Lijstje voor vandaag Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!
Noisy : Chickyards Joan 336 dagen LyanneS: Blood Diamond 334 dagen Wayoflife: Sara 334 dagen Loulou: Zira 331 dagen Mirjamalvaro: Chablis de jeu 330 dagen MariskaFally: I’m Special 329 dagen Tinniie: Satinka 323 dagen caspertjeP: Emma 322 dagen Knolselder: Wiske 308 dagen
Cp112 : SD Jolene februari/maart/april verrassing Goldenarrow : Lady Brown februari/maart verrassing
Flessen welke flessen , mevr drinkt niet uit de fles. We hebben haar nu eindelijk zo ver dat ze uit een emmer drinkt. Nog lang niet de hoeveelheid die moet. Maar het is iets. De medicijnen voor mevr G konden vandaag niet geleverd worden dus dat word maandag pas. Dus phirola kan niet eerder dan zaterdag bij mevr G in.
Ach een kleine Phirola. Falco wilde toen der tijd ook niet uit een fles maar ook uit een teiltje of emmer drinken. Was volgens Utrecht alleen maar goed. Ik kreeg toen de tip om een grote knuffel erbij in de box te leggen zodat ze daar tegenaan konden liggen. Bij falco heeft dat toen heel goed geholpen. Die lag er echt tegenaan te slapen. Misschien is dat ook iets voor Phirola.
Waarschijnlijk zal Phirola ook beter gaan drinken elke keer dat ze krijgt aangeboden. Hier veel ervaring met lammeren die moederloos zijn, dat begint altijd lastig maar is met een paar dagen normaal geworden dat ze de fles krijgen. Bedenk ook dat de smaak echt anders is al de melk van de moeder.
Hier vanochtend alles op de wei gezet in het zonnetje. Helaas nu weer regen.
Hier pakte die vorig jaar gelukkig wel gewoon de fles. We wouden ook dat ie weer de uier ging pakken dus dat was beter. Zware dagen en nachten wel.. Maar het is het waard!
Ja hier had het ook beter geweest als ze de fles had gepakt omdat we straks weer over willen naar het uier van mevr G. Maar ja er was geen keuze. Er moest wat in. Dus dan maar de emmer. Die drinkt ze nu vlot leeg. Dus de ml gaan omhoog.
Ze was helemaal van slag toen mevr G naar buiten moest omdat haar stal gedaan moest worden. En mevr G ook. Hinniken naar elkaar.
Fijn dat ze nu al een beetje aan elkaar hechten, zo doen de moedergevoelens dit weekend alvast wat voorwerk. Mooi dat de melk uit de emmer er nu beter in gaat. Ik vind het niet zo’n probleem dat het uit de emmer gaat, drinken uit een fles is toch ook weer anders dan drinken aan een uier. Als je toch wil laten zuigen, hoe gaat het als je met je hand in de melk gaat en dan op je vingers laat zuigen? Zo leerden wij de kalfjes uit een emmer drinken.
jolandje
Geplaatst: 29-02-20 19:07
klinkt hoopvol baudyh, ik hoop dat ze straks goed samen gaan
Luna2006
Geplaatst: 29-02-20 19:23
Dat klinkt hoopvol!
Hier 296 dagen en ze gaat hard! Is een maiden merrie, ze is nog erg actief maar slaapt heel veel plat
Noisy wat heeft ze een mooi halster Nog eventjes volhouden joan tot de cirkel opgedroogd is!
Knolselder wat een buikjes zeg!!
Luna ze heeft nog een mooi figuurtje de tietjes gaan al wel hard!
Baudyh klinkt al wel positief dat ze elkaar missen... is het geen idee om ze nu al samen proberen te zetten? Toen sal samen met het veulen van joan kwam te staan wekte het veulen bij haar melk op.... werd eerst voor gek verklaard toen ik zei dat ze met een bomvolle uier stond maar een dag later zag ik meneertje lurken en ze vond het helemaal prima!
Sal begint al mooi bij te komen en buikje groeit al lekker! De kleine is wel erg actief!
Ik denk oprecht dat mijn merrie gaat bevallen tussen 5 april en 15 april. Voor de uitgerekende datum. Zag het laatst bewegen. Goed teken denk ik maar zo!
Allemaal dikke walrussen. Zo leuk. Gelukkig hebben we nog even tot ze komen, met hopelijk zon. En minder regen. En minder wind. En wat warmer. Geen hittegolf.
Grappig dat je zo’n sterk gevoel hebt Cio! Ik heb namelijk precies hetzelfde gevoel dat ze hier tussen de 330 en 335 dagen gaat. (Dus tussen 17 en 22 maart) Benieuwd of het ook klopt..
cp112
Geplaatst: 01-03-20 01:52
Och jongens wat een toestanden hier
Ik heb er gisteren ook 1 naar de kliniek gebracht op verdenking van straalkanker. Bleken meerdere hele nare hoefzweren te zijn. Steeds geknapt maar weer gaan ontsteken en zo bleef het gaan. Kan haar zelf niet goed droog houden met de voeten dus heb haar daar laten staan nadat ze alles uitgesneden hadden. Dat was geen pretje...
Hier zie je de strepen van de vorige zweren. Hoefwand begon bijna los te laten. We waren net optijd.
Deze maar even in spoiler. Bovenin de straal zat een gat van een paar cm diep. De smid kon z'n halve vinger erin steken... Allemaal naar woekeren weefsel ook. Dat is grotendeels weggesneden.