[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:23

Afbeelding

Stoeterij Den Elsakker wenst iedereen prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:35

Haha NL ik weet het.............vandaar dat ik ook mezelf even tot de orde riep. Wij hebben de paarden al 15 jaar dag en nacht buiten en sinds 5 jaar een schuilstal erbij. Heb het me nooit afgevraagd omdat ik het de normaalste zaak vd wereld vond............maaar..........toen had ik nog geen warmbloedje die nog nooit in de sneeuw heeft gestaan(18 jaar), zonder dat ze 's nachts op stal ging.. haha. Ze hebben de stallen vol hooi en de kar. Biks heeft ze niet heens helemaal opgegeten, dus eten zat....

Het eerste jaar dat we de stallen hadden stonden ze er ook nooit in maar de laatste jaren maken ze er goed gebruik van.

Mooie kaart manueeltje!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:44

quintusgl schreef:
Haha NL ik weet het.............vandaar dat ik ook mezelf even tot de orde riep. Wij hebben de paarden al 15 jaar dag en nacht buiten en sinds 5 jaar een schuilstal erbij. Heb het me nooit afgevraagd omdat ik het de normaalste zaak vd wereld vond............maaar..........toen had ik nog geen warmbloedje die nog nooit in de sneeuw heeft gestaan(18 jaar), zonder dat ze 's nachts op stal ging.. haha. Ze hebben de stallen vol hooi en de kar. Biks heeft ze niet heens helemaal opgegeten, dus eten zat....

Het eerste jaar dat we de stallen hadden stonden ze er ook nooit in maar de laatste jaren maken ze er goed gebruik van.

Mooie kaart manueeltje!

Thanx made by myself :+

Talida

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:49

Wat gezellig al die foto's in de sneeuw! Ik had er vanmiddag ook 1 gemaakt maar die is verders niet leuk.
Bij Tal als ze met sneeuw buitenstond dan bleef de sneeuw op dr rug liggen, zo goed isoleerde die deken. Zo'n grappig gezicht.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:51

Hier had ik de jaarling (overgens zonder wintervacht grrr) een regen deken op gedaan maar door dat ze niet binnen wil staan in de stal of in de schuilstal was het inderdaad overal waar geen vacht tegenaan zat was de deken bevroren en haar manen had allemaal ijspegels was wel zielig ze had het ook koud dus heb haar een stal deken op gedaan maar voel me er niet zo prettig bij straks kan ze nergens meer tegen en word ze teveel verwend.
volgend jaar krijgt ze gewoon een containerstal en dan kijkt ze maar even wat ze doet maar ze krijgt dan geen dek meer op.

Juwel voelde er echt helemaal niets voor om naar buiten te gaan die heb ik 3x geprobeerd om naar buiten te doen maar ze zet haar voeten tegen het randje aan en gaat helemaal naar achter hangen zo van "NEEEEE ik wil niet!" Ach ja morgen komt ze er niet onder uit.
Ik zal morgen ook eens een foto van haar buikje maken ik vind dat ze wel veel dikker had mogen zijn was natuurlijk een wat grotere hengst voor haar maar lijkt me niet dat ze na dat ze ziek is geweest een heel klein veulentje zal krijgen toch? Of ze kan heel goed verstoppen.
We zien wel.

Heb hele mooie plaatjes voorbij zien komen. Helaas wilde mijn fototoestel niet meer mee werken vandaag met de sneeuw die naar beneden viel je ziet alleen maar vlokjes en tussen de vlokjes komt dan een pony of paard te voorschijn. Draco is vos bont en daar zie je alleen een witte vlek met wat donkere vlekjes verder alleen maar witte stipjes dus dat schiet echt niet op. Morgen weer een dag. er schijnt nog veel meer aan te komen...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:57

Joh, zelfs Vardau had haar halster bevroren, zat me toch een klont ijs aan..en de ijsspegels hingen aan haar dekens..en de rest had lekker een bevroren neusje..
En ja Indira..Die eet het gewoon op..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:58

haha, ja al die witte koppies omdat ze met de neus gras proberen te zoeken en de sneeuw wat diep is..........geeft wel een mooi gezicht ;-).

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:04

Ja wel grappig.. Alleen Dia snapte er niks van! Was ook erg down trouwens..

Draad was ook zo slap als een doekje door de sneeuw, konden alles in het open veld in de gure wind weer strak trekken haha.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:34

Kyra 206 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:20

kyra heeft een mooi rond buikje :j

die foto hier boven ergens met die hindernis is leuk!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:30

Ja ja ook hier ligt ondertussen sneeuw :D
Als je met de auto op pad moet misschien niet zo fijn, maar nu kan ik morgen ook mooie winterplaatjes schieten! Dat is alweer een tijdje geleden. Vorig jaar wel wat 'witte' plaatjes gehad, maar dat was alleen van de vorst. Ik hoop dat er morgen wat minder wind staat dan nu, dan is het het perfecte winterweer. :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:31

Nu er in Texel ook sneeuw ligt is Valkenswaard volgens mij de enige plek nog zonder sneeuw. :+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:38

Het is OP Texel :D
Ik denk inderdaad dat Valkenswaard dan nog 1 van de weinige plaatsen is waar geen sneeuw gevallen is. Verder hoor ik van iedereen dat er wel sneeuw ligt.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:55

Ja hoor hier ook een dik pak sneeuw!!
Alleen vandaag er niet veel tijd voor gehad om er met alle poownies doorheen te gaan.
Bonnie staat namelijk nog steeds met een lonontsteking en had zelfs 39.9!! :(
Dus heb vadaag daar al mijn aandacht in gestoken!!

