[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:23

Lieve foto Onley :)
Mooi filmpje murosch ;) fijn dat de draf knop het dan toch eindelijk doet

keresa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:31

zamba gefeliciteerd

wie wacht op een veulen succes

wakers voor vannacht succes

wie ik vergeet sorry

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:36

Jazzy had weer wat verandering. Uier is nog steeds niet wat, maar ph links nu een duidelijke 6,4 en rechts 6,7! Banden worden slapper en ik had het idee dat de kling iets uitgezakter was. Zo even de foto's vergelijken. Nog 19 dagen tot de 340

foto van 2 weken terug
Afbeelding

foto net (beetje donker, batterij telefoon bijna leeg en flitst dan niet)
Afbeelding

excuses voor de enorme foto's hahaha _/-\o_

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:29

Zamba gefeliciteerd!

Neon hopelijk gaat het snel beter

Gblover, ik hoop op snel goed nieuws.

Inowa, apart verhaal..

Setteli daar zit idd verschil in.

Hier gaan de veulens super! Revi knapt super op en de veulens hebben elkaar ontdekt. Morgen een nieuw avontuur, ze gaan de wei op (24/7)

Nog even wat veulenspam

Duchess en Rayah
Afbeelding

Rayah
Afbeelding

Duchess en Revi
Afbeelding

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 01:14

Zamba gefeliciteerd, sjieke donkere dame!

Ook leuk om de oudere veulens te zien, wat groeien ze allemaal hard. Echt goed! Dat setje met 2 liggende, ook zo leuk :) Tja, die guppie-viervoeters zijn echt heel, heel leuk <3

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 01:19

Zamba schreef:
Ikhad gisteren al een bericht willen doen. Gb sterkte wensen. Vertellen dat hars plaats heeft gemaakt voor melk. Maar voor ik mijn verhaaltje kon poste werd ik gebeld door de birth alarm dus hup in de auto naar stal. Mama zei nog ze houd ons weer voor de gek. Maar toen we op stal kwamen en het ligt aan deed was er toch echt wat aan de hand. Namelijk een mooi merrie veulen van sorento!!!!

Na het zien van de foto: *\o/* wat een plaatje! Hier ging het ook erg snel met de verandering van hars naar melk. Bizar dat het dan allemaal in een stroomversnelling gaat. Ben ook benieuwd naar de andere foto's *D .

Neon, sterkte voor je merrie! Hoop dat ze zich gauw beter voelt en het ook beter gaat.

Voor alle wakers succes vannacht! Ben wel benieuwd hoeveel merries er nu nog moeten veulenen. Laatste loodjes wegen het zwaarst +:)+ zet 'm op!

Ik hoop dat ik verder niets of niemand vergeten ben te melden... Anders sorry daarvoor Y;(

Vandaag hebben Zigiandra en haar veulen hun 1e officiële fotoshoot gehad. Ik hoop morgen de foto's binnen te hebben en zal jullie dan ook weer laten meegenieten <3 ben nog steeds zo trots op mijn meiden!

Iedereen ontzettend bedankt voor de felicitaties en complimentjes <3 ik zit nog op m'n roze wolk haha! Alles gaat verder ontzettend goed, boven verwachting zelfs! :)F

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 01:50

Leonoor, oo gelukkig wacht ze nog wel even.Alvast een fijne vakantie!!

BonnyCt,Crime Time de 300 dgn mijlpaal *\o/* .Altijd fijn kan het aftellen langzaam aan beginnen. Wat ziet ze er goed uit, mooie buik hoor. Hmm hormoontjes beginnen op te spelen arme Cadeautje en jij!!

Emmy7, sterkte :(:) , doe maar rustig aan hoor!

Murosch, wat een geweldig filmpje,nou die drafknop heeft Veronia wel gevonden hoor,super! Oo leuk naar de keuring, wanneer is het? Op jouw gangen heb ik niet zo gelet :D

Polleman, Bonita neemt haar tijd deze keer, maar de dagen tikken nu wel weg hoor, spannend!

Setteli, Ook bij jou neemt ze haar tijd deze keer, en iedere dag is er 1 dichterbij, spannend!

Onley, heerlijke knuffel foto, wat is hij toch leuk! Zo mooi getekend hoop echt dat je het blijft zien!

Neon, oo fijn dat het aan het forester gedrag ligt, dan maar iets minder op de volle wei hoor!

Keresa, doe jij nog wat rustig aan, is lastig maar wel nodig hoor :(:)

Diane-Basje, Wat een heerlijk stel, en suc6 morgen met 24/7 op de wei, en blij te horen dat Revi goed opknapt, en lekker spelen straks!!

Smooi, als jij alle foto's zo leuk vind, waar blijft Kiss dan :o is al weer even geleden!

Onzetoppers, oo leuk fotoshoot jij bent nog heerlijk ah genieten van je dames, heeft ze al een naam?

