[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:39

Manda gefeliciteerd dat heeft hij goed gedaan!

pretty wat leuk gefeliciteerd en iemand dubbel gelukkig gemaakt!

OnzeToppers wat een dropje

tanjaatjuhh was ze braaf met het halstertje?

inowa beterschap. hoe groot is aagje?

gblover apart maar misschien dat ze rustig is? En ze zouden het alleen doen als ze het goed doet. en misschien dat juist gras eten juist melk aanmaak stimuleert.
ik zou met de dierenarts overleggen wat wijsheid is, en wat hun adviseren. ze kunnen gelukkig tegenwoordig veel. Succes met alles

Neonlight gefeliciteerd met de verkoop! zou leuk zijn als ze samen lopen kwa dracht.

Lauura wat een lange benen.

hier alles nog rustig, s`morgens wel redelijke volle uier maar naar buiten lopen is het totaal weg en heeft ze alleen nog 2 harde schijfjes,
net ging ik voeren en was veulen erg druk aan het bewegen, kon het ook goed voelen <3

tanjaatjuhh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:13

jaa hardstikke braaf polleman. Trouwens ze heeft onderin haar staart een knikje zitten. Hebben jullie zoiets eens meegemaakt? onderste 3 cm staat gewoon 90 graden naar rechts haha.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:32

ego post!! ;)

Vandaag exterieur training gehad en Caro en Kaori werden gebruikt als trainingsmateriaal. Van Kaori wel een goed beoordeling verwacht, Caro minder, zeker in vergelijking wat er nog meer liep.

Over Caro was hij echter zeer positief, op de korte beentjes na had hij alleen maar positieve aanmerkingen. Daarna Kaori besproken en daarvan kon hij alleen maar zeggen dat hij eigenlijk geen aanmerkingen vond en dat het fokken ter verbetering hier zeker gelukt was. Mooi hoogbenig veulen, heel correct op de benen, mooi model etc.

Caro komt veel te kort qua beweging, dat hij dit opmerkte toen ze los moesten was dan ook geen verassing. Hij was echter minder negatief dan ik had gedacht. Tijdens het los lopen werd hij over Kaori nog positiever dan hij al was. Heel soepel veulen, die makkelijk schakelt en changeert, met haar maand oud al zonder moeite mama bij houdt in draf en eruit rent in galop.

Eind oordeel was: beide karakters TOP (hij ziet +/- 500-800 veulens per jaar en weinig die zo makkelijk zijn, Caro haar relaxte houding met al die vreemde mensen met baby aan de voet komt hij nog minder tegen.). Kaori staat volgens hem niks in de weg om topper te worden....

Al met al... Benieuwd naar de keuring!!! :) :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:23

Mooi veulen lau! Wie is de vader ook al weer

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:26

GB wat fijn dat het dan wel beter met de merrie lijkt te gaan! Hopelijk gaat ze wel weer melk geven maar daar zouden ze nu dan toch allang wat mee moeten doen voor het veulen? Neem aan dat ze wel goed in de gaten houden....

Laura hij is leuk!!! Wat een lange benen!!! Wordt vast een grote *D

Inowa, inderdaad een mooi bonkje shet hihi, maar aagje is ook een shetje hetzei een stuk luxer, komt vast goed. Aagje gaat toch steeds meer op een zilverappel lijken zo! Maar verschil is soms moeilijk te zien omdat vos ook zoveel tinten kan hebben. Ga je testen :D
En beterschap!!

Neonlight nu al verkocht! Hij is ook zo knap! Aan wie? :D

Tanjaatjuhh hij is knap!

Onzetoppers knap dametje!

Hier twee fototjes van Pjotr zijn jongste dochter, paar uurtjes oud op de foto's <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Dit veulentje is uit een volle shetlander moeder! Daar doet Pjotr het ook erg goed op, dus wie grotere luxere veulens uit zijn shetje of grotere minipaard wil :D, ondanks dat Pjotr een stuk groter is dan bijna alle merrie's die dit jaar een veulentje van hem hebben gekregen zijn alle bevallingen snel en soepel verlopen, de veulentjes van Pjotr zijn allemaal smal en fijn maar wel met giga lange benen :D. Ik ben echt super trots op al zijn veulentjes van dit jaar :#. Hij heeft er nu alweer 3 gedekt en er komt binnenkort nog eentje, dus volgend jaar kan ik weer uitkijken naar Pjotr kindjes! Zelf dek ik dit jaar met Nimroos als ik ooit mijn welsh hengstig ga zien en misschien ga ik wel vreemd met mijn andere merrie (appaloosa C pony) bij een andere hengst dit jaar hihi maar ik ben daar nog steeds niet helemaal over uit wat ik ga doen qua dekken met haar ....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 01:34

Gaaf veulen manda!

Ot wat een knapperd!

