Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:36

Idd ja Boos!

Schandálig! Je zou gebant moeten worden!

Tong uitsteken

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:12

Vandaag lag het veulen absoluut aan de rechterkant Lovers
Wat schattig Kan nu zeker al niet meer wachten Bloos! Haha!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:36

Ok vandaag weer nieuwe fotos gemaakt, ze is nu ong. 4,5 maand drachtig en ik vind dat het eindelijk ergens op begint te lijken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even ter vergelijking zo zag ze er normaal altijd uit...
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:41

Die is zeker al een heel stuk voller! Je ziet ook echt dat ze een buik begint te krijgen
Maar ze zit nog wel glad in haar velletje zeg Rolleyes . Poeh! Heb je haar misschien geschoren?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:43

nee ik scheer nooit, op tijd een deken op doet het heel goed bij haar. Het haar niet eens onder een dikke deken btw.....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 10:14

Citaat:
Nog 2 weekjes ... Bandjes worden al slapper en uiertje wordt elke dag een klein beetje voller.
Wrijf jij het er nog eens ffies lekker in joh Haha!

MissSol: ze ziet er al lekker uit zeg, ze glimt wel mooi!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 11:43

ooh dus over 2 weken gaan alle KS bokkers lekker kwijlen bij een nieuwe wereld bewoner? Haha!
Lowara is nu 191 dagen drachtig, dus nog 9 daagjes voordat de 200 dagen mijlpaal in zicht is!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 12:17

Joh, bekijk het zo, het is een lekkere warmmaker! ik vind het niet erg dat het veulen pas in april komt Lachen

Vind het wel geinig dat de mijne 1 dag eerder is uitgerekend dan de jouwe Lowara. Wat denk je, welke zal het eerste zijn? Haha!

Ik heb ergens het gevoel dat Odess het veulen vroeg gaat krijgen... Ik hoop alleen dat ze nu langer dan 10 maanden wacht!

Ik was van de week al weer helemaal inj de stress... Madame lag overdag in de regen in een natte wei... (Vorig jaar heeft ze de hele winter bijna niets anders gedaan dan gelegen en erg afwezig zijn... Verdrietig )Ik had echt zoiets van nee, niet weer!!! Woensdag toen we naar les gingen was ze ook niet lekker. Ze stond er echt zo bij van 'zet mij maar weg' Ach gut . Ik was al bijna weer naar huis gegaan... Ik was zo blij dat ze opleefde toen ik erop stapte!!! Ze was toen zowaar wat jolig en had veel plezier in het springen! Mijn instructrice zei ook dat ze echt kon zien dat ze het al zwaar had. En dat na 6 maanden... Arme dame, ze moet er nog 5... Gelukkig heb ik haar niet meer zien liggen en is ze momenteel erg levendig! Ik ben zo bang dat het weer net zo gaat als vorig jaar... Scheve mond

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:44

Is ze dan zo lusteloos dat ze zich afzondert en gaat liggen? Sneue Odess Ach gut .
Die les is misschien ook wel goed voor haar, dan wordt ze tenminste even bezig gehouden Lachen.

Weet je, nu vind ik het wachten niet eens zo erg. Ik zie nog niet eens een buik, heel moeilijk om er dan iets bij voor te stellen, ook al heb ik de baby vorige week nog gezien op scan. Ik vind het echt moeilijk om te bedenken dat in Ivanka een wondertje aan het groeien is... Blijft ongelooflijk hoe dat allemaal werkt Knipoog.
Volgens mij wordt het wachten pas echt onuitstaanbaar als Ivanka op ontploffen staat Clown...

En over 2 weken al het eerste veulie waarschijnlijk.. poehee, dan ga ik eens even goed bekijken wat me allemaal te wachten staat Lachen.
En daarna is Hinke aan de beurt denk ik he? Of zit er nog eentje tussen?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 20:09

Odess staat samen met 1 fjord en die waakt wel een beetje over haar Lachen Vandaag is ze gelukkig wel goed. Ik merk wel dat ze echt al heel veel aan haar voer 'hangt', als ze iets te weinig krijgt merk ik dat direct! Even ter vergelijking hoor:

- Mijn merrie staat overdag op het gras, maar daar kan ze bijna niets uithalen. Meer bezigheidstherapie dus.
- 's ochtends en 's avonds krijgt ze 1/4 schep graan, 1/4 schep muesli, 3/4 schep biks.
- 's nachts een halve baal hooi (goed hooi) wat meestal 's ochtends op is.

