Eindelijk de beloofde foto's... Beide veulens zijn geboren op 24 juni. Foto's zijn van gister:
Ganora oftewel Gracias (v. Krack C uit een Elite merrie v. Goodtimes):
Grande du Pomme (v. Crespo uit een Keur sport springen merrie v. Jus de Pomme):
jennyk
Geplaatst: 27-06-11 08:32
iorr: wat een verschil in grote tussen gracias en Grande, of lijkt dat zo en zijn de merrie's zo verschillend in grote? (je moet nog wel even je onderschrift aanpassen )
Dustinlover Ik zou het niet doen maar dat komt omdat ik dan met de keuring in de knoei kom. Als je niet naar een keuring zou gaan of je heb een late keuring, dan zie ik geen problemen
Als je niet naar de keuring gaat kan je nu nog best wel dekken, alleen het dekseizoen wordt er wel korter van, als het de eerste keer niet lukt heb je niet nog het hele seizoen om te proberen, maar dit verschilt natuurlijk ook per hengst.
Wij hebben Es vorig jaar dus nog in augustus laten insemineren, ze had een juniveulen en stond aan de nageboorte waardoor we de veulenhengstigheid niet konden pakken, en een paar weken later konden we door omstandigheden de cyclus niet benutten, omdat we toch nog een veulen wilden fokken hebben we doorgepakt. Es is over 6 dagen op dag 320.
pretty
Geplaatst: 27-06-11 13:19
het begint in te korten voor Es!
Pardy jaaaa dat zijn toch harsjes! Alleen nog iets meer vulling en dan is ze er! Nog een klein duwtje Djira!
Jenny gefeliciteerd met de verkoop! Gaat toch altijd weer vlotjes! Hier ook alles al gereserveerd,is toch een gemak
Mooie veulens gespot,en mén wat wordt Gentle groot! En een hele mooie prestatie van FD toch! Kanjer!
pretty
Geplaatst: 27-06-11 13:19
Amandake gefeliciteerd!!! Wat een grote meid al voor 3 weken te vroeg!
Iorr ook Gracias is echt wel leuk!!
pardy
Geplaatst: 27-06-11 13:31
Mooie foto's weer gezien! Dustinlover, volgens mij is het enige nadeel dat je heel veel geduld moet opbrengen omdat tegen de tijd dat jouw merrie is uitgerekend, de meesten al zo'n lief klein droppie hebben
Even een vraagje: Djira stond gisteren echt BUNKEREN. Gewoonlijk eet ze normaal haar grasjes, staat dan even te rusten en eet weer etc. etc. Gisteren was ze echt aan t eten of haar leven er vanafhing. Ze staat trouwens op een wei met voldoende gras en krijgt een halfje bix per dag en is niet te dun. En sinds vanochtend staat ze op een nieuw stuk land met nog heul veul grasjes! Kan dit ook een voorteken zijn? zo ja wat betekent het?
pretty
Geplaatst: 27-06-11 13:42
Pretty deed dit ook,de nacht voor ze beviel ging ze als een gek stro eten. Doen ze vaak om (voor)weeen weg te vreten. Heb er hier nog gehad die het deden,en die bevielen dezelfde nacht. Maar heb er evengoed evenveel gehad die gewoon al hun eten lieten staan hoor,voor ze bevielen
wendy1987, wat een leuke fotos , vieze kayenne haha.
Kyra de kleine rot bok heeft me vandaag een schop verkocht op me bovenbeen. We waren wezen wandelen en madame was zoals gewoonlijk hardstikke braaf , toen we terug op de boerderij waren ging ze etteren. Ze moesten nog ef eten in de longeer bak maar kyr had geen geduld om te wachten tot der touwtje los was en rende de losgooi in. ikw ou der pakken en madame draait zich om en schopt me, toen kreeg ze toch echt wel op der donder.
hahaha dit klinkt echt zó als Gentle! die heeft me een keer geschupt, en durft het nu niet meer hij durft niet eens zijn achterbeentje op te heffen naar me
Ik heb al eerder gezegt, Gentle en Kyra zouden echt zo'n geweldige combi zijn!
Zullen we Gentle over 3 jaar is met Kyra laten spelen, ongelofelijk, wat moet daar dan voor een draak uit komen!
dit is de eerste x dat kyra dat doet.normaal is ze heel ondeugend maar wel heel braaf. Haha daar komt nog een eigenwijwere draak uit als kyra en gentle bij elkaar
pff, ik krijg het nu al aan mn hart van Gentle zn gedrag laat staan hoe een veulen van hem zou zijn
maar een geluk heb ik wel, veulen staat bij de merrie, in dit geval spoort de merrie ook niet helemaal maar daar zitten jullie dan mooi mee opgescheept
Hahah gentle en kyra zullen samen een stel ondeugende herrie schoppers zijn. Er staat op de wei ook stroom maar blijkbaar neit genoeg kyra gaat er gewoon doorheen of onderdoor. Tjaah het is een paard daar kan ik niets aan doen. Waarom worden de baasjes er altijd op aangekeken haha.
Leuke foto's wendy, mooi. ior: wat een verschil zeg.
Mijn meiden vandaag.
Lekker wezen wandelen. We wouden zwemmen maar was veel te druk.
Allebei mn paardjes kunnen zitten, haha. Jammer genoeg doen ze het niet op commando
Kleine stuntelaar.
En nog een van 2 weken geleden, met de fotoshoot. Fotograaf is wel spannend hoor.