[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:21

Oh Tjinta, zeker heel fijn aan het werk, wat heb ik dit gemist in mijn vakantie :o Gisteren een avonddienst gehad tot 22u en vandaag weer om 8.30u begonnen, het is net alsof je niet weg bent geweest tussendoor O:)

En dat is toch echt wel bruin, wat een leuk verrassing! Agouti kan inderdaad op al die generaties vossen heel lang onzichtbaar meeliften. Alleen als iemand dan zegt dat er bijna geen agouti voorkomt bij Frederiksborgers, verwacht je het haast niet meer ;)
Is ze een blijvertje?

Blein had ik ook nog noot van gehoord, maar woon ook niet heel dichtbij de Belgische grens :o

Peetjjuh, nog dat laatste beetje inderdaad. Lies had dat hier ook heel lang, uiteindelijk zakten ze er toch echt een keer uit!

Cynthia, leuk zo'n dagje helpen. Hoe was het resultaat?

Maaike, gelukkig ook de goede kaart gehad nu! :(:)

Alle wakers zonder succes vannacht?
Knolselder, fijn zo'n vals alarm...

Kiki, ja hier gisteren ook eindelijk wat mooier weer. Schijnen ze ook wat langer buiten te hebben kunnen staan. Helaas kan ik er nu minder van genieten nu ik weer op het werk zit. Morgen dagje vrij *\o/*

En leuk dat je aan me denkt. Vind het wel leuke dekjes, maar mijn merrie's lopen verder niet onder het zadel (en ik heb al staaaaaapels ligen O:) ).

angelpam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:23

Spannend pretty toch clio eerst ipv vera. Of allebei tegelijk.

Fien heeft vannacht weer lekker als een prinses uitgebreid liggen slapen en ik dus ook vannacht. Dacht komt toch niet dus ga ik even tussendoor lekker bijtanken. Straks mag ze weer lekker even de wei op dat doet haar toch erg goed

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:26

Jeetje Vera laat echt op zich wachten, ze is wel iets heel speciaals aan het maken he zonder slurfje? Spannend voor Clio zal vast niet lang meer duren.
Succes

Vulina oh op die manier en veulentv kijken is heel leuk. Gelukkig heb je geen pijn.

Oh valse alarmen :O knolselder geeft ze anders ook veel alarm?

De rest rustige nacht gehad?

Leuk he Kiki als ze op het gras kunnen, worden ze inderdaad heel vrolijk van. En zonnig weertje vandaag.

Ik ga onze wilde bras ook even buiten laten dan heeft mama toch ook beetje rust. Want die is buiten de buik even wild als hij was in de buik. Bokken dat hij kan naar mams. Eerst even zijn poepje reinigen. Wat een plakkerige troep is me dat. En hij heeft geen geduld he als het er niet direct afvalt dan begint hij te lopen en staartzwieren en hangt alles vol. _-:( maar het is wel een schatje

Afbeelding

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:46

Aniek; bedankt, kan dat uitzakken in 1 dag? :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:12

peetjjuh schreef:

Hmm zo positief wil ik nog niet echt zijn. Denk dat ze bij haar een week voor de bevalling er wat uit begonnen te zakken.
's Ochtends als ze op stal had gestaan 's nachts leek dit ook veel meer er in te zitten door het zucht. Na een dag buitenlopen leek het ook heel anders. Weet niet op wat voor moment jouw foto genomen is?

Haha Fotsy, leuk he die wildebrasjes. Hier hadden de moeders ook weinig rust op stal. Wat dat betreft fijn als ze nu wat meer buiten kunnen lopen. Al worden de moeders daar ook wel geterroriseerd :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:11

Madam doet raar in elk geval. Paar keer al gaan liggen. Nu weer.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:12

Klinkt alsof er wat aan zit te komen! Succes!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:14

Dankje. Er zit zeker wat aan te komen. Ze is weer recht. Ik ga toch zo echt even naar huis middagmaal moeten maken..maar ze heeft het alarm aan en ik woon op twee minuten .

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:14

Spannend pretty!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:33

Spannend pretty!

Heb hier marleys papieren voor het amhr ook verzonden. Hoop ze dit jaar nog amhr te krijgen. En anders volgend jaar

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:41

Spannend pretty hopelijk zet het door. Het is er geweldig weer voor

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:47

spannend julie, succes straks, daar zit iets aan te komen, zalig weerke voor een veulen, dus kom op Clio, go go go *\o/*

mag ik mijn ventje nog even tonen :o kan me echt niet meer inhouden :P ben zo fier :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb zijn poepje nog eens gewassen was al beter dan gisteren en heb er babycreme tegen luieruitslag opgesmeerd, lekker vettig dus hopelijk heeft hij er nu niet zoveel last meer van

hij heeft ook heel veel witte haren in manen en staart, en aan staartopzet misschien is hij ook nog rabicano vermits mams dit ook heeft.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:51

Prachtig ventje Evelyne!

