[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:12

DDDara schreef:
Wat spannend Corina! Ben je nu al meerdere nachten met je wekker in de weer en zo ja hoe vaak zet je hem dan of vertrouw je op birthalarm?

Moosss Ik hou me aan de Letter van de KWPN en dat is een R dit jaar........ Dat vind ik wel heeeeel lastig

ik vertrouw op mn birth alarm. maar van me zelf ben ik elke nacht in deze periode standaard een aantal x wakker en dan kijk ik op de camera

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:39

Succes Corina dat komt vannacht!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:54

Corina, ik duim voor je!!

Ynekes, hopelijk gaat het goed met het veulentje. Heb je nog mooie foto’s? En de naam?

Het gaat hier idd heel hard, lees driftig mee.

Hier verloopt het qua sneeuw en kou goed. Bij jullie ook?

Het is even routine vinden met het water, maar dat is nu ook onder de knie. Bij de koudste nacht en dag met gevoelstemperatuur-20 heb ik de Tinker ook een deken om gedaan. Maar inmiddels ook weer af. Ik krijg het idee dat de deken haar nu meer in de weg zit met haar dikke buik, dan comfort biedt. Zojuist haar weer gecheckt: oortjes voelen warm, dus volgens mij gaat dat goed.

Onze eerste drachtige dame zit nu op 292 dagen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:59

@corinadrenth : spannend *\o/*
Succes
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 09-02-21 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:03

Corinadrenth. Spannend *\o/*

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:18

Succes Corina vannacht!!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:22

Succes Corina!

Dankjewel over de tips wbt het birth alarm. Ik hou het goed in de gaten. Hier geeft ze verder helemaal nog geen tekenen, gelukkig, uier is niks nada haha. Maar is haar eerste veulen dus moet wel goed opletten.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:30

Spannend Corina, succes!

Gaan jullie allemaal voor een birth alarm?
En waarom wel/niet? Ik ben er nog niet helemaal over uit. Heb er een die denk ik echt niet vrolijk wordt van zo'n singel, en halster is volgens mij minder effectief?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:41

Zoals ik er nu in sta, dat ga ik voor camera, ph strips en uier controle bij de Tinker. Bij de Friese merrie misschien wel een alarm.

Als ik zie hoe vaak de Tinker ligt , languit en ook weer staat in een nacht, dan weet ik niet of dat continu vals alarm geeft.
Ze ligt erg vaak. Is een birth alarm dan wel effectief vraag ik me af.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:07

Hier gaat die wel eens vals af bij de merrie. De ene nacht vaker dan de ander.. vorig jaar niet eens nodig gehad omdat ze begon toen ik ee nog bij stond..
Bij een ander heeft het alarm het veulen gered. Bij weer een ander ging die niet eens met de bevalling.. en zo kun je nog wel even door gaan.

Ik vind het een fijne extra zekerheid die makkelijk te nemen is. En daarom neem ik m.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:52

Sunnyhorse voor paarden die veel plat slapen heb je ook nog de slaapstand op de meeste birth alarms.

Corina hou je ons nog langer in spanning?

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:02

Ja Corina, al nieuws <<) ???

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:30

En Corinna?

En hoe gaat het met de pasgeborene? Alles goed? Ben niet benieuwd naar foto's, geslacht en naam hoor... Hopelijk gaat het drinken vlot nu.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:41

J_emma schreef:
Spannend Corina, succes!

Gaan jullie allemaal voor een birth alarm?
En waarom wel/niet? Ik ben er nog niet helemaal over uit. Heb er een die denk ik echt niet vrolijk wordt van zo'n singel, en halster is volgens mij minder effectief?

Wij gebruiken alarm, maar gaan bij enige signalen per toerbeurt waken. Dan kijkt er dus 24/7 iemand. Ik vind het alarm niet betrouwbaar genoeg en sowieso te laat af gaan.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:46

helaas nog geen veulen. kan wel janken haha

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:49

Die denkt gewoon , no way dat ik in deze kou ga bevallen }>
Ik hoop voor jou dat het er snel zal zijn!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:52

Oooh wat een gemene fopmerrie heb je corina. :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:59

ynekes schreef:
Hoi hoi. Hier even wat uitgebreider verslag. De bevalling ging supervlot. We gingen er ook wel een beetje van uit dat het vannacht zou komen. Toen het uiteindelijk serieus doorzette ging het heel vlot. Merrie heeft alles zelf en op eigen kracht gedaan.

Veulen ging vlot overeind en staan maar drinken wilde niet goed op gang komen. Hebben de merrie gemolken maar uit de fles hoefde ze het ook beslist niet dus toen toch maar de veearts laten komen (met dit weer voor je gevoel zooo lang onderweg) en de eerste portie biest via de sonde er in. Inmiddels lijkt ze ook zelf goed te drinken maar das nog een beetje spannend. Ze heeft ook al keertje gepoept dus lijkt voor nu goed..

@Ynekes: hoe gaat het nu met het veulen? En met moeders?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:09

Oh balen Corina, maar ik snap merrie en veulen wel een beetje nu. :))

Ben ook heel benieuwd hoe het met jouw veulen gaat, Ynekes? Gaat alles goed met moeder en dochter(?) en drinkt ze nu goed?

