Schandálig! Je zou gebant moeten worden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Odess schreef:Odess staat samen met 1 fjord en die waakt wel een beetje over haarVandaag is ze gelukkig wel goed. Ik merk wel dat ze echt al heel veel aan haar voer 'hangt', als ze iets te weinig krijgt merk ik dat direct! Even ter vergelijking hoor:
- Mijn merrie staat overdag op het gras, maar daar kan ze bijna niets uithalen. Meer bezigheidstherapie dus.
- 's ochtends en 's avonds krijgt ze 1/4 schep graan, 1/4 schep muesli, 3/4 schep biks.
- 's nachts een halve baal hooi (goed hooi) wat meestal 's ochtends op is.
Komt dit ongeveer overeen met wat jullie voeren?
vrijalover schreef:Onze fjorden krijgen echt een stuk minder hoor. Ze krijgen s'morgens heel veel hooi met z'n allen. s'avonds krijgen ze pasvoer! Dat vinden ze zo heerlijk! Verder krijgen ze wortels en brood bijgevoerd, voor de variatie. Is dit wel genoeg?? Het is niet mijn eigen fjord, dus ik kan er weinig aan veranderenIk vind vreya er toch heel gezond uitzien!
Ik heb vanmiddag nog even mooi standfoto's gemaakt!
Ze is eind november alweer 6 maand!!je kan het echt al goed zien liggen! Helaas nog geen beweging
![]()
Hier een foto met haar lekkere wintervacht!![]()
[image]
lowara schreef:IK HEB LOWARA"S VEULEN GEVOELD!!!!!
waah!! het was fantastisch!!! ik had net gereden, en Lowara was wat ingevallen door de stress (we hadden een klein meningsverschil.... zij wilde knetterhard in galop, en ik niet...) dus ik zag al bij het afzadelen wat bewegen, ik m'n hand erop.. "het"trapte tegen mijn hand! zo leuk! voelde echte een harde bobbel langs m'n hand glijden:)
zucht.. ik ben weer helemaal happy..
( en Lowara maar raar opkijken waarom het zojuist boze vrouwtje haar ineens om de hals vloog..)
lowara schreef:jup, met 6 maanden moet je wel wel kunnen voelen, lowara zit ook op de 6 maandmaar bij haar vorige veulen voelde ik het pas heel laat, in de 9de maand ofzo pas. een trucje die ik van de buurman (boer) heb geleerd: maak van de wijsvinger een knokkel, en duw deze op het weke gedeelte van de paardenbuik naar binnen. doe dit een paar keer, en je zult de benen van het veulen langs de buik zien glijden!! ik zag het toendertijd bij Fayette wel! was echt grappig@! (maar lijkt mij niet zo verstandig bij bv volbloed arabieren.. au..