Ik ben naar huis,schoonouders zijn weer thuis dus ik ben ontslagen. Jammer. :P

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:14

Knap mannetje fotsy.

Nou je werk was van korte duur dan pretty.

Fien staat nu ook lekker met dr dikke buik in het zonnetje. Zag wel dat de mini harsje terug is.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:15

pg. 349
Fotsy, gefeliciteerd! *\o/* Wat een schatje <3

Vulina, auw das niet best. Lijkt me ook nog eens extra lastig omdat je zo hoog in het gips zit :(:)

Aniek, ooh gaaf die dekens, en ideaal dat het precies de goede maten waren! :D

pg. 350
Arianne, ook gefeliciteerd!

en nog een veulen, JustHorses ook gefeliciteerd! Wat een babyboom opeens!

pol1, aai gaat niet al te lekker dus. En al helemaal lastig als die persoon op vakantie is, das niet leuk thuiskomen.

fotsy, haha lekker hyperactief ventje dus := , pagina verder... ooh wat een knapperd is het al <3 Houd hij dit kleurtje?

pg. 351
Tinniie, pff en maar wachten :')

pg. 352
peetjuh, haha das nog eens handig zo'n uiercheck

tjinta, gefeliciteerd! *\o/*

caeser, wauw wat een knapperd!

pg. 353
tjinta, wat een leukerd en fijn dat ze de gewenste kleur heeft :)) haha

pg. 354
neon, fijn dat je nu wel de goede kaart hebt ontvangen!

vulina, gelukkig heb je er geen pijn aan. Maar kan me voorstellen dat het behoorlijk in de weg zit...

pg. 355
fotsy, hahaha wat een ding!

pretty, ooh dat wordt spannend!

Tot zover mijn bijleespost... Wat een babyboom opeens, denk dat ik nog niet zoveel mensen in 1x gefeliciteerd heb haha

Ik probeer ook nu al elke keer even op de camera te kijken, vooral s'avonds en s'nachts. Behalve dat mijn stalbazin elke avond met de laatste voerronde nog even kijkt weten we niet echt wat haar avond ritme is en hoe ze slaapt... Nou hoe ze slaapt die is makkelijk... als een aangespoelde walvis blijkt dus :=

Afbeelding

Gister heb ik ook voor het eerst haar uier aan kunnen raken zonder enige boze reactie. Ik mocht er gewoon met mijn hand over wrijven en voelen. Na bijna een jaar oefenen nu toch wel heel blij dat het zomaar mocht :D (wat je met snoepjes allemaal kan bereiken 8)7 ).

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:27

Dames ik heb niet meegelezen of gevolgd verder

Iedereen met veulen gefeliciteerd

Iedereen waar het niet goed is gegaan heel veel sterkte

Ego berichtje

Hier vannacht een zwart merrie veulen
4 wit en een kol en sneb

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:45

Schattig ventje Fotsy!

Vulina leuke zender heb je op. Alleen jammer dat het uit ongemak is.

Spannend pretty! Overdag zou mooi zijn :j

Gefeliciteerd keresa!

Ja en blein. Vergeet steeds dat dat Vlaams is, omdat wij hier met de hoefsmid gewoon over bleinen praten. :o pol1: plots manken en dan weer niet kan ook zijn dat de hoefzweer een weg naar buiten gevonden heeft en dat de druk er af is en dus niet meer pijnlijk is voor het paard. Heb zo een gevalletje gehad.

Hier zijn de banden slap, staart wordt paraplu geschuurd, test nog steeds 6.5, melk kleurloos, maar al niet meer zouterig en lijkt wat plakkerig, merrie slaapt nog steeds veel, mest kleinere hoeveelheid soms slap, uier loopt vol naar spenen toe en die staan naar buiten. Maar hoelang nog :z (op foto staat ze wel in rust)
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:57

Thanks, Pretty! Lief van je. We zo'n onderweg en ze staat gelukkig heel rustig :)

Ze zal wel zeiknat van de stress eraf komen zo, maar dat ze rustig staat, geeft mij wel rust.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:01

iEeemma wat goed dat je eindelijk aan haar uier mag komen, je zal zien dat je harde werk beloond wordt eens het veulen er is. Heb al vaak merrie's gehoord waar het niet zomaar goed kwam eens het veulen er was. Leuk je hebt nu officieel een walrus :+

Gefeliciteerd keresa, foto's graag :D klinkt heel mooi

C2012 die is zich echt goed aan het klaarmaken want plakkerig is een goed teken en dan zal het niet zo lang meer duren.
Zullen veel veulens geboren worden nu me dit prachtige weer en heerlijk warm aan het worden.

