bad ,bad news, turns to better news :) !

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: bad ,bad news, turns to better news :) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:00

Wat fijn dat het al zo goed gaat met Fighter!! Ik vind dat ie er echt goed uitziet!! Dat groeien komt vast wel als ie lekr samen met mams door de wei mag gaan banjeren!!
Succes met de kleine man!! Knipoog

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:17

Libke, super dat het zo goed gaat met Fighter. De afgelopen weken hebben hem natuurlijk veel energie gekost. Maar ik kan wel zien dat hij gegroeid is. Hij ziet er gezond uit.
Zelf zie je dat natuurlijk minder, omdat je hem elke dag ziet.

Volgens mij staat Fighter ook al een stuk beter op zijn achterbeentjes. Nog even en dan kunnen moeder en zoon samen naar huis en dan naar buiten om bij te komen en te groeien!!

Lelijke wond trouwens op RH zijn hoofd. En wat zit er onder zijn maantop, zijn dat verbandgazen?
Hopenlijk geneest het mooi.

Christina

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:40

Ach,moet hij geopereerd worden?Is dat al zeker of hoor je dat ook vrijdag?
Nou,misschien geen beugeltjes,maar wel een operatie.
Dat zal ook een duur grapje zijn Scheve mond
Allemaal blijven storten dus Ja

Sterkte meis Ach gut

besita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 11:05

Kimmes schreef:
Ach,moet hij geopereerd worden?Is dat al zeker of hoor je dat ook vrijdag?
Nou,misschien geen beugeltjes,maar wel een operatie.
Dat zal ook een duur grapje zijn Scheve mond
Allemaal blijven storten dus Ja

Sterkte meis Ach gut

Ze spreken van een kleine chirurgische ingreep ,kimmes ,maar ,ja zo'n klein hummeltje onder narcose Huilen en dan waarschijnlijk weer een paar dagen/weken op stal ,had me dat verleden jaar helemaal anders voorgesteld ,had graag eens een keuring meegedaan ofzo ,maar het zal allemaal anders uitdraaien ,volgens mij mag ik iedereen al bedanken als ie tot een mooi gezond paard uitgroeit

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:26

libke schreef:
Ze beslissen pas vrijdag wanneer hij naar huis mag .Maar het slechte nieuws is dat hij binnen een aantal weken (2 of 3 toch) onder het mes zal moeten om zijn beenstand te corrigeren ;Ze spreken van een "kleine chirurgische ingreep" .Heeft iemand hier ervaring mee ?
Het wordt nogal gedaan bij veulens met X of O benen

Ja bij ons is die ingreep ook bij een paar veulens gedaan, en het stelt echt niet veel voor. Hij moet alleen wel onder narcose, en het been wordt op die plek geschoren. Het komt er eigenlijk op neer dat ze het bot aan de kant van de groeischijf prikkelen zodat het aan die kant wat sneller groeit en het been weer rechttrekt.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:29

Hmm Fighter krijgt wel wat voor de kiezen!!!

Ik blijf aan jullie denken!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:12

heb vanmiddag nog geweest en met de arts gesproken (+aardig voorschotje betaald Haha! )
Vrijdag komt een collega -chirurg de evolutie van Fighter bekijken en beslissen ze hoe snel er geopereerd moet worden (zoals cassidy ook zei aan één kant stimuleren ze de groeischijf door een sneetje te geven in het botvlies en aan de andere kant plaatsen ze een krammetje om daar de groei te remmen ) nu al of pas binnen een aantal weken .Dan weet ik ook wanneer hij naar huis mag en hij mag zolang zijn achterkogels de grond nog raken niet op harde bodem want dat veroorzaakt wonden dus ik vrees dat hij nog niet de weide op kan .
Nou als Fighter onder het mes moet dan moeten jullie heel hard duimen en bidden ,want ik heb jaren geleden al eens een veulen verloren bij het rechtkomen uit de narcose ...
Hij was vandaag anders weer super ondeugend ,komt bij mij staan en schrapen met de voorbeentjes (dat doet ie super!!) ,dus ik verkoop hem een tikje ,draait zich om en verkoopt me een bok Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:17

Whaha, super dat ie al zoveel praatjes krijgt zeg Haha!
En ik ga hard voor 'm duimen als 'ie idd onder het mes moet Ach gut

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:29

Hahaha gekke Fighter, ik zal voor je duimen dat hij goed uit de narcose komt!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:31

HaHa mafkees Haha!
Ik duim mee hoor Lachen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:38

natuurlijk duim ik ook mee. dat mannetje heeft al zoveel meegemaakt, deze operatie komt ie goed door, zeker weten!! heel veel sterkte daar!!

En bokkers: "Blijven storten hoor" !

