[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:45

Ik krijg ze ook nog regelmatig zo binnen CL, dan zijn ze al dik een jaar en lopen hengst en merrie nog bij elkaar.. Ik heb nog nooit een drachtige er van gehad, maar bij mij zelf gaan ze al veel eerder uit elkaar, wil het risico niet lopen! Jij hebt meerdere veulens, gelukkig. Die voeden elkaar ook wel mooi op :j

Onze Uno is vandaag 338 dagen. Hoewel ze het wel zwaar heeft, maakt ze verder weinig vorderingen. Ik ben benieuwd, zou mij niks verbazen dat ze dik over tijd gaat.
Vanaf de camera genomen. Ze maakt niet echt gebruik van haar grote box, dat cirkeltje om haar heen zegt genoeg :') Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:46

Mooney, gefeliciteerd met je knap kind!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:48

Gefeliciteerd Mooney! *\o/*

Dl gelukkig is het goed gegaan! Wel heel jong, maar ik meen me een onderzoek te herinneren waaruit bleek dat het minder kwaad kan dan je zou denken..

Fotsy <3

Silly die van jou heeft wel een enorm pak haar er op!! Je zou verwachten dat als hij het warm zou hebben hij ook wel snel door zijn haar heen komt.
Die van mij beginnen net een beetje met verharen, maar hebben een veel minder dikke vacht.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:17

Jeetje DL wat jong. Gelukkig pakt ze het redelijk op en staan er ervaren merries omheen.

Mooney gefeliciteerd !
Wat is hij knap!

Interessant Ibbel ! Ze gaat zich klaarmaken :j

Hoe lang moeten ze nog Faline?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:25

Rowan: wat fijn dat je andere merries deze tienermoeder goed helpen.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:42

DL en Mooney gefeliciteerd met de mooie veulentjes!

Vulina schreef:
Ik krijg ze ook nog regelmatig zo binnen CL, dan zijn ze al dik een jaar en lopen hengst en merrie nog bij elkaar.. Ik heb nog nooit een drachtige er van gehad, maar bij mij zelf gaan ze al veel eerder uit elkaar, wil het risico niet lopen! Jij hebt meerdere veulens, gelukkig. Die voeden elkaar ook wel mooi op :j

Onze Uno is vandaag 338 dagen. Hoewel ze het wel zwaar heeft, maakt ze verder weinig vorderingen. Ik ben benieuwd, zou mij niks verbazen dat ze dik over tijd gaat.
Vanaf de camera genomen. Ze maakt niet echt gebruik van haar grote box, dat cirkeltje om haar heen zegt genoeg :') [ [url=m/9L5R5T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wauw, zijn dat jullie kraamstallen? Hoe groot zijn ze? Jullie zitten toch bij de kust? Zijn daar ook vliegen? Ik heb een merrie en die kan helemaal niet tegen vliegen. Ze komt bij de kust vandaan en is het ook niet gewend. Ze is hoogdrachtig en nu al behoorlijk geïrriteerd. Als ik had geweten dat het zo erg was had ik haar niet weer bij de hengst gedaan maar ze had een laat veulen en ze is meteen de eerste hengstigheid geïnsemineerd. Toen het veulen 3 weken was ging het behoorlijk mis en is de merrie doorgedraaid. Het veulen is toen ook nog aan het infuus geweest. Ik hoop dat het dit jaar beter gaat maar vrees het ergste.
Laatst bijgewerkt door elfje72 op 17-05-17 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:43

***Egopost***
Ph naar 6 en ze kegelt!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:50

ooohh Noisy spannend :):)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:51

Jakkes Elfje. Wij zitten inderdaad aan de kust, en hebben aardig minder muggen. Heb meerderen met eczeem staan die hier geen last hebben. Ook een merrie die ging rennen van de muggen, en hier nergens last van heeft. Alleen, weet je het nooit zeker hoe ze reageren. Garanties krijg je nooit, sommigen blijven geïrriteerd..
Gewoonlijk zijn het opfokboxen, maar de jonkies staan nu allemaal buiten. De gewone kraamboxen zijn 7 bij 4,5. Denk ik :+

Spannend Noisy! Is ze nog rustig?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:54

Oeh spannend!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:01

Gefeliciteerd Mooney!! Schimmeltje in wording dus?

DL, oef! Gelukkig gaat het goed. Dus toch gefeliciteerd!

Marit, doe voorzichtig hoor. Ik heb van de stress om de laatste fase van de dracht van mijn merrie best een klap gekregen.

Silly, die van mij is al aan het verharen. Hals en benen en boeg zijn al bijna verhaart.

Noisy, spannend!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:01

Heerlijk vulina zulke boxen.

