. :D Iedereen vind het makkelijk om het aan te sluiten.. Maar je wil niet weten wat een drama het hier was. :') Ik ben hartstikke a-technisch.. Het duurde 1,5 maand voordat alles werkte geloof ik. _O-