Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:49

KMD & Cuba; gefeliciteerd ! Go jij! Go jij!

@ Cuba; Wij hebben ook eens zo'n blesje gehad. Nagelbijten / Gniffelen Alleen dan een verkleinde versie. Haha!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:49

Go jij! Go jij! Proficiat met je "dochter" Cuba, wat een leukerdje is het!!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:53

@ KMD en CubaLibre gefellie met jullie nieuwe aanwinst Lachen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:00

Jippie... Go jij! Go jij! Gefeliciteerd KMD en Cubralibre Met jullie mooie nieuwe aanwinsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:20

Gefeliiiiii mamas!!!!!

Mijn merrie heeft n ongelukje gehad.. Scheve mond
Ze heeft heel veel energie de laatste tijd, maar ik wilde wat rustiger aan doen, ze hoeft nog maar n week of 3 / 4 nu...
Geen goed idee..
Ik liet haar los in de bak om de kantjes weg te grazen en een beetje te rollen en zo... en toen ging ze keihard aan de kletter, waarna ze de heining wou nemen, wat met haar voorbenen wel lukte, maarja.. die buik Lips are sealed
Daarna viel ze en bleef ze heel even liggen op haar rug (ze kon niet omrollen vanwege haar buik)
Mn hart stond echt stil joh....
Totdat ze opstond en vrolijk wegdraafde Clown
Ze had helemaal NIETS, geen schrammetje of wondje of wat dan ook... Alleen ons net nieuwe hek is uit zn voegen verbogen Clown
Pff.. dus nou krijgt ze toch maar weer meer beweging, net als vorig jaar, anders kan ik haar bijna niet eens aan de hand meenemen, dan gaat ze lopen huppelen en schudden en moeilijk doen....

pff merries.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:26

Whaa babyboom Haha! Gefeliciteerd KMD en CubaLibre!!! Hyper!

VivaLaVida: Da's schrikken he, de mijne heeft ook zo'n sprong gedaan over een hek maar bleef met haar buik op het hek hangen en haar achterbenen van de grond Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen ze kwam er met een schaafwonde vanaf.. Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:37

Oh KMD wat is ze PRACHTIG!!! Lovers
Dát is nou precíés het veulen dat ik altijd probeer te fokken!! Die aftekeningen.. Helemaal geweldig! Gefeliciteerd hoor. Haha!
Balen van de nageboorte, komt toch vaak voor bij koudbloeden.

En CubaLibre ook al een merrie! Gefeliciteerd, het is een plaatje Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:37

Ja.. echt zo dom.. ik zag haar aanrennen op het hek, en ik dacht nee....dat doe je niet.. en ze twijfelde, en sprong alsnog Clown pff...
Ze is zelf 1.48 en houdt ervan om hekken te nemen van 1.40 uit stilstand. wat nou haflingers kunnen niet springen Clown

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:51

komt even doodziek en al snotterend binnenspringen/sloffen...
vandaar dat ik wellicht ook niet wakker geworden ben van de sms die aankondigde dat Binti er was Bloos Boos! was echt megakwaad toen ik zag dat ik die verslapen had Boos! én dat ik ziek ben in mijn vakantie Boos!
humeur is onder nul gezakt dus...

en nou zie ik dat Binti niet de enige is die geboren is deze nacht Hyper!
KMD: ook via deze weg nogmaals hartelijk gefeliciteerd!!! gewéldig dametje is het seg Lovers wat een aftekening (homozygoot he Knipoog)! en wat een snoepig koppie! vind het een hele mooie reeks foto's Lovers ben al benieuwd naar de volgende Schijnheilig
hopelijk komt snel alles goed met die nageboorte Ach gut

Cubalibre: ook jij héél errg gefeliciteerd! wat een mooi meisje ook bij jou! lekker kleurtje Vingers aflikken ook benieuwd naar nieuwe pics Haha! Ja eindelijk het lange wachten beloond! jammer dat je dr niet bij was Ach gut

