Even offtopic er zijn kwenen die vruchtbaar zijn en het mannelijke dier niet deugt. Wij hebben nu een kween aan de melk 2 van de 10 zijn goed
pretty
Geplaatst: 19-11-15 11:46
Wat interessant over die koeien. Dat wist ik ook helemaal niet. Bijleren is leuk. Wel een rare speling van de natuur eigenlijk dat het zo vaak voorkomt bij tweelingen.
Vrouwke Kelly schiet al lekker op! Volgens mij kan je het af en toe wel zien hoor. De ene merrie bij de de andere scheelt ook veel. Mijn merrie Lisa toont bijvoorbeeld altijd erg snel. Die heeft dan een dunne buikwand of iets,ik weet het niet. Anderen hebben veel vet en daar zie je het minder makkelijk aan.
Watnou1 welkom! Ook een leuke foto die eerste maar niet echt de bedoeling dus haha.
Crines leuk om ze eens beter te zien! Wat heb jij dan een brave hengst dat die achter zo een draadje blijft staan! Ze toont al flink ja!
Leuk Jolandje,de één op 100 dagen en de ander op 200,bijzonder!
Hier alles goed met mijn dikke dames. Gisteren lag het veulen van Lisa echt naar 1 kant op,daar zag je echt een klein pakje liggen. Bijzonder hoe snel zij altijd toont.Ze heeft ook altijd veel vruchtwater. Bij haar moet ik iig nooit twijfelen of ze drachtig is. Benieuwd of jullie het ook zien.
En nog eentje van Nikita,in de breedte van vooraan gezien toont ze niks. Maar het lijkt allemaal van onderen te hangen. Toch blijft er een kleine twijfel steeds. Raar toch? Ze is wel flink vol in de flanken en ik denk dat ik het al af en toe flink zien bewegen heb maar toch
Luna2006
Geplaatst: 19-11-15 13:37
Leuk zeg die kalfjes. De grootste koe bij mij op school was 1m75. Super melk koe, der uier was 2 keer zo groot als de meeste koeien. Wel een kreng van een beest want ze wist dat ze je de baas kon.
Zeer knappe merrie Watnou1! ben benieuwd wat daar gaat uitkomen.
Buik van kelly is idd niet zo breed.
Tjinta
Geplaatst: 19-11-15 14:25
Prachtig drachtig Pretty!! mooi rond buikje.
watnou welkom en wat een leuke pony. Spannend wanneer je dus een veulen krijgt.
Inowa whow dat zijn beste koeien. Gaaf! Eigen kalf endan mee naar de keuring is ook een leuk evenement.
Kween kende ik, gemengde bloedvaten wist ik dan weer niet. Bij onze buren hebben ze dus veel koeien, zal eens vragen wat er met de tweelingen daar gebeurt.
Crines wat een brave hengst... gaaf hoor.
Vrouwke whow 70 paginas bijlezen daar had je ook een aardig klusje aan.
Meestal als het 2 vaarskalveren zijn dan blijven ze wel maar 2 stierkalveren of vaars en stierkalf gaan meestal naar de mesterij voor kalvervlees.
Crines
Geplaatst: 19-11-15 15:19
Watnou: leuke pony hoor. Dat wordt gegarandeerd een speciaal kleurtje veulen dat daar uit floept
vrouwke: inderdaad zo breed lijkt ze niet te zijn
Pretty: mooie dikke buikjes al hoor. Voor je het weet zijn ze breder dan dat ze hoog zijn
pretty
Geplaatst: 19-11-15 15:21
Dus..vanaf die foto's te zien vinden jullie Nikita er drachtig uitzien? Die eerste foto is Lisa hé,bij haar is het onmiskenbaar duidelijk.
