Tinniie schreef:Fotsy, geen zorgen maken, je hebt ze zo goed opgevolgd.. Dat kan toch echt niet dat ze haar veulentje kwijt is, je had dan ook wel iets moeten vinden he.
Ik maak we wel wat zorgen over een andere merrie die een Arany-baby verwacht..
Ze was gedekt en drachtig, heeft toen verworpen. Volgende hengstigheid met 2 eitjes terug gedekt. En op de eerste scan tweeling.. Paar dagen later hebben ze dan terug gescand om eentje weg te knijpen maar toen was er maar eentje meer te zien.
De merrie is uitgerekend voor 17 juni maar is echt gigantisch! Ze reden er af en toe nog mee maar zijn daar vorige maand al mee moeten stoppen omdat ze echt niet meer kon. Buik bewoog ook enorm hard, met uitstulpingen langs alle kanten.
Ik hoop dus echt dat ze toch geen tweeling gemist hebben! Ze is achteraf ook nog een paar keer gescand en toen zagen ze steeds eentje.. Maar ik ben er toch niet helemaal gerust in.
dit heb ik ook en toch blijft het in je hoofd spoken ik ken het.
Hier ook eerst drachtig afgegooid al wel tussen 18 dagen scan en hartje.
Daarna bleef baarmoeder drachtig.
hengstig gespoten daarna gedekt met 2 eitjes met 18 dagen zaten de vruchtjes boven elkaar daardoor konden ze niet afknijpen.
nog paar echo's gehad bleven boven elkaar zitten. met 38 dagen echo gemaakt zat er nog maar 1 maar ben zo bang dat de een zich verstopt heeft, mijn merrie is ook echt rond.
Hier ook paar x controle gehad of ze drachtig bleef. en echt maar 1 op de echo.
oktober nog x opgevoeld toen werd de dierenarts geschopt Door het veulen. en dan komen er mensen op stal en zeggen dan weet je zeker dat het er geen 2 zijn.
ik ben pas rustig er over als naar 20 mei het gezond er naast staat en graag 1.
setteli dit keer komt het goed bij jou!
Wat interessant omdat zo te lezen wat waneer te doen.
Maar ik denk dat ik meteen dierenarts bel als ik het merk en als me wel lukt beentje goed te krijgen prima is hij voor box gekomen.
en als niet lukt dan heb ik geen tijd verloren voor mijn gevoel.