[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:59

MelodyT schreef:
Ik hou ook echt niet van sneeuw,zou het liefste een winterslaap gaan houden!

Ik zou liever overwinteren in Portugal oid :+
Citaat:
Heb de hele week aleen nog maar kunnen stappen want savonds was de bak te hard,ook geen tijd om naar de binnenmanege te gaan.Dat belooft wat voor zaterdag...mn laatste concours zou weleens mn aller slechtste kunnen worden

Of je allerbeste! Soms doet een paar dagen verplichte rust juist wonderen.

Hier voorlopig maar een centimetertje sneeuw.... hoop dat dat zo blijft. Maar als het dan toch moet gaan sneeuwen (en het rijden dus afgelopen is voor ons), dan maar een flink pak (:) !!

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:18

Zo..Zal Indira ff snel uit stal trekken en in het gras zetten voor foto..als dat nog haalbaar is.. Nu eerst voeren :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:28

Hier ligt ook een paar cm en de paardjes vinden het geweldig :D
M'n hondje trouwens ook (kleine toypoedel). Hij ligt nu voor de verwarming te ontdooien _O-
Van mij mag er nog veel meer sneeuw vallen.
Alles gaat/blijft hier gewoon buiten hoor.
Auto's rijden hier wel langzaam, zag al sneeuwschuivers op de weg achter ons maar bij ons huis komen ze niet. Volgens mij is de vuilnisophaaldienst al 1,5 uur later dan normaal.
Gelukkig hoef ik pas vanmiddag weg. Kreeg net al een belletje uit het ziekenhuis of ik een uur eerder kon komen, arts wil zeker voor de files weer naar huis :+

Ipv overwinteren in Portugal ben ik bijna 3 jaar geleden in de winter een tijd in Iowa, USA geweest.
Dan maak je pas echt winter mee.
Iedereen daar was zo verbaasd dat ik het geweldig vond en ook zonder problemen buiten mee kon draaien. Dat waren ze niet gewend van mensen die de extreme winters niet gewend zijn.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:31

Hier hebben we die americaan op bezoek.. En die is het ook wel gewend, die snapt niet dat de bussen niet rijden haha

ze loopt wel op de klompen door het huis : Let it snow let it snow let it snow _O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:34

Nee dat begrijpen ze idd niet. Wij gingen daar met -30 en in een blizzard gewoon naar de stad en toen ik foto's en filmpjes liet zien hoe de wegen er in NL op dat moment uitzagen met 1,5 cm sneeuw... Ze hebben die foto's naar al hun vrienden doorgestuurd en volgens mij denken ze echt dat NL niet sporen :D

Mijn eigen sneeuwschuivertje:

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:37

Ja indd, nouja nu ligt zij ook 2 uur rijden van de buren af, dus wordt de boel niet plat en glad gereden, das ook wel een verschil

Geniaaaaaaaaaaaaal filmpje _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:41

Ha ha, geweldig filmpje :D .
Hier ook een sneeuwschuivertje, maar dan een mauwende. Ze denkt dat sneeuw kleine papierpropjes zijn oid, zo behandelt ze ze :+ . Met 2 voorpootjes maaien in de sneeuw.

Ik heb altijd een hekel aan "net niet". Kortom: of geen sneeuw, of, als er dan toch niet meer gereden kan worden, een dik pak. Dan kunnen we tenminste nog met de kinders van de dijk af sleeen.
Zelfde met vriezen. Of niet, of stevig!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:42

hahahaha,leuk sneeuwschuifertje.....lenen???

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:47

Geweldig filmpje!!!
Hier ligt denk ik ook een kleine 5 centimeter, vind het altijd wel mooi.
Zo even foto's maken van mijn tuin (zijn net verhuisd, dus leuk om tuin in het wit te zien)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:48

Hier ligt ook een pakket met sneeuw echt niet normaal en het sneeuwd nog steeds.
Wel Mooi om foto,s te maken :P

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:50

Ik ga vanmiddag ook foto's maken, ligt vast een mooi pak sneeuw op de weides.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:03

ja denk het wel inderdaad, ook mijn dikke buik komt in de sneeuw wel even op de foto.
Ga nu naar stal.....Fijne dag allemaal!!! :))

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:14

zo! ik deed er een half uur over naar stal ipv 3 minuten... maar nobel blijft binnen vandaag :( dus vanavond lekker stappen maar dan haha zit nu op mn werk waar niemand komt..

hoorde wel dat als drachtige merries sneeuw gaan eten dat slecht zou zijn voor het veulen? agja en ze staat op blote voeten dus ideaal is het nu niet voor der buiten..!

iedereen succes vandaag!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:20

hihi een kleine sneeuwschuiver pony! die van mij vind het ook erg leuk!

Dat veulen van aziza lag inderdaad scheef zeg.
haha wat een gek gezicht.

