[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:25

Het houdt niet op hier zeg.. precies een week geleden abrupt afscheid moeten nemen van ons 11 maanden oude katje Loeki en vanmorgen was het de beurt aan onze 15 jaar oude Lizzy. Ook door een auto geschept. Ongelofelijk hoe is het toch mogelijk :(. Bah bah bah..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:32

Hé neen zeg Murosch ;( ..het lijkt wel een pechweek ofzo hier...Heel veel sterkte. :(:)

Al_Zawraa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:35

Hè wat verschrikkelijk Murosch, heel veel sterkte!
Nou idd pretty, wel heel veel tegenslag voor iedereen deze week!

Ik heb het hele spul wel buiten staan, maar ik denk dat Aziza en Amir over een uurtje weer op stal gaan. Dan lijkt er een bui aan te komen dus wil ik hem binnen hebben. Hij heeft dan ook al 3,5 uur buiten gespeeld, en ik heb het idee dat hij amper gaat liggen met dit weer (wat ook wel slim is).

Meneer wordt trouwens schimmel :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:37

@Jolandje.. Het lijkt me toeval maar dat weet je natuurlijk nooit. Ik heb bij 1 combi gehad dat de merrie zulke grote veulens van hem kreeg dat ik daarmee gestopt ben ondanks dat ze er supermooie veulens van kreeg maar dit was niet eerlijk tegenover de merrie.

@ Tinniie.. Ik snap dat je je zorgen maakt want zoiets blijft altijd door je hoofd spoken maar het hoeft niet zo te zijn hoor, ook niet bij een zware merrie. Ik heb er eentje gehad die in eerste instantie ook een tweeling had, na een 2e scan was er dus 1 vruchtje weg en hebben we het ook laten gaan. De merrie werd ook echt enorm maar er kwam een merrieveulen uit met hele lange stelten. Ja dat neemt ook wel ruimte in natuurlijk..

@ AZ.. Je hebt een lekker mannetje <3

@ Keresa.. Sterkte!

@ Murosch.. Sterkte!

En die Vanille... Die moet toch echt eens op gaan schieten!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:49

Pauk, toeval zou kunnen, heb me ook afgevraagd of het met het geslacht te maken heeft, de eerste stond er moeiteloos naast, een merrieveulen, tweede en derde veulen allebei hengstjes, en allebei een teruggeslagen beentje, volgens de pendel zou ze dit keer een merrie krijgen, ik ben benieuwd of deze theorie dan opgaat ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:50

Nog geen nieuwe veulens?

Amy maakt ook nog niet echt aanstalten. Ze draagt nu al langer dan vorig jaar.

Hier lopen de veulens ook in de regen wel buiten. Dan hebben ze wel een dekje op want ze lopen op een wei zonder schuilstal.
Het binnen en buiten zetten gaat steeds langer duren. Ik neem namelijk de 3 merries aan het touw mee en laat de veulens los meelopen, zo hoef ik maar 1x naar de wei. Ze staan op de verste wei achter het huis dus dat is een paar honderd meter lopen en die eigenwijze opdonders gaan inmiddels hun eigen gang. Niet meer netjes met mams mee, nee hoor we gaan bij de hengsten ouwehoeren, bij de andere paarden buurten en als je dan bijna bij de wei bent, kan je ook prima met z'n drieën nog even terug naar de stal rennen. Sta ik daar dus met 3 inmiddels hysterisch geworden merries bij de wei... :roll:

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:53

Klinkt zaaaaaalig Marije :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:55

MarijeR schreef:
Nog geen nieuwe veulens?

Amy maakt ook nog niet echt aanstalten. Ze draagt nu al langer dan vorig jaar.