Komt dit ongeveer overeen met wat jullie voeren?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:33

Odess schreef:
Odess staat samen met 1 fjord en die waakt wel een beetje over haar Lachen Vandaag is ze gelukkig wel goed. Ik merk wel dat ze echt al heel veel aan haar voer 'hangt', als ze iets te weinig krijgt merk ik dat direct! Even ter vergelijking hoor:

- Mijn merrie staat overdag op het gras, maar daar kan ze bijna niets uithalen. Meer bezigheidstherapie dus.
- 's ochtends en 's avonds krijgt ze 1/4 schep graan, 1/4 schep muesli, 3/4 schep biks.
- 's nachts een halve baal hooi (goed hooi) wat meestal 's ochtends op is.

Komt dit ongeveer overeen met wat jullie voeren?

Onze fjorden krijgen echt een stuk minder hoor. Ze krijgen s'morgens heel veel hooi met z'n allen. s'avonds krijgen ze pasvoer! Dat vinden ze zo heerlijk! Verder krijgen ze wortels en brood bijgevoerd, voor de variatie. Is dit wel genoeg?? Het is niet mijn eigen fjord, dus ik kan er weinig aan veranderen Ik vind vreya er toch heel gezond uitzien!
Ik heb vanmiddag nog even mooi standfoto's gemaakt! Lachen
Ze is eind november alweer 6 maand!! Haha! je kan het echt al goed zien liggen! Helaas nog geen beweging
Hier een foto met haar lekkere wintervacht! Haha! Lovers
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:48

Je kunt het idd goed zien ja! Mooie buik !

Ivanka krijgt dit op een dag:
- Overdag kan ze buiten (in- en uitloopstal) en kan ze dus grazen.
- 's Ochtends en 's avonds krijgt ze 1 schep basisbrok
- Na het rijden krijgt ze 1/4 schep brok, waar ik appeltjes en wortels doorheen gooi. Als ik niet ga rijden, dan krijgt ze dit bij haar avondeten.
- 's Avonds krijgt ze ong. 4 à 5 plakken hooi, wat 's ochtends ook op is.
- 's Ochtends krijgt ze een beetje kuil.

Zo, dat was haar voerschema Lachen.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:15

hallo, ik zou nog een verslagje hier neerzetten als taia opgevoeld was.
nou het is dus nog niet gebeurd Scheve mond
ik had me een rooster van hier tot tokio, en aangezien het me eerste week was heb ik dus geen vrij kunnen vragen of eerder weg gekunt
dus heb ik de afspraak verzet naar aankomende week gemaakt, dan heb ik een ander rooster en dan komt het me wat beter uit, want ik wil er natuurlijk wel zelf bij zijn

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 21:19

vrijalover schreef:
Onze fjorden krijgen echt een stuk minder hoor. Ze krijgen s'morgens heel veel hooi met z'n allen. s'avonds krijgen ze pasvoer! Dat vinden ze zo heerlijk! Verder krijgen ze wortels en brood bijgevoerd, voor de variatie. Is dit wel genoeg?? Het is niet mijn eigen fjord, dus ik kan er weinig aan veranderen Ik vind vreya er toch heel gezond uitzien!
Ik heb vanmiddag nog even mooi standfoto's gemaakt! Lachen
Ze is eind november alweer 6 maand!! Haha! je kan het echt al goed zien liggen! Helaas nog geen beweging
Hier een foto met haar lekkere wintervacht! Haha! Lovers
[image]

Ik had het ook niet over de fjord hoor!!! Die krijgt naast het grazen maar 2 plakken hooi per nacht Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:28

kep vandaag mijn 1e veulenhalstertje gekocht(kleur:lichtblauw)...nu mag het wel komen hoor!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:12

IK HEB LOWARA"S VEULEN GEVOELD!!!!!
waah!! het was fantastisch!!! ik had net gereden, en Lowara was wat ingevallen door de stress (we hadden een klein meningsverschil.... zij wilde knetterhard in galop, en ik niet...) dus ik zag al bij het afzadelen wat bewegen, ik m'n hand erop.. "het"trapte tegen mijn hand! zo leuk! voelde echte een harde bobbel langs m'n hand glijden Hyper!:)
zucht.. ik ben weer helemaal happy..
( en Lowara maar raar opkijken waarom het zojuist boze vrouwtje haar ineens om de hals vloog.. Haha!)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:32