Bah het schiet mij niet hard genoeg op, morgen is ze uitgeteld, maar denk niet dat het vandaag of morgen komt, morgennacht op zijn vroegst. Vertrouw mijn alarm niet meer en slaap dus slecht, voor volgend jaar maar een nieuwe aanschaffen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:07

Vulina, Ik ben nog aan het werk maar m'n pensionhoudster houdt haar scherp in de gaten. Ze belt zodra ze ook maar een greintje vermoeden heeft dat ze begint

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:13

Liaan schreef:
Silly, die van mij is al aan het verharen. Hals en benen en boeg zijn al bijna verhaart.

Die van mij alleen op zijn hoofd nu, ik wijt het maar aan het feit dat nooit binnen stond maar in de open kapschuur, de nachten zijn natuurlijk nog behoorlijk koud geweest.
Hopelijk gaat hij er nu snel doorheen komen.

Fijn dat er iemand oplet Noisy

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:19

Gefeliciteerd Mooney ! *\o/* Die heeft ze idd goed gekopieerd !

Vulina, zoo dat zijn nog eens flinke boxen ! Fijn zeg !

DL Pfff niet zo leuk zo jong al een veulen, gelukkig zijn ze beide wel gezond. :j

Hier is Halla al meer dan een week over datum en ze heeft er nog niet echt zin in. Uier minimaal, banden wel aardig slap maar dat is het dan ook wel ... IK HAAT WACHTEN ! :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:20

Mooney gefeliciteerd!
En DL ook,wat een verrassing.
Marit, sterkte. Ik zou bij koorts toch wel even contact met de vk opnemen als ik jou was.

Onze Mikado doet het heel goed en Lucy is een (overbezorgde) super moeder. Valt me niets tegen.
Mikado is.heerlijk aan het rondrennen..
Mooi gezicht, en Lucy er achteraan. Eigenlijk jammer dat er geen andere veulens zijn om mee te spelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:33

Mijn veulen is vorig jaar dus vermoedelijk verongelukt omdat haar moeder aan het rennen was vanwege de vliegen/dazen/herteluisvliegen en haar veulen waarschijnlijk klemgelopen heeft in haar haast naar stal te rennen.
Dit jaar ga ik alle merries daarom tóch maar in de vliegendekens zetten, ondanks de risico's die daar dan weer aan vast zitten. Ik weet anders ook niet meer wat ik moet doen. Alle 'fuiken' waarin een veulen klemgelopen kan worden zijn nu wel weg (iets met verdronken kalfjes en putten, zeg maar), maar tegen een staldeur kan het ook gebeuren, en die kan ik toch echt niet weghalen...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:54

Daisyjazz, oohh wachten kan zooooo lang duren :(:)

Liaan/Silly, verharen verschilt echt enorm per paardje hoor :j Hier is Bucks bijvoorbeeld echt al helemaal kaal (oke op enkele haartjes na) en heeft een heel kort, glazend vachtje. Terwijl Jupi echt nog een pak haar heeft en nu wel mega aan het verharen is.

Juval, jammer als ze geen maatje hebben he :( Maarja... ALS het veulen van Bucks gezond ter wereld mag komen, zal hij/zij dit jaar ook geen maatje hebben (omdat het veulen van Jupi het niet heeft gered) dat vind ik wel heel jammer, maarja wat kun je er aan doen :? :(

FF, jemig wat een uier zeg :wow: wat test ze? of test je niet? ik zou ook niet meer durven slapen met zo uier := ;) wel vervelend dat je nu niet op je alarm durft te vertrouwen.

Noisy, ooohhh spannend zeg :):)

Bucks lijkt ook zakkende PH te hebben, maar ik kon maar een klein drupje testen vanmorgen dus ik moet vanavond even zien of het nog steeds dalend is... Uier kan echt nog voller, maar ze is wel aan het klaar maken denk ik... := en ze is maiden, dus ik vertrouw het niks... :n (vandaag dag 316, maar vanaf begin heb ik het gevoel dat zij rond 320 gaat... dus ik ben benieuwd of mijn gevoel juist was)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:00

Gefeliciteerd met de veulentjes *\o/*

Gisteren is mijn andere merrie gescand op hengstigheid en eindelijk is ze mooi hengstig. Vanavond alvast brengen zodat ze morgenochtend kunnen kijken of ze al geïnsemineerd kan worden :):)
Mijn New Forest merrie is helaas niet drachtig, de hengstenhouder belde gisteren. Niet geheel verrast, ze had een rare cyclus, 2x vlak achter elkaar hengstig en dat is meestal niet goed. Nu was ze mooi hengstig aan het worden volgens de dierenarts. Dus hopelijk zit ik straks met 2 merries in het DBT 2018.