Wel nog ff 5 min. beeb gevoeld!! (ben ik een beetje verslaafd aan :o )

Verder hele mooie sneeuw foto's voorbij zien komen!!
En mooie ronde buikjes ;)

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:00

goh texel... heerlijk... voor herhaling vatbaar!!

de mini's, ze hadden ijspegels aan hun baarden!! en knettergek waren ze
mijn mini logé'tje van verleden jaar is een blijvertje geworden, (zal jullie het verhaal besparen :) ) , incl veulen dus alweer 2erbij
ze staan op ongeveer 1ha weide met schuilstallen en krijgen onbeperkt voordroog,... 1 van de mini's is wel overdreven dik, ik hoop niet dat mijn 'onvruchtbaar' hengstje er toch wat van kan ineens!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:07

Hier is de sneeuw ook vrijwel weggereden door het verkeer en voetgangers.
Ik las dat het bij Vue'tje in Tsjechie nu -10 tot -15 graden is, maar ze heeft dikke pret met een Haflo-hengstveulen. Gaat uitstekend dus. Blij dat ze al een teddyberen-pak aan had, toen ze hier vandaan vertrok (:) .

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:28

Hier mijn bolletje in de sneeuw! zitten nu op 166 dagen :)
Afbeelding

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:29

dat is ook een serieus aantal cm sneeuw!!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:30

haha ja iets van 20 cm lag er vanmiddag, nu iets van 30cm...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:33

gem schreef:
Ik las dat het bij Vue'tje in Tsjechie nu -10 tot -15 graden is, maar ze heeft dikke pret met een Haflo-hengstveulen. Gaat uitstekend dus. Blij dat ze al een teddyberen-pak aan had, toen ze hier vandaan vertrok (:) .

Zou je me toevallig kunnen pben over de ervaringen over de opfok daar in Tjechië.
Tenminste zo te zien bedoel je id enederlandse opfok.
ikz it er namelijk over te denken om mijn veulie daar wellicht heen te brengen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:53

@ Dwyne prachtige foto zo :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:11

Ik heb niet gemeten hoeveel sneeuw er lag.
maar wel een pakje hoor :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:24

Hier ligt ook veeeeeel sneeuw.
Ik durf mijn paardjes niet de wei op te zetten, want 1tje gaat altijd kei hard rennen en plat door de bocht, dus dat lijkt me geen succes nu. Dus mogen ze lekker in de paddock blijven met stal en staan liever binnen dan buiten op het moment.
Volgens mij denken ze dat ze van suiker zijn :P
Afbeelding
De shetten staan wel lekker op de wei.
Ze hebben het er ook goed naar hun zin geloof ik. *D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en mij hondje vond de sneeuw geweldig!
Afbeelding
@MelodyT, ik zou niet eens gaan.
Voor jullie veiligheid sowieso al ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:31

kyrkelover schreef:
gem schreef:

Zou je me toevallig kunnen pben over de ervaringen over de opfok daar in Tjechië.
Tenminste zo te zien bedoel je id enederlandse opfok.
ikz it er namelijk over te denken om mijn veulie daar wellicht heen te brengen.

Ik heb er ook over na lopen denken maar vind vaak bezoeken en wat dingetjes doen part of the fun, dus zie er toch maar vanaf.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:06

Tot nu toe bevalt Veulenvrij in Tsjechie me heel goed!
Het contact met Nathalie (de opperchef :+ ) is leuk; ze antwoordt vrijwel direct op de mails die ik stuur, belde uit zichzelf na aankomst hoe het met Vue'tje is, vindt het prima als je zelf 's avonds belt (NL - telefoonnummer!), en geeft elk veulen persoonlijke aandacht. Al meteen probeerde ze een goede match te vinden uit haar eigen veulencollectie voor Vue (die geen andere veulens gewend was) en ze had al snel aansluiting met een Haflohengstje.
Ook blijkt dat Nathalie haar op dezelfde manier benadert als dat ik dat deed, dus heb ik haar daar met een gerust hart staan.

Heb maar 1 minnetje: ik wil zo graag foto's, maar die heb ik helaas nog niet ontvangen. Ik had heel graag een "VUEschrikkelijk ver weg in Tsjechie" - topic willen openen met de ervaringen, maar zonder foto's wordt het niet leuk.

Verder heeft Nathalie een pension en een soort minicamping voor alle langskomers en heeft ze een NL - feestje georganiseerd op 3e Kerstdag voor alle NL'ers uit de buurt, maar ook veulen-eigenaars van hier zijn van harte welkom om te komen en te slapen :D .
(Ik heb zoooooo'n zin, maar helaas zullen we de hele vakantie moeten werken / varen ^) )

Verdere info per pb ;) .