[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:43

Ja het hangt nu echt wel en haar poep is helemaal ingevallen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:46

maaike1994 schreef:
Haha nee idd, ze was de voorbije dagen al chagrijnig, maar nu heeft ze echt wel een heeeel kort lontje gekregen :'). Moodswings enzo :'). De ene moment wil ze knuffels en de andere moment moet je maar oprotten

Misschien helpt het om een flink stuk met haar te gaan wandelen, ik heb ooit een paard verzorgd wat een dikke week overtijd was.
Toen ben ik een flink stuk gaan wandelen en dezelfde nacht beviel ze.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:46

Word ook al best zenuwachtig en dan ook nog vooral omdat we al eens meegemaakt hebben dat ze leeg was tegen de einddatum. Ben echt bang dat dit scenario zich gaat herhalen, madame maakt nog geen uier, wat ga ik blij zijn als daar beweging in komt want het veulen zie in ook niet meer zo uitvoering bewegen sinds dat haar buik op 300 dagen gekrompen is := en die heeft zo van die rare darmen, ik zie ze wel vaak schoppen en slaan naar haar buik en vanmorgen mocht ik niet aan haar uier komen grrrr merrie's. 8)7

Vanille laat ons ook wachten :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:53

linda2008 schreef:
pfff Vanille, waarom hou je je baby binnen? Je mag niet al het moois voor jezelf houden, wij willen ook mee genieten :j zelfde geldt trouwens voor Amy!! En welke merries staan nog meer op "springen"?

Ik ehb er een staan die morgen officieel is uitgeteld. Uier is wel al redelijk vol, maar zoals het nu is denk ik dat het nog wel even akn duren.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:58

inowa schreef:
maaike1994 schreef:
Haha nee idd, ze was de voorbije dagen al chagrijnig, maar nu heeft ze echt wel een heeeel kort lontje gekregen :'). Moodswings enzo :'). De ene moment wil ze knuffels en de andere moment moet je maar oprotten

Misschien helpt het om een flink stuk met haar te gaan wandelen, ik heb ooit een paard verzorgd wat een dikke week overtijd was.
Toen ben ik een flink stuk gaan wandelen en dezelfde nacht beviel ze.

Dat heb ik ook weleens gehoord ja. Dat dat de weeën opwekt

Diane_Basje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:59

Keresa fijn dat hij gemest heeft. Dat werkt dus allemaal. Hou vol, je doet er iig alles aan.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:02

Gaan wandelen met haar had ik in het weekend gedaan, maar heeft niet geholpen :(.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:03

Dat is idd zo, ik heb het bij winoa trouwens ook gedaan in 2012.
Die had het enorm zwaar en was ook een week overtijd, ben toen gaan wandelen en de volgende ochtend stond er een veulen bij

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:11

Celly is vandaag alweer 316 dagen dragend en ik vind het zo reuze spannend! Komt misschien ook wel omdat het mijn allereerste veulentje wordt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:14

316 dagen,dat nadert ook al!

Fotsy je hebt gevraagd of ze overtijd wou gaan en dat gaat ze misschien doen. :')
Mijn groter merrie begon nooit voor de 320 dagen met uier maken. Maar ze ging dan ook wel ferm overtijd. Niet te veel zorgen maken,daar zit echt wel wat in hoor :(:)

Keresa fijn dat hij gemest heeft,was het nog pek of al gelere mest?

Fokfanaat dat begint ook al te vorderen dus!

Linda dat is wel fijn dat ze op zo een pensionstal staat dan. Hebben ze er nog mini's? Dat vind je dus langs hier niet hé. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:37

Toen mijn moeder zwanger was van mn zusje, ook flinke wandeling van een uur ofzo en half uur na thuiskomst was ze al geboren haha

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:06

Alle merries houden de kurk erin ^) hou mijn hart vast voor die troela van mij.. Vandaag nog 1 maand precies tot de uitgerekende datum al zou dat ook nog wel wet langer duren denk ik.. Nu 306 dagen drachtig nog 29 dagen te gaan :) duurt langgggg

Vanille heeft echt een GIGA buik :wow:

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:10

Vanilla, jeetje wat een buik :oo

Hier geen zenuwen hoor, nooit gehad overigens.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:11

Nou hier wel _O- maar mijn aller eerste echte zelf gefokte veulentje en merrie eerste keer..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:16

Het komt allemaal dichter al die veulentjes!

Luna zou vanaf de scandatum nu op 290 dagen zitten, dus in principe zou ze achter 10 dagen veilig zijn. Maar ze kan ook al 340 dagen zitten. Zelf denk ik dat ze ergens begin 300 dagen zit. vruchtje was groter als 21 dagen op de scan.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:31

Fotsy, geen zorgen maken, je hebt ze zo goed opgevolgd.. Dat kan toch echt niet dat ze haar veulentje kwijt is, je had dan ook wel iets moeten vinden he.

