[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:07

Hoe gaat het nu met jouzelf Marit?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:11

Ik heb de hele dag geslapen maar ben niet zo fit. Beetje gevoel van koorts hebben, pijnlijke spieren en steeds last van harde buiken dus moet echt even rustig aan gaan doen.

Uitmesten laat ik opnieuw weer aan mn vriend over en stal genoten kunnen Gwen op de weide zetten. Ik hoef dus enkel naar stal on Gwen te checken.

Maar de avonden voel ik me ook wel beter omdat ik dan niet alleen ben. Overdag ben ik vooral heel somber :(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:29

Zo wat een geklets hier haha.

Marit beterschap en voor jou mag ze het nog even binnen houden tot je beter bent dan :P

Fotsy gefeliciteerd!

Mooney dat word een baby!!!

Tinnie wat zonde van het redbag veulen. Hier ook al 1x meegemaakt en gelukkig blijf ik dus redelijk rustig en probeer ik met alles wat ik kan het veulen eruit te halen en gelukkig toen ook gelukt.

Inowa ze word wit :P

Ik zag nog wat veulen foto's voorbij komen. Wat worden ze toch snel groot hè.

Nou hier vandaag echt heel raar staan kijken. Afgelopen winter kocht ik Amy een Mon Ami merrie van 1.5 jaar toen. Prachtige merrie! Nu de laatste tijd werd ze steeds "lelijker" ruggetje er beetje op,dikke buik en dof in der vacht. Ik had een paardje met bloedworm en was er van overtuigd dat zij het ook had dus hup dierenarts gebeld en ontwormen maar, zandweg erin enzovoort. Toen dacht ik vorige week van ik ga haar naar de wei brengen dus hup op de trailer en in het gras.. Ik stuurde paar mensen nog een berichtje met van ze heeft een buik dat ze drachtig zou zijn maar het zullen toch wormen of iets zijn.. beetje jaarling achtig... ze werd zo lelijk..
En dan vandaag kreeg ik een appje met fotos van God heb je deze gebracht gisteren avond nog.. Nou ik stond me toch een partij raar te kijken... Had mijn nog geen 2 jarige merrie toch een hengst veulen er langs lopen...

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:35

Wow wat een verrassing. Zonde dat ze zo jong al drachtig was maar wat fijn dat het verder goed is gegaan.

Gefeliciteerd met nog een veulentje.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:57

Rowan, alle gekheid op een stokje. Weten ze wel wie de vader is?

rustig aan doen Marit, als je koortsig bent misschien even langs de dokter?

tara was super vlug verhaard, de drie hengstjes niet. Kaz heeft nu net het neusje wat kaal.

Succes wederom voor de wakers en nachtbrakers!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 00:21

Nou DL, wat een verrassing! Wat een jonge moeder. Snap dat je raar staat te kijken, dat verwacht je niet.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 00:54

Afbeelding
Even een ego postje, maar mijn merrie heeft een prachtig kopie van zichzelf gemaakt <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 00:55

Gefeliciteerd, Mooney!!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 05:35

Van harte gefeliciteerd

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 05:37

Gefeliciyeerd mooney

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 05:42

Gefeliciteerd Mooney!

Wat een leuke verrassing DL! Dat is inderdaad niet helemaal wat je zou verwachten bij zo'n jonkie.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 05:57

Gefeliciteerd hier ook Mooney , knap meisje mooie bles

Oh DL dan sta je even te kijken en jammer als ze zo jong zijn

Maritb de laatste loodjes zijn zwaar heel zwaar, nog even en je bent er en dan kan je genieten van veulen en baby

Wat worden de veulens al groot en aan het verharen
Last van de warmte ja het is nu ook wel extreem weer ineens

Bedankt voor de felicitaties, heb net eens goed geslapen en dan nog eentje om het af te leren :o

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 17-05-17 06:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:00

Mooney gefeliciteerd!

Oei DL wel jong, maar alles goed met moeder en kind? Gefeliciteerd met de kleine.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:20

Gefeliciteerd Mooney <3
Doe maar snel meer ego posts met foto's :D
En jij ook gefeliciteerd Fotsy! Ook al zo'n prachtig veulen! :D fotospam daarvan is ook geen straf *\o/*

Hier gaat met de dames alles zijn gangetje. Ze staan heerlijk op het grote weiland in de kudde. Over 6 dagen wanneer Nina veilig is verhuizen ze weer naar hun privé weiland achter huis dat is wat kleiner dus dan heb ik er beter zicht op. Andere weiland ligt ook meteen voor huis maar dat is een stuk van 4 hectare dus staan ze achterin dan kun je ze niet meer goed zien.
Landje waar ze terug op komen heeft nu mooi 3 weken rust gehad en het gras groeit als een speer, dan staat er ook weer genoeg om de melkbar open te houden :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:44

Mooney, GEFELICITEERD!!!