Update Tinkerbell: die gaat elke dag nog meer glanzen volgens mij Verward als ze zo voort doet zet ik haar straks in de vitrine onder spotlicht Kwijl
Tinkerbell haar nieuwe halster met bontjes gepast: érg tegen haar zin Nagelbijten / Gniffelen madame houdt dus niet van bontjes aan dr oren Clown
en dan naar één van onze nieuwe weitjes om te gaan grazen Haha! weitje is pas afgespannen, maar er is een boom in de draad gedonderd Rolleyes dus ik moest erbij blijven, er staat ook nog geen stroomdraadje. Ipv te gaan knabbelen heeft mevrouw zich echter een half uur aan een stuk staan uitsloven, galopperen, hinniken, ... Clown achja, morgen beter Knipoog
Uier was iets meer dan gisteren, moeder denkt nog steeds dat het voor begin volgende week is. Zal straks foto's uploaden, kunnen jullie zelf zien Knipoog volgens mij moet ze nog zeker tot eind volgende week of zelfs langer... Clown
als je aan de uier komt, stroomt er wel al dikgelige/oranje melk uit Haha! (zonder te forseren uiteraard! anders telt dit niet Knipoog Tong uitsteken )
foto's staan net op pc Knipoog moet nu nog even uitsorteren en uploaden, dus ze komen er pas over enkele uren op Knipoog

Viva: ja dan schrik je wel Bloos! Ach gut

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:20

Ben ik toch nog even hoor, lees nou toch wel stiekem mee elke dag Bloos

Naat van harte gefeliciteerd met Binti!! wat een prachtige aftekening heeft ze!! Echt super!!

@CubaLibre die van jou heeft het snel gedaan zeg! nog geen dag kegelen en dan al het veulen ernaast, supersnel. Ze is ook echt prachtig, wat een mooie voskleur zeg!

@Viva tjeee dan schrik je jezelf toch helemaal kapot, pffff maffe beesten af en toe! Toch maar af en toe rijden dan hem, sommige merries willen gewoon graag blijven werken, al hangt de buik tot op de grond Knipoog

@Frenia spannendddddddddd dat dikgelige /oranje is toch hars? Dat kwam er toen bij izzy ook af en ze is toch binnen 3 dagen bevallen Lachen

Nou de rest ben ik even kwijt... ik ga kijken of ik iets meer bij kan gaan houden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:10

Jaaaa, weer 2 schitterende merries erbij vannacht! KMD en Cuba, gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij!
En beide ook prachtige namen. (Hoewel, geen citroentje Cuba? Clown )
Flink veulen is Binti al. Is ze nu bruinbont of zwartbont? Wat heeft ze al een geweldige beharing trouwens!

Chenai is ook geweldig mooi getekend! Vosbont merrieveulen, dat hadden er niet veel verwacht. Haha! Hoe is Cuba nu? De vreselijk bitcherige mama of mag je er wel bijkomen zonder te hoeven vrezen voor je leven?

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:12

Binti is zwartbont las ik ergens Ja echt een reus Tong uitsteken

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:22

thanks iedereen!!! Ben nu even thuis want tja als je al vanaf kwart over 6 op bent (en dus vlug weg wilt) dan krijg je nu zo onderhand wel honger, net dus wat gegeten...
Met cuba en chennai gaat het perfect, cuba is echt zo lief(iets dat ik niet verwacht had). Ik kan gewoon bij haar in de stal, ze legt haar oren wel plat maar laat me gewoon toe... De VA is geweest dus chennai heeft haar prikjes gehad, hij checkte haar helemaal en ze gaf er echt niets om...Hij zei ook tjee wat is ze groot!!! (is ze ook, ze past nog net= als ze een beetje bukt= onder cuba door). Er zijn alweer nieuwe pics gemaakt, maar die komen vanavond pas.
Zo ik ga weer evn lekker van m'n meisjes genieten en spreek jullie straks wel weer...
@neon: ga nu een citroen halen want haar bijnaam is citroen/citronella...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:33

biancaa: nee, is geen hars, is vloeibaar (melk dus Clown ) en kwam eruit toen ik zachtjes langs haar uier streek om te voelen hoeveel spanning erop zit Knipoog dus ik weet niet hoe betrouwbaar het is Tong uitsteken