De kleine Camacho is zo leuk en man wat heeft dat beestje een uitstraling <3 Nu vind je je eigen veulen vaak helemaal geweldig maar ik sta er echt versteld van :o

Camacho zit eigenlijk best kort in z'n vacht, terwijl Cappuccino toch wel wat vacht heeft. Ze schelen 10 dagen. Nu is Cappuccino een pony natuurlijk, die hebben volgens mij altijd wel iets meer vacht.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:23

Gelukkig is deze verrassing goed afgelopen DL! Wat bijzonder dan weer om te zien dat je kudde zo mooi bijspringt om dit jonge moedertje te helpen. Gaaf vind ik dat soort dingen altijd!

Gefeliciteerd Mooney! Jouw gevoel klopte dus gisteren. Mooi dat blesje!

Het ziet er allemaal startklaar uit Fokfanaat, ik snap helemaal jouw gevoel.
Had ze gisteren niet ook druppels aan het uier?

Ik vertrouw ook niet (volledig) op het birthalarm, terwijl de mijne vrij nieuw is. Maar overdag als ik moet werken heb ik geen keus en dan is het alarm toch mooi een extra middel. Heb gelukkig een merrie die duidelijk gaat kegelen en vanaf dat moment waak ik op stal.
Vorige maand bij een vriendin was het birthalarm 's nachts niet afgegaan en 's ochtends stond er (gelukkig!) een gezond veulen naast. Deze merrie is of half tegen de wand aan gaan liggen of staand bevallen, want bij testen daarna deed het alarm het wel gewoon.

Spannend Noisy! Ben benieuwd of het doorzet vandaag.

Wat een vervelend verhaal Ibbel! Dan lijkt het mij ook dat je beter kunt kiezen voor een deken.
Mijn drachtige merrie wordt ook gek van de vliegen en maakt zich er echt druk op, dus die zojuist ook maar onder een vliegendeken gezet.

Weer een dagje erbij vandaag, pH ongeveer gelijk gebleven. Vannacht was ze wel erg onrustig, plat slapen ging niet meer. Het veulen was zo enorm aan het boksen in haar buik dat ze steeds van schrik weer overeind ging. Wel sneu om te zien. Merrie is echt moe van haar buik, ze loopt wijdbeens te waggelen en heeft dikke achterbenen van het vocht.

Verder ziet ze er gezond en glanzend uit:

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:48

Wat betreft het alarm; het is inderdaad een hulp middel. Laatste merrie heeft geen alarm gegeven, die ging gewoon niet helemaal plat. Anderen wel allemaal...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:05

Plaatje mooney!

FF dat ziet er redelijk klaar uit!

Vulina wat een stal zeg!

Noisy succes!!!

Daisyjazz wachten duurt lang, maar uiteindeijk is het het echt waard hoor :P Heb ervaring met 3 merries in de 360 dagen :P

Juval knap ding! Jammer dat die wit word, vind valk altijd zo mooi! :D

Over alarm gesproken, ik heb er dit jaar echt goed baat bij gehad.. Bij 2 merries zag ik het aankomen, bij Jolene achteraf ook maar dacht ik dat ze me voor de gek hield. Alarm is wel keurig bij allemaal af gegaan die het om hadden. Maja gaan ze staand of rechtop dan werkt het niet natuurlijk..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:16

Waarom denk je dat hij wit wordt DL?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:37

Juval ik denk ook dat die wit wordt. Hij heeft nu zo een wittige schijn al over zijn kleur.
Hij is wel knap!

FF dat wordt spannend,ze mag nu wel haast gaan maken.

Noisy jaaa eindelijk!! Straks ernaartoe en niet meer weggaan zou ik zeggen! *\o/*

Daisyjazz duurt lang. :(:)

Vulina wel grappig die cirkel :')

Busymissy goed zo,weer een dag bij,pfft,zo is er wel niets leuks meer aan natuurlijk! :(:)

Over alarmen,nu je het zegt,bij Nikita is die ook niet afgegaan toen ze bezig was. Soms lag ze tegen de wand waardoor haar hoofd recht bleef,dan gaat hij ook niet af. Vandaar dat ik heel veel aan camera-staren doe ik waardoor ik gelukkig nog geen geboorte gemist heb.
Vera ging halfwege de nacht,daar is echt het alarm afgegaan of we waren er niet bijgeweest en dat zou een drama geweest zijn.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:38

Afbeelding

En nog even mijn laatste merrie voor dit jaar,Ella. Wie van de 2 het is,zien jullie zo wel denk ik :')
Ze is nu ongeveer 300 dagen drachtig van haar tweede hengstveulen. O:)

En kleine Scootertje even in pose.

Afbeelding