Gefeliciteerd Diane_Basje, het is een knapperd! Wat voor kleur heeft paps eigenlijk?
Diane_Basje
Geplaatst: 03-06-10 19:00
Dit is zijn papa;
Hij is homozygoot zwart.
Zie je iets bijzonders? Jij hebt toch best wel verstand van kleurtjes?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 03-06-10 19:56
Ik was benieuwd waar het zwart vandaan kwam, aangezien moeders bruin is. En de naam kwam me bekend voor, maar ik denk dat ik al weet welke hengst dit is. Loopt hij ook ooit mee in de aangespannen welsh rubrieken? En het hoofdje, op de ene foto lijkt het wel wat roan achtig, maar dat vertekend, op de andere foto's is er niets van te zien.
Tja, hij heeft ook wat witte haren bij zijn ogen, maar het wordt natuurlijk sowieso geen schimmeltje. Hij is bij zijn achterbenen en billen nog grijzer dan de rest van zijn lijf, bijna zilver.
Zal ik toch geduld voor moeten hebben denk ik. Ach, hoef in elk geval niet meer op een veulentje te wachten.
Absoluut Ze heeft het er wel moeilijk mee. Voorheen wandelde ik nog zeer regelmatig met haar maar met deze warmte doe ik haar er niet zo heel veel plezier meer mee, dan waardeerd ze het meer dat ik met de borstels het land in kom. Morgen wil ik zoiezo wel weer even een stukje wandelen, dan blijft ze toch wat in beweging. Volgens mij komt ze binnenkort ook weer 's nachts op stal te staan.
Ik heb even een vraagje: het veulen is nu bijna 2 maand oud, hoelang zou ik met de merrie bij hem vandaan kunnen (ze zijn gewend elke dag even van elkaar weg te zijn)? Ik had gehoord dat als ik op buitenrit zou gaan, ik zo 3 uur weg zou kunnen blijven, maar vraag me echt sterk af of dat wel kan!
Drie uur bij 2 maanden kan wel hoor. Beau is van 27 april en ik ga zat weer voor t eerst op wedstrijd. Ben ook al twee x bij de dierenarts geweest zonder haar.
stunning
Geplaatst: 03-06-10 21:53
Als ik in het weiland rijd rijd ik 3 kwartier tot een uur. Dus dat zijn ze allebei sowieso al gewend. Maar idd omdat ik 3 uur hoorde, heb ik vandaag een buitenrit gemaakt. Was nog geen 2 uur weg en kwam terug en het melk spoot uit de uier! Is dat erg? Of hoef ik me daar niet zo druk om te maken?
Jessy80
Geplaatst: 03-06-10 22:04
Mounya een maand oud(gaat graag op de foto):
Ze is zooooo lief . Alleen hier is het scheiden echt een drama en wordt er ook niet beter op. Die kleine is wel rustig, maar moeders niet, wordt zo fel, echt niet normaal. Ga er echt niet op zo, dus het bos zit er voor mij nog even niet in helaas.
Stal_Fiore
Geplaatst: 03-06-10 22:06
Magic_Ice... jammer is dat he? Wel heel erg bedankt voor jou reactie. En ik ben erg benieuwd of jouw merrie gaat veulenen op de dag dat ik ga trouwen... hihi.
Diane gefeliciteerd! Hij ziet er erg mooi uit! Desa, mijn merrie was haar laatste weken ook behoorlijk humeurig. Zodra Fynn geboren werd was het helemaal over. Joyce, wat een leukerd!
Hij heeft trouwens af en toe wondjes in de inham bij zijn hak, op zn achterbeen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Dacht eerst dat het misschien is omdat hij met zijn voorhoeven er tegen aankomt als hij ligt. Maar het is me nog nooit opgevallen dat hij met zn voorhoefjes er tegen aan ligt.