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:15

Ik heb even rond gevraagd op marktplaats maar alles is voor mei afgehuurd dus dat wordt hem niet....

Corina, haha dat geloof ik, naast het birthalarm nog steeds slapenloze nachten... Vorig jaa hier ook een merrie die al 4 dagen aan het harsen was en na 4 nachten werd het rond 6 uur sochtenda geboren. :)

DDDara, Revi vind ik een leuke naam :)
Ik wil hier iets met ment op het einde, argument zijn moeder heet natuurlijk ook compliment :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:28

Hier super ervaring met het halster alarm. Nou slaapt mijn merrie maar heel soms plat de dagen voor de bevalling. Hier ging hij af om 03:02 uur snachts, toen was ze net vruchtwater verloren, om 03:10 ging ze liggen en werd Don geboren. Perfect dus.

Hier gaat het alarm er rond 320 dagen om, behalve als er nog 0 tekenen zijn denk ik. Deze merries zijn heel duidelijk in hun 'voortgang'.

Ynekes, ja we willen een update :D :D

Wat een fopmerrie Corina ! Kan toch niet anders dan vannacht dan, ben benieuwd wat ze doet qua melkdruppelen vandaag, misschien komt het overdag?

De lijstjes worden niet echt lang als iedereen er weer af gaat in de 320 dagen :') :D

Paardje 2013, ook al een mooi buikje krijgt Sita !

Knolselder, wat een knappie dat valkje zeg, en de ander heerlijk bolletje wol...

Ben ook benieuwd Oyyo! Ben sowieso benieuwd hoe het gaat met de veulens, jaarling erbij en een schaap. Quenza was vorige keer niet normaal beschermend maar nu heeft Lotus ook een veulen dus misschien anders.

Jacky, wat een mooie krulletjes staart <3

Oei rij voorzichtig Kabayo, lijkt me pittig. Ik vind naar de supermarkt al spannend nu :P

Mooi wit Anso !

Mijn alarm is ook te huur evt maar kan pas vanaf juni dus of dat zin heeft :+

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:00

Wat een fop merrie corina

Ik doe het alarm om bij sita als ze een vol uier heeft.

Bij de andere merrie weet ik het niet die ken ik niet dus daar waarschijnlijk wat eerder om
Laatst bijgewerkt door paardje2013 op 09-02-21 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:42

Jeetje Corina wat frustrerend!

Moos jij geeft jezelf helemaal een onmogelijke opgave, ment op het einde..... had net ff gezocht cement en dement wil je vast niet haha enig wat ik zo snel even kon vinden is rudiment maar is nou niet iets dat mensen meteen de betekenis weten maar klinkt wel leuk rudi. Toevallig wel met de R mocht je kwpn gaan. Misschien dat er n het Engels nog iets leuks te vinden is. Maar mijn R lijkt nu makkelijker.

Ik ga niet voor een birth alarm omdat mijn paarden plat slapen en omdat ik het toch wel een vrij prijzig vind en ook denk ik dat mijn paarden echt niet blij zijn met een singel de 3 jarige kennen het sowieso nog niet en de ander wordt woest van een singel met haar dikke buik.....
Laatst bijgewerkt door DDDara op 09-02-21 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:45

MizzMontana schreef:
Wat leuk Laurentii, bloemen hebben zulke mooie namen. Wat vind je van Elderflower, Esparcette of Ephedra?
Voor een hengst zoek je zonder verwijzing naar bloemen? Anders Eremurus, dat zijn hele mooie bloemen!

Ik ben nog aan het overwegen of ik een stal aam ga toevoegen achter de naam, vind dat altijd zo leuk bij met name de Belgische lijnen.

Bedankt voor de tips, maar dat roept niet zo makkelijk in de wei haha .

Janinevv schreef:
Laurentii schreef:
corinadrenth, dat gaat hopelijk geen weken meer duren.

Hier heb ik nog maar 1 naam van de drie.
Ik moet nog een naam hebben met een E. Voor merries heb ik graag verwijzingen naar bloemen, maar nog niets gevonden wat mij aanstaat.

Echinacea
Echinops
Epimedium
Erigeron
Eupatorium
Euphorbia

Euphorbia ga ik opschrijven, ik kan altijd afkorten naar "Euforieke" ofzo haha :P

Ynekes, proficiat!!!

Riv_Q, wat is je merrie mooi wit! Prachtig in die sneeuw.

corinadrenth, ik zou toch niet te ver uit de buurt gaan :P

Hier nog 15 dagen voor de linkse:
door de wind toch maar lichte dekentjes opgelegd.
Afbeelding

De melk uier van de rechtse is sinds enkele dagen terug weggetrokken (gelukkig). Waarschijnlijk door de koude.
De dekentjes zijn een klein beetje te klein geworden :')
Afbeelding

Ons veulen van vorig jaar, nu 11 maanden.
Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:47

Ynekes gefeliciteerd!

Foppert Corina!