[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:53

Dennenboom welkom!! Leuk dat je weer begonnen bent. Wat voor combinaties heb je dit jaar?

Nobel01 oh nee wat balen zeg.. hopelijk deze ronde meer geluk!

Claudia ja niet best. Beloofd niet veel goeds :+ Super van de swab en test. Hopelijk wordt je er wat wijzer uit :)

Amhorses ik hoop dat het ei er nu af is! Nu die zenuwslopende 18 dagen in :=

Bamorka dacht ik al aan de omschrijving te lezen :D lief dat je gaat duimen voor mij!
Hopelijk heeft je gevoel het mis. Dan kan het altijd alleen maar meevallen.

Goldenarrow wow pff zou er zenuwen van hebben := Wel slechte zaak zo laat sperma.. maarja. Hoop dat het alsnog gelukt is. Snap wel dat je deze ronde dan niet experimenteerd met FillyPlus.

Cynthia dat is inderdaad handig langs de weg. Worden ze braaf van.
Ja vreselijk vrijdag de 13e :')

Kiki super spannend vandaag! Hoelaat komt de dierenarts?

Knolselder oh ze waren al gedekt..balen zeg van de lege merries. Hoop op meer geluk straks!!

Moner leuk een shetlander. War wordt de combinatie?

Luna hoe lang is bibi al hengstig? Hopelijk kan je snel dekken met Sun

Kayley haha ja ik herken het :+ Ben benieuwd hoe je dame het gaan doen dit jaar

Zilver is er echt klaar mee. Echt niet hengstig meer. Rust in de tent.
Soort van....
Vannacht een veulen van Mac Madison geboren. Aangezien een paar hier ook mee dekken show ik hem even hier hoor O:)
Afbeelding

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:11

Muronia schreef:
Bamorka hoe hebben jullie dat na 3 jaar bij die merrie voor elkaar gekregen dan? Qua gevoel voor het scannen.. pin jezelf er vooral niet op vast, bij mij wist mijn gevoel het ook zeker maar het bleek mooi andersom te zijn dan ik dacht haha. Maar succes alvast voor maandag!

Ze was toen wat vies dus hebben we haar laten spoelen, daarna een tweelingdracht. Eentje weggeknepen maar de ander helaas meegegaan en toen werd ze dat seizoen verder niet meer drachtig. Jaar erop wilde het ook niet, alles uitgesloten, 2 hengsten geprobeerd maar niks helaas.
Vorig jaar ook een tweelingdracht, eentje weggeknepen maar de ander is gelukkig blijven zitten!
Ik pin me er ook niet op vast, en eerlijk gezegd maakt het me ook niet zo uit, we zitten nog vroeg dus geen drama als ze nog niet drachtig zijn. Voor het gesleep wel fijner :D

Dennenboom spannend! Wat voor merrie heb je en voor welke hengst ga je?

Kabayo nogmaals gefeliciteerd! Gaan jullie haar dit jaar weer insemineren?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:00

Bo niet drachtig, wel al op zowel links als rechts een ei ( ene 3.3 andere 3.5) maandag weer insemineren.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:07

Even ego-post, maar Prganza wederom niet drachtig. Ik begin te denken dat het aan de hengst ligt. Twijfel nu tussen nog een keer proberen of een switch van hengst maken. Dit is namelijk de eerste keer met haar dat we wat moeite hebben, normaal altijd direct drachtig (zelfs met slecht diepvries sperma := ).

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:12

Dennenboom welkom! Leuk :)

Kiki heh bah, mooi dat er weer eitjes zijn maar je wilt liever een vruchtje zien. Nou, op naar nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar!

Oh GA wat raar. Als je zegt dat de merrie makkelijk pakt dan moet het wel bij de hengst zitten ja. Veel wijsheid gewenst.

Elina gefeliciteerd, wat een mooi veulentje!

Bamorka dat klinkt toch nog wel hoopvol. Mijn merrie is niet jong meer, dit wordt wel een beetje de laatste kans zeg maar. Ze is 19 dit jaar (heeft wel al veulen gehad aantal jaren geleden).

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:19

Gefeliciteerd Kabayo, prachtig veulen. Ik gebruik ook Mac Madison dit jaar.

Welkom Denneboom, leuk dat je erbij bent.

