[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joycejj

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:07

En bedankt Alexandra
En in de gaten houden doe ik zeker!!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:09

Sterkte met Daisy, Cynthia. Fijn dat ze zondag weer allemaal bij elkaar zijn. Dat heen en weer pendelen breekt je op een gegeven moment ook op. Naast de zorgen die je om Daisy haar gezondheid hebt.

We hebben wel gevraagd naar haar kansen, maar de arts kon het niet in percentages uitdrukken. Het is in ieder geval gunstig dat haar botten en kraakbeen nog niet aangetast zijn, maar wat niet is kan nog wel komen, dus artrose in dat gewricht in de toekomst heeft een reële kans. Hoe de verdere behandeling verloopt is een kwestie van dag tot dag aankijken. Het kan zijn dat één operatie voldoende is, maar een ontsteking in het gewricht is erg moeilijk te behandelen, dus het kan ook zijn dat we het nog een aantal keren moeten herhalen. We willen haar in ieder geval de kans bieden hier bovenop te komen.
Haar andere knie was vooralsnog normaal op de scan, maar er werd ook uitgelegd dat het kan zijn dat het zich op gaat stapelen en andere gewrichten mee gaan doen.

Ze is gisteren goed uit de operatie gekomen. Moeder en dochter waren erg blij elkaar weer te zien. Echt prachtig om die sterke band tussen moeder en dochter te zien. Tiana had een dubbele dosering verdoving gehad om haar te kalmeren voor ze weer terug bij May mocht. Het had alleen totaal geen effect. Pas toen ze weer bij May was en rustig werd zag je dat de medicatie begon te werken.

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:22

Gefeliciteerd Noisy *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:23

joycejj, misschien moet je het topic even doorbladeren? of zoekfunctie op bokt gebruiken? er is al wel 10x gesproken over waar je PH strips kunt bestellen, maar ook veel andere, nuttige tips :j

Andrea, bijzonder toch de sterke band tussen moeder en kind <3
en gelukkig goed uit de operatie gekomen... nu dus afwachten of het goed blijft gaan? sterkte!

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:34

Had ik al gedaan en had verschillende links naar aliexpress zien staan en nog wat andere websites, maar ben bang als ik die bestel dat tegen de tijd ik ze binnen heb, de merrie al is bevallen.
Was benieuwd of je ze ook ergens in een winkel kon kopen?
Ik had van deze methode nog niet eerder gehoord, totdat ik jullie topic las, maar naar de verhalen werken ze vrij nauwkeurig

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:38

minihorseshop verkoopt ze ook, wel wat duurder, maar wel sneller geleverd.
En volgens mij heb ik ook verschillende mensen gehoord die ze gewoon bij drogisterij hebben gehaald ofzo. (maar dan moet je wel op de waardes letten)

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:41

Thnx voor de tip, ga vandaag gelijk ff kijken bij de drogist

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:19

Noisy , Gefeliciteerd *\o/* Wat is hij knap <3

AndreaB, Zo sneu allemaal, ik hoop zo dat de behandeling aan slaat.
Sterkte!

Cynthia82, Arme Daisy met haar zere pootjes :(:)
Ook jij sterkte!

BusyMissy, Fijn dat er weer een dagje bij zit!

linda2008, Ze wacht toch :+ Nee is niet grappig, zo is er voor jou ook geen peil op te trekken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:24

Andrea bijzonder die band hé. <3 Ocharme het kleine ding. Ze is in goede handen en jullie doen wat je kunnen voor haar. :(:)

Cynthia hopelijk slaan de medicijnen snel aan,het zal inderdaad al gaan schelen als je geen 2 plekken meer moet doen. :(:)

Busymissy je verwoord het net goed. Het zou leuk moeten zijn,en dan slaat het flink tegen,maar ook dat hoort erbij. Ik had die dip ook na het dode veulentje van Karin dit jaar,maar dan wordt er een gezond veulen geboren en ga je weer genieten van die kleintjes en alles errond...ja,het is een passie. :j
Fijn dat er weer een dag bij is in elk geval.

