[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liekelianne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:45

Jaaaa beeebie! Gefeliciteerd wat een leuke naam ook!

Vds ook een veulen?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:45

Istie al Woogy :-) sinds 1 oktober vorig jaar. heb nu een keifijne paddock stalling en daar waren geen hengsten welkom.. Dus toch met pijn in mijn hart de ballen eraf ;( was voor zijn karakter niet nodig, maar wil mijn paarden kunnen stallen waar ik me goed bij voel.. Met hengsten zit je toch vast aan de duurdere luxe stallingen. Ik voel me daar niet zo op mn gemak en wil liefst zoveel mogelijk zelf doen, qua voer kopen en mesten. Zelf kiezen hoe lang mijn paarden buiten staan.. Nu 24/7..
Laatst bijgewerkt door DianneM op 11-03-13 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:48

Cynthia82 schreef:
Mimmetje schreef:
Ik zal es even wat mooi weer gaan bestellen.... deze sneeuw aanbieding hebben we nu wel gehad...

Is het jou wel gelukt? Ik kreeg te horen dat de levertermijn ongeveer 3 weken is en als ik er een spoedje van wilde maken, kon ik voor e600,- op het vliegtuig stappen naar Egypte...

_O-

helaas... mooie weer was niet meer voorradig.... Dan maar paardje knuffelen... is ook lekker warm. :(:)
;)

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:02

wij moeten nog 2 weken

uier van gister

Afbeelding

word wel spannend nu hoor

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:13

DianneM schreef:
Istie al Woogy :-) sinds 1 oktober vorig jaar. heb nu een keifijne paddock stalling en daar waren geen hengsten welkom.. Dus toch met pijn in mijn hart de ballen eraf ;( was voor zijn karakter niet nodig, maar wil mijn paarden kunnen stallen waar ik me goed bij voel.. Met hengsten zit je toch vast aan de duurdere luxe stallingen. Ik voel me daar niet zo op mn gemak en wil liefst zoveel mogelijk zelf doen, qua voer kopen en mesten. Zelf kiezen hoe lang mijn paarden buiten staan.. Nu 24/7..

dat ken ik, wij stonden ook 24-7 in een paddock met de dames(toen nog Pony en mijn vorige mooie kanjer). Maar daar moest ik toch om andere mensen heen leven. Als iemand in de rijbaan was wilde ik er niet bijrijden(ik heb de hele rijbaan voor mezelf nodig ;) ) al die dingen. Dus sinds een halfjaar staan we op een eigen stal die we huren van een bollenkweker. Mijn meiden hebben een grote paddock met een groot paleis waar ze in en uit kunnen lopen en de mannen staan de hele dag buiten en 's nachts in grote lichte open stallen. Kan voeren wat ik wil zoveel ik wil. Paarden tot de oksels in het stro en onbeperkt hooi, *\o/* <3 *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:24

Whis_Serada schreef:
Ik was net 17 toen mijn eerste werd geboren

Respect hoor! Ik heb in Oktober een jongetje gekregen, was toen nog 29 en ik vind het soms al pittig!

Wij willen ook geen hengsten in pension. Opfok is geen probleem, maar pension is het toch anders.. Gaat alles naar buiten, moet de hengst alleen binnen blijven -O- En waar moet je er in de zomer mee heen.. Onze opfokhengsten staan achter de zeedijk, komt verder nooit iemand.. Ook geen andere paarden (lees merrie's)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:35

Ja hij word dit jaar alweer 27 en de jongste word 22 deze maand whahahha
Ach het was toen gewoon zo en tja dan moet je er voor zorgen he.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:49

Vulina schreef:
Wij willen ook geen hengsten in pension. Opfok is geen probleem, maar pension is het toch anders.. Gaat alles naar buiten, moet de hengst alleen binnen blijven -O- En waar moet je er in de zomer mee heen.. Onze opfokhengsten staan achter de zeedijk, komt verder nooit iemand.. Ook geen andere paarden (lees merrie's)

binnen? ik had hier vorige zomer met de logees erbij 5 volwassen hengsten waarvan 4 dekkende en 5 of 6 jonge hengsten. En dan nog die enorme club merrie's... En alles ging gewoon de hele dag buiten, ook de mannen, op 2,4 ha land in totaal voor alle paarden :j Nu heb ik 3 (dek)hengsten en nog 4 jonge hengsten.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:54

Chrloot gefeliciteerd met je merrie veulen fijn dat alles is goed gegaan *\o/* .

