[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 08:59

Hier ook geen ster in bijleesposts plaatsen :7
Is bij mij helemaal afhankelijk van hoeveel pagina’s er zijn om bij te lezen, hoe druk ik zelf ben, of een vraag inmiddels al beantwoord is door een ander etc.
Maar ik lees wel alles mee.

Kabayo wat grappig dat je bij die zelfde mensen een birth alarm gehuurd hebt. Lijken mij ook heel aardig zo in de communicatie, moet ze nog we in het echt ontmoeten maar daar heb ik wel vertrouwen in dat dat goed zit.
Dan wonen we waarschijnlijk ook bij elkaar in de buurt? Ik zit aan het Drents-Friesewold.

Ynekes je bent nog wel druk geweest met moeder en veulen. Wat fijn dat de antistoffentest in elk geval goed was.

Corina heeft ze je vannacht weer gefopt of is er inmeten veulen?

Hier vandaag dag 320, jeej! Hoefsmid komt straks, dan hebben we dat weer even gehad voor als het veulen er straks is. Hopelijk kan ze haar achterbenen nog even omhoog houden met haar zware buik :D
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 10-02-21 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

angelpam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:04

Ynekes fijne update en fijn dat het nu goed gaat. Ik moet ook alles dicht timmeren. Mijn merrie is na het veulenen ook echt niet gezellig naar de buren toe.

Corina is er al een veulen.

Ik lees alles bij maar nu met het werk (pakketbezorger) en alles rondom het weer krijg ik het letterlijk niet meer bijgehouden sorry daarvoor.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:06

Ik lees ook altijd braaf mee. Reageer soms. Ook niet als er al veelvuldig hetzelfde wordt gezegd, dan voelt het voor mij als herhalen.

Ik update zelf ook altijd weinig van mijn merries.

Iemend komt voor mij meer in beeld als het al erg spannend wordt of bij iets als ziekte.

Wel vind ik alle post en foto's erg leuk en leef met iedereen mee.

Ynekes dat was een druk en zorgelijk dagje voor je. Nu lekker genieten, al verwacht ik dat je moeder en dochter nog steeds goed in de gaten houdt...

Nou Corinna, ik hoop niet dat je een fopmerries hebt. Ze houd je wel in spanning zeg.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:12

Kortom geen ongeschreven regel en allemaal gewoon lekker gezellig doen! Ik doe heel soms een bijlees post als ik toevallig op een computer zit en het geen pagina's lang is, maar soms inderdaad druk gehad en dan heb ik over 5 a 10 pagina's geen zin om een bijlees post te doen.

Reageer beetje op de "mijlpalen" of leuke foto's vooral.

Zo zag ik dus dat CP op 300 dagen zit! Yay!!

Cynt met mooie foto's van Fi en weer een leuk overzicht!

Ynekes waar het niet vanzelf ging, maar goed gehandeld!

Corina die hopelijk nu een veulen heeft?

Edison welkom!

Kabayo altijd fijn als ze bijna veilig zijn

AM Sammie haar buik onder die deken uit :P

ZO en nu ben ik het alweer kwijt :P Gewoon lekker reageren op wat je weet en zolang het niet constante ego posts zijn. Geloof dat dit ieder jaar weer terug komt. Het is ook echt een grote groep met mensen. Toen ik in 2009 binnen kwam in DBT was dit niet zo en was het makkelijker bij te houden, maar we doen ons best en niemand bedoeld het zo!

