[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:19

Nicole288 schreef:
Proefdraaien bij Isis? Gaat ze het dan toch s nachts doen?

Persoonlijk vind ik tussen 4 en 6 's nachts toch wel de vervelendste tijd :o
Zeker omdat zij zo snel is, vorig jaar duurde het 3 minuten vanaf het moment dat ze ging liggen :+
En dat is kort als je ligt te slapen...
Ik denk trouwens dat het nog wel even duurt, ze heeft wel regelmatig last van het veulen maar dat duurt meestal wel langer.

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:23

hoop voor je dat je niet al te veel slapeloze nachten heb :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:36

Voorlopig niet hoor, er zit een alarm op en 's nachts passen vrienden in Amerika op dus ik slaap lekker in m'n bedje en heb er geen slapeloze nachten van :)

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:38

Weet iemand trouwens nog een adres waar ik een geboortemelder met sms kan huren eind mei begin juni

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:47

Deed Divoza dat niet?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:59

Nicole288 schreef:
gem: wat leuk, weet je daar ook een site voor of een schema, die vererving bij de katten?

Een HEEL goed boek voor katten is "Katten" van Uitgeverij het Spectrum (geschreven door Michael Wright en Sally Walters), daar staat al heel wat in over genetica. Wordt soms nog aangeboden op MP, wit boek met zandkleurige burmees op de voorpagina.
Dan heb je nog het boek "Colors and Patterns", is wel heel moeilijk.
Ook de verenigingsbladen van Felikat en m.n. de Rasclub SIOK, daar staat (stond) veel info in, en verder "eigen" schema's. Zou ik eens moeten gaan zoeken waar ik die verstopt heb.
Laatst bijgewerkt door Gem op 23-01-09 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:25

DivaMiep schreef:
Pauk: Ik heb al lang alle namen bedacht! Heb hier hele lijsten liggen :P En die naam met de St. daar was ik meteen al uit! :D Maar ik verklap niks hoor! Ben ook wel benieuwd naar jullie Stakkato. :)

Voor een merrietje van Alonna vind ik weer iets met aur- wel leuk! Bv. Aurora of Aurelia. Anouschka vind ik ook heel schattig!

Sorry, ik breek trouwens wel ff in in dit topic, maar over 6 dagen is de eerste merrie uitgerekend. Ik zal het dan wel laten weten hier, dan doe ik toch nog een beetje ontopic.:P

Heb je ook niet wat namen over voor me met St :+

Ik vind de "Aur" namen niet zo passen hier, meestal hebben we kortere of stoerdere namen..
Nu moet ik zeggen dat "Aura" ook een geurennaam is (Met de parfumerie van m'n moeder kan je dat misschien wel begrijpen)
Laat ik nu vanavond van winkel moeten wisselen en daar dus moeten werken, dn duik ik daar de geuren weer in voor inspiratie voor de namen..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:00

Jee, wat gaan jullie snel!
Spannend Marije, en heerlijkte weten dat er zoveel mensen mee kijken!!
vraagje; porva gaat va 1maart 's nachts op stal. Nu staat ze 24/7 op het land met een 370 grams dek op. Ik heb een 200 grams staldeken. Is ditte veel of te weinig en hoeveel leggen jullie 's nachts op? Ze staat in een niet verwarmde stal.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:02

Ik vind reedhills Solid as a rock wel leuk :j

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:19

gem: dat wordt MP in de gaten houden dus!

quintus: Ik neem aan dat je haar ten tijde van het veulenen zonder deken wilt hebben, dan zou ik idd al eerder beginnen met 'afwennen' door een lichtere deken op te doen

Sjoert: Die is gaaf :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:27

quintus, ik zou inderdaad wat nicole zegt nu al een wat minder dik dek op doen, deden wij vroeger ook altijd.
syl is nu al als een gek aan het verharen, die wil denk ik "kaal" zijn als het veulen komt. de plukken vliegen er van af. mitch en vidar hebben ook wel wat losse haren, maar niet zo erg als bij syl.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:32

