Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
,waarom zitten die spetters er ook altijd voor iets tussen?
) Nicole288 schreef:marjolein88 schreef:Geel lichaam ontstaat juist als er een eisprong heeft plaatsgevonden
En verdwijnt weer als er geen bevruchting plaats vond, maar blijft zitten als de eicel bevrucht is geraakt. Het geel lichaam houdt de dracht in stand.

Yellomofoon schreef:Ladies! Hier officieel stress begonnen. Net melktest gedaan en ze had 6.4! Op het blad staat FOAL-TIME watch mare closely! Ik en mijn moeder staan beide te trillen op onze benen. Van gedrag is ze niet veranderd en de uier is ook niet voller. Dus alles is er nog niet, maar toch veel
Yellomofoon schreef:Ladies! Hier officieel stress begonnen. Net melktest gedaan en ze had 6.4! Op het blad staat FOAL-TIME watch mare closely! Ik en mijn moeder staan beide te trillen op onze benen. Van gedrag is ze niet veranderd en de uier is ook niet voller. Dus alles is er nog niet, maar toch veel
ik verwacht het nog niet de komende dagen eigenlijk
emira heeft zich ontpopt tot dievegge
dus de komende dagen mag emira even niet in de kudde als baby er is, pas als hij over een dag of 3/4 terugkeert naar mama op haar roep mag ze erbij, dan kan ze hem niet meer jatten. De rest van de kudde ging geweldig, ook de andere domi's en alpha's
de veulens hebben in de eerste dagen nog niet het dit-is-mijn-mama-besef. De eerste merrie die mama en kind uit elkaar drijft en het veulen neeneemt heeft hem dus. Daar gaat ie dan bij drinken en groeit ie bij op. Tenzij je ingrijpt uiteraard en het veulen weer bij zijn echte mama zet. Meestal lost de kudde het op als het een veulen van een middenklasse of hogere dominantie is, maar mawiyah is laag in rang en emira is de rechterhand van de alpha, dus die komt er mee weg. Over een paar dagen is het veulen gebonden aan zijn moeder en dan komt ie terug naar haar als ze hem roept.