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:44

ik ga ook duimen hoor, het is zo'n mooi beestje, hij moet het gewoon halen...

ik hoop nog steeds dattie over een paar weekjes in de wei rent, maar ik weet het ook niet omdat ie natuurlijk eerst geopereerd worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:19

Zo we zullen duimen bij de operatie hoor!!!
Hij ziet er wel steeds leuker uit in de box e Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:38

Ik zal extra duimen tijdens de operatie, maar te oordelen wat ie nu al heeft klaargespeeld haalt Fighter dat ook wel! Haha!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:02

Jeetje wat een verhaal van Fighter!!
Volgens mij heeft hij al heel wat overwonnen en kan je al trots op hem zijn.. Hij klinkt als een leuk, lief speels veulen wat ondanks zijn ´handicap`toch doorzet Haha!
Heel veel succes bij de operatie!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:47

jeetje ,wat een gedoe weer .Werd om 17.30 gebeld dat ik naar fighter toe moest komen dat de man van de beugels er was en dat we moeten beslissen . We zijn er dan ook onmiddelijk naar toe gereden en hebben dus met die man gepraat over hoe hij het ziet ,zijn ervaringen ... omdat de ene zegt niet opereren ,de andere wel .Zonder iets te doen komt het niet goed zowieso .Figter wordt zwaarder en gaat nu veel meer steunen waardoor de spieren en pezen terug zouden gaan naar het punt waar we vertrokken zijn .Een operatie zou ook niet veel helpen zo jong en zou zelfs meerdere keren herhaald moeten worden ;Dus hebben we besloten om toch voor de beugels te gaan .Zijn vormen zijn genomen met gipsvormen ( wat een schat is fighter toch ,we legden hem gewoon plat op een matras in het gangpad en hij bleef braaf liggen en liet al die mensen maar begaan ,bij het tweede been lag meneer gewoon te Slapen Slapen ;Volgend week woensdag zijn de braces klaar en kan ie met mams op de weide .Hij zal wel in spaanse pas lopen ,maar het zal hem de kans geven om met rechte benen te leren lopen en sterker te worden .Dat wordt dan dagelijks aangespannen en rechter gezet en in 3-4 weken zou het voldoende moeten zijn ,hij mag afgewisseld 8 uur met en 8 uur zonder lopen en zal in het begin ook pijnstillers bijkrijgen.
Zo ,dat was het dan ,de beslissing is getroffen fighter gaat in de braces .
Er heeft trouwens daarvan eens een artikel in de Bit gestaan ,verleden jaar of 2 jaar terug met de titel "kromme benen" misschien kan iemand het eens inscannen ?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:51

Dus dit betekent dat de operaties niet doorgaan dan? Of heb ik het verkeerd begrepen? Nouja, je kan nooit vroeg genoeg beginnen met de hogere dressuur. Haha! Veel succes met de braces. En nu maar hopen dat de week snel voorbij gaat en hij in de weide kan!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:26

Ok, succes met de beugels!! Ik hoop dat het gaat werken!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:31

So nou dat moet een moeilijke beslissing zijn geweest. Ik hoop dat je de juiste hebt genomen en dat het nu helemaal goed gaat komen. Er blijft Fighter in ieder geval een hoop geopereer bespaard, maar als dat de beste oplossing was geweest, was dat ook niet anders geweest.

Heel veel succes met de beugels ennuh Fighter: GOGOGO!!!

We duimen voor je!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:48

Als de braces goed aanslaan, betekend dat dan dat hij helemaal niet geopereerd hoeft te worden? Dat zou natuurlijk helemaal top zijn OK dan! !

Ik ben heel beneiuwed hoe hij het op de wei gaat vinden Ach gut !

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:52

Hemel ik hoop dat het hummeltje het allemaal een beetje goed oppakt dan. Hemel wat zal dat beestje straks een schade moeten inhalen.. Ik blijf gewoon meeduimen...

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:00

volg je hart en je gevoel en dan komt het vast goed, het zal wel ff wennen zijn voor die stoere man, maar zoals ik het lees is het dus met een week of 3 a 4 goed?! Nou, das toch toppie!

Go Fighter Go !!!

Medebokkers, kijk even bij "steun Fighter en doneer", we kunnen toch meer bijelkaar schrapen??!! Het is voor het goede doel!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:02

poes schreef:
Hemel ik hoop dat het hummeltje het allemaal een beetje goed oppakt dan. Hemel wat zal dat beestje straks een schade moeten inhalen.. Ik blijf gewoon meeduimen...

Hij heeft misschien iets een groeiachterstand, maar voor de rest valt het denk ik wel mee hoor want hij heeft alleen maar goede ervaringen met mensen en das heel belangrijk.

Ik las het vandaag pas je hele verhaal, wat super dat het nu goed met hem gaat!!!!

Fighter veulen van 2005

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:50

Dus toch beugels.Nou,maar hopen dat dat goed aanslaat en hij mooie rechte beentjes krijgt.

Kom op bokkers,we kunnen nog veel meer donaties gebruiken voor dit vechtende veulentje Ja
Zie mijn onderschrift.

JasperJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:57

Jaaaa, volgende week in de wei! Ik blijf duimen voor Fighter natuurlijk maar ik doe er nog een duimpje bij voor zijn mams. Wat een topmoeder is zij.