[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:00

Angelpam, Fien heeft ook al een mooi buikje!

Arianne, vanaf 28 Maart kan het geboren worden.
Ik zie soms 320 dagen staan en soms 340, dus ik hou eigenlijk half april aan.

Luna, die schilfertjes zaten bij Kim echt in de vacht, gewoon los.
Had niet het idee dat die van de uiers af kwamen.
Wat een schatje! <3

Inowa, haha, het rare is alleen dat ze daar nooit eerder een kriebelplekje had.
Ze gaat er ook echt voor staan, dwars voor me en dan moet er daar gekriebeld worden. :')

Knolselder, hahaha, dan zal het inderdaad met de hormonen te maken hebben. _O-

Ik poets ook niet veel hoor, meestal om de dag even snel een borstel erover.
Wil de natuurlijke vetlaag niet aantasten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:02

_O- :') koudbloedkim wat geniet ze heerlijk maar niks om zorgen om te maken lijkt me.
Mooie dame
Wat knolselder zegt, bij mensen jeuken de tietjes ook hoor als je zwanger bent :P

het blijft altijd spannend afwachten en de positie van het veulen doet ook veel, sommige kunnen zich heel makkelijk wegsteken daarbinnen.
Zelfs paar dagen voor de bevalling kan het lijken of buik ineens totaal verdwenen is. En het gras doet ook veel en ik heb een merrie staan die altijd drachtig lijkt :P

Borstelen doe ik vooral omdat ik het zelf heeeel ontspannend vind, lekker momentje voor mezelf en de paarden. Voor de rest lijkt het me onbegonnen werk ze proper te houden, lijkt of ze hun kleur niet mooi vinden -O- . In de zomer was ik de hengst wel af en toe.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:07

Kbk dat is idd kim dr plekje waar ze gekrabd wilt worden.

Ik poets ze elke dag. Daar geniet fien zo ban en ze staar natuurlijk onder deken dus dan is het sws wel fijn voor dr

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:11

Ze vind het heerlijk zo te zien Tineke.
Moest wel lachen om mijn dochter die nu net mee zat te kijken. Die zegt "hey man dat is toch dat paard die alle trailers sloopt :=
Filmpje moest gelijk aan een vriendinnetje getoond worden via youtube.
Geweldig dat zelfs 11 jarige haar al kennen <3

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:31

Pretty, het blijft lastig te zien bij die kleintjes.
Hier zie ik bij PG ook nog niets hoor, op 193 dagen. Er hangt een minimaal buikje maar ze heeft ook al 3 veulens op rij gehad dus er hangt sowieso wel een buikje.
Hier laat ik de DA er nog 2 scannen als ze begin december komt enten. Dan heb ik er geen extra visite kosten aan en voor die tijd zou ik haar voer toch nog niet gaan aanpassen.

De merries krijgen hier zo vanaf 3/4 dracht merrie muesli. Daar zit toch een andere verhouding van mineralen in en een wat hoger eiwit gehalte.
Zeker de merries die vroeg (jan/mrt) bevallen kunnen dat wel gebruiken. Er zit dan nog weinig voedingswaarde in het gras.
Al hebben sommige merries niet zoveel nodig. Snazzy krijgt bv een stuk minder dan een merrie als Amy die ik het liefst met meer gewicht de winter in laat gaan. Ze is met zogen moeilijk op gewicht te houden als ze niet in vol gras staat. En met een vroeg veulen moet er dan meer voer in dan met een veulen in mei bv.

Hier ook een paar merries die het kriebelen voor het uier erg lekker vinden. Uier aanraken is dan weer wat anders, sommigen slaan het licht uit je ogen als je niet op past. Maar ja, uier is ook voor veulentjes en niet voor mensen... Ik kom er dus ook niet vaak aan. Alleen op het eind van de dracht om melk te testen. Vuil en schilfertjes vallen er wel af als het uier straks vult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:36

Fotsy, dankje!
Haha, ik geloof het best, heb zelf nog geen kinderen, dus extra nieuw allemaal.

Kiki, haha, Kim is berucht. :D

Ik heb inderdaad ook nog nooit aan Kim's uier gezeten. :n
Ze zou het wel toelaten denk ik.