Een aantal niet drachtig maar wel nieuwe eitjes... succes met de volgende ronde..

GA jammer dat het nog niet gelukt is, soms is de match gewoon niet goed en is het inderdaad beter om een andere hengst te gebruiken.

Bamorka fijn het uiteindelijk toch gelukt is, dan alle inspanningen niet voor niets geweest.

Wie had er nu iets met vrijdag de 13e? de 13e is voor mij altijd een geluksdag!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:11

Kabayo en Bamorka: ik ben nu bezig met mijn Tsjalle merrie. Die heeft nu een Ulbrân veulen waar we zeer tevreden over zijn. Ik heb nog geen andere hengst gevonden waarvan ik echt zoiets heb dit is hem! Dus misschien dat we nog een keer Ulbrân doen.

Mijn Uldrik merrie moet nog een veulen krijgen dus die sluit zich hopelijk wat later aan in dit topic <<)

Kiki: Balen, fijn dat je al weer kunt.

Goldenarrow: Soms is er geen match. Hoe vaak heb je al geprobeerd?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:13

Weer een deel merries niet dragend, balen!

Zit met Muis op het wachtbankje, die wou gisteren niet meer.
Vandaag Bibi kijken of ze nog wilt maar die zou ook ver op het einde moeten zijn. Hoop dat ik dan met Sun snel kan beginnen.

Andere merries staan later op het seizoen. Meesje eind mei en Belle begin Juni

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:38

GA: Balen dat ze weer niet drachtig is. Zat er al weer een ei aan te komen? Heb je nog een andere hengst op het oog die ook zou passen bij haar?

Kiki: ook niet drachtig! Had je moeder het toch niet goed. Wel weer eitjes die opschieten dus duimen dat komende cyclus wel succesvol is!

kabayo: gefeliciteerd met je veulen! Mooi koppie heeft ie!

luna: welkom op het wachtbankje!

dennenboom: welkom! Succes!

Hmm wel veel die niet drachtig zijn deze cyclus. Geeft niet veel hoop voor mij a.s maandag...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:53

Ik kreeg net een telefoontje van de kliniek, tot nu toe geen bacteriegroei op de swab. Hij verwacht niet dat er iets uit gaat komen maar ik moet maandag weer bellen voor de definitieve uitslag. Dat had ik niet verwacht eigenlijk.. De uitslag van de ppid-test gaat wat langer duren. Wat nu als er uit beide niks komt? Dan zou een probleem in de hormonen eigenlijk de enige overgebleven optie zijn en zou Regumate nog iets kunnen betekenen? Ik wil daar nu alvast over nadenken. Volgens mij moet ik daar dan nu alvast mee beginnen als ik de volgende ronde wil gaan dekken toch?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 12:00

Hmmm toch best een paar niet drachtig. Jammer. En gefeliciteerd voor waar het wel is gelukt. Hopelijk kan ik me daar over een week of 3 bijvoegen.

Van hengst switchen heb ik ook eenmaal gedaan. Na 2 pogingen pakte de derde met een andere hengst wel. Ik zou het zeker overwegen GA.

Vandaag wordt zonnebloem geïnsemineerd. We zijn zowaar met merrie en veulen naar de kliniek geweest. Alles is geregeld. Straks insemineren en dan duimen :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 18:26

Muronia, je zou idd regumate een keertje kunnen proberen, als er niets uit de testen komt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:29

Hier heeft regumate goed geholpen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:47

Wij ook al fijne resultaten gehad met regumate.

Sun behoorlijk hengstig dus gedekt! Bibi vandaag nog hengstig. Morgen maar eens kijken nog. Dek maar 1 merrie per dag dus kleine gok!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:49

Ik las dat je met regumate het beste kunt starten rond de ovulatie? Dus eigenlijk na de inseminatie zodra de ei-eraf-controle is geweest? Ik weet dat er ook vaak na de drachtcontrole op 18 dagen mee wordt gestart maar zoals bekend komen we daar niet, dus als dan moet ik daarvoor beginnen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:23

Regumate was volgens mij idd beginnen aan het aller begin van de nieuwe cyclus. Het is al zo lang geleden

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:25

Muronia schreef:
Ik las dat je met regumate het beste kunt starten rond de ovulatie? Dus eigenlijk na de inseminatie zodra de ei-eraf-controle is geweest? Ik weet dat er ook vaak na de drachtcontrole op 18 dagen mee wordt gestart maar zoals bekend komen we daar niet, dus als dan moet ik daarvoor beginnen.