Quintus: Om dezelfde reden heb ik mijn merrie al heel vroeg geschoren, zodat ze in april weer wat in het haar zou zitten. Ze heeft nu nog wel een pak dekens op, dat ga ik straks ook weer afbouwen. Ze is nu aan het verharen als een malle, net als bij draaakje.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:37

dus nu op het land al afbouwen, of bedoelen jullie idd 200 grams op stal eerst? Ik wil haar idd zonder deken dan hebben. Porva was vorig jaar zo dun toen ze meer energie vanuit het voer haalde voor de kou. Vandaar dat ik er ietwat voorzichtig mee om spring.....
Maar aangezien de anderen altijd buiten staan zonder deken ben ik het niet gewnd om haar halverwege op stal te zetten, dus ok geen idee hoe je het het beste met de dekens kan doen.
*chips, kw voor 2.....ik ga les geven..........*

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:43

MarijeR: Isis begint de spanning dus al goed op te bouwen :):)

Namenlijstje heb ik ook al.... weet alleen niet meer zo wat er op staat. Lijstje staat op de laptop van mijn werk en ik ben vandaag lekker thuis :+

@ quintus: als het kan zou ik nu ook al gaan afbouwen met de dekens zodat je haar al begin april zonder deken kan laten lopen. Fayette heeft de hele winter een ongevoerde regendeken op gehad en begint nu al flink te verharen. Die wil ik begin april ook zonder deken hebben staan.
Dat verharen is trouwens normaal hoor.... mevrouw begint altijd standaard te verharen 2-3 weken na de kortste/langste dag. We hadden haar 2 jaar geleden in de zomer bij iemand staan om te beleren voor de koets. Dat was ong. een maand na de langste dag (21 juli) en toen begon ze toch ook al te verharen. Hij helemaal bezorgd of dat wel normaal was want zijn paarden deden dat nooit en of ze geen vitamine-tekort had. Wij: "Neuh, is vrij normaal voor haar. Kijk maar naar haar Shettenvriend, die is ook al begonnen met zijn wintervacht." 8)7

Flet zit hier morgen op 250 dagen. Zal dan eens wat foto's maken. Buik begint flinke vormen aan te nemen maar ze is nog steeds te porren voor wat extra beweging. Ik rij zelf niet meer maar af en toe rijdt mijn buurmeisje nog en 1 keer in de 2 weken mag ze met de baas mee naar de "All-Männer-Reitstunde" op de vereniging. Lekker relaxed rondhobbelen in draf en stap want veel meer actie zit er nog niet in in die groep :+

Goed, ga me maar eens omkleden en behang aftrekken in de baby-kamer to be :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:52

marije: Wilde Isis naar binnen? Omdat de rest nog buiten is?

quintus: al afbouwen, zodat ze op tijd zonder staat, ze kan natuurlijk ook altijd eerder bevallen, dus ik zou ook ogen op begin april zonder

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:56

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:10

wat mooi om te zien :) firefox werkte niet mee maar via explore kan ik het wel zien, mn vriend kijkt ook mee, op zijn computer :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:11

Nicole288 schreef:
marije: Wilde Isis naar binnen? Omdat de rest nog buiten is?

Ja ze wilde niet in de paddock met die regen. Aan de hand wat grazen wilde ze wel, maar dat vond ik wat minder met de regen ;)
Ach ze heeft iig beweging gehad.
De rest heb ik ook weer binnen, die waren ook nat genoeg :+

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:43

goeiemiddag!! :D

net weer naar de paarden geweest, veulen in de bak los met mams en wow, wat kan dat beestje mooi bewegen!! die gaat zeker wel weer goede punten krijgen op de keuring denk ik!! :j

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:52

update

merrie loopt al drie dagen te mopperen en te zwiepen. maar verder niets. vandaag bij de arts merrie open laten maken. nu is ze 344 dagen. ik gok op een donker bruin/zwart hengstveulen. maarja..... wie weet.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:55

spannend!! zal wel een deze dagen komen dan! :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:58

ok, dan ga ik afbouwen. Wat een k-weer zeg! Porva en de anderen zijn zeiknat maar dan leg je ook hooi in de schuilstallen en toch blijven ze buiten staan eten.....gekke beesten. Porva was uber-lief vandaag ?!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:01

Ramaylla doet niets, Njadien gaat hard. Ik hoop op vannacht, het begin van het weekend, altijd een mooie tijd ;)
Ik ga zo de spullen meenemen die we nog niet op stal hebben. Ach, zolang het maar geen 6 weken meer gaat duren...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:05

:=

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:07

Spannend SA! Ik zal duimen dat je niet teveel nachten hoeft te waken en dat het idd vannacht komt ;-)