verdere update van vandaag Hyper!
net Tinkerbells stal heel grondig uitgekuist en wat zag ik daar Hyper!
ze heeft haar eten van vanochtend niet opgegeten Bloos! en alle voordroog van gisterenavond lag er nog Wow!
dat doet ze normaal NOOIT! tot op de laatste dag ongeveer, dan laat ze wat staan Hyper!
ben dus helemaal hyperdepiep nu Hyper!
maar eerlijk gezegd geloof ik er niet in dat ze nu plots zo vroeg gaat Bloos ze is 325 dagen vandaag...vorige drachten beviel ze met 348 en 338 dagen...misschien gaat ze dan toch dit jaar voor de 328 Clown Party!! maar ik geloof er dus niet in Knipoog
zien hoe ze vanavond is...misschien toch voor de zekerheid toch maar de birth alarm al om Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:34

Spannend Frenia!
Fijn dat Cuba zo lief is!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:44

2 bonte veulens en merrie's en nog prachtige gezonde veulens ook wauw! en wat zijn ze knap getekend beide!

Awa heeft nog steeds weinig verandereingen met begin van de week.Nog 4dagen tot de uitgetelde datum maar ik denk dat ze wel eens flink kon gaan overdragen zoals het er nu naar uit ziet Haha!

tinkerbel doet ook spannend dus Haha!
leuk hoor!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:06

Frenia: was het bij Angel niet dat je haar het alarm liet zien ofzo en ze beviel? Waarvan heb je gisteren foto's geplaatst? ja, Tink met een alarm om te 'passen' Haha! Haha! Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:23

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:25

KMD & Cuba; gefeliciteerd Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:32

Frenia, had je niet eerst kunnen waarschuwen dat we een zonnebril op moeten zetten? Bling Bling Tink! Haha!
Maarruh.....wel een tank die door de wei heen gaat. Clown Je camera heb je net in veiligheid kunnen brengen? Nagelbijten / Gniffelen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:42

haha! vergeten Nagelbijten / Gniffelen Pling
ook vergeten zeggen dat ik met gevaar voor eigen leven gefilmd heb, ja Clown
ze is idd wel een tank Bloos als het veulen eruit is en ze wat getraind staat in augustus bijvoorbeeld, valt dat wel mee, maar momenteel is het wel een tientonner met bijhorend gedreun ja Nagelbijten / Gniffelen ROFL
ik zat te filmen op de omver gevallen boom, zodat ik haar de weg kon versperren mocht ze door hebben dat de draad daar kapot was Knipoog en daar denderde ze dus net op af Rolleyes eerste reflex was niet om op het knopje van de camera te drukken Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:49

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:02

_Marlijn schreef:
Hahaha. Tankerbell

ROFL Die houden we erin! Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:03

Jemig, wat is hier veel gebeurd!

IEDEREEN ONTZETTEND GEFELI MET DE KLEINTJES! Lachen

Met Wild gaat het helaas niet zo goed. Ze voelt zich echt niet lekker. Ze vliegt tegen alle muren op in stal, wil alleen maar rollen en rolde gister zelfs langs de weg met wandelen (arme verzorgerlief schrok zich wezenloos Knipoog). Verder eet ze haar hooi erg slecht. Ik zag vanmorgen wel dat haar uier twee keer zo groot is, dus misschien dat ze daar wel last van had, maar toch. Het zit me niet echt lekker. Ze zit op dag 309.

>> Hierbij even de vraag: Als Wild last van haar uiers heeft (zijn ook erg warm) kan het dan kwaad om ze met koud water te koelen? Nee toch?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:08

@ KMD/ Gefelicteerd!! Wat een schatje!!
@ CubaLibre: Jij ook gefeliciteerd!! Wat ee lief hoofdje heeft ze!!

Gerina gaat vanaf vandaag in de veulenbox, en Merina er naast. Die stal is ook al een heel stuk grooter dan dr eigen stal, dus mocht het onverwachts toch nog komen.......