Wat goed Cynthia dat fiore redelijk rustig is, hopelijk toch niet te bezweet toekomen dat ze beetje fatsoenlijk voor meneer mag verschijnen he :P

Er vroeg nog iemand of mijn veulentje zo van kleur zal blijven, normaal wel alleen zijn beentjes zijn nu nog licht/ beige maar die worden normaal pikzwart. Misschien wordt hij nog iets lichter of donkerder op zijn lichaam maar ik vermoed van niet. Zit geen sooty in de ouders.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:15

Fijn dat ze rustig staat Cynthia! Moet je ver rijden?

Vanaf vrijdag op zaterdag was het al zo wat plakkerig. Dus ben benieuwd. Heeft vannacht ook voor het eerst dat ik weet 2x platgelegen. Hoop voor mijn merrie dat geen 2 weken meer gaat duren.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:20

Keresa gefeliciteerd!

Ah wat fijn cynthia komt goed!

C2012 ze doet lekker voort zo te horen

De onrust bij Clio is weer weg,de uier is er wel helemaal klaar voor,nu is het gewoon wachten op het moment,kan ook nog vannacht.

Mocht Vera nu eens geinspireerd worden..ze is loeizwaar. Pfft ik ga blij zijn als die geboorte achter de rug is. Ze draagt nu al het langst van al mijn merries en ze is zo klein

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:23

AniekR schreef:
peetjjuh schreef:

Hmm zo positief wil ik nog niet echt zijn. Denk dat ze bij haar een week voor de bevalling er wat uit begonnen te zakken.
's Ochtends als ze op stal had gestaan 's nachts leek dit ook veel meer er in te zitten door het zucht. Na een dag buitenlopen leek het ook heel anders. Weet niet op wat voor moment jouw foto genomen is?

Midden op de dag haha.. Maar zie ook weinig verschil met 's morgens en 's avonds (staat nacht wel op stal).
Ik denk zelf ook dat het nog wel een weekje kan duren.. ;(

Pretty: spannend hoor!

Cynthia: succes!

C2012: dat gaat niet lang meer duren dus!

Keresa: gefeliciteerd!

Fotsy: Mooooooi! Hij lijkt best klein bij mama, of niet?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:28

Pretty spannend! Maar houden ze je wel op de hoogte of er wat geboren word ;)

Cynthia succes vandaag! Hopelijk hoef je niet te ver weg..
Moest met maquavinci toen 4 uur rijden (naar duitsland) eenmaal daar toonde ze niet hengstig.. maar kwam door het transport, na een kwartier bijkomen en laten snuffelen bij de hengst werd ze ineens mega hengstig haha gelukkig maar!

Keresa gefeliciteerd!!

Knolselder vervelens dat valse alarm..

Vulina sterkte met je knie :(:) gelukkig heb je er geen pijn aan!

Het is heerlijk weer.. laat de veulens maar komen *\o/* *\o/* (Tinniie heb je je merrie al ingefluisterd dat het nu een mooie dag is?)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:58

Ah jammer Pretty zo kort hihi.

Cynthia succes! Hopelijk een goede rustige reis.

Keresa gefeliciteerd

C2012 zo te horen gaat het niet lang meer duren.

iEmmaaa heerlijke foto van je gestrande walvis <3 Bo lag ook regelmatig zo, en via de camera (met geluid) konden we haar soms ook heerlijk horen snurken :=

Fotsy was is het toch een klein dapper ding <3 Spam maar door hoor :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gewoon genieten.
Vandaag Bryana alweer een week en Bo vandaag 8 jaar geworden Y)(^)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:06

Peetjjuh dacht ik eerst ook maar hij is vooral compact, hij moet zich nogthans goed bukken om te drinken en is groter dan haar veulen vorig jaar die was 1 maand als hij bij ons kwam en kon onder de afsluiting, Tori kan er niet onder. Hengst is wel 15 cm kleiner en mijn merrie is ook maar 1m15 :P

Afbeelding

Normale verhouding toch? ook bij grote paarden drinken ze klein beetje gebukt.