Ik maak we wel wat zorgen over een andere merrie die een Arany-baby verwacht..
Ze was gedekt en drachtig, heeft toen verworpen. Volgende hengstigheid met 2 eitjes terug gedekt. En op de eerste scan tweeling.. Paar dagen later hebben ze dan terug gescand om eentje weg te knijpen maar toen was er maar eentje meer te zien.

De merrie is uitgerekend voor 17 juni maar is echt gigantisch! Ze reden er af en toe nog mee maar zijn daar vorige maand al mee moeten stoppen omdat ze echt niet meer kon. Buik bewoog ook enorm hard, met uitstulpingen langs alle kanten.

Ik hoop dus echt dat ze toch geen tweeling gemist hebben! Ze is achteraf ook nog een paar keer gescand en toen zagen ze steeds eentje.. Maar ik ben er toch niet helemaal gerust in.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:35

de kans is groot,zal niet de eerste keer zijn dat de ene achter de andere ligt en het gemist word.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:58

Dat is inderdaad wel eng Tinne, ik hoor ook wel eens dat er een ei achter een ander ei zit en dat ze het dan over het hoofd zien. Hopelijk is het er toch maar 1!

Staat Vanille de hele dag binnen Maaike? Misschien dat het inderdaad scheelt als ze overdag een beetje naar buiten kan? Aan de andere kant, het komt pas als het klaar is zeggen ze ;)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:59

Ik weet er alles van, helaas -O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:08

R.X. voor mij was het ook de eerste keer, dus zeker ook voor mij prettig geweest dat ik van alles kon vragen!

En uhh Belle is zeker een bijdehandje hahá! Monstertje <3

Arme Vanilla nog niet er uit, tjonge die buik!

En dat shetje, heb inderdaad vaak gehoord dat die minder lang dragen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:23

oooh wat is Belle een leuk ding zeg <3

Vanille maakt er een potje van , haha, en maaike maar waken, ik had het twee jaar geleden, glowy liep toen354 dagen geloof ik, in elk geval érg over tijd

RX wat een schattig merrietje is het toch

ik had bij celine ( verkocht) al wel een camera staan en was gewoon thuis op de slaapkamer aan het schoonmaken, en keek toevallig even naar de camera, wij hebben inloopstallen die afgesloten kunnen worden en ja hoor celine was lekker in het stro gaan liggen, ben er direct heengelopen en heb de deur dichtgedaan en ben er bij gaan zitten, was een prachtige bevalling waar alles goed en makkelijk ging.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:41

vraagje :

dit zit me eigenlijk al een poosje dwars, dus maar eens zien wat jullie ervan denken, mijn merrie Joanna is toen ze 3 jaar was, voor het eerst gedekt door MH Legacys Wynn, echt een van mijn favorieten , het veulen werd heel makkelijk en zonder complicaties geboren, supermooi merrieveulentje, daarna heb ik zelf een hengstje gekocht en haar door hem laten dekken, de bevalling ging lastig, achterliggend beentje , veel pers en trekwerk, gelukkig wel goed afgelopen, maar het jaar daarop, 2014 dus, weer een veulen van mijn Yuma en alweer een achterliggend beentje, en dus weer een erg lastige bevalling, nu is ze dus weer gedekt door Yuma en verwacht ze in juni haar veulen, ik ben bang dat ze weer zo'n lastige bevalling krijgt en vraag me dus af of het aan de combinatie kan liggen, dat ze dit dus alleen bij deze hengst heeft, wat denken jullie? ooit van gehoord? kan dat ?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:54

Sorry Jolanda, hier niet voldoende kennis en ervaring om op je vraag te antwoorden...

Fokfanaat.. Oohh spannend!!! Ik hou het soms allemaal niet meer bij hoor wie nou aan de tijd zit enzo :o sorry

Pretty, ik sta bij hengstenhouderij Dibbits, dus mini's genoeg ;) (nas en nsps, geen nmprs of amha)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:55

Ik voel dat de spanning hier ook aan het opdrijven is nu de volgende veulentjes zich bijna aan het aanmelden zijn.
En ja hoor pretty mijn merrie MOET overtijd gaan en lekker in de nieuwe stallen veulen ~~}>
Oeie tinniie dat is minder en inderdaad heel spannend zeg, vrienden van ons hebben uit de rumble bee eens een tweeling gehad die hadden het gelukkig gehaald en zijn ondertussen al drie jaar merrietje is wel altijd kleiner dan het hengstje gebleven. Merie hebben ze na de geboorte wel even moeten sederen die werd bijna gek.

Denk eerder dat dit toeval is jolanda

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:05

fotsy, dat zou mooi zijn als het toeval is, ik hoop echt dat het dit jaar soepeler gaat en ben ook bang dat ze gaat bevallen als ik alleen ben, want ik heb niet zoveel kracht om te trekken :o