EDIT: Vergeet ik bijna ego te doen :+ Aimee nog 9 dagen tot de 300, dan is het pas echt aftellen! Oh en Lana nog 12 haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:14

Wat fijn dat het geen verplichting is haha. Ik had 2 jaar terug de opmerking dat ik het lastig vond om overal op te reageren en wat inderdaad benoemd werd , tietjes die nog 3 maand moeten maar ook als je nog op het wachtbankje van de 18 dagen zit. Want dan gebeurd er gewoon heel weinig.
Maar dat was toen not-done en ego. Dan moest ik er niet raar van opkijken als er niet op mij gereageerd werd. Vandaar dat ik dacht dat het "moest". Maar fijn idee dat niks moet :P
Ook de reden dat ik later in de dracht pas echt actief mee lees hier :=

Mizzmontana ik kom uit Heerenveen :D ik zou hem inderdaad huren maar baby was sneller := Ze stonden met een standje bij de kwpn hengstenkeuring in 'shertogenbosh. Zo kwam ik bij hun :)

Hoe gaat het corinadrenth?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:15

Kabayo, dat was meer denk ik omdat jij vaak alleen over jezelf poste en zelden op iemand reageerde. Hier hebben we het begin dit seizoen ook over gehad. Maar dat doe je nu helemaal niet meer, je doet hartstikke leuk mee nu :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:28

Cynthia82 schreef:
Kabayo, dat was meer denk ik omdat jij vaak alleen over jezelf poste en zelden op iemand reageerde. Hier hebben we het begin dit seizoen ook over gehad. Maar dat doe je nu helemaal niet meer, je doet hartstikke leuk mee nu :)

Dat komt omdat ik nu bijleesposten maak en er de tijd voor neem. Daarom vond ik het juist zo jammer dat ik het idee krijg dat ik het nu voor niks doe haha. Het hoeft niet maar eigenlijk ook wel. Lastig :Y)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:30

het is heel makkelijk, als je heel graag wil dat er op jouw gereageerd wordt zul je ook op anderen "moeten" reageren.

maakt je dat niet uit, dan kan je doen wat je wil.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:37

Nou dat is het. Je hoeft niet op iedereen te reageren, maar het is wel leuk als je op een paar reageert en niet alleen binnen komt stampen, een update geeft over je eigen paard(en) en verder niets zegt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:42

fokfanaat schreef:
het is heel makkelijk, als je heel graag wil dat er op jouw gereageerd wordt zul je ook op anderen "moeten" reageren.

maakt je dat niet uit, dan kan je doen wat je wil.

Jammer dat die reacties dan uitblijven :P al plaats ik dan niet echt iets waar je wat nuttigs van kan zeggen _O- vond het wel leuke foto's :j

Cynthia helemaal gelijk! Vind het juist een gezellige sfeer hebben als iedereen gezellig op elkaar reageert :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:42

En ieder jaar hebben we toch weer dezelfde discussie :') hahaha. Gewoon lekker doen wat je zelf leuk vind en tijd voor hebt ook vooral. En idd als je zelf niet vaak reageert dan gaat dat meestal vice versa net zo. En ondertussen straks weer lekker genieten van veulen foto's :D

Ik ben ook wel benieuwd hoe de nacht bij Corina is verlopen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:43

nou ja dan meldt ik me hier af, ik zit er niet op te wachten toe moeten reageren op lege tietenfoto's

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:44

Ik ben sinds dit voorjaar nieuw hier. Had al wel langer een boky account, maar nooit veel op gekeken, nu ik zelf een veulen verwacht ben ik erg blij met dit forum voor info en vragen.
Ook erg leuk en leerzaam, sommigen fokken al jaren, sommigen voor het eerst.....
Ik lees alles mee en probeer op de meesten te reageren, maar wat ook gezegd moet is dat het soms zo hard gaat dat het soms best even tijd kost om alles bij te lezen, ik schat in dat ik per dag toch gemiddeld 20 a 30 min kwijt ben aan alleen deze topic met bijlezen en reageren. Ik doe het met heel veel plezier, maar zal ook vast eens wat over het hoofd zien qua 'onbelangrijke ' updates.