Hier lopen de veulens ook in de regen wel buiten. Dan hebben ze wel een dekje op want ze lopen op een wei zonder schuilstal.
Het binnen en buiten zetten gaat steeds langer duren. Ik neem namelijk de 3 merries aan het touw mee en laat de veulens los meelopen, zo hoef ik maar 1x naar de wei. Ze staan op de verste wei achter het huis dus dat is een paar honderd meter lopen en die eigenwijze opdonders gaan inmiddels hun eigen gang. Niet meer netjes met mams mee, nee hoor we gaan bij de hengsten ouwehoeren, bij de andere paarden buurten en als je dan bijna bij de wei bent, kan je ook prima met z'n drieën nog even terug naar de stal rennen. Sta ik daar dus met 3 inmiddels hysterisch geworden merries bij de wei... :roll:

:') _/-\o_ Ik ben een beelddenker, dus ik zie het al helemaal voor mij _O-

Murosch neee! Wat ontzettend erg! Heel veel sterkte :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:57

:') MarijeR, dat verhaaltje is geniaal.. :') Dat doet Belle al vanaf dag 1.. -O- >;)
Het MONSTER.......... Dus zijn we maar al bezig met mee aan het touwtje lopen, in plaats van dat stomme ik ren lekker weg van moeders gedoe...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:02

Je leert iig geduld te hebben :=
Maar het erf is hier veulen proof, dus op zich kan het geen kwaad. Normaal werkt het juist wel goed om ze met z'n allen tegelijk buiten te zetten, dan hebben ze meer het gevoel van een groep en blijven ze beter bij elkaar. Maar nu denken ze 3 is ook een groep dus wij komen later wel! Of niet...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:02

Wat ben ik dan blij dat ik de deur open kan zetten en ze zo naar binnen of buiten kunnen :+

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:10

Stertke! Voor degene die dat kunnen gebruiken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:13

Keresa en Murosch heel veel sterkte!

Vanillie's uier is nog niet echt heel vol, zou zo nog wel even kunnen duren
Aan de ene kant met dit weer is het niet zo rot als ze overlopen, aan de andere kant wil je ze op een gegeven moment gewoon heel graag er gezond naast hebben lopen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:14

Murosch wat een ellende veel sterkte

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:17

Murosch wat een ellende :(:)

Fokfanaat, kan me voorstellen dat je het er op een gegeven moment wel uit wilt hebben..... ze stelt je geduld aardig op de proef ;) Het word straks vast beloond :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:18

Murosch sterkte zeg, wat naar.. ;(

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:20

Jeetje Murosch, sterkte ;( :(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:21

ow valt hier nog wel mee hoor, merrie is vandaag pas aan de datum, doelde meer op Vanille, die is al flink over datum toch.

De toot is niet van mezelf en dat maakt het een stukje spannender, je maakt je toch wat meer zorgen of het allemaal goed gaat, helemaal met een maiden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:23

Bah murosch sterkte

Marije haha, zo een komt hier gok ik ook weer uit.
Ik moet mn weides ook nog veulenproof maken, ik ga beginnen met een stuk denk ik, daarna zullen ze wel oud genoeg zijn om de gewone omheining aan te kunnen. Hier 3 lagen lint.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:29

Sorry! Ik dacht dat jouw merrie verder was ook :? hoe kom ik daar dan weer bij...
(oh, niet jouw merrie dus.. maar je snapt vast wat ik bedoel ;) )

Vanille maakt er inderdaad helemaal een potje van! haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:14

Murosch wat jammer, weeral een, ik weet helaas hoe het voelt en het went nooit, heb je nog eentje?

Nog steeds geen veulens -O-
Wil ook wel lekker weer in maart.
Marije _O- zie het ook zo voor me

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:27

Sterkte Murosch

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:35

Pfff Murosch vreselijk weer 1tje kwijt |( Sterkte..

Marije hahaha ik zie het echt helemaal voor me hoe je daar staat met 3 geflipte merries en de 3 monsters gaan lekker op pad _O-

Vreten die van jullie ook zoveel? _O-

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:36

Ha ha marije nou veel plezier ha ha.

Zou vanille het veulen toch voor zich zelf willen houden!?!?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:46

Ja bedankt allemaal. Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen, nog nooit zoiets meegemaakt en nu dit.. En dan heb ik met de koop van dit huis juist als criterium gehad dat het veilig voor mijn katten moest zijn..

Ik ben van mijn leven nog nooit kat-loos geweest en dat wil ik ook echt niet zijn, maar zo durf ik het echt niet meer en binnen houden is niet te doen hier. Het is nu al zo stil zonder ze. We hebben nu alleen ons hondje nog. Pff, ik hoop dat het nu klaar is met alle pech.