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:19

Ja goed, wormenkuur zat ik ook aan te denken. Vandaag helaas al te donker voor foto's. Kan geen flits gebruiken want dan denkt mijn telefoon dat ie uit moet :+

Ze heeft zich vandaag lekker uitgeleefd in de bak en toen zag ik best wat actie in de buik maar een stalgenoot zei dat ze gewoon stond te pompen. Ik heb nóóit een merrie gehad en mijn god wat zijn die anders! := zowieso lijkt mijn pony qua karakter heel veel op mij en kunnen we best nog botsen.

Nog even over de wormenkuur; volgende maand gaat ze de wei op, en wilde haar daarvoor nog ontwormen. De laatste wormenkuur die ze heeft gekregen is equest groen/goud. Ik denk niet dat ik deze weer moet geven ivm afwisseling om de resistentie tegen te gaan?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:29

Ik zet echt geen hengsten naast of in het zicht van merrie's.. Ieder natuurlijk zijn eigen! Maar ik begin er niet aan.

Je kan best nog een keer de Equest geven hoor ViefJor.
En idd, mijn vraag was voor jou bedoeld, (of ze drachtig was) want het is immers een topic voor drachtige merrie's :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:31

Dat is inderdaad vroeg whis serada! Maar wel respect hoor!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:34

mijn jonge hengst staat op een meter bij de merries vandaan, nooit een probleem mee.
Vind het toch jammer dat (dek)hengsten altijd zo in een verdoem hoekje worden gezet, dat verdienen ze niet. Sterker nog, hoe meer je ze afzondert hoe meer ze met zichzelf opgescheept zijn en tijd hebben om zichzelf te ontwikkelen als enorme geile blerbek. Juist tussen de ruinen en andere hengsten zetten en net zo sociaal houden als andere paarden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:38

O daar ben ik het ook zeker mee eens.
Maar ik wil ze zelf niet aan huis hebben ;) Alleen de jonkies, daar heb ik geen problemen mee.
Maar ik zet geen (dek)hengst buiten, terwijl er (andermans) merrie's in het zicht zijn. Zo weinig mogelijk risico's.... En daarom wil ik ze dus niet op stal. Maar gelukkig zijn er stallen die dat wel willen, prima toch?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:39

Mijn hengst staat met een stroomdraadje tussen merries :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:42

Ik zou misschien ook niet snel hengsten van een ander aannemen omdat enorm veel van de mannen zeer slecht opgevoed zijn en daardoor wel een risico voor zichzelf, personeel en andere paarden vormt. Heb nu de hengst van een vriendin staan en hij is braaf en relaxed. Een klein beetje korter houden en er is prima met hem te werken. Denk ook dat veel eigenaren bang zijn van hun hengsten of ze niet durven aan te pakken.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:43

Ja de hengst had toen nog 0,0% dekgedrag, en na zijn castratie ook niet. Nóóit interesse gehad in merries o.i.d , en mijn merrie ook niet in de mannen, nogsteeds niet trouwens.

Ja gewoon weer equest? Ik wilde een lichtere geven voor de wei en weer een zware na de wei.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:50

DianneM schreef:
Ehmm, is de merrie van VDS ook bevallen omdat er gesproken wordt over de tweede helft van de tweeling? Heb toch niks gemist? :oo

Nee hoor, het tweede deel van de tweeling zit nog warm in de buik..
Ik denk dat noivadapaz mijn veulen dat nog geboren moet worden verward met het veulen van chrloot. :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:59

Het scheelt zo per hengst of je ze er naast kunt zetten onze Hengst GE Shah Quille staat gewoon met een stroom draadje naast de merries in de wei. We hadden nog een hengst GE Dhaquan vader van ons veulen van dit jaar GE Vadim daar lukte dat echt niet mee die ging door alle draaden om maar bij de merries te komen hij werd echt blind. Hem hebben we ook tot onze spijt moeten ruinen want anders had hij zijn hele leven apart in de paddock moeten staan en dat vind ik geen paard vriendelijk leven.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:16

Ja dat hadden wij dus Ook met deze 2, zij speelden alleen met elkaar, het waren leeftijdsgenootjes.. is hier iemand die de kenmerken van een wormenbuik kent?