Linda dat heb ik in een eerder stadium ook nog gehad hoor,dat het terug iets steeg. Maar normaal gezien,als het eens naar de 6 gaat,gaan ze niet weer stijgen. Maar jouw merries doen niet echt aan normaal dit jaar :(:)

Alexandra misschien gaat ze nu toch eens een keer een baby krijgen hoor. *D :D

Bernadette oei dat is ook echt nog een klein cupje. :(:)

Joyce niemand kan inderdaad voorspellen hoelang het nog duurt. Jouw merrie lijkt ook aardig vocht vast te houden inderdaad. Toch de laatste loodjes in elk geval.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:25

Noisy gefeliciteerd!!! En een hengstje! Dat betekent dus dat Pretty haar laatste veulentje vast een merrietje wordt.

Juval, knappe kerel is het!

Cynthia, sterkte met Daisy!

Andrea, pfff wat een pech! Gelukkig is ze goed door de operatie gekomen. Hoe kan het dat de Saa- waarde goed waren en de ontsteking toch in het gewricht is gekomen? Ik duim voor May!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:33

Noisy Gefeliciteerd ! *\o/*

Cynthia, echt vervelend nieuws, hopelijk knapt mijn leuke naamgenootje snel op ! :(:)

Andrea, fijn dat de operatie goed gegaan is ! Hopelijk knapt May nu gewoon heel snel op !

Bernette, Die IJslanders maken niet echt haast he ? Gewoon hopen dat die van ons zonder uier gaan :j Is het een paar dagen heel mooi weer geweest, en vandaag op facebook met dit weer zie ik dat er een veulen geboren is... Rare dieren :=

Linda, Halla zit nu op 350 dagen als ik goed geteld heb. 1,5 week over datum... Zoals ze nu doorgaat gaat ze voor het jaar ofzo ;(
Laatst bijgewerkt door daisyjazz op 18-05-17 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:41

Dat moet je niet wensen 450 dagen Daisy :')

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:53

Hahahah whoops, aangepast ! Als ik op 450 zou zitten denk ik dat ze leeg is :') :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:02

Liaan schreef:
Noisy gefeliciteerd!!! En een hengstje! Dat betekent dus dat Pretty haar laatste veulentje vast een merrietje wordt.

Juval, knappe kerel is het!

Cynthia, sterkte met Daisy!

Andrea, pfff wat een pech! Gelukkig is ze goed door de operatie gekomen. Hoe kan het dat de Saa- waarde goed waren en de ontsteking toch in het gewricht is gekomen? Ik duim voor May!

Hooo hier over gelezen. Hoe dat dan?? Ik geloof het graag hoor! _/-\o_

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:05

Gefeliciteerd Noisy!!!

AndreaB Sterkte met het kleintje!

Bernette Het kan plots snel veranderen.

Cynthia ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:10

Wat sneu allemaal Andrea! Hopelijk gaat het nu ook vlot weer de goede kant op en komt alles weer helemaal goed! Is niks aan om je beestjes zo te moeten zien. :n Veel sterkte en beterschap de komende tijd!

Hier even iets minder actief geweest. We hebben gister afscheid moeten nemen van onze oude hond. Ze was bijna 13. Een half jaar geleden kreeg ze last van een paar kleine tumoren onder haar buik. Eentje bleek toen ontstoken waar ze flink ziek van was. Ze heeft toen pijnstilling en AB gehad en knapte heel hard weer op. Een operatie om het verder weg te halen werd afgeraden vanwege haar leeftijd en er was ook een reële kans dat het van binnen nog veel erger was. Het was vanaf toen eigenlijk hopen dat het niet kwaadaardig was en langzaam groeiend. Dat was het ook tot ongeveer 2,5 weken terug. Ineens begon 1 tumor heel agressief te groeien, tot het formaat van een kleine bowlingbal. :n
Ze had er veel last van en was zichzelf niet meer. In het kopje wilde ze nog wel, maar haar lijf wilde niet meer. Toen hebben we gister het moeilijke besluit moeten nemen om haar te laten gaan. Het leven moet geen lijden worden.
Helaas blijft mijn 4 maanden jonge husky pup nu alleen achter ;( Ze mist haar maatje heel erg. We hebben dan toch ook maar besloten om voor haar een nieuw vriendinnetje te gaan zoeken. Er zijn zoveel lieve honden die nog een goed thuis zoeken, dus dat komt vast goed. Al voelt het aan de andere kant ook wel weer een soort van raar om al zo snel over te schakelen op het zoeken van een andere hond..