Hier ligt nu dus wel sneeuw.
onze teckel vind het allemaal prachtig! behalve als we de klonten sneeuw van zijn poten moeten halen hihi.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:36

ja hie rligt nu ook sneeuw!!! Ik heb al 2 keer nieuwe droge kleren aan moeten trekken omdat ik het niet kan laten om mee te doen met de kinderen en sneeuwballen. Mijn broertjes en zusjes in twente hebben allemaal sneeuwvrij en ik moet hier in utrecht wel gewoon naar school. Niet eerlijk :( ik had veel liever nu naar mijn ouders gegaan en de hele dag buiten gespeeld in de sneeuw. (en voor degene die het zich afvragen, ja ik wordt met de jaren alleen maar kinderachtiger :P Ik ben nu 23 maar ik zou niets liever dan nu de hele dag gaan rennen en spelen in de sneeuw)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:57

haha zo schattig dat filmpje! :))

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:03

Nou hier nog niet gelukt om naar stal te komen haha, wordt zo opgehaald met grote tourag :D

Indira mag even uit de stal voor foto in de tuin bij stal haha, tis echt spekglad hier op straat, vuilniswagen slipte en de banden begonnen te spinnen met optrekken..

Sneeuwt behoorlijk hard hier, cm per half uur ofzo

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:28

heerlijk die sneeuw!! alle beestjes houden ervan maar hier is de sneeuw al bijna weg :(

silke der uier is alweer gegroeid, vandaag even fototje maken :)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:30

Pff hier zoveel sneeuw dat als ik de voordeur open doe ik eerst moet wachten want dan komt er een mega berg sneeuw naar beneden in mijn nek !@#$%^ was wel meteen wakker vanmorgen...
Hier gaan de kleintjes in de Paddock en O'marisa geniet maar een dagje van haar stal die is niet handelbaar in de sneeuw die gaat rennen en springen en dat heb ik liever niet nu ze tekoop staat. Juwel wil niet naar buiten dus die loopt los in de schuur ach kan ze ook even haar benen strekken toch?
D'amour en Draco staan in de kleine paddock D'amour haar schuil/uitloop stal en daar staan ze prima voor een paar dagen s'nachts staat Draco op de box binnen en Moor alleen buiten in de uitloopstal daar breekt ze tenminste niet uit.

Hoop dat het straks even stopt met sneeuwen moet mijn dochtertje halen van de peuterspeelzaal en dat is 8km verderop maar is 6km langs een kanaal en ze strooien hier dus echt helemaal niets en ging net ook al ipv de brug links over rechtdoor en vorig jaar over de kop gegaan en de sloot in gereden dus kom niet boven de 2de versnelling uit en doen dus over 7km nu 3kwartier ipv 6min. Nou ja morgen hou ik het hele circus thuis kunnen ze lekker heel het weekeind in de sneeuw spelen met hun vriendjes en vriendinnetjes en de honden die vinden het ook geweldig.

Nu ga ik een 2weken terug lezen en beloof beterschap hier weer vaker te komen druk druk druk moet gewoon even tijd gaan maken voor mezelf geloof ik...

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:34

Dat veulen ligt echt scheef zeg :D.

Hier sneeuwt het echt niet hard. Er ligt misschien net 1 cm. Toch wel apart want volgens mij woon ik niet zo heel ver bij jou vandaan Joto?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:13

hier is het eindelijk ook gaan sneeuwen. Had de paarden om 10 naar buiten gedaan aangezien het toen nog droog was maar ach zolang er geen cm dik pak ligt blijven ze nog maar lekker staan, zag net igora al een lekker sneeuwbadje nemen. Van mij mag het nog wel lekker doorsneeuwen, kan ik eindelijk eens skieen achter igora :D of sleetje rijden met wiebeltje (:)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:17

Zooooo, ben net pas terug van de paarden.......eerst auto sneeuw-vrij maken, dan met 5 km pu (had beter kunnen gaan lopen) erheen en hopen dat je niet vastkomt te zitten ;-).
Nou............die paarden bij ons zijn door het dolle heen. Rollen, rennen van achter naar voren, geen tijd om te eten en weer naar achteren.
De deken van porva was, waar het niet tegen het lijf zat, helemaal hard. Dus mevr stond in het stalletje (puur omdat ik er stond, verer vonden ze het buiten veel leuker) en ik denk........ze blijft wel in de stal por kennende, ik doe de deken af, ga een droge halen en leg die dan op.................nou ik had hem nog niet af of mevr stoof met de hele kudde naar achteren in de sneeuwbui..........
Ik ploegen door de sneeuw naar de zadelkamer om snel een nieuwe te halen zodat ze niet te nat werd op haar rug........
Nieuwe deken op gedaan, stal gedaan, foto's gemaakt en toen moesten we weer weg met de auto :+
Anne (heeft ook een opaardje staan) zat vast en maar duwen en duwen.........uiteindelijk los gekregen en glijdend de weg op (bij ons wordt niet gestrooid). Ik nog even koffie gedronken bij de boer die net met zijn vrouw de paardden had gevoerd en toen ook weg. Gelukkig zat ik niet vast. Nu wel. Auto geparkeerd maar achteruit en vooruit willen nu niet meer......
Vanmiddag dus lopen naar de paarden. Ach vind de hond ook gaaf.
Even een aar foto's (let op de laag sneeuw op het dak van de stal)

Rennen nadat de deken af was.....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier is de sneeuw al wat plat gelopen.........met hond en paard ;-)
Afbeelding

Rest van het rennende spul etc in link
http://picasaweb.google.nl/nachbahr/Sne ... directlink

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:20

mooi die foto;s in de sneeuw! :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:21

Ik vind sneeuw geweldig, maar dan wel in de skigebieden. :Y)
Maar ik heb geluk, volgens mij zijn Valkenswaard en Haaksbergen (die laatste hoorde ik net op het journaal :+ ) de enige plaatsen waar geen vlok ligt. :+

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:33

Wat een sneeuw! Mooi hoor