Hallo allemaal. Eindelijk een update over ons Pientje; Pienter fan'e Wierumerwei We hadden even wat startprobleempjes. Mama bleef aan de nageboorte staan en Pientje zette gisteren niet zo goed door met drinken waardoor we twijfels hadden over wat ze binnenkreeg. De merrie gisteren een paar keer moeten melken, wat ook niet makkelijk ging, en Pientje met de sonde gegeven want ze wilde echt geen flesje. Met de sonde vocht ze ook maar het moest er in. Gister eind vd middag hoorden we haar eindelijk zo nu en dan melk opklokken tijdens het drinken dus was er een beetje lucht. Vannacht was de mama zo boos op de buren dat het veulen helemaal geen rust kreeg. De hele nacht ronddrentelen en vliegen, ze was echt bekaf. We hebben alles nu afgetimmerd en nu heeft de moeder wat meer rust. Vanochtend voor alle zekerheid nog even Pientje haar bloed getest om zeker te zijn of ze genoeg antistoffen heeft binnengekregen. Gelukkig dik in orde. Vanmiddag lijkt er ook meer ritme te komen in drinken, rondje rennen en slapen. Pientje plast goed en haar temperatuur is ook prima, ondanks de kou. Mama is echt heel blij met haar. Ze is erg beschermend en heeft echt rust nodig maar ze is heel lief voor ons. Pientje is echt heeeeeel mooi gelukt. Heel blij met dat het nu goed gaat.
Laatst bijgewerkt door ynekes op 09-02-21 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt
suffie
Geplaatst: 09-02-21 23:35
Goed dat jullie het zo hebben aangepakt! Biest is belangrijk, warme melk met dit weer zeker. Wat een gave naam heeft ze gekregen, wauw Hopelijk nu in een stijgende lijn vooruit!
Corina.. succes met waken. Gaat nu vast gebeuren!!
J_emma
Geplaatst: 09-02-21 23:57
Wat een knapperd Ynekes! Superleuke naam ook. Fijn dat het nu goed gaat!
Ik las iets over buiken onder dekens uit, check Het past nog net allemaal..
Hier staan ze ook 24/7 buiten. De drachtige dames zijn redelijk voorzichtig, even gek gedaan in de sneeuw toen er net een redelijk laagje lag, maar verder eten ze zich vooral warm.
Onze shet en bijna-jaarling daarentegen spelen zich een versuffing, maar dat doen ze ongeacht het weer. En soms hou ik mijn hart vast als ik zie hoe ze in volle galop over harde, gladde en hobbelige stukken denderen, maar goed. Ze zijn het gewend dus hopelijk weten ze wat ze doen.
Mooie foto's Cynthia!
Welkom Edison! Ook een New Forest, leuk!
Spannend Corina, ben heel benieuwd.. Succes vannacht.
Nou, als er geen birth alarm meer te huur is, valt er weinig meer te beslissen Ik moet sowieso snel een camera gaan regelen, dat wil ik sowieso.
En namen bedenken. Voor Bo (New Forest) zitten we aan geen enkele letter vast, wat het makkelijk en moeilijk tegelijk maakt. Voor Anne (NRPS) moet een hengstje met een D beginnen, merrie maakt niet uit.
Dat zijn complete tanks CP112 (vooral de schimmel is enorm), wat een heerlijke buiken op pootjes. Gaaf om te zien.
Sterkte vannacht Corina, hoop dat het de laatste keer waken wordt.
Kabayo
Geplaatst: 10-02-21 07:10
Ik vind het wel jammer dat er op dit moment weinig bijgelezen word. Ik steek er elke dag tijd in en krijg maar 2 reacties terug Dit motiveert niet helemaal om nog bijleesposten te maken
Wat een verhaal ynekes. Fijn dat het nu goed gaat! En wat een mooie naam
@kabayo; probeer er maar aan te wennen. Dit is altijd wel zo. Tenzij er wat is of als je veulen geboren wordt. Ik ga persoonlijk ook niet op elke foto of uier reageren als het nog niet zover is. Maar uiteraard wel bij vragen etc.
@corina; ze maakt het wel een ritje voor jou zo!
@ynekes wat fijn dat het de goede kant op gaat, gelukkig maar!
Ik vond het eerder minder opvallend. En meende ook dat het vroeger hier altijd een beetje een ongeschreven regel was. Dat als je geen bijleesposten maakt er ook weinig op je gereageerd word. Nahja dan weet ik dit haha Blijkbaar hoeft het dus niet
Zo heb ik dat nooit ervaren hoor. Maar ik denk dat het meer met activiteit te maken heeft. Als je binnenkomt en je reageert nergens op maar post alleen maar van jezelf; ja dan reageer ik ook niet. Maar doet iemand moeite om te reageren en ook regelmatig in dit topic dan neem ik die moeite ook als het iets boeiends is. Maar sorry, ik ga niet reageren op uierfotos van merries die nog 2 maanden moeten (voorbeeld).
ynekes
Geplaatst: 10-02-21 08:09
@Corina.. ben benieuwd. Hoe gaat het? Onze gekke Pientje probeert al sprieten kuil op te eten naast mama. Doen ze dat normaal echt al zo snel?
Ik heb hier al 2 dagen niet gereageerd omdat ik niet overal op kan reageren en dat vind ik vervelend. We hebben eergisteren onze pup gehaald en dagelijks 25 emmers water slepen bij de normale werkzaamheden is best druk!
Maar nu ik hier toch ben, corina waar blijft je veulentje nu??
Zelf maak ik nooit bijleesposten. Ik lees voornamelijk mee en reageer op vragen van anderen om ze vooruit te helpen. Geef zelf ook nauwelijks updates over mijn merrie en haar dracht trouwens. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet alles lees en niet alles volg.
Ik ben er ook mee gestopt. Voorgaande jaren deed ik het altijd wel en dit jaar ook een hele tijd.
Maar het valt me wel op dat het dit jaar erger is met de egoposts dan alle andere jaren. Dus ik reageer nu ook alleen nog maar op spannende dingen en mensen die op mij reageren
Pientje vind ik trouwens echt een leuke naam voor een Fries!
Ik probeer te reageren op degenen boven mij. Vragen. Of veulentje natuurlijk. Voor de rest vind ik ieders merrie mooi, elke dikke buik. En elke uier is nouja, een tietjesfoto. Ik lees alles mee.
Nu heeft iedereen mooie sneeuwfotos dikke worsten in de sneeuw
Hier ook meestal reactie op vraag en soms bijleespost. Heel af en toe eens een foto, toevallig gisteren ivm de 300 mijlpaal. Maar net als Muronia al zegt, momenteel heel erg druk met alles rondom de paarden en de sneeuw lijkt geen eind aan dat water sjouwen te komen
Vulina
Geplaatst: 10-02-21 08:55
Ik reageer ook niet overal op, maar doe ook nooit updates over eigen paarden. Nou ja, weinig. Als het verplicht zou zijn, ben ik ook snel weg
Laatst bijgewerkt door Vulina op 10-02-21 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Laurentii
Geplaatst: 10-02-21 08:55
Cynthia82, mooie valk!
DDDara, hier had ik eentje die een ijsblok onder haar zool had hangen. Heb ik serieus op moeten kappen om die eraf te krijgen. Verder valt het wel mee.
ynekes, die eerste dagen is toch altijd even waakzaam zijn. Maar jullie hebben de situatie goed aangepakt lijkt mij
cp112, serieuze bolletjes!
Corina, ik denk dat iedereen nu vol spanning op jouw updates zit te wachten