Vind het lastig om te bepalen wanneer/of ik moet gaan bijvoeren met merriebrok of iets anders.
Ik wil niet het risico lopen dat ze straks hoefbevangen raakt, al is ze nu niet extreem bol.
Denk dat ik straks wel iets extra's geef als het veulentje er al is en ze borstvoeding geeft.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:44

KBK volgens mij ziet jouw merrie er nu prima uit! Kan ze best door op het rantsoen wat ze geeft.
Ze is ook een koudbloed dus het is toch meer oppassen dan bij de warmbloeden.
Ze vindt het kriebelen aan de uier wel leuk zo te zien!

Marije als de DA hier nodig is en ik twijfel nog ga ik zeker ook nog eens laten scannen,het komt me op die 15 euro niet. Vooral met die wintervacht is het lastig hé,bij diegenen die al wat vet rond hun heupen en billen hebben. ;)
Ik heb hier ook een volle shetlander,toevallig moeder én dochter eigenlijk,die flink mogen gevoerd worden en echt wel meer kunnen hebben dan de anderen. Ik bekijk het dus echt per paardje.

Knolselder ik eet m'n euh muts op als ze niet drachtig is. :Y) Ze toonde enorm snel. Eens kijken om een foto te vinden van haar maar ik merk het gewoon aan alles en ze is toch ook anders qua gedrag.
Gisteren aaide ik haar buik en ze keek echt zo mee,het is zo een lieve tante voor de veulens dat ik wel hoop nu dat ze straks zelf ook mag écht moederen. <3
Als ik poets hier meestal ook de manen en staart,toont meteen al héél wat anders.

Arianne dit is het eerste jaar dat ik nog niet (uitwendig) heb laten scannen. Ik dacht dat ik wel zeker was van iedereen,maar kijk,mijn inwendige ik kan er dus toch niet tegen. :+

Angelpam jouw merrie ziet er goed uit! En draagt ook nog erg bescheiden.

Linda2008 als het hier ook echt van dat rottig stormweer is blijven ze ook een dag op stal hoor,paddock of niet. En dat vinden ze ook wel eens lekker gewoon.

Serieus Aniek jij twijfelt toch niet aan je olifantjes mag ik hopen? :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:51

Ella 2 weken terug.

Afbeelding

Vanmorgen met Karin,die euhm er hoogdrachtig uitziet. (ook van wat verder weg genomen :P )

Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:56

Ohh meiden wat gaan jullie hard!!

Welkom KBK! gezellig dat je mee kletst. Dat onzekere ken ik maar al te goed.

Pretty, haha die ene heeft haast een grotere buik dan Ella! (of is die ook drachtig?)
Zo word in ieder geval al lekker breed :)

Bij die van mij zit ik ook weer in een twijfel periode. op het moment zie ik weer helemaal niks aan haar terwijl ik 2 weken geleden echt het idee had dat ze wat begon uit te zetten... Ze zit over 2 dagen op de 140 dagen maar zie nu echt niks wat moet lijken op een beginnend buikje..
Maar goed de vorige keer dacht ik ook dat het weg was en toen bleek dat het er gewoon nog in zat met de 100 dagen scan! Dus ik moet gewoon geduld hebben vrees ik..
Zondag ga ik haar weer helemaal scheren en manen kort wieken zodat ze er tip top uit ziet voor ons bezoekje aan de DA volgende week, dan kan het in ieder geval niet aan haar uiterlijk liggen :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:15

Ach Venthe hatelijk hé dat twijfelen. :(:)
Ik moet zeggen,bij mijn BWP merrie zag je het pas op 10 maanden dat ze drachtig was,de eerste keer. Zit vast nog wel goed en eigenlijk is 140 dagen ook nog gewoon vroeg om al veel te zien,het is echt paard afhankelijk.

Jaja Karin die naast Ella staat is ook drachtig,213 dagen al dus ze mag lekker breed zijn. Al is ze ook echt te dik hoor. Ik hoop op beterschap eens het veulen eruit. :o :P
Laatst bijgewerkt door pretty op 20-11-15 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:15

Jeetje dames wat gaan jullie snel! Ik lees braaf mee maar weet nu al niet alles meer wat ik gezien heb!
Kim vindt het gewoon een heel fijn plekje tieneke haha!

