[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:02

Cynthia82 schreef:
fokfanaat schreef:
nou ja dan meldt ik me hier af, ik zit er niet op te wachten toe moeten reageren op lege tietenfoto's

Dit is wel een vreemde reactie na alles wat er gezegd wordt..

dat was een reactie op onderstaande:

Kabayo schreef:
Jammer dat die reacties dan uitblijven :P al plaats ik dan niet echt iets waar je wat nuttigs van kan zeggen _O- vond het wel leuke foto's :j

Cynthia helemaal gelijk! Vind het juist een gezellige sfeer hebben als iedereen gezellig op elkaar reageert :D

blijkbaar is er alleen een gezellig sfeer als iedereen op elkaar reageert en dat is niets voor mij

Venthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:06

Ik ben je boktnaam even kwijt maar gefeliciteerd met PIEN, wat een leuke naam! Even spannend geweest dus hopelijk vanaf nu lekker genieten.

Corina, nog steeds niks of is de melk inmiddels bevroren? :Y)

Hier gelukkig ook nog geen ongelukken in de sneeuw. Wel een hoop frustratie... Vannacht is er blijkbaar een waterleiding gesprongen terwijl we alles hadden afgesloten (net onder het kraantje gesprongen) waardoor de hele binnenbak blank staat... Nu kunnen we dus echt helemaal niks meer |(

Is bij jullie het veulen ook zo beweeglijk? Ik zie de buik van mijn merrie echt vaak bewegen! en als ik er tegen aan druk krijg ik 9 van 10x wel reactie terug. Dat had ze bij haar vorige veulen veel minder volgens mij.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:06

Er staat nergens dat iedereen op elkaar moet reageren. Dat is niet alleen niets voor jou, dat is gewoon niet te doen :)
Maar goed, ik heb er genoeg over gezegd.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:09

Knappe Pien, fijn dat alles nu goed gaat!

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:16

Fosfaat, zoveel mensen zoveel meningen, toch?

En dat het een terugkerende discussie is, blijkbaar, tja. Ook menselijk denk ik.
Voor mij persoonlijk is weinig tijd om op anderen te reageren wel een drempel om iets te posten, juist omdat ik niet alleen voor mijn eigen verhaal of eigen vragen binnen wil komen denderen.
Maar ik vind het ook niet storend als anderen dat wel doen.
En leuk en attent als iemand de moeite neemt om te reageren, maar 30 dezelfde reacties onder elkaar voegen ook weinig toe :-)

Wat irritant Venthe! Indoor schaatsbaan dus nu..

Hier ook regelmatig duwtjes terug tegen mijn hand, en bewegende buiken. Leuk!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:16

Oh nee Venthe, wat ontzettend balen zeg. Ijsbaan nu in de binnenbak?

Hier helemaal niet zoveel beweging in de buik te zien.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:17

Haha. Ok. Ik heb mijn bemoeizuchtige telefoon 30x gecorrigeerd (Venthe in plaats van Ventje, en nog zo wat dingen) maar Fokfanaat is toch nog Fosfaat geworden.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:20

:')

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:22

Ik kan me wel voorstellen hoe je je daarbij voelt hoor Kabayo. Heb de vorige topics nooit gevolgd. Ik sluit aan bij Dustinlover: als ik achter mijn computer zit, maak ik een grote bijleespost en anders reageer ik gewoon hier en daar. Ik lees wel alles. Ik vind het ook gewoon heel leuk om jullie verhalen te lezen en kan oprecht veel leren van de ervaren fokkers hier.

Venthe dat belooft wat! Hier kon ik ook bijna niks, moet over een spekgladde weg naar de bak. Nu staat ze met schoenen in de paddock 8)7

Je houdt de spanning er wel in hoor Corina. }>

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:28

Ik reageer dit jaar erg weinig, sorry. Het lukt mij niet echt om het bij te houden. Ook nog druk met alles in orde krijgen hier in zweden. :o

Ynekes, fijn dat het nu wel goed gaat en mooie naam.
Corina nog steeds geen veulen :oo

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:28

J_emma schreef:
Haha. Ok. Ik heb mijn bemoeizuchtige telefoon 30x gecorrigeerd (Venthe in plaats van Ventje, en nog zo wat dingen) maar Fokfanaat is toch nog Fosfaat geworden.

:') zoooo herkenbaar hahahaha!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:31

J_emma schreef:

:Y) :Y)

Nee gelukkig nog niet bevroren doordat het stromend water was. Ik ben vandaag op werk dus mijn vriend is momenteel hard aan het werk om het op te lossen. Hopelijk kan hij het nog wegpompen ofzo... Maar helemaal eruit zal wel niet lukken dus dat gaat inderdaad bevriezen -O-

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:32

Corina hoe is het???

Wat een schatje die Pien, superleuke naam ook :)

Nee Venthe, wat vervelend! Denk je fijn een binnenbak te hebben, heb je en ijsbaan...bah.