Rockey, ze te zien hier heeft ze je het feest gegund :D , suc6!

Zeeschildpad, bij jou nog rustig? suc6

Stal-Wiza, nog steeds niet meer dan harsjes?

Ponyparadijs, bij jou nog niets spannends?

Rooslover,Duchess nog geen haast?

GBlover, hier blijven we ook duimen dat de melkgift weer goed op gang komt en ze heerlijk samen kunnen genieten!

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:40

Indirect babynieuws :) Gisteravond bij een goede vriendin geboren: Kyo. Hengstveulen van Glock's Toto jr. uit een elitemerrie van Maestro x Osmium. Bevalling goed gegaan, veulen zeer vlot met alles. De camera die ik bij Wapper had hangen, hing boven deze merrie dus kon ik meekijken. Leuk weer!

Afbeelding

Met Kiss gaat het goed. Hij is zo knuffelbaar <3 en al best groot! Hij gebruikt z'n eten om de hoogte in te groeien ;)

Afbeelding

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:08

Hoi Hoi

Ik zal in de eerste plaats even beginnen met mezelf voor te stellen.
Ik ben Tamara 25 kom uit n-brabant, hobby/passie/leven; Brandweer en daarnaast natuurlijk mijn beestjes.
laten we het maar houden even op de paarden,

Momenteel heb ik op mijn grond 11 paardjes en een ezel lopen. Komende zaterdag krijg ik er een zo goed als voldragen shetlander merrie bij.

De merrie staat echt op het punt van bevallen alleen moet daar met spoed weg....

dan nu even de paniek :+

Oke ik heb 3 nu jaarlingen die bij mij gekomen zijn als veulen (6mnd) maar nog nooit een "eigen" veulen gekregen.

Ik heb al wat topics rondgelezen en me snel op internet het een en ander opgezocht maar hoop hier toch een paar goede tips te krijgen waar op te letten hoe te handelen hoe merrie neer te zetten?
ik kan de merrie namelijk helemaal alleen neerzetten of is het toch beter om haar in een groep te zetten ivm veilig gevoel ofzo van de merrie....?? volgens de huidige eigenaren heeft ze vaker een veulen gehad en ging dat vrij makkelijk (wat natuurlijk geen garantie is)

please don't shoot me dit was even een noodsituatie in andere gevallen zou ik me beter inlezen alvorens te beginnen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:14

Welkom Tamara!
Ik zou de merrie apart zetten, om haar in dr gaten te houden. Ook zal het veel stress zijn om in de nieuwe kudde te komen. Dat in combinatie met hoogdrachtig zou ik niet doen.
Maar misschien hebben anderen nog een andere visie.
Heb je nog vragen mbt de bevalling? Dan kunnen we die beantwoorden voor je

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:17

Welkom Tamara :)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Als het mogelijk is zou ik haar met ene touwtje gescheiden houden van de kudde.
De merrie kent de rest nog niet en moet eerst nog haar plekje vinden in de kudde.
Dit kan stressvol zijn en zou ik niet durven. Als ze naast elkaar staan kunnen ze alvast kennis maken en als het veulentje een paar dagen oud is zou ik er een ander pony bij doen en zo langzaam kennis maken met de hele kudde.
Bij mijn merrie werkte dit heel goed.
Succes ermee en hou ons op de hoogte!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:01

Afbeelding

Ik denk toch dat ze bruin blijft, misschien nog bruin roan.

Dus jullie hebben geluk dat het een witkop blijft. Even geen foto spam want ben enorm druk maar schimmel zal het niet worden.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:29

Hoihoi
Ben net terug van een week stage in Frankrijk, flnik wat bijleeswerk gehad dus; gefeliciteerd metde ondertussen geboren veulentjes!!!

Cookie groeit als kool, ze is nu 2 weekjes oud en is ook echt veel lichter geworden van kleur. En wat is et toch een heerlijk nieuwsgierig knuffelbeest, ze heeft nergens bang van en komt iedereen vrolijk begroeten, je kan haar overal borstelen, aanraken,...en ze is zo knap en ze loopt al zo mooi <3

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren dan toen ik terug kwam voor het eerst halstertje aangedaan. Had haar ervoor al wel eens eraan laten ruiken enzo maar gedurende de week dat ik weg was is er buiten aaien etc. niet veel mee gebeurd. Ze gaf er niks om, ging supergemakkelijk, maar heeft wel dit voor elkaar gekregen (en dan zo'n onschuldige blik, hihi)
Afbeelding
Afbeelding

Omg,mamaaaa niet doehoen *schaam*
Afbeelding
Afbeelding

(dat krijg je ervan als je je paard leert buigen en ze jeuk krijgt)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:43

Hannepan Leuk he als ze zo tam zijn! In dat halstertje moet ze nog wel even groeien haha.