Ik las wat over voeren. Baida krijgt nog niks anders dan voorheen. Ze doet het hier nog goed op dus vooralsnog laten we het zo.
Hier twee buikfoto's. Kreeg het er niet goed op maar zo hebben jullie een idee. Het zit bij haar echt wat naar achteren en opzij. Ze zit op 202 dagen nu. :)
Afbeelding
Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:18

Pretty: Is Karin dan ook drachtig? Want anders durf ik nooit meer gokken of een paard drachtig of gewoon dik is 8)7

Venthe: ik heb even op je profiel gekeken: wat een mooie merrie :wow:

KBK ik vind haar er heel goed uitzien. Aangezien het een koudbloed is zou ik haar ook niet te snel gaan bijvoeren. Denk niet dat ze dat zo gauw nodig heeft. Misschien helemaal op het einde van de dracht ofja gewoon summerfit kan ook hoor denk ik. Zitten toch ook de nodige mineralen in hé.

Poetsen doe ik hier enkel als ik ga rijden of inderdaad ook gewoon als relaxmomentje voor het paard en mezelf. Mijn hengst is dan ook een echt gepaneerd mest/moddermonster. Imperiosa wordt tijdens de week nog wel eens gepoetst door haar verzorgmeisje, dus die blijft redelijk proper :)

Buik aanraken mag ik wel, maar dat geldt niet voor iedereen :') Buikknuffelen is echter volledig taboe. Dan krijg ik een hele boze blik en loopt ze weg :o

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:20

Jeetje, tijdens mijn typen zijn er gewoon weeral zoveel postst bij dat het niet eens meer up-to-date is 8)7

Karin is dus drachtig, haha gelukkig anders wist ik het toch ff niet meer }:0

Wat een PRACHTIG paard Lisanne! :wow: Ook al zie ik dan maar een stukje :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:23

Haha Crines geen nood geen nood. :')
Gepaneerd zal er inblijven denk ik hier. :D

Lisanne wat glimt die en wat een lekker sportmodelletje! Leuke afwisseling tussen die dikkies hier. ;)

Vroeger poetste ik mijn groot paard bijna elke dag en dan moest ze glimmen tot en met. Er werd vaak eens mee gelachen in de club,ik kwam een uur voor de les al poetsen.
Nu is ze bijna 24 en op pensioen en als ik durf aankomen met een borstel is mevrouw hoogst verontwaardigd en niet te beroerd om haar kont te draaien. Dus ik laat het maar zo,ze is er oud genoeg voor geworden :=

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:27

Haha Crines dankjewel :o !
Jouw merrie mag er ook wezen zeg. :D
Afbeelding
Afbeelding
Toch nog ff spammen met duidelijkere foto's dan. Kunnen jullie gelijk zien hoe donker ze in de winter altijd wordt zonder dat ze vacht aanmaakt!

Uier aanraken doe ik eigenlijk nooit en heb ook geen idee of ze dat accepteert. Maar het is een ongelofelijke knuffelkont en mag normaal overal aan zitten dus verwacht ook daar geen problemen. :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:02

Hahahaha dan zie je eerst een hoop van die dikke teddyberen, en dan komt Lisanne aan met die glimvorm met zomervacht :') hihi!

Pretty, vinden ze inderdaad helemaal niet erg af en toe een dagje op stal... Gelukkig maar. :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:13

Ja hallo dit is wel even iets anders en netter. Wat een prachtige merrie Lisanne! <3

Nee van zo een schrikkeldagje genieten ze ook wel eens. Maar de dag erna willen ze ook wel echt weer even naar buiten! Het is ook nog wel zo erg geweest dat ze eens 2 dagen binnen moesten hoor,soms is het niet anders. Als ik dan bedenk dat mijn warmbloed 20 jaar geleden haar winters doorbracht op pension waar ze gewoon niet buitenkwamen..ik wist toen nog niet beter. Dan slijt ze nu haar oude dag toch beter hoor. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:46

Pretty, ja denk het ook wel!
Jouw pony Karin lijkt enorm op een paarde van ons qua kleur. :D

Venthe, bedankt!
Haha, ik had wel verwacht dat ik vragen zou hebben, maar ik voel me soms net een bezorgde onzekere moeder. :o

L_isanne, onze paarden lopen ongeveer gelijk. :j
Al is die van jou echt nog bijna slank!

Crines, ja, ik denk dat dat inderdaad verstandig is.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:11

Jeetje wat gaan jullie hard...

Welkom KBK!

