[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:12

Ar en Dunya, wordt nu toch wel spannend!! *blijft duimen*.
Megan, fijn dat het aan het beter gaat.

Vandaag weer voor het eerst in 4 maanden Porva onder het zadel gehad. Ik nog twijfelen, maar ze vond het prima. Normaal heeft ze lichte singelnijd maar vandaag niets aan de hand! Ze was wel lekker fris dus af en toe lastig om haar in de stap te houden (stap met haar voor haar pees-blessure iov de DA), maar mevrouw vind het dus nog prime onder het zadel! Heerlijkom er weer op te zitten. Wat had ik dat gemist! :D

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:56

Mijn merrie vindt het rijden ook nog geweldig. Wel merken we nu dat het galoperen geen favoriet meer is!! Dus als zij aangeeft dat ze wil galoperen we nog en anders dus niet!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:08

Vandaag mijn merrie eens op de foto gezet.
Ik heb alleen nu tiet foto,s op pc dus de rest volgt nog.
Ik ben 10 weken geleden gestopt met rijden merkte dat veulen zo hard tekeer ging naar het rijden, dat mijn merrie daar erg veel last van kreeg.
Maar ben trots op der want ze heeft heel de dracht met het rijden super haar best gedaan.
Ze geniet nu heerlijk van de wandels en lekker niks doen en natuurlijk van haar merrie brokjes!

Nou zeg nou eerlijk dit is toch een kleine b Cub :P
280 dagen nu drachtig dus we zijn er bijna :D
Verder was ze tegen mij super lief alleen ze heb nu vijanden en dat zijn toch echt de paarden want die moeten niet in der buurt komen }:0

Afbeelding

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:18

Wow wat zie ik weer een paar mooie uiertjes langs komen..

Over de namen.. Tja, altijd lastig..

We hebben op stal een KWPN merrie drachtig, ze heet Pamela, ik denk dat als het een hengst wordt hij Enderson gaat heten.. haha..

Bij mn eigen merrie ben ik er nog niet uit, maar iets aparts vind ik toch wel leuk..

Na onze vorige veulens: Ed's Gym Nastic, Annatevka of Mikiwi Stable, Baba Ghanoush en Prada of Mikiwi Stable moet er toch wel iets leuks te vinden zijn??

Nou ja, het zal vast wel goed komen..

Hoe vaak laten jullie de merries trouwens achter elkaar drachtig worden??

Pipje is nu 13 jaar, en is bij mij voor de 3e keer achter elkaar drachtig. Voor dat ik haar had heeft ze ook 2 of 3 veulens gehad, maar dat is al wel een poos geleden..

Ben benieuwd wat jullie doen, ik ben ernstig in twijfel of ik haar nu weer moet laten dekken..

Ze trekt het trouwnes prima en is helemaal happy met een veulen aan dr voet en tijdens de dracht..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:27

@ pippalex.....mijn merrie heeft 2 jaar geleden haar eerste veulen gekregen en daarna 1 jaar leeg gestaan en nu drachtig van haar tweede veulen, hierna doen we het nog eentje drachtig maken en dan stoppen wij ermee met deze merrie.
Dan gaan we lekker genieten van de zee stand, en leuke dingen.
Ga met haar eerste nakommeling verder!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:33

Nicole288 schreef:
Marije wat een leuk filmpje op marestare!

Ja grappig he? Ik had het voor de gein een keer gemaakt om mensen die de cam volgen eens van de andere kant de stallen te laten zien :D

Ik moet het nog maar een keer filmen, ná de voorjaarsschoonmaak en dan ook de camera wat minder laten wiebelen :+

Ik dacht dat het uier van Isis niet voller kon maar ze heeft me weer verbaasd... Ze begint het nu toch ook wel zat te worden al heeft ze vandaag wel lekker een flinke tijd buiten gelopen.
Afgelopen nacht schijnt ze toch wel weer aardig onrustig te zijn geweest.

Macy heb ik ook maar eens op de foto gezet.
Ze is al begonnen met verharen en ik heb maar besloten om haar op stal zonder dek te zetten. Het vachtje was al weer lekker aangegroeid en als ze jeuk krijgt van het verharen onder haar deken, heeft ze er alleen maar last van.
Krijgt ze buiten wel een ongevoerde regendeken op...