Inowa dat komt wel goed hoor. Hier heb ik op empty welke smalle amha is toen brede jet opgezet die amha x welsh was en ook dat is goed verlopen.

Pretty bruin bont is mij ook nog niet gelukt ik hoop bij vetje op een bonte merrie dan ben ik al gelukkig ongeacht kleur en gezond natuurlijk.

jolanda dat komt toch ook al de goede richting op! Nog even geduld. Ga je ze dit jaar weer opnieuw dekken?

Bij mij ben ik Bo al opnieuw aan het dekken dus hopelijk volgend jaar een volle zus van Mucci :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 02:51

Bonjoy, Azi alweer 3 weken, heerlijk luieren en die oortjes prachtig hoor!

Manda, wauw je mag trots zijn op Pjotr!

Pretty, Kikkie 300 *\o/* , en ChaCha een bruinbontmerrieveulen op de verjaardag van haar nieuwe baasje, leuk dat ze het laten weten en er helemaal gelukkig mee zijn

DL, Vetje geen haast! OO leuk in 2016 broertje of zusje voor Mucci!

Onzetoppers, heerlijk buiten, wat is ze mooi, dat fijne blesje echt apart!

Tanjaatjuhh, zodie doet het heeel goed zeg, een knikje in de staart nee heb ik nog nooit gezien.

Inowa, beterschap!!

Neon, dat was te verwachten met zo'n knappe Fast n Furious, super dat hij zo snel een heel fijn baasje heeft. Dat zou fijn zijn in 2016 een duo bevalling,suc6 met wachten op de scan, spannend!!

Jolandje, toch nog even geduld, Joanna op 310 en Glowy op 300 dgn

Lauura, wauw die naam past echt bij hem wat is hij gaaf,

Polleman, zoo druktemakertje, wel fijn en zeker nu ze veilig zit.

Bonnieaw, dat is heel leuk om te horen alvast suc6 op de keuring!

Zeeschildpad,suc6

Zamba, suc6

Stal Wiza, klinkt toch ook al spannend hoor!! suc6

Rockey, pffff morgen avond feest! Dat zal toch niet zeker precies dan! suc6

Alle wakers verder suc6

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 06:53

het wordt rustiger in het topic :P
Geen veulens geboren vannacht?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:19

Pfff ja iedereen slaapt nog denk ik!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:23

Zo, Neon heeft het gisteren weer spannend proberen te maken, was weer niet goed, allemaal liggen, willen rollen, onrustig. Ik zat op het werk toen ik het zag en heb er mijn man op af gestuurd, die kon er zo bij gaan zitten toen ze lag, en dat is niet normaal bij haar. Maar ze keek wel helder uit haar ogen, niet zo als maandag. Uiteindelijk ging ze weer hooi eten, en toen ik kwam lag ze, maar maakte ze het zichzelf makkelijk, want ook toen lag ze te eten. Muts vond het zo wel gezellig. 8)7
Ze mag nu de komende dagen de wei niet meer in, of maar heel beperkt. Ze staat zich zo gigantisch vol te vreten dat ze er gewoon last van krijgt. Wordt dus bak voor haar, daar kan ze gecontroleerd gras en hooi krijgen (gras wordt gemaaid). Ga zo maar even kijken, want ik zag al een lege stal op de camera.

Manda, Pjotr kind is leuk! Inderdaad kenmerken geloof ik, ik spot een appie-oogje???
Fast 'n Furious is verkocht aan bokker Belker.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:41

Ahhh arme Neon....

Ja volgens mij heeft dit palominotje wel appaloosa ogen inderdaad! Ik moet het ook maar zien van alleen foto's hihi. Ze lijkt gemarmerde huid te hebben rond de ogen, is ook onderbroken roze/ zwart (maar misschien is dit omdat palomino's sowieso met lichte oogranden geboren worden en die later naar zwart verkleurd en dat dit gewoon het verkleurproces is?), en een beetje mensenoog lijk ik te zien.
Ik dacht op een andere foto gestreepte hoefjes te zien, maar heel duidelijk is het nog niet. Gemarmerde huid onder de staart heb ik ze laten kijken maar dit is er dan weer niet hihi.
Alleen de oogjes zouden dus een kenmerk kunnen zijn, we wachten het maar af :).

Ik werk samen met de ponyclub waar dit prachtige dametje is geboren, we hebben daar enkele pony's van ons in bruikleen en ze dekken af en toe met mijn hengsten hun kleinere pony's, dit prachtige dametje hebben ze de naam: Isa van stal de Wilde gegeven die op het paspoortje komt te staan, hoe mooi is dat *\o/* . Vind het zo leuk dat ze voor altijd geassocieerd zal worden met onze stal zo'n prachtig dametje, het wordt nog wat met mijn fokkerijtje hihi
De moeder zal dit jaar weer worden gedekt met waarschijnlijk Pjotr, en voor Pjotr staat daar nog een prachtige zwarte shetlander ook te wachten :D.
Ze komen ook met alle nakomelingen (nou ja, nu is dat er nog maar 1 :P) naar de keuring, de shetlanders zijn volle stamboek shetlanders dus appaloosa merrietjes kunnen straks bijdragen aan predikaten voor hun vader. Ik hoop dus dat dit ook een appaloosatje is hihi Dan heeft Pjotr dit jaar 4 appaloosa merrietjes uit ouders die voldoen aan de afstammingseisen zodat de nakomelingen ster kunnen worden! Zou echt mooi zijn!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:20

Pfff Neon, niet leuk dat ze zoveel last heeft van het gras, maar idd dan maar een tijdje in de bak met gemaaid gras hoor!
zo leuk dat Fast een leuk baasje heeft!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:02

rowan , ja dit jaar wil ik ze nog dekken met Yuma, dan een jaartje leeg en dan een keer met een andere hengst ;)

ja ze zijn in elk geval beide uit de gevarenzone nu, over de 300 dagen, wél zo prettig :D

Anna je mag met recht trots zijn op pjotr, hij heeft tot nu toe echt prachtige veulens gegeven , en veel merries en nog leuke kleurtjes ook, wat wil je nog meer he? :D

niet fijn dat Neon las van het gras heeft, ik hoop dat het snel goed komt

laura wat een schatje en een leuke naam ook :)

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:17

Ikhad gisteren al een bericht willen doen. Gb sterkte wensen. Vertellen dat hars plaats heeft gemaakt voor melk. Maar voor ik mijn verhaaltje kon poste werd ik gebeld door de birth alarm dus hup in de auto naar stal. Mama zei nog ze houd ons weer voor de gek. Maar toen we op stal kwamen en het ligt aan deed was er toch echt wat aan de hand. Namelijk een mooi merrie veulen van sorento!!!!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:18

Laatst bijgewerkt door Lauura op 23-05-15 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:19

Zamba schreef:
Ikhad gisteren al een bericht willen doen. Gb sterkte wensen. Vertellen dat hars plaats heeft gemaakt voor melk. Maar voor ik mijn verhaaltje kon poste werd ik gebeld door de birth alarm dus hup in de auto naar stal. Mama zei nog ze houd ons weer voor de gek. Maar toen we op stal kwamen en het ligt aan deed was er toch echt wat aan de hand. Namelijk een mooi merrie veulen van sorento!!!!

*\o/* Gefeliciteerd!! Heb je al fotos?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:24

Zamba, proficiat *\o/* *\o/* *\o/* heel benieuwd naar foto's, zo zie je maar eens is het echt alarm!!

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:25

Ja maar op de camera. ..en mobiel krijg ik niet geupload.... du kom vanavondts

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:27

gefeliciteerd Zamba!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:16

Zamba gefeliciteerd *\o/*

Hier nog rustig op 304 dagen;

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:36

Polleman; aagje is ongeveer 90 cm en heel luxe

Bonnie; dat is leuk om te horen.

Manda; wat een leuk veulen! Hoe zien appaloosa ogen eruit?
Ik ga overigens aagje niet testen op kleur.
Vind haar prima zoals ze is ongeacht de kleur.

Neonlight; hopelijk voelt neon zich gauw weer goed.

Dustinlover; ik hoop dat het wel goedkomt,gelukkig heeft aagje meerdere veulens gehad.

Zamba gefeliciteerd.

Gisteren nog met moeite op de wei gekomen om te checken.
Kon deze uier foto nog maken.
Zie niet heel veel verschil maar goed het doet in elk geval iets.
Ze zal wel in 1x volschieten denk ik.
Nog nooit zo'n onvoorspelbare merrie gehad.

Dit was donderdag
Afbeelding

En dit vrijdag,gisteren dus
Afbeelding

Ze lijkt wel ineens minder buik te hebben en het staart schuren is ook begonnen

Afbeelding

Afbeelding

Bij de handelaar waar ik aagje van gekocht heb staat echt een fantastisch mooi merrieveulen
Ik ben helemaal verliefd op dat beestje <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:10

Zamba, doe maar rustig hoor, eerst genieten nu!

Leonoor, nou rustig aan die uier is al flink zeg!!

Inowa, oo idd heel leuk veulen, maar ik vind Aagje ook erg mooi hoor!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:15

Had ze vorig jaar ook, zo'n fikse uier zo 'vroeg', dus die wacht nog wel even.
Moet ook, want ik vlieg woensdag naar Turkije :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:35

Gefeliciteerd Zambia!!

Bij welk stamboek schrijf jij in Laura? Ivm 1e letter van de naam

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:45

zamba gefeliciteerd met je merrieveulentje, ben benieuwd naar foto's :D

inowa wat een schattig veulentje, maar over een week of twee heeft aagje ook een kleintje, komt vast een knappie uit ;)