Voer: hier voert onze staleigenaar Jill al n tijdje met speciaal voer, dit voer is dus voor dragende merries en hoe verder in de dracht hoe meer % met extra voedingsstoffen er in t voer zitten (of zoiets). Ik heb geen idee wat ze nu krijgt dus zal dat eens vragen.
Verder krijgt ze hoge kwaliteit hooi en als ik er ben n bakje pianissimo van Cavalor met daar doorheen haar BioMane supplement...

Gisteren even in n deuk gelegen... Ik was Jill aan het poetsen maar kreeg n appje van n vriendin in NL dus ik antwoorde haar en Jill keek me toen zo aan:
Afbeelding
Hey baasje, je was met mij bezig!

Daarna nog maar even wat extra foto's gemaakt en haar buik past al niet meer op het scherm van mn camera ;)
Afbeelding

Uiteraard moest haar andere kant ook op de foto :)
Afbeelding

En kreeg ze n nieuwe likit (molasses) maar dat is meer n bite it:
Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:20

Ik ben echt fan van je merrie Cuna Libre :) Wat een lekker biefstukken hangen eraan :Y)
Staat ze altijd zo ingepakt? Heeft het een speciaal doel?

Ik denk dat mijn paarden het niet zouden verdragen. Mijn hengst vond het al helemaal niet leuk toen hij vorige zomer een eczeemdeken aangemeten kreeg...

Imperiosa moet ik binnenkort ook maar eens een deken opleggen denk ik := Ze heeft wel al wat winterhaar, maar als het koud + nat wordt, denk ik dat ze toch wel blij is met een licht gewatteerd regendeken. Ben eens benieuwd of ze dat toelaat. Mijn laatste paspoging om een zweetdeken op te leggen was niet zo'n succes :+ Ik denk dat ze nooit eerder een deken op heeft gekregen.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:32

Hahaha troost je.. Ook deze glimworm met zomervacht is wel eens heeeeel smerig en ligt graag precies in de mest. :')

Maar toch lief en leuk om te lezen al jullie complimenten! :o

Cuba libre zo die van jou heeft al een mooie buik. Leuke merrie joh en ook al zo'n glans!

Wat leuk om de diversiteit in paarden en pony's te zien in dit topic! :j

KBK, klopt leuk! Is ook kims eerste veulen toch? Moet zeggen dat Baida in vergelijking met hoe ze voor de dracht was toch echt al wel een stuk dikker geworden is maar krijg dat niet goed op de foto.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:36

:') biefstukken..... Jups ze is heerlijk gespierd (nu nog meer dan toen ik haar kocht).

Ze staat met een 220gr outdoor deken op en n sleazy, ze staat zo in de winter op stal omdat ze 1. half geschoren is en 2. onze stallen gemaakt zijn van hout en dus niet helemaal winddicht zijn.
Verder vriest het hier in de nachten n graad of 5 en dit is pas het begin..... Over n maandje zullen we alweer op de -10 minimaal zitten en ik hou haar graag gezond ;)

Ik heb hiervoor nog nooit n paard op stal gehad met een sleazy maar die dingen zijn ideaal! Ze zijn gemaakt van lycra dus erg licht, laten gewoon lucht door dus geen last van uitvallende manen en daarnaast blijft ze lekker warm en schoon :D

@L_isanne: Thanks! Ze mag ondertussen ook wel een buik krijgen, 216 dagen.....
Ze is een super merrie.... De 1e waarmee ik kan lezen en schrijven en dat wil best wat zeggen ;)
Jups, hier ook een glimworm al is ze dat altijd al wel geweest :D
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 20-11-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:37

Ik dacht ook gelijk; wat een glans! Die ziet er nog eens knap uit Lisanne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:22

CubaLibre, die buik!! :wow:
Hoe ver is zij nu?
Ooh ik lees het nu, 216 dagen.
Spannend!

Lisanne, ja klopt, ook Kim's eerste veulen. :j
En herkenbaar, je krijgt het bijna nooit zo op de foto als dat het echt is!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:26

Pffffrt, wat een glimwormen komen er hier ineens voorbij, wat moeten jullie niet van onze moddermonsters denken :P

Ik geef de laatste paar maanden merriebrok bij, wanneer ze verhuizen naar de kraamplek Dan gaat de rest er niet mee lopen :P