Afbeelding

Ik heb Paola ook al aardig tam :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:53

oh zo leuk die tamme veulens, hier ook zo eentje

Afbeelding

welkom nieuweling, zou ook zeker de merrie apart van de kudde houden, gaat anders niet goed komen :o
veel succes ermee

hannepan die wou eigenlijk een kopstukje aan in plaats van een halster, en mams hilarisch, ze lijken hier ook allemaal jeuk te hebben, het is ook best warm vandaag en de zon brandt

setteli iedere verandering is een stap in de goede richting

polleman dus we wachten nog af

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:56

tamara , ik zou ook eerst met prikpaaltjes een apart stukje voor haar afzetten, als nou blijkt dat ze erg naar een van de andere paardjes toetrekt, kun je die er misschien bij zetten? de hele kudde zou ik pas doen als het veulen een paar weken oud is.

hannepan wat schattig, haha , halstertje is een beetje groot nog :+

smooi, wat een kanjer is kiss :wow:

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:36

jobamara schreef:
Onzetoppers, oo leuk fotoshoot jij bent nog heerlijk ah genieten van je dames, heeft ze al een naam?

:o nee nog geen naam, we zijn nog aan het brainstormen... Hadden de hoop op een merrie opgegeven haha, dus we hadden wel een naam voor een hengst. Gelukkig toch een merrie. :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:37

haha dat ken ik, was er ook van overtuigd dat we een hengstje zouden krijgen en het bleek toch echt een merrie te zijn. Kunnen we je helpen met bedenken? Moet de naam ergens aan voldoen?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:58

Jazzy had vanmorgen harsdruppels! *\o/*

PH was nog hetzelfde, maar weer een stap in de goede richting!

Afbeelding

Afbeelding

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:04

onley wat een mooie foto gezellig samen knuffelen.

Neonlight wat fijn dat het zo op die manier goed gaat,

Setteli is de kling nog steeds langer? hier is wel vaak zo als ze moet plassen of net geplast heeft dat de kling langer is, daarna trekt die weer gewoon.
spannend! PH kan ook in een keer snel zakken

Diane_Basje wat lief die veulens zo samen.

OnzeToppers je moet ook zeker blijven genieten van de roze wolk!

jobamara ze neemt inderdaad de tijd, en dat vind ik prima beter zo dan te vroeg.

smooi wat leuk dat je mee kon en mocht kijken.

Tamara_089 welkom, ik zou de merrie apart zetten ze is hoog drachtig en als je haar met anderen zet moet ze rangorde gaan bepalen en dat lijkt me nu niet zo verstandig.

Hannepan wat een leuke foto`s

tanjaatjuhh baasje ga door ja daar ow lekker toen nou nog eventjes.

Fotsy leuke selfie met je knappert.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:08

Bedankt voor de tips nu al :) ik zie net ook weer iets voorbij komen met PH waarde bepalen (ben echt 100% leek :+ ) waar is dat precies voor?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:11

als de ph van de melk daalt en bij een bepaalde waarde komt (6,0 of lager) dan is dat een indicatie dat het veulen gauw kan komen. Maar de ervaring hier leert dat het ook met 7,0 geboren kan worden. Het is meer een extra hulpmiddel, naast een volle uier, melk laten lopen, slappen banden, uitgerekte kling.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:14

Setteli schreef:
als de ph van de melk daalt en bij een bepaalde waarde komt (6,0 of lager) dan is dat een indicatie dat het veulen gauw kan komen. Maar de ervaring hier leert dat het ook met 7,0 geboren kan worden. Het is meer een extra hulpmiddel, naast een volle uier, melk laten lopen, slappen banden, uitgerekte kling.

Bedankt en waar haal ik eventueel zulke papiertjes? in neem aan dat het niet dezelfde lakmoespapiertjes zijn die we bij de BRW gebruiken voor de OGS incidenten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:16

setelli; daar lijkt idd vordering in te zitten

ceasar; idd een bruine,dat is ook erg leuk!

hannepan; hihi wat een gekke merrie,wel mooi zo met die witte aftekeningen aan het been,net alsof ze met een kwast met witte verf gespetterd hebben.

tanjaatjuhh; wat een lekker bekkie trekt ze.

tamara; welkom en ik ga mee met de rest,zo introduceren in de kudde terwijl ze hoogdrachtig is lijkt me geen goed plan.

setelli; spannend!! moet wel gauw komen nu!

met pijn en moeite ff naar aagje geweest en naar de winkel,totaal uitgeput nu dus ga zo denk ik ook eventjes lekker slapen.

aagje heeft er steeds minder zin in,het idee van overdragen spookt steeds meer door mijn hoofd al is het nog 2 weken tot de uitgetelde datum.
ik hoop echt niet dat ze gaat overdragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uier vrijdag
Afbeelding

uier vandaag
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:21

die uier lijkt weer minder Inowa -O-

melkstrips heb ik bij de minihorse shop gekocht, maar Robynn in dit topic heeft ze ook. Maar sommigen schijnen ook ph strips voor het aquarium te gebruiken :+