Rowan, tja... leuke verassing zou ik het niet willen noemen zoals sommige.... het is gewoon RUK! Arme merrie zo jong en daar gaat je showseizoen met haar... stomme onverantwoordelijke mensen! Maar gelukkig doen mama en kind het goed, dat is natuurlijk wel het belangrijkste :j

Fotsy, jij mag spammen hoor <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:52

DL, hopelijk trekt moeders het een beetje. Arme merrie, niet leuk dit :(:)

Fotsy, jij leert helemaal niets af! Doorgaan met spammen jij!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:00

Rot DL die merrie zo jong ocharme,hopelijk trekt ze het. Als ik dan zie hoe speels mijn 2-jarige nog is,daar hoort geen veulen langs.

Mooney gefeliciteerd met de mama-kopie! _/-\o_

Faline lekker hoor zo een groot land maar wel beter dat ze op een kleiner stuk komen ja. Doe ik ook altijd als ze bijna uitgerekend zijn.

Marit :(:) jij hebt gewoon een veulen nodig zodat je ook weer wat aan jezelf en het leven in je buik kan gaan denken. Ik gun het je!

Zo een knappe meid Fotsy! <3

Verharen..dat gaat hier meestal ook niet vlug met de kleintjes. Soms scheren we ze een deel maar nu is dat nog te vroeg,de oudste is pas 3 weken. Ze hebben dan nog zo een dikke vacht meestal ocharme.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:36

Och jee DL, dat is ook wat! Enig idee hoe dat is gebeurd?

Gefeliciteerd Mooney! Mooie bles!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:50

Mooney, gefelliciteerd

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:17

Mooie veulens weer! En jeetje, een 2-jarige met een veulen :wow: Als ze 3 zijn en een veulen krijgen (dus met 2 gedekt) vind ik het al vroeg. Wat sneu, ondanks dat alles goed is gegaan.

Hier gisteren opeens een halve uier aan het vullen bij Caprice. Nog een weekje of 4, dus het mag. Ga straks eens kijken wat er van over is/of de andere helft ook wakker is :+

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:36

Gefeliciteerd mooney!

DL liep er een hengst bij of is het van een leeftijdsgenoot?

Suffie echt prachtige stallen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:45

Jaaa mooney gefeliciteerd!!!!

De vader is een GGK hengst en naar zeggen van de oude eigenaar heeft de hengst, maar eventjes bij de merrie gelopen en ze wisten niet of ze hengstig was. Ik heb het ook ooit meegemaakt met een jaarling merrie waar een jaarling hengstje bij wist te komen welke wel al wist dat hij hengst was. Ik heb gelijk met een volwassen hengst geschouwd en gewacht tot ze weer hengstig zou worden. Als ze dat niet zou worden zou ik haar hengstig spuiten. Ik heb ook een merrie met 2,5 gedekt en die is dus nu dus bijna 3,5 en doet het super is een echte moeder. Amy doet het voor haar leeftijd ook goed, maar is geen "trotse" moeder zeg maar. Het is dat het veulen bij haar blijft en ze toont er ook echt wel interesse in, maar dat was het ook. Mijn andere merries zijn echt trots en verdedigen echt naar andere merries, zij niet.. Gelukkig helpen mijn volleerde fokmerries haar een beetje dat kun je echt zien :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:46

Dat is bizar vroeg inderdaad DL! Gelukkig gaat alles goed.

Bedankt voor de felicitaties. Onze Vu (voluit Déjà Vu, maar gelukkig een andere roepnaam dan de knapperd van Cynthia) doet het super! Moeder is er maar druk mee. Ook wat witte vlekjes gevonden, dus waarschijnlijk toch een toverbal ipv effen vos.
Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:24

Fotsy, van harte met je prachtige veulen! Fijn dat je erbij was. En inderdaad, vooral níet stoppen met fotospammen.
Och Tinniie, wat sneu. Jammer inderdaad dat niet iedereen bedacht is op dit soort dingen, maar moet zeggen dat ik dat ook vooral van dit topic meegekregen heb; anders had ik het misschien ook niet herkend. Lief dat je er nog heen gereden bent.
Baudyh, wij gaan ook met veulentjes naar de keuring. Altijd weer een drukke dag; alles moet op één dag mee, dus dat is een hele kolonne van trailers voor ons (meestal moeten er in totaal 15-20 pony's mee :+ )
BusyMissy, ook veel spanning daar. Hopelijk rekt ze het nog een aantal dagen.
MaritB, ook voor jou niet zo'n makkelijke tijd nu. Gaat het vandaag een beetje? Kan me voorstellen dat het best heftig is; je merrie én jezelf bijna zover. Pfff, dan duren de dagen lang.
Suffie, dat is mooi geworden zeg! Luxe huisvesting voor je lievelingen.
Azara, wat ziet ze er mooi uit. En best hard vooruit gegaan, leuk!
Wow DL, kan me voorstellen dat jij even heeeeel raar stond te kijken! Gut, arm ding; zo jong al. Gelukkig alles goed gegaan en hopelijk trekt ze het een beetje. Fijn dat er ervaren merries bij lopen...
Mooney, jij ook gefeliciteerd; heerlijk weer dus lekker foto's maken ;-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:24

Gefeliciteerd mooney!
Jij ook DL al was het zeer onverwachts.
Bij mijn oude stal liepen de veulens tot 2 jaar bij elkaar, want er gebeurt toch niets. Maar zo zie je maar weer.

Marit goed op jezelf letten hoor. :(:)

Fotsy wat is ze toch mooi!