Odess schreef:
Ik had het ook niet over de fjord hoor!!! Die krijgt naast het grazen maar 2 plakken hooi per nacht Lachen

oohhh gelukkig!! ik maakte me al helemaal zorgen!! *LOL* Al die paarden krijgen allemaal bijzondere dingen Tong uitsteken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:35

lowara schreef:
IK HEB LOWARA"S VEULEN GEVOELD!!!!!
waah!! het was fantastisch!!! ik had net gereden, en Lowara was wat ingevallen door de stress (we hadden een klein meningsverschil.... zij wilde knetterhard in galop, en ik niet...) dus ik zag al bij het afzadelen wat bewegen, ik m'n hand erop.. "het"trapte tegen mijn hand! zo leuk! voelde echte een harde bobbel langs m'n hand glijden Hyper!:)
zucht.. ik ben weer helemaal happy..
( en Lowara maar raar opkijken waarom het zojuist boze vrouwtje haar ineens om de hals vloog.. Haha!)

super!!! OK dan! OK dan!
lijkt me zo gaaff!!!
ik zit al elke keer te voelen, maar nee hoor, het houd zich stil.. Huilen Tong uitsteken
En als ik helemaal onder de buik voel, vindt vreya dat helemaal niet leuk..
Waar voelde je het dan? Zou je het met bijna 6 maand al kunnen voelen?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:21

jup, met 6 maanden moet je wel wel kunnen voelen, lowara zit ook op de 6 maand Lachen maar bij haar vorige veulen voelde ik het pas heel laat, in de 9de maand ofzo pas. een trucje die ik van de buurman (boer) heb geleerd: maak van de wijsvinger een knokkel, en duw deze op het weke gedeelte van de paardenbuik naar binnen. doe dit een paar keer, en je zult de benen van het veulen langs de buik zien glijden!! ik zag het toendertijd bij Fayette wel! was echt grappig@! (maar lijkt mij niet zo verstandig bij bv volbloed arabieren.. au..

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:00

lowara schreef:
jup, met 6 maanden moet je wel wel kunnen voelen, lowara zit ook op de 6 maand Lachen maar bij haar vorige veulen voelde ik het pas heel laat, in de 9de maand ofzo pas. een trucje die ik van de buurman (boer) heb geleerd: maak van de wijsvinger een knokkel, en duw deze op het weke gedeelte van de paardenbuik naar binnen. doe dit een paar keer, en je zult de benen van het veulen langs de buik zien glijden!! ik zag het toendertijd bij Fayette wel! was echt grappig@! (maar lijkt mij niet zo verstandig bij bv volbloed arabieren.. au..

oohh super!!! OK dan! OK dan! Lijkt me echt zoo gaaf om het te voelen!! *LOL* Dan geloof je het wat beter! Ze is wel dik.... maartoch Bloos even voelen dus Haha! In het weke gedeelte, dat is dus links van de flanken?
ik ga het metteen vanmiddag proberen Haha!
ik hou jullie op de hoogte Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:09

ja, bij de flanken Lachen
echt gaaf dat het eerste bokt veulen zo snel al wordt geboren.. geeft toch een startsein aan dat het veulenen begonnen is (ook al is het nog geeneens winter)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:12

Ja! inderdaad super leuk!
Wel sneu voor dat kleintje, zit hij lekker warm in moeders buik OK dan! , word het geboren en is het ijskoud! Ach gut
Maar hij heeft vast een lekkere warme stal! Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:39

@Lowara, profiiiiiiciat. Haha! En wat vroeg al!

Veullie was gister ochtend trouwens weer even heel actief bij ons , hoe vaak hebben jullie het tot hiertoe al zien bewegen? (ik dus 2 keer)
Heb m'n ava nog maar is aangepast, als je goed kijkt ter hoogte van de "rode stip" dan zie je wat ... Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:43

Zoo, ik heb dikke Rilexta ook weer even laten poseren vandaag! 232 dagen drachtig, oftewel 33 weken en één dag / 7.5 maand en één dag. Lachen

Afbeelding

Wat een heerlijke, stoere merrie! Lovers

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:06

Zo zo, die zit er al lekker buikig uit! OK dan! Mooi!

Loolapalooza, leuke ava ! Moest even goed kijken, maar ik zag "het" bewegen Tong uitsteken