Renske gefeliciteerd, leuk veulen Laurentii, jeetje wat een heftig verhaal.. uiteindelijk toch een mooie uitkomst dat ook het veulen nog leeft. Hopelijk knappen merrie en veulen snel op BlackbeautyZ gefeliciteerd! Mooi veulen Knolselder, ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt
Mijn twee boefjes zijn echt dikke vriendinnetjes
Laatst bijgewerkt door Huisje29 op 01-06-21 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt
De temperatuur van Amarens is gelukkig weer gedaald naar 37,5. Ze zijn rond 17.00 uur de wei op gegaan. Kunnen ze nog een paar uurtjes mee pakken. Er is nu ook voldoende schaduw in de wei.
Niet zo attente en stille meelezer komt even onder haar steen vandaan met een egopost. Mijn merrie Hanna-Amanda, die 24 juni uitgerekend is, kegelt, heeft melkspetters op de onderbenen en test laag in ph (6,5). Ze loopt sinds vorige week weer samen met haar jaarling, wat heel goed gaat. Kan de jaarling dit soort reacties uitlokken bij haar moeder? Of is het nieuwe veulen er klaar voor om heel binnenkort geboren te worden?
Fotsy
Geplaatst: 01-06-21 19:13
Gefeliciteerd Renske Hopelijk knapt je andere ook snel op want hètis echt heel warm nu
Gefeliciteerd blackbeauty met je stippen kind
Sjee Laurentii, gefeliciteerd maar wat een heftige bevalling zeg, en wat goed dat je je gevoel gevolgd hebt. Nu duimen dat ze er beiden goed doorheen komen. Arme merrie. En ik ben er zeker van dat paarden al weeen hebben voor de bevalling en niet hup in 15 min ze eruit gooien. Paarden zijn alleen meesters in het verbergen ervan allee sommige toch. De ene heeft ook hogere pijn drempel dan de andere. Je kan toch nooit iets er zomaar uitpersen zonder dat het lichaam zich voorbereidt op de uitdrijving. Dat zie je bij alle diersoorten je moet alleen goed observeren. Mijn bevalling was ook maar 15 min de aanleiding tot is ook geen constante pijn.
Wat een heerlijke knappe veulens Terecht trots mag je zijn ceasar en de anderen.
Lijstje is kort
Hier vanmorgen kittens geboren uit een zwarte kater schrok ik toch even van de kleuren. Die kleurengenetica bij katten is zo ingewikkeld. 3 kattinnen en rooie is kater.
1 juni is wel weer een mooi moment om te vragen of jullie de lijst in de OP willen checken op nog missende info over jouw merrie(s) en veulen(s)? Dan graag een PB
Piarens
Geplaatst: 01-06-21 20:21
Spannend knolselder!
Nicky volgens mij komt die eraan!!!
Kendra
Geplaatst: 01-06-21 20:36
Renske en BlackBeauty gefeliciteerd. Wat een mooi stippenkind. Renske, fijn dat de koorts weg is bij Amarens, dat is toch wel fijn. Hoop dat ze snel uitvinden wat het is.
Laurenti, wat een naar verhaal. Spannend, ik hoop dat ze het beide redden. Maar het zal eerst nog wel erg zorgelijk blijven...
Amarens was rond 21.00 uur 38,2 dus wat hoger dan vanmiddag. Maar nog wel oké. Ze wordt vanavond nog een keer getemperatuurd door de stalhouders.
Zou willen dat ik er op de een of andere manier wat meer energie in zou kunnen krijgen. Ze drinkt gelukkig nog wel goed bij Ariel. En Ariel heeft ook gewoon voldoende melk.
Hier maakt het er een ook spannend, al de hele avond onrustig, minimale harsjes, vulva komt een hoop slijm uit en is van binnen helemaal rood en opgezet. Ze zweet licht en heeft al een hoefslag in der stal gelopen.... zou het dan nu eindelijk komen?
Gefeliciteerd Renske! en fijn dat je andere veulen geen koorts meer heeft hopelijk knap hij snel op.
Laurentii Gefeliciteerd met je veulen..... dat mag ook gezegd worden toch.... wat fijn dat die er in ieder geval goed vanaf is gekomen! Hopelijk knapt de merrie ook snel op. Maar zo als iedereen al zeg wat een horror verhaal.
BBZ Gefeliciteerd!
Fotsy jij ook gefeliciteerd met de kittens
Hier was vandaag de hoefsmid voor het eerst weer geweest. Revi is nu ruim 2 maanden oud en hij had was scheurtjes in zijn hoeven... de grond is hier namelijk echt mega droog zelfs na al die regen. Dus hij moest ook bekapt worden zodat het niet verder zou gaan scheuren. In het begin was die wat onwennig en stond hij wat te draaien maar ui eindelijk heeft hij bij de 2 achterbenen zo braaf stil gestaan zonder ook maar iets tegen te stribbelen..... Ben zo trots op hem!