Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjoert schreef:Nou, de wolkentanz merrie gaat geloof ik morgen geinsemineerd worden.
Ik ben benieuwd.
Mazzel-meid schreef:Sologirl, he balen zeg.. eventjes afwachten dus!
Thirsa; die van mij is ook zo’n muts… praam erop en dan gaat het wel
Moniburrie: spannend!! Hopelijk is ze inderdaad drachtig!
Sizzle; mijn merrie was vorig jaar net drachtig toen ze haar buigpees volledig afscheurde en ook aan de antibiotica moest, dit heeft zover we weten, niks met het veulen gedaan. (het is doodgeboren op het laatst, door zware bevalling, maar dat had imo niks met die antibiotica te maken)
Jennyk; ideaal zeg, zo’n brave dame!
Darlah hebben we zondagochtend weggebracht, en ze is zondagavond gedekt. Alleen was haar urine niet heel erg troebel. Gisterenavond sloeg ze al af.
Waarschijnlijk zijn we dus net na de eisprong geweest…. Dus ben zelf bang dat het niet raak is. Het ergste is dus dat ze dan terug moet, en we hebben al zó enorm afgezien met laden.. dus waarschijnlijk nog een keer die ellende..
ze wordt wel over een dag of 18 gescand, maar heb er een hard hoofd in
Keeva schreef:Kun je haar niet daar laten, Elke ? Of vind je dat echt te lang ?
Mazzel-meid schreef:Super Cindy!!
hoe is het met je pup???
ijsklontje schreef:Ik heb voor je gezocht en redelijk wat info gevonden, maar je moet ff voor je zelf de meest relevante info eruit halen. Over het algemeen komt het er op neer dat de hengstigheid gereguleert wordt. Je geeft het 10 dagen. Dan denkt de merrie drachtig te zijn. Na 10 dagen wordt de merrie hengstig gespoten en als de regumate zijn werk gedaan heeft, verloopt de cyclus dan normaal met maar 1 eitje. Voor de zekerheid zou ik zeker zelf ook nog ff zoeken en je dierenarts om tips vragen. je kunt ook suelza pben, want haar merrie krijgt nu die regumate
Suelza schreef:Bovenstaande klopt niet geheel. Door de regumate worden ze juist hengstig, icm hiermee kunnen ze hengstig gespoten worden na 10 dagen. Dit zal bij mijn merrie hoogstwaarschijnlijk niet noodzakelijk zijn.
Falona schreef:Als wat jij zegt juist is dan zou gebruik van regumate de kans op behoud van de vrucht juist verkleinen en ik geloof niet dat dat de bedoeling was.