Ben nu wel erg nieuwschierig hoor Corina of er inmiddels wat geboren is bij jou *D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:44

fokfanaat schreef:
nou ja dan meldt ik me hier af, ik zit er niet op te wachten toe moeten reageren op lege tietenfoto's

Oh dat zeg ik helemaal niet :P het was vanuit mij meer een vraag of het nu moet of niet. Ik draag het niemand op :(:)

Maar het antwoord is duidelijk :)

Corina wij zijn benieuwd *\o/*
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 10-02-21 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:45

Kabayo, ik ervaar het ook wel zo hoor. Heb me er alleen tijdje terug bij neergelegd. Gebruik het nu ook als een soort 'dagboek' dat ik al mijn eigen post onder elkaar kan terugzien volgend jaar. :D

Toen ik in dbt 2019 zat was er ook eens deze 'discussie', over dit en dat mensen waarvan het veulen geboren was meteen foetsie gingen :+ Volgens mij houd je dit elk jaar wel helaas haha

Ik update ook veel, vind het ook leuk! Maar af en toe reacties terug is natuurlijk ook fijn :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:47

fokfanaat schreef:

Huh? Ik dacht juist dat de conclusie was dat je niet op iedereen hoeft te reageren?

Mij maakt het in elk geval niets uit wie er wel en niet en wanneer en hoeveel op een ander reageert.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:47

Ik ben in in deze maanden vaak ook niet zo actief maar lees vaak wel als bij, het is lastig om op alles te reageren en vaak begint het pas spannend te worden als de veulens bijna komen :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:48

fokfanaat schreef:

Natuurlijk niet. Ik doe dat ook echt niet hoor. Er is elk jaar wel iemand die vindt dat ze te weinig aandacht krijgt :D

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:48

fokfanaat schreef:

Ik zie vooral leuke dikke buiken en verhalen voorbijkomen van allemaal verschillende mensen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:49

fokfanaat schreef:

Nee hoor niet doen FF. Jij zit hier al zolang ik me kan herinneren denk ik.

Nu klaar met die discussie die toch ieder jaar gevoerd wordt. Lekker doen waar je jezelf fijn bij voelt en waar je tijd voor hebt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:51

Riv_Q schreef:
En dat mensen waarvan het veulen geboren was meteen foetsie gingen :+

Echt ja :D late veulens krijgen veel minder medeleven..

Wij hebben ook al jaren een DBT groepswhatsapp, daar wordt wel veel op gereageerd, ook midden in de nacht ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:51

Vulina schreef:
fokfanaat schreef:

Natuurlijk niet. Ik doe dat ook echt niet hoor. Er is elk jaar wel iemand die vindt dat ze te weinig aandacht krijgt :D

Dit vind ik weer een steek onder water. Ik maak echt tijd vrij om op iedereen te kunnen reageren. En dan mag ik het jammer vinden toch? En daarbij was het gewoon een vraag. Lijkt mij dat dat mag

RivQ ja jammer is dat maar dan leg ik mij bij deze erbij neer. Zal wel wat ongezelliger worden ben ik bang

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:52

Kabayo, het was in het algemeen. Nu wel weer genoeg geweest hoor :')

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:57

Fijn dat alles nu goed gaat met het veulentje Yenekes! Mooi kind en leuke naam :D

Prachtige Fi sneeuw foto's Cynthia!

Hoe staat het ervoor corina?

Kabayo; Ook mooie plaatjes!!

Bijna jammer dat er een soort sfeer ontstaat van 'voor wat, hoort wat' . In plaats dat je gewoon mag reageren op wat er voor jou uitspringt of wat je leuk vindt. Ik maak af en toe een bij lees post maar vind het persoonlijk niet te doen met zoveel reacties elke dag.

Zouden een soort sub topics nog een idee zijn? Voor merries die in dezelfde maand moeten bevallen. Dan is het veel makkelijker om bij te houden, met elkaar mee te leven en vergelijksfoto's te plaatsen..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:58

fokfanaat schreef:

Dit is wel een vreemde reactie na alles wat er gezegd wordt..

Riv, als 'dagboek' gebruik ik mijn eigen topic. Ik plaats hier ook veel minder updates over Fi.
Maar het is ideaal om zo'n dagboek te hebben voor volgende keren dat je fokt.