Afbeelding
Afbeelding
Nog steeds een bescheiden buikje :)
Ze krijgt inmiddels ook merriemuesli, ik hoor haar niet klagen ;)

pippalex, voor Macy is dit het 8e veulen en het 6e veulen achter elkaar.
Ze doet het super. Het is dat ik er zelf voor kies om niet meer met haar te fokken, anders werd ze hierna ook weer gedekt.

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:37

Hallo!
Ik kom me even aanmelden mijn merrie: Rasta is drachtig van Charmeur Z. en uitgerekend op 17 april 2009!!
Ik lees echter al mee van het pure begin, :D toen ik eigenlijk een beetje informatie aan het zoeken was over veulens en de bevalling kwam ik bij jullie terecht en heb dan ook genoten van jullie foto's van zeer mooie buikjes, tinkers enz. :P

En natuurlijk de mensen die al veulentjes hebben, PROFICIAT !!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:50

Marije Wat een leuk filmpje. En je heb een leuke stal hoor!!

Heb je Macy nu dan van de 400 grams naar niks? Of is die deken die ze in het filmpje op heeft geen 400 grams?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:53

Step: Leuk dat je mee komt doen. Ze is een dag eerder uitgerekend dan Upona bij ons, kunnen we leuk samen vergelijken de laatste tijd :)
Heb je een foto van Rasta?

pippalex: Verschillend. Upona is 8 en krijgt dit jaar haar 4e veulen, dan heeft ze er nu 3 jaar op rij een gehad. Palona is 12 en krijgt de 6e. Zimieka is 5 en krijgt nu de 2e, 2 jaar achter elkaar. Doortje is 19 en krijgt de 9e, nu de 6e op rij. Epona is 21 geworden en was drachtig van haar 15e veulen toen ze overleed.
Doortje en Epona hebben tussendoor zelf in de sport gelopen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:08

@ MarijeR.....Mooie stal heb je en ziet er netjes en verzorgt uit.
Daar teken ik ook wel voor hoor :)

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:13

Ik ben vollop mijn weg aan het zoeken op bokt!! maar ga meteen proberen om een foto erop te plaatsen ( wil nog niet goed lukken ;( )! Rasta is 13 jaar en drachtig van haar eerste veulen!
dankje nicole ik ben ook benieuwd naar jouw merrie en neem meteen een kijkje op je profiel

Afbeelding
Afbeelding
op deze foto's is ze net 8maanden drachtig (wel niet zo een prachtige foto's maar er komen er nog)
dankje nicole voor de hulp zo te zien is het gelukt !
Laatst bijgewerkt door Step en Ras op 24-01-09 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:17

De dames maken het hier spannend!

Ramaylla nog steeds geen veulen, wisselt nu tussen dikke gele heldere hars en dan weer troebel gelig met wat wit erin...
Njadien, uier nog niet op goede grootte, blijft wel behoorlijk vol/hard nu, spenen zijn leeg en blijven tot enkele uren van te voren leeg normaal.

Bij shanaya zijn de hechtingen eruit gehaald, korsten eraf en toen viel de ontsteking 100% mee. De uierontsteking die we dachten dat ze had vanmiddag (ik vond haar uier toch wat vol worden en keek even wat erin zat: troebel tegen wittig aan met een paar gele korrels, dacht dus begin uierontsteking omdat de ontsteking vd vulva miss. toch naar binnen was geslagen) blijk gelukkig géén uierontsteking. Van korrels (waarschijnlijk oude troep uit de spenen, niet goed ingedroogd ofzo?) geen sprake meer en de kleur was nu waterig wit (bijna biest dus)
Shanaya heeft nog geen goede uier (staat ze om bekend overigens) alleen de voorste kwartieren komen nu vlot op. Ze zit op 317 dagen en heeft al eens op 316 dagen een veulen gekregen. Hopelijk houdt ze het nog even vol!

We hebben 2 camera's, nu nog beide op maylla, straks gaat er 1 op shanaya en maandag halen we er 1 bij voor njadien.
Passia is ook opengezet, die zal nu ook wel vlug beginnen...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:26

Jee SA, daar heb je het goed druk mee!