Op zich vind ik winterse kou heerlijk, maar die sneeuwzooi mag weg van mij. Ook al levert het wel leuke plaatjes op. Ik heb besloten het rijden na deze vorst/sneeuwperiode pas weer op te pakken, anders is het nog zo half.
Gelukkig hebben wij de waterpomp nog steeds aan het draaien, we tanken 2x per dag alle bakken vol en dan koppelen we de pomp af en leggen die binnen neer. (Grondwaterpomp)

Qua lezen en reageren: ik lees alles in het DB topic. Alleen lukt het mij niet overal op te reageren, ik onthoud namen slecht dus tja. En verder heb ik meer te doen dan op Bokt rondstruinen :+ Ik vind dat iedereen zich veilig en prettig meot kunnen voelen hier. Maar kritisch zijn mag wel van mij ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:34

Oh bah Venthe :\

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:48

Oh bah niet fijn venthe..

Ik wil wel even zeggen die mensen die vaak heel veel op mensen reageren super leuk, dat waardeer ik echt :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:57

Elk jaar komt ook deze discussie terug :')

Iedereen zit hier om zijn eigen plezier. Vind je het leuk om grote bijleesposts te maken, prima. Reageer je hier en daar, prima. Zit je hier graag om tips te geven of juist om tips te krijgen, prima. Toch?

Ik reageer hier en daar op de dingen die mij bij gebleven zijn. Grote bijleeposts kan gewoon niet op de telefoon. En ik zit nooit op de laptop. Ik vind het heel leuk om al jullie ervaringen en foto's te zien en alle goede tips van ervarenere fokkers. Of juist de minder ervaren fokkers tips geven.

Als er op een dag veel foto's gepost worden weet ik aan het einde van het bijlezen al niet meer wie het allemaal was _O-
We zitten hier ook gewoon met heel veel.

Ik ben nu ook al vergeten door deze discussie oo wie ik nog wou reageren :')

Cp vooral ook met je práchtige tinkers. Echt de mooie tanks. Zo hoort het ras eruit te zien vind ik!

Mooi lief hoofdje heeft kleine Pien Corina!

Indoor schaatsbaan :wow: wat een situatie!
Hier omgekeerd. Bij mijn moeder werkte de verwarming voor de leiding niet meer en alles bevrozen |(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:00

O jee Venthe, dat is klote!

Kijk Janine, dat is nog eens een positieve reactie! :)

Mijn hart <3

Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:05

Sorry, van mijn kant ook geen recente bijleesposts.. Ik werk momenteel 60 uur per week en de combinatie met het stalwerk en m'n kind maakt dat Bokt dan niet echt prioriteit heeft. Y;( Daarom deel ik in dit topic ook niet echt wat over mijn paard.

Wat is Pientje een schatje!
Corinadrenth, al nieuws?
Mooie foto's van Fiore in de sneeuw. :)

Even gauw vanaf m'n telefoon. Als ik zelf weer wat te delen heb, dan maak ik een uitgebreide bijleespost, beloofd. :o

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:06

Venthe schreef:
Ik ben je boktnaam even kwijt maar gefeliciteerd met PIEN, wat een leuke naam! Even spannend geweest dus hopelijk vanaf nu lekker genieten.

Corina, nog steeds niks of is de melk inmiddels bevroren? :Y)

Hier gelukkig ook nog geen ongelukken in de sneeuw. Wel een hoop frustratie... Vannacht is er blijkbaar een waterleiding gesprongen terwijl we alles hadden afgesloten (net onder het kraantje gesprongen) waardoor de hele binnenbak blank staat... Nu kunnen we dus echt helemaal niks meer |(

Is bij jullie het veulen ook zo beweeglijk? Ik zie de buik van mijn merrie echt vaak bewegen! en als ik er tegen aan druk krijg ik 9 van 10x wel reactie terug. Dat had ze bij haar vorige veulen veel minder volgens mij.
Dat is wel balen van jullie binnenbak( wij hebben alleen een wei ;) ) Kan je niet wachten tot het bevroren is en dan met veel mensen het er uit kruien/scheppen ?

Yntes gefeliciteerd met je kleine spruit ! *\o/*
Pien is idd een erg leuke naam!
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 10-02-21 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:07

Leuk he bevroren leidingen. Wij sjouwen al weken met emmers warm water. :=
In de toekomst komen er verwarmde waterbakken. :o

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:12

Geen dikke buik,maar deze wil ik gewoon met jullie delen. ;)
Gisterenmorgen om 8 uur.

Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:12

ik reageer even kort ivb tijdgebrek.
helaas nog geen veulen. wel melk en een zuchtplaat onder de buik

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:15

Ik vind het hier heel fijn om gewoon mijn vragen te kunnen stellen, en omdat het mijn eerste veulentje is , heb ik soms Mss domme vragen die voor een ervaren fokker echt vanzelfsprekend zijn, en dan kan daar is een lege tietenfoto of vraag bij zitten. }> Sorry not sorry.
Verder gewoon gezellig houden hier en antwoorden op wat je zelf wilt .

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:16

Wat een fopmerrie heb jij :=

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:18

Emmertjes sjouwen doen we hier nu ook volop. Niet zo heel praktisch met een gebroken vinger...

Corinadrenth u geduld is al serieus op de proef gesteld .

Mooie foto Kahlua!