[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donja

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:29

Donja had vandaag wat zucht ondre de buik, buik heeft ze nog altijd bijna niet, en hij beweegt ook niet, maar ik denk dat er een klein merrieveulen in zit (Donja is 25 en het schijnt dat oudere merries nog wel eens kleinere veulens geven...). Ze moet nog een goede maand, maar ze draagt meestal over, dus het zal nog wel 1,5 maand duren Haha!.
Aritha en Odette groeien goed, moeten nu nog een 2 maanden, dus gaan nu aan de merriebrok. Aritha heeft een mooie buik, niet overdreven, maar wel mooi bol. Dit veulen slaapt ook 99% van de tijd, voel haar eigenlijk nooit Tong uitsteken
Odette is tonnetje rond, veulen is een echte voetballer en kan niet wachten om geboren te worden lijkt het Haha! Uiers van deze twee dames zijn nog practisch niets.
Mijn mini is een ander verhaal. Ik heb haar nu 1,5 jaar, ze heeft 6 jaar geleden bij de vorige eigenaar 1 veulen gehad. Vorige winter had ze echt een hangbuik, dikke vacht, maar in de rui was ze alles zo kwijt. Nu is het anders, ze schuurt zich helemaal kaal (geen ander voer, oid) sinds een goede twee weken, sinds ook het uier begint te spelen. Ook zij moet nog 2 maanden en vandaag wezen de tepels ineens naar binnen, uier hangt iets meer, maar is verder slap. Ze schuurt dusdanig dat ze twee kale plekken (echt kaal, geen haar te bekennen) op haar schouders heeft (beide zijden 1), haar nek schuurt ze en onder haar vulva/tussen de achterbenen. Schimmel e.d. zijn al uitgesloten door de DA. Ik vermoed dat het door en de veranderende hormoonhuishouding en door het weer komt (broeierig). Heeft iemand dit eerdr meegemaakt?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:39

geen verandering meer, nog steeds hetzelfde. Even gevoeld, had verwacht dat de onderzijde wel wat strakker of iig harder zou voelen, maar alles, incl. de spenen, is gewoon superzacht. Toch nog even gekeken wat er inzit, heldere zucht, niet plakkend. Gewoon nog lekker thuis slapen gelukkig (heb al 2 korte nachten achter de rug en moet deze week dagelijks om half 5 op ivm melken). Morgenochtend zien we wel weer verder! morgenochtend word trouwens ook Passia gescand Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:19

wel spannend allemaal hoor!!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:20

Donja ik heb echt geen flauw idee..
het is wel heel vervelend! pff ik hoop dat het allemala een beetje goed komt. ze is nog wel drachtig?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:28

Mijn meisje(nu 7,5 maand drachtig) is vorige week even lekker verwend door mijn broertje en nichtje Haha! Klik hier voor de foto's Lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:53

@Sue_ succes weer vannacht!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:54

Muzefee: Mooie buiken! *LOL*) Die vacht van de laatste. Bloos!
Die zal het warm gehad hebben afgelopen week.

Voor de rest weet ik het niet meer.. Ik ben pas net thuis gekomen nadat ik vanmorgen om 8 uur de deur uit ben gegaan. Dus ik heb niet eens gezien hoe de paarden erbij staan vandaag. Bloos

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:15

Nimi: ze zien er goed uit! Mooi gedekt van Canturano, veel mensen zijn weg van die hengst Ja

Pippaplex: 317!! Ha, begint mooi spannend bij jouw te worden dus! Die arme merries worden er braaf van he, zo tegen het einde.

Suffie: Dat is mooi zo uit het keukenraam de merrie in de gaten houden! 329 Hyper! Ik krijg al de kriebels alleen al als ik het lees! Haha!

Eilander: voor jouw breken ook al spannende dagen aan!

Sue: hier zijn de merries ook regelmatig gaan staan om te plassen zonder dat er iets kwam, vooral de laatste dagen....... Heel veel succes met waken!

Shanna: Het is goed mogelijk hoor dat het veulen aan een kant beweeglijker is, ik heb vorig jaar regelmatig gezien, vooral bij liona, dat haar buik aan een kant aanzienlijk dikker was! Het is net hoe het veulen ligt he.