Bij mijn merrie wordt ook rond de inseminatie gestart met regumate, mijn merrie vindt het geweldig lekker, dus heeft al een paar keer het spuitje vast gebeten tussen haar kaken :)

Kabayo. Ik ga dekken met twee eigen hengstjes, een crème dun van 78 cm
Afbeelding
en een palomino bont van 84 cm
Afbeelding

Afbeelding

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 00:27

Hoi ik meld mij hier! (perongeluk in de 2022 versie weer terug gemeld maar als het goed is moet ik natuurlijk hier zijn)..
Vorig jaar had ik de poging gewaagd met mijn merrie, helaas was het niet gelukt door een bacterie in haar baarmoeder waardoor ze het vruchtje was verloren.
Dit jaar gaan we het opnieuw proberen.. Mijn merrie is van Inspekteur , haar moeders kant zijn tuigpaarden..
De hengst wordt dezelfde als vorig jaar: Ziyech v. blue horse zackery
Ben heel benieuwd of het dit jaar wel lukt, vorig jaar in juli pas begonnen dus vrij laat.
Nu wachten op haar cyclus, als het goed is moet ze over 2 weken hengstig zijn. Ik ben wel Fertile aan het bijvoeren en extra luzerne. Halverwege mei gaan ze de wei ook weer op, dus alle kleine beetje helpen zeg ik dan maar.
Dit doe ik omdat ze een wat oudere merrie is (17..) en dus moeilijk vruchtbaar, wat vorig jaar bleek.
Hopelijk is het ons gegund want na dit jaar doe ik het niet meer.

Fotos van mijn merrie in mijn profiel..

Hier fotos van Ziyech (Foto's zijn van Stal Brinkman):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 01:42

Idd heel wat merries niet drachtig van vorige cyclus. Nu was het weer daar ook net voor echt nog koud. Nu vindt ik sommige nachten ook nog koud. Zou zomaar mee kunnen spelen. Hopelijk deze ronde meer succes voor iedereen.

Dennenboom. Welkom. Welke combinatie?

Kabayo. Silver nu echt klaar mee *\o/* op naar de dracht scan.
Prachtig veulen, wordt deze merrie dit jaar ook gedekt?

Kiki. Op naar de volgende ronde. De vorige keer kwam het traag op gang. Nu hopelijk wel goed :j

Goldenarrow. Wat balen dat ze weer niet drachtig is. Sperma was gecontroleerd? Zou ze eventueel geen bacterie kunnen hebben waardoor het niet lukt? Ik heb vorig jaar ook wat merries na gespoeld omdat het niet lukte. Daarna wel drachtig

Luna. Duimen voor muis. Sun gedekt. Bibi was gisteren nog gedekt? Leeft wel 2 dagen als het niet langer is

Muronia. Hmm als daar idd niks uit komt dan is regumate nog enige wat overblijft. Volgens mij moet dit gelijk na de eisprong? Maar ik denk dat de dierenarts dit wel zal weten

Mdw. Spannend. Welke hengs is het uiteindelijk geworden?

Moner. Mooie hengstjes. Hoeveel Shetlander merries heb je die gedekt worden?

Shirley. Welkom. Had de merrie al eens een veulen gehad?

Het ei van Liezella zou niet groter geworden zijn, wat ik zo begreep. Dus rond 7.5cm
Ze toont nog wel iets hengstig maar niet zo heftig plassen meer. Ik weet eigenlijk niet of ze deze ochtend nog komen controleren. Niks over gehoord. Nu zal het ei wel weg zijn, maar ik weet dat sommige dierenartsen nog op vocht willen scannen.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 02:26

AM Horses: Nee zij heeft niet eerder veulens gehad..

Jildouu_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:27

Na een tijdje stil mee lezen meld ik me hier ook.

Afgelopen donderdag in de eerste drachtig gescand en zal als alles goed gaat in begin maart het veulen verwachten !

Een andere staat sinds eind vorige week bij de hengstenhouder maar die schiet nog maar niet op helaas, hopelijk word die vandaag geinsemineerd.