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:43

Haha AniekR.. Dag date.. Jij snapt hem dus niet..

BusyMissy.. Nog geen 310 dagen.. Elke dag is er eentje dat die blijft zitten dan want dit is nog wel heel vroeg..

Suffie.. Wat ziet dat er mooi uit!!

Inowa.. Zo daar komt wat anders onder uit zeg!

Marit :(:)

DL.. Zo, dat is een verrassing. Sneu voor haar maar heel fijn dat de volleerde merries haar een beetje helpen! Toch gefeliciteerd, want een gezond veulen is een felicitatie waard.

Mooney.. Gefeliciteerd!

Noisy Spannend!

Agh Pretty.. Die hengstveulens ook..

AndreaB.. Sterkte met May!

Noisy.. En daar is hij.. Gefeliciteerd!

Cynthia.. STerkte met Daisy!

Faline Sterkte!

Aura was met dit warme weer ineens juist veel leger in dr uier.. Nu het vanmorgen weer koeler is gooit ze hem ook gelijk maar weer een stuk voller.. Raar paard :+

Gisteren Kyra gescand, helaas harstikke leeg.. Baal er echt van! Het lukt niet zo best dit jaar maar ik begreep van m'n dierenarts dat ik lang niet de enige ben.. Maar ik wil ook naar DBT 2018 -O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:48

Andrea, nogmaals veel sterkte Y;(

Pretty, ik gun jouw dat merrietje van harte!

Joycejj, bij de Tuinen kun je de ph strips ook krijgen.

Iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties! De kleine man doet het erg goed. Hij poept, drinkt, plast en kan al goed bokken. Het is een heerlijk brutaal kereltje. Als het weer het een beetje toelaat vanmiddag, gaan ze even naar buiten en hoop ik een paar goede foto's te kunnen maken.
De bevalling was wel zwaar voor Joan. Ik heb op een gegeven moment even mee moeten trekken op de weeën en toen ging het heel snel. Toen het hoofd en de schouders er goed en wel uit waren heb ik het vlies kapot gemaakt. Ik weet nu waarschijnlijk ook waarom het alarm vorig jaar niet is afgegaan. Joan blijft veel rechtop liggen. Alleen met het echte harde persen gaat ze even plat. Waarschijnlijk is dat te kort voor het alarm om te registreren? Na de bevalling bleef ze ook lang liggen. Zeker wel een minuut of 10.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:02

Noisy, van harte met de knappe man.
Andrea, wat een slopende tijd; logisch dat je even helemaal op bent! Sterkte, hopelijk snel goed nieuws vanuit de kliniek. Wat heb je toch twee mooiers daar.
En Cynthia ook sterkte. Wat naar dat het allemaal even zo loopt.
Joycejj hier kun je ze evt ook bestellen http://showshets.nl/ph-test-strips/ Heb net ook maar weer wat besteld ;-)
Ach Faline, wat een triest nieuws. Wat is het dan opeens stil rondom je hè :(:) Naar als je ziet dat ze éigenlijk nog zo graag wil, maar haar lichaam niet meer meekan. Bah. En dan nog zo'n jonkie die het vast ook allemaal even niet meer snapt... Sterkte! En ik snap je dubbele gevoel rondom een nieuwe hond, maar je wilt het beste voor je jonge husky. Hopelijk vind je een mooi maatje.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:05

Pauk, hier ook nog niets drachtig gescand helaas hoor! :n net weer 1 merrie uitgedekt, nu maar weer wachten en hopen dat ze niet al snel wéér hengstig staan... Andere merrie kwam terug hengstig maar had ik te laat in de gaten, dus ook nog steeds leeg :( en derde merrie moet nog bevallen :') ik heb me wel aangemeld bij DBT2018, maar voorlopig kani k nog niet echt meepraten :n

Faline, ahh wat triest... sterkte!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:17

Noisy, gefeliciteerd!