Een paard die een tweeling krijgt? :oo

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:19

Hier staan de merries sinds vanavond binnen s nachts. Misschien wachten ze wel nog een week of langer, maar Sientje is morgen uitgerekend, Poon over 6 dagen en die gaat altijd eerder en schim zit op 320 dagen. In de sneeuw veulens krijgen leek me toch echt niet relaxt, dus ze zijn mooi binnen :) Ik logeer nu ook bij buurman, slaap 5 meter van de stal, best luxe als je altijd buiten in het donker loopt :)

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:22

Chrlooot gefeliciteerd! Wat een kasteel al!!

Grappig die verschillen! Heb in de draf en rensport gewerkt en daar stonden de hengsten en merries zowel op stal als in het land naast elkaar. Dan wel met een draad of tralies ertussen maar ze konden elkaar aanraken en ging nooit fout! Toen ging ik in de dressuur en springsport verder en daar moest op stal minimaal altijd minstens 1 ruin tussen en in t land kregen ze een verdomhoekje met meters dubbel draad en weet ik wat nogmeer ( als ze al naar buiten mochten natuurlijk).. Ligt dat aan t ras paard of t type mens?? Ik heb de draf en ren hengsten altijd zulke relaxte en fijne dieren gevonden.. Dat in vergelijking met die schreeuwerige drukke macho dressuur en springhengsten..

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:02

ah ik dacht al dat ik je 2e gemist had VDS!

Vandaag heel naar nieuws bij ons op stal. :'( Paard van een stalgenoot en vriendin is verdronken. We hebben een paar paddocks naast elkaar en er gingen er 2 vechtend door het draad. Paardje van haar is in paniek geraakt en wilde waarschijnlijk over de sloot springen. Vastgezogen in de blubber en omdat haar deken over haar hoofd was geklapt kon ze haar hoofd niet meer omhoog doen. Ze stond samen met mijn merrie haar vriendje, hij stond helemaal in shock in een hoekje en is godzijdank niet gaan rennen. Van de 2 paarden die aan t vechten waren is er 1 een beetje gewond, de ander heeft niks geloof ik. Kwam zelf na het drama aan op stal maar een goede vriendin en de eigenaar van mijn paard dr vriendje had ze buiten gezet en heeft haar dus ook in de sloot gevonden, echt verschrikkelijk. De eigenaar ligt ook nog hoogzwanger met complicaties in het ziekenhuis en is echt altijd over bezorgd dat we met zn alle wel goed voor haar zorgen. Dekentje extra op, voer klaarzetten, buiten zetten, wandelen. Ze heeft het paardje meer dan 10 jaar gehad en ze het is (was) echt het liefste paardje die er is. Kan nog steeds niet geloven dat ik haar morgen niet meer zie staan.

Volgens mij is het een heel onsamenhangend verhaal, maar het is echt fijn het even van me af te schrijven!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:09

Jemig wat een vreselijk gebeuren, ben er echt ff stil van .. ;(

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:15

Ja zo zit ik ook al de hele avond. Heb ook echt te doen met de vriendin die haar gevonden heeft, eigenaresse wilde een stukje van de staart dus die heeft zij ook nog helemaal uit staan wassen. En dat ze misschien is overleden door de deken!!! Juist met iemand die altijd te bang was dat haar paard het te koud heeft. Onze sloten zij vrij diep en de helling is stijl dus ik denk ook niet dat het goed was gegaan zonder dek, maar toch heb je altijd van die what if momentjes. What if ze bijvoorbeeld zoals heel vaak mijn merrie erbij had gezet in plaats van deze, moet er niet aan denken met de baby erin. Ze is niet zo van de blinde paniek, maar als er 2 vechtende ruinen door het lint komen...