Step: Upona staat nu net niet in mijn profiel :o Zal eens kijken voor een foto

Deze is van een maand geleden (niet echt flatteus, het ging om de buik :) ) op 221 dagen
Afbeelding

Met het veulen van afgelopen jaar
Afbeelding

Net veulen gekregen
Afbeelding

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:44

hoe leuk !!
wat een mooi veulen en merrie! jij bent duidelijk niet aan je proefstuk toe. Wat groeien ze toch snel!! Te snel :(

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:46

Haha, tja dat moet ook he, deze staat alweer op eigen benen en moeder is weer bezig aan de volgende :)

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:14

Oh kijk aan 6 veulens op rij, dan moet het voor Pip dus ook gewoon kunnen.

Ik zal in ieder geval kijken hoe het straks met haar gaat als ze bevallen is..

En dan maar hopen dat ze weer snel drachtig wil worden, anders komt het veulen zo laat..

@SA: Spannend al zeg bij jullie!! In ieder geval mooi dat Shanaya dr "goed" af komt zo vlak voor het veulenen..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:57

spannend hoor sa!

leuk filmpje marije, mooi die stalletje zo :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:03

Geen veulies die besloten overdag te komen? :\

@ lelle: die uier van Orayana ziet er veelbelovend uit!

@ frenia: gefeliciteerd met de 9 maanden. Dat schiet bij jullie inderdaad ook al lekker op.

@ quintusgl: weer lekker gereden.... Oooh, dat is ook echt iets wat ik nu steeds meer begin te missen door mijn eigen dikke buik ;(

@ Maseike: daar ook al een mooie uierontwikkeling voor 280 dagen +:)+

@ pippalex: Fayette d'r eerste (en oudste) veulen wordt dit jaar 3 en ze is dus nu drachtig van d'r 2e. Na dit veulen laten we haar voor de komende paar jaar weer leeg. Het is dat we deze laatste dekking bij ene loting gewonnen hadden anders hadden we haar waarschijnlijk ook nog niet weer laten dekken. Zowel Roy als ik willen straks lekker met de paarden gaan trainen. Hij voor de kar en ik onder het zadel.

@ MarijeR: Leuk filmpje! En zo te zien zijn jullie afgelopen zomer al weer flink druk geweest met het bouwen van nieuwe stallen :)

@ SenR: welkom :)
Hier een (bijna) 9 jarige Tinkermerrie die drachtig is van haar 2e veulen. Uitgerekend op 24 april. En vrouwtjelief is zwanger van d'r eerste Beeb en uitgerekend op 15 april..... Kun je de zenuwen van mijn vriend al een beetje voorstellen? ;)

@ SA: het wordt steeds spannender bij jullie :D

Hier vandaag Fayette op 250 dagen. Madam was vanochtend flink chaggie maar of dat nou kwam van de hormonen of omdat het vrouwtje even wat langer was blijven liggen in d'r bedje.... wie weet, maar ze was in ieder geval niet te genieten :D
Vanmiddag heeft Alina (ons buurmeisje) d'r nog even gepest (ook niet goed voor je humeur natuurlijk ;) ).
Dikke buik aan het werk ~~}>
Afbeelding
En drrrrrrrrraf!
Afbeelding
Afbeelding

En onze 3-jarige die even naar Marije en Macy wil zwaaien :wave: :
Afbeelding

Hoezo, ik ben (nog net geen) 3 en vre-se-lijk overbouwd? :(:)
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:10

En wanneer krijgen we nou een dikke buikenfoto van jou te zien? O:)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:27

Ja zeg... ik kijk wel uit. Ik ga toch niet rondjes rennen met mijn dikke buik? :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:35

Alina kan toch best even een longeerlijntje aan jou vastknopen? :')

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:35

wow Flettie, Dunla word leuk :D
wat is ze alweer gegroeid zeg :j

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:37

flettie schreef:
Ja zeg... ik kijk wel uit. Ik ga toch niet rondjes rennen met mijn dikke buik? :P

hmmm paard wel en jij niet? das ook niet eerlijk :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:55

Laat je buik eens zien, Flet?

Dana schreef:
hmmm paard wel en jij niet? das ook niet eerlijk :D
:= _O-

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:07

:P stelletje ;)

lijkt me ook wel spannend, en een kindje en een veulentje :) kan je wel mooi even je paard controleren als je je babytje een fles moet geven snachts :) (of ben ik nu te optimistisch? heb geen ervaring met kinderen :) )