Vientje
Geplaatst: 19-11-15 15:28
Die laatste foto, is dat Nikita ook? Want in dat geval snap ik dan niet dat je twijfelt, da's een mooi vol pokkeltje om te zien hoor De een na laatste (bovenaanzicht) toont inderdaad minder, dat kan best maar is niet overduidelijk
ik twijfel bij haar, hoe ver zou ze moeten zijn? Vind haar wat leeg aan de flanken tonen op de foto tegenover de rest van de buik
pretty
Geplaatst: 19-11-15 15:38
213 dagen dus vandaag. Vientje inderdaad die laatste foto is haar,maar de tweede ook. Dus wat een verschil hé? Ik vind haar flanken wel vol eigenlijk. Als je haar van achteren ziet lopen steekt de buik wél uit maar van voren niet,dat ben ik dus niet gewoon. Soms twijfel ik echt en soms kijk ik en denk ik,jij bent echt gék dat je twijfelt. Ik zie de DA al komen om te scannen en me aankijken van ,heb je geld teveel ofzo,want die is overduidelijk drachtig.
Ze heeft inderdaad wel een gigantische hangbuik. Als ik wat langer kijk zijn haar flanken wel breder als bij een niet drachtige merrie. Als je echt blijft twijfelen zou ik gewoon scannen.
Je kunt wel scannen maar je veranderd er hoe dan ook niks aan. Niet drachtig is niet drachtig en drachtig is drachtig. Gewoon afwachten,je ziet het snel genoeg wel.
Vientje
Geplaatst: 19-11-15 16:05
Ik kan er met dat bovenaanzicht idd wel inkomen dat je wat twijfelt, dat staat niet in verhouding tot het hangbuikzwijntje wat ze van de zijkant is Maar buikje is wel meer dan ik zou verwachten zonder dracht van bovenaf gezien. Maar ik vind die kleintjes wel altijd lastiger kijken dan bij de grote paarden
Heeft ze eerdere drachten ook zo naar beneden gedragen eigenlijk? Want als ik het zijaanzicht zo zie twijfel ik er geen moment aan dat ze drachtig zou zijn. Als je je opvreet dan tzt gewoon laten scannen hoor! DA ook weer een extra stukje vlees op de kersttafel, hij ook weer blij
pretty
Geplaatst: 19-11-15 16:45
Ik weet dat ik vorig jaar ook vond dat ze héél lang gelijk bleef. Eens kijken of ik nog een foto heb van vorig jaar einde dracht.
Dit was enkel dagen voor ze beviel.Van de achterkant gezien uit ook wel duidelijk. Maarja we spreken hier van nog 100 dagen verder dan de foto's van vandaag hé.
Drachtig of niet maakt in principe nu niks meer uit maar het is meer voor het gevaar van overvoeding want ik ken mezelf. Maar als ik mezelf gek blijf maken ga ik inderdaad scannen. Ze is nog een jonge merrie dus die hangbuik klopt eigenlijk al niet hé. Maar ze was ook té dik deze zomer waardoor je dus weinig evolutie gezien hebt qua buiktoename zeg maar. Wel 1 cyclus gedekt en knerthengstig en daarna niet meer.
Sorry voor de vieze merrie. Hmm nu ik deze foto's zie,ze was toch zwaar hoor op einde dracht! Dit was op 320 dagen overigens ongeveer.
Vientje
Geplaatst: 19-11-15 16:55
Buikje heeft van opzij daar wel een beetje dezelfde "basisvorm" als de foto van nu Alleen dan 2x zo erg maar dat mag gezien de tijd vd dracht
Ik heb een witte die in haar vorig leven een varken is geweest....kan wel tegen een beetje viezigheid Vannacht heeft ze ook weer heerlijk op een zacht bedje van mestballetjes gelegen met haar hoofd zag ik vanmorgen
Crines
Geplaatst: 19-11-15 17:02
Ja, Pretty, daar treed ik Vientje in bij. Haar buik heeft toch de zelfde vorm zeg maar als op de foto's van vorig jaar. En bij een jonge merrie verwacht je toch ook geen zo'n hangbuik mocht ze niet drachtig zijn hé.
Ik denk gewoon dat ze een kleintje met zich meedraagt hoor En anders is ze wel heel erg dik Haha, neenee, dat zal wel niet
Laatst bijgewerkt door Crines op 19-11-15 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Zo denk ik dan wel weer dat ze drachtig is als je de foto's vergelijkt.