AndreaB Ik begrijp het helemaal, dit soort dingen trekken enorm veel energie en komen extra hard aan.
Ik hoop dat er snel verbetering in zit. Sterkte

Cynthia, jij ook heel veel sterkte met Daisy

Dit soort dingen maakt het voor mij wel makkelijk om niet nog een keer te fokken.
Het vergt zoveel energie en daar heb ik al zo weinig van.

Faline ook jij sterkte

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:27

Bedankt voor de tips!!
Noisy die strips van de tuinen zijn volgens mij alleen hele waardes, dus van 5,0 naar 6,0 klopt dat en heb je er dan wel wat aan?
En arianne hoe lang duurt het voordat de bestelling er is?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:35

Noisy gefeliciteerd!

Cynthia wat zielig, ik hoop dat het snel weer beter met haar gaat, hoefbevangenheid is heel naar.

Faline, was je hond al erg slecht?
Het leek wel of ik het verhaal van mijn hondje las, die is alleen 13 en vorige week geopereerd.. sterkte met het verlies!

Andrea fijn dat de operatie in ieder geval goed is gegaan!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:30

Faline schreef:
Helaas blijft mijn 4 maanden jonge husky pup nu alleen achter ;( Ze mist haar maatje heel erg. We hebben dan toch ook maar besloten om voor haar een nieuw vriendinnetje te gaan zoeken. Er zijn zoveel lieve honden die nog een goed thuis zoeken, dus dat komt vast goed. Al voelt het aan de andere kant ook wel weer een soort van raar om al zo snel over te schakelen op het zoeken van een andere hond..

Och wat naar!!!
Hier bijna vergelijkbare situatie, alleen is desbetrende hond nog geen 6.5 jaar.
Toch is Gin bezig aan de laatste dagen/weken bij ons, knie ligt aan gort. Ondanks flinke pijnmedicatie is Gin geen Gin meer, niet meer kunnen rennen en vliegen of spelen met Shun(dochter van Gin) Maar in dat koppie zit het nog zo goed, dat maakt het lastig.
Ook ik ben al bezig met een andere hond hoor. Plan was om nestje te nemen bij Shun maar ik denk dat ik daarvan afstap ivm die hoog risicolijst die gister is uitgekomen. Het is niet duidelijk of de American Akita er nou wel of niet opstaat. Dus nu wordt waarschijnlijk een pup uit extern nestje, die pup heeft stamboom papier en Shun niet.

Je gaat vast een leuk en lief maatje voor jullie pup vinden!!

@Andrea, hopelijk gaat het snel beter met je kleine meid. Eng dingetje hoor, ontsteking bij gewricht.

Verder iedereen van harte met de geboorte van de veulens!
Ik heb ze allemaal bewondert en stuk voor stuk plaatjes!

Reuz is inmiddels al weer ruim 4 weken oud. Een heerlijk ding!
We wachten nog steeds met smart op veulen van Saartje maar die maakt nog weinig aanstalten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:08

@alexandra nee vocht hoopt niet op in het uier. Als ze vocht vasthoud zie je dat onder haar buik of in de benen. Het is gewoon de ontwikkeling van het uier. En heus het veulen komt wel.

Faline sterkte.

Andrea die operatie aan je veulen heeft mijn paard op 8 jarige leeftijd ondergaan. Lijkt tenminste heel veel op elkaar. Zelfde gewricht ook. Heel veel sterkte ermee.