Falona: jammer dat de merrie niet meer los mag, Vreselijk dat de merries verworpen hebben. Een beetje vergezocht maar, wel heel begrijpelijk hoor dat de mensen alle risico's willen uitsluiten.

Muzefee: wat een ontzettend prachtige foto's! Vooral die van bij het water! Wauw, en wat zien ze er goed uit! Ja Jeu, niet te hopen dat de merrie weer een maand overdraagt! slecht voor de nachtrust! De foto waarop ze boos is, daar zie ik zowat liona in! Die zie ik vaak in dezelvde houding staan!

Shirefan: Ik heb 3 merries drachtig en nog bij geeneen het veulen gevoeld! vorig jaar ook niet trouwens, geen zorgen dus!

Donja: daar heb ik ook geen ervaring mee, vervelend voor de merrie is het wel. Hier hebben ze zich wel een beetje aan de staart geschuurd na de afgelopen 'warme' dagen.

Hier hangt de camera ook al reeds lange tijd gereed Haha! Ik vind het gewoon fijn om te zien of alles in orde is zonder dat ik naar de stal hoef te lopen. Grappig om te zien is dat moeder en dochter (resp liona en wilona) Altijd dezelfde kant op staan te slapen, kont naar de deur, hoofd richting muur. En beide precies even schuin! Ze hebben nog even te gaan maar ze worden stilaan toch ook een stuk rustiger.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 02:30

En het is een....

Hengstje... Lachen Lovers

Het was wel een heel zware bevalling voor Bayliss. Het is echt een joekel van een veulen.
Toch maar even de dierenarts gebeld en die heeft haar nog gespoten ivm de nageboorte.

Ze is er echt moe van....

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 02:32

Go jij! Go jij! Gefeliciteerd.Go jij! Go jij!
Ben benieuwd naar de foto's van deze joekel.
Heb je al een Naam?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 02:35

Het is overduidelijk een vos. Knipoog Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 02:36

Oh en hij is genaamd: Diaz Lachen

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 07:59

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Party!! Party!! OK dan! van harte gefeliciteerd

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:10

GEFELICITEERD Sue....... Go jij! Go jij!
Wat een mooie baby en een schitterende naam. *LOL* Heel lief koppie. Lovers
En.... het wordt vandaag zonnig en kan hij misschien wel een tijdje naar buiten. Go jij! Go jij!
Geniet er maar van.

Dana01 schreef:
nee, dat was een waar drama Ja haar baasje was ook maiden Clown en volledig in paniek, we hebben 2!! maanden gewaakt Clown

*proest* ROFL ROFL

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:23

He gefeliciteerd
Dus een zware bevalling en de Da moest ff helpen.
Nou gelukkig alles goed nu met beide toch??

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:38

Wow Sue.... Daar staat al een allert koppie op.... Pracht kereltje... Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:43

Dank dames!!! Haha!
Ik zal zo even nieuwe foto's maken.

De nageboorte is er nog niet af, dus daar komt de dierenarts zo weer voor. Lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:53

Sue_ schreef:
En het is een....

Hengstje... Lachen Lovers

Het was wel een heel zware bevalling voor Bayliss. Het is echt een joekel van een veulen.
Toch maar even de dierenarts gebeld en die heeft haar nog gespoten ivm de nageboorte.

Ze is er echt moe van....

JAAAA van harte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Diaz mooie naam!!!!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:55

Go jij! Go jij! GEFELICITEERD Go jij! Go jij!
Sue wat een lekker ventje zeg en wat heeft hij een lief koppie

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:56

Gefeliciteerd Sue_
Mooi beestje Lachen

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:03

Sue gefeliciteerd wat een mooi mannetje

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:10

Sue van harte gefeliciteerd!!!!!! Hyper!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:16

ja!!! sue, gefeliciteerd met de geboorte van Diaz! volgens mij heeft hij wel hele lange stelten he? hoewel dat meestal ook wel zo lijkt als ze nog liggen. mooi koppie hoor!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:23

Gefeliciteerd Sue!!!
Wat een mooie naam heeft ie!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:39

GEFELICITEERD Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Wat een prachtkerel om te zien! Net geen valentijnskerel geworden dus, maar wel gezond. Hopelijk wordt mams ook gauw verlost van de nageboorte en kan je genieten van moeder en kind.