Twee andere merries ook hengstig die worden vanmorgen weer gescand of de een het ei er af is en de andere of ze ver genoeg is om te insemineren, helaas had ze de eerste keer niet gepakt !

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:57

Dennenboom welkom. Mooie hengst Ulbrân

Kabayo fijn dat Zilver er nu echt klaar mee is. Afwachten nu.
Knap veulen hoor.

[b]Bamorka[/b] is ook heel wat gedoe geweest om haar drachtig te krijgen toen. Maar uiteindelijk wel gelukt. Hopelijk lukt het dit jaar ook weer.

goldenarrow ah balen! Het kan natuurlijk zijn dat ze niet match met de hengst, maar misschien speelde het rare weer ook een rol?

Luna2006 duim dat het gaat lukken

jennyk haha ja ze had idd geen gelijk. Ze zei het zelf al gelijk bij de dierenarts.

Muronia wat fijn dat de swap tot nu toe schoon is.
Met regumate geen ervaring.

MDWStables hopelijk is zonnebloem ook gelijk dragend. Succes op het wachtbankje

moner wat een leuke kleine mannetjes heb je <3

Shirley__ welkom! Leuke combinatie <3

AM_Horses zei de da ook idd, ei groeide best traag toen. Maar vond het weer snel voor alweer een nieuw groot ei ( 15 dagen). Maar anderzijds, als ik terug reken klopt het wel weer aansluitend op de cyclus ervoor die wel normaal was. Da zei wel dat ze de vorige keer ook minder/bijna niets oedeem had zo vlak voor de eisprong en nu wel.
Maar Liezella heeft echt flinke eitjes

Jildouu_97 gefeliciteerd met de eerste die drachtig is.
Hopelijk de andere ook snel

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:43

jaaa, Kufi is nu echt drachtig gescand *\o/* , donderdag waren we te vroeg met scannen, verkeerd gerekend, er was toen een piepklein vruchtje te zien. Vandaag is de dierenarts aan huis gekomen, zij is een kennis van ons en bood het aan, ze had toch dienst. Anders zouden we morgenochtend naar de kliniek gaan voor scannen.

Het vruchtje zit er nog steeds, ze is dus drachtig geworden van de 2e keer inseminatie. Allen hartelijk dank voor het advies om het toch te doen. (Kufi had op iedere eierstok een ei van 4 en 4,5 cm, is toen geïnsemineerd, en na de scan, was 1 ei weg.., dus getwijfeld om weer te insemineren ivm kans op tweelingdracht..)
Uiteindelijk is ze dus drachtig van de 2e x insemineren. Nu maar hopen dat het doorzet..

Shirley, mijn merrie krijgt ook altijd lucerne door haar voer, zit daar zoveel vit. E nog in dan? dat dat invloed heeft? Ik geef het vooral als eiwitbron..

Knappe hengstjes heb je Moner! Deze zijn ook voor anderen te gebruiken, of enkel voor je eigen merries?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:56

Gefeliciteerd Desi!

Jij ook gefeliciteerd Jildou met de eerste dracht!

Estonia knipoogt en plast nog niet, maar hield vanochtend wel haar staart enorm af en stond heel rustig en lief bij de hengst (waar ze anders de hele tent afbreekt als ze echt niet hengstig is). We gaan haar vanavond even scannen, om te kijken of ze nu hengstig is, aangezien ze het nu heel moeilijk laat zien.

Prganza laten we ook weer scannen, en we nemen gelijk een swab af om te kijken of het probleem bij haar zit. Overigens denkt de DA dat er niks uit gaat komen omdat alles er zo goed uit ziet en dat het echt aan het sperma ligt. Maar je kan het maar zeker weten :))

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:20

Muronia, ik ben benieuwd of er nog iets uit de swab gaat komen en helemaal de cushingtest.
Regumate wordt bij mijn weten ook meteen gegeven vanaf de eisprong, tot 100 dgn. Het lichaam kan het dan zelf overnemen.

GA spannend dus ook bij jou. Benieuwd of je weer kunt dekken.

Ik ben vanmorgen wezen scannen, het was aansluiten in de rij, zo druk was het.
Happy was mooi hengstig, morgen breng ik haar naar de hengst en kan ze wellicht meteen gedekt worden.