Ik mag heel blij zijn met mijn dames, die zijn heel proper, op dilys na... Maylinn heeft zelfs een plek in haar stal die ze gebruikt als toilet, werkelijk nooit vuil stro
Ach pretty,ik zie graag een vieze pony die lekker pony mag zijn hoor.
Ik poets pepper en ylona ook echt bijna nooit en dat zijn ook nog eens schimmels.
jolandje
Geplaatst: 19-11-15 18:20
pretty ik zie toch echt wel een drachtig buikje bij nikita hoor, zit vast wel goed
mijn dames zijn ook viespeuken en de veulens ook, maar de heren spannen de kroon , jeetje die zijn echt góór, valt niet tegen te poetsen
pretty
Geplaatst: 19-11-15 18:34
Jullie stellen me nu toch wat geruster,voor de buik en voor de viezigheid haha.
Je zag op die fotos ook duidelijk een puntbuik en er kwam toen een hengstje uit,ter info. wel een red bag en hij heeft het niet gehaald toen helaas. Vandaar dat ik ze nu toch echt wel een veulen gun want ze is een super mama en heeft bij elk ander pasgeboren veulen staan treuren ernaar.
Tjinta
Geplaatst: 19-11-15 18:35
Ik ben alles behalve een expert hoor Pretty maar ze lijkt me drachtig.
En viespeuken zijn gelukkig spelende paarden/ponys!! toch??
Mijn twee kereltjes hebben eerst in de blubber gelegen en vervolgens in het stro. Waren echt gepaneerd... hihi.. en ik kreeg het met geen mogelijkheid eraf. Dus nu paneerhengsten...
Ik ben blij dat ik paarden heb die veel spelen en zich niet extreem vies maken haha! Ze zijn wel vies maar nog steeds poetsbaar. Stallen zijn ze heilig op, ze willen echt geen vieze stal, buiten Dilys, die kan van een stal met een volledige pak hooi 1 modderpoel maken op 1 nacht. Spreek dan over een stal van 4 op 3, zo frustrerend.
pretty
Geplaatst: 19-11-15 18:46
Och ze mogen vies zijn van mij hoor,dat ze gelukkig zijn ben ik wel zeker. Ik heb ook hele nette merries op stal maar evengoed viezerikken. en gepaneerde hengsten zoals Tjinta dat zo mooi zegt.
Dit is momenteel de vieste die ik op stal heb staan. Mijn weide is een ander verhaal na de regen en gekke pony's
Crines
Geplaatst: 19-11-15 19:12
Haha Luna, dat is zo herkenbaar
Ik heb het nog nooit getroffen met mijn paarden. Mijn eerste merrie was een echte viezerik op stal. Een verse stal met 2 pakken stro werd op enkele uren tijd omgetoverd tot een ware mesthoop waarin geen enkel proper strootje meer te vinden was
Ik heb een jaar lang een draversruin opgevangen en herschoold en toen heb ik pas echt beseft hoe vuil mijn merrie wel was. Hij mestte steeds mooi op dezelfde plaats en nooit was die mest open gelopen, laat staan omgewoeld. Wat mis ik het om zijn stal uit te mesten
Mijn hengst tilde 'viespeuk' nog naar een heel ander niveau... die slaagt er de helft van de nachten in om in zijn eetbak of drinkbak te mesten. De andere helft van de nachten mest hij in zowel eetbak als drinkbak tegelijk En dan bedoel ik niet 1 bolletje hé, nee een hele hoop Verder mest hij ook altijd op de voederplaats waar zijn hooi moet neergelegd worden en loopt hij alles volledig open.
Mijn merrie is ietsje beter, die blijft weg bij eet- en drinkbak, maar toch slaagt ze er in om de hele weide vol te mesten. Normaal hebben paarden toch enkele mestplaatsen? Nee zij laat het gewoon OVERAL vallen. Het strafste vind ik nog dat zij 24/7 binnen en buiten kan zoals het haar beliefd, maar toch mest ze altijd binnen in haar stal ook. Ik heb ze zelfs nog zien binnen komen om te mesten en daarna onmiddellijk terug buiten wandelen
Ik hoop dat haar veulen properder is.
En ik hou m'n hart al vast voor de 'masterviespeuk' die ooit komt